Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Stip, veel succes morgen meis.
Krijg je meteen de uitslag? Snap dat je het spannend vindt. En goed gereageerd rondom je schoonmoeder. Voor jou nu ook beetje ok zo?

In Duitsland en Gent blijken ze toch anders naar dna fragmentatie te kijken.

Vriend kwam er zelf mee O_O
Maar gaan toch op intake in heinsberg.
Wil toch weten hoe ze daar naar ons verhaal kijken.

Lauwie, heel herkenbaar die tranen. Gooi ze er maar uit meis. Hoe voel je je nu? Lekker die goede vibes :high5:

Flip, al iets gehoord van Gent hoe het delen gaat? Bizar jullie opbrengt zeg.

Hier iemand met ongeveer zelfde amh als ik? 0.80, en wat ik zou kunnen verwachten?
Snap dat het per persoon en per keer super verschillend is.
Elisboompje: Kan ik me voorstellen dat de confrontatie met de babies (waar je je mentaal ook niet op voorbereid had) even een schok was (al is het ook normaal dat er babies zijn, maar gewoon 3 op hetzelfde moment is wat veel gelet op je eigen situatie). Dat je ze even gemeden hebt is toch gewoon prima? Heb ik soms ook gedaan hoor op verjaardagen. Of even gezegd: ''aaaww wat lief'' om mij vervolgens op andere gasten te focussen. Dat soort gevoelens zijn echt niet vreemd en ik denk dat we de confrontatie met andere zwangere of pasgeboren babies hier allemaal wel eens een tikkeltje lastig hebben gevonden of vinden.
Ik vond een cryo TP persoonlijk fijner en minder beladen dan een fresh cycle moet ik bekennen. Het was iedere keer enorm spannend en de wachtweken bleven hels - ook na een cryo TP, maar ik vond het contrast met een fresh cycle en de 2WW zo veel groter en confronterender. Deels doordat je lijf nog vol hormonen zit en deels ook omdat je de weken daarvoor zo vaak in de kliniek bent en er zoveel voor gedaan (en soms gelaten) hebt en nog half in de roller-coaster zit van: hoeveel eicellen, hoeveel bevruchtingen, hoeveel dit en hoeveel dat en dat je tijdens de 2WW opeens op jezelf wordt teruggeworpen en er geen kliniek meer achter je staat. Heel veel succes met je cryo TP. Het is wel een rustgevend idee dat je er nog een paar in de vriezer hebt. Dan staat er toch net iets minder druk op de desbetreffende poging.

Bolletje: Fijn dat je ongesteld bent geworden en meteen van start kan. Succes met de echo vandaag. Vond dat altijd een hele vervelende: zeker die op dag 2 van de menstruatie en al wat dan mogelijk mee komt wanneer de probe (ik noem het de dildo-camera :-D ) bij je naar binnen wordt gebracht... Maar goed, de artsen zien meer - veel meer - en bovendien hebben zij voor dit vak gekozen ;-) .

Die twijfel en angst is heel erg herkenbaar Jokke. Aan de ene kant willen strijden, maar aan de andere kant zo bang zijn om kinderloos achter te blijven en dan op een andere manier invulling te moeten geven aan je leven. En ook alle pijn en stress die de onzekerheid daarover met zich meebrengen. Dat is volgens mij ook waarom het zo ontzettend moeilijk is en het verlangen zo groot. Ik denk dat een ieder die aan dit traject begint enorm bang is om uiteindelijk kinderloos achter te blijven. Ik weet overigens niet hoe zo'n 4e poging in z'n werk gaat. Miekje heeft volgens mij een 4e poging gehad (en was daarin succesvol) als ik mij niet vergis. Extreem heftig van je collega en ik begrijp wel dat het in verband wordt gebracht met het uitblijven van de kinderwens. :redrose: En toch...acht ik de kans groot dat het een van de vele redenen is geweest. Ik vind het moeilijk te begrijpen en intens verdrietig wanneer iemand zelf ''kiest'' om uit te stappen. Wanneer is de begrafenis/crematie?

Flip: Ik had het al elders tegen je gezegd, maar dit aantal is gewoon bizar. Je bent de kip met de (hopelijk gouden) eieren wat mij betreft :P
Verklaart wel je buikpuin trouwens. Hoe voel je je? Wanneer hoor je meer over de 5 daagse embryo's / PGS?

Lauwie: Fijn dat jij in een wat beter vaarwater zit. Ik vond progynova heel erg vervelend en werd er ook wat huilerig door. Ik hoop dat jullie nog net voor de kerst jullie kindje(s) mogen ophalen. Ik hoop zo dat het geluk nu eens aan jullie kant mag staan.

Neoflux: Weet jij inmiddels iets meer over jullie embryos en hoeveel er uiteindelijk aan PGD onderworpen zullen worden? Benieuwd wanneer je mogelijk de TP hebt.

Daisy; Als het goed is zie jij je arts morgen weer, toch? Ik hoop dat ze iets meer kan vertellen over je BMS. Hoop dat je je niet te veel zorgen hebt gemaakt dit weekend en hoop voorts dat de echo goed is.

Sofie; hou je het een beetje vol op de wachtbank? Sterkte meis!

Moos: Ik weet niet meer wat mijn AMH was. Overigens zegt AMH niets over hoe snel je zwanger wordt... Ik weet alleen nog dat mijn AMH 'within range' was voor mijn leeftijd destijds (32/33).

Kasteel: Hoe is het met jou na het verdrietige nieuws van vorige week? Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik geef je hierbij even de link voor de website van donor conception network: https://www.dcnetwork.org/ Ik heb daar, toen wij overwogen donorzaad te kopen, heel erg veel aan gehad. En ook aan de gesprekken met een psycholoog. In de UK is dat laatste verplicht al vorens je overgaat tot het aanschaffen van eventueel donormateriaal. Voor ons was dat best wel een eye opener. Hoewel ik heel graag moeder wilde worden en ik mij niet kon voorstellen dat ik kinderloos zou blijven, vond ik het ook heel erg lastig ten opzichte van een mogelijk kind en diens belangen. Zo van: hoe vertel ik een kind dat zijn oudere vader eigenlijk niet zijn biologische vader is of moeten we er over zwijgen, wanneer vertel je zoiets, hoe voelt mijn man zich straks ten opzichte van dit mogelijke kind, wil ik dit wel echt of moet ik gewoon accepteren dat het waarschijnlijk niet lukt, etc. etc. etc. Uiteindelijk is het allemaal anders gelopen met onze laatste embryo, maar ik vond de gesprekken met de psycholoog heel verhelderend en dat gold ook voor mijn man - die voorafgaand heel sceptisch was over een bezoek aan een psycholoog. En voor de duidelijkheid: ik snap ook dat mensen donor materiaal weer niet willen/kunnen doen trouwens. Dus deze post is niet om je over de streep te trekken het wel te doen.

Miekje: Heel veel succes vandaag!!

Stip: jeetje wat heb je dat diplomatiek opgelost met je schoonmoeder zeg! Respect. En ook dat je je eigen moeder buitenschot hebt gehouden inderdaad. Blijf het een rare actie vinden maar ik hoop dat het antwoord van je moeder voldoende is en ze niet weer gaat hengelen bij haar of bij jullie. En heel spannend dat jullie ook het zaad gaan testen. Ik hoop dat daar niets geks uitkomt. Overigens gebruikte mijn man ook wel proxeed plus tijdens de behandelingen. Kun je gewoon 'over the counter' of op Amazon halen. Of het geholpen heeft weet ik niet, maar feit is wel dat het zaad in ICSI 1 leidde tot 2 x een 3BB blasto (de rest viel af van de 9 bevruchtingen) en in ICSI 2 we 7 blastos hadden, varierend van 4BB tot 2CC en hij pas na de eerste ronde proxeed plus is gaan gebruiken.
Ben het trouwens met Jokke eens: ik lees je ook graag en schiet geregeld in de lach. Met B. schreef je -even heel eerlijk- precies wat ik dacht maar gewoon niet durfde te schrijven en al helemaal niet in een topic als dit :-$ . Maar mijn man had ook gezegd dat hij aan mij merkte dat ik het niet heel erg zou vinden als het niet meer zou lukken en dat is best wel slecht omdat ik juist zo niet met mensen om wil gaan of dat soort gevoelens wil hebben ten opzichte van anderen.
Dat iemand niet bereid zou zijn om -zeg 20/30 minuten of zo- om te rijden had ik ergens nog wel begrepen, maar dit begreep en begrijp ik nog steeds niet. En ook het uitblijven van een sorry de volgende dag niet.
En als je dan bedenkt hoe ik was uitgenodigd... Zonder het in eerste instantie te weten nam ik een kaartje over van een andere vriendin die niet kon. Naar mij werd het gebracht als: "N en ik gaan naar deze show , zin om mee te gaan?" En toen ik ja zei kon ik het geld overmaken naar vriendin S die zelf verhinderd was en bleek op de avond zelf dat N en S dit voor de 45e verjaardag van B hadden gepland en B trakteerde. Opzich vind ik het geen probleem om op die manier uitgenodigd te worden overigens, maar fijner vind ik het wanneer iemand gewoon open kaart speelt. Toen ik om 11 uur achter werd gelaten op het station en N door B naar huis werd gereden voelde ik mij toch wel een beetje gebruikt. Te meer omdat B vervolgens alleen S en N op Facebook bedankte voor haar 'pre-birthday' treat in een door N op Facebook geplaatste foto van de avond zelf. :facepalm:
Dus ja... ik heb een hogere gunfactor voor alle dappere dames hier dan voor B op dit moment voor wat betreft het krijgen van een kind. Mijn man noemt het een "all hands to the pump - rush verloving (met 8 weken een ring om je vinger en je eigen flat in de verkoop zetten is nogal snel en dan zit je doorgaans nog in de intense honeymoon verliefdheidsfase) maar noch mijn man noch ik hebben daar naar op gereageerd, maar gewoon een blije engagement kaart gekocht - als er al een oorzaak is voor dit gedrag. Ik ben mij er van bewust dat het allemaal heel erg off topic is, maar omdat ik best wel bezig was met haar kinderwens en mij er altijd zo bewust van ben geweest dat het er met haar leeftijd niet makkelijker op zou worden en ik gewoon niet goed wist of en zo ja hoe ik het haar moest zeggen deelde ik het hier. Maar dat antwoord op die vraag is er inmiddels: gewoon lekker niet ;-D . Ze komt er wel achter (of niet - als blijkt dat het op de valreep lukt).
Of ik t.z.t. naar de verjaardag ga: waarschijnlijk wel met het idee geen gesteggel te willen met haar vrienden en haar ouders. Maar 1:1 afspreken om haar bij te praten over vruchtbaarheid is een gepasseerd station vrees ik...
baggal wijzigde dit bericht op 22-11-2019 11:47
3.75% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal, ja ik had nog een updateje gedaan maar die staat net onderaan pagina 27 :) Kan me trouwens goed indenken dat je je gebruikt voelde, zeker nadat ook nog eens aan het licht kwam dat je eigenlijk een kaartje van iemand anders over hebt gekocht.
Baggel, weet dat her niks zegt over de kwaliteit maar was benieuwd naar aantal follikels/ eitjes.
Hoe gaat het met jou?

Hier is man ook begonnen met proxeed.
Bij een bekende is daarbij het aantal dna fragmentatie met 30 procent gezakt!
Is prijzig maar idd misschien echt de moeite waard..
Neoflux: Eigenlijk is het heel goed nieuws dat er zoveel blasto's overblijven! Ik snap de teleurstelling wel, ook omdat je geen verse TP hebt, maar ik zie dit wel als een goed teken. Dat er misschien nog wat afvalt mbt gendragers is logisch en ook iets waar je je op kan instellen. Zolang er maar genoeg goede embryos overblijven die kunnen leiden tot een of meerdere zwangerschappen.
Mbt B - De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik er niet over gevallen was, als ik gewoon thuis was gebracht. Maar alles bij elkaar... :wtf:

Moos: Wij kregen proxeed geadviseerd van zowel Dr A. als ook de NHS kliniek. Mijn man vond het overigens smerig spul, maar goed toen hij daarover viel heb ik toch aangegeven dat ik met de benen in de stijgers hangen en jezelf injecteren toch echt wel vervelender vond dan even een drankje wegtikken :D
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal, hahaha zooo dat vind ik een hele goede van je. Mijn man heeft gelukkig niet geklaagd over het drankje maar neemt hem braaf ;-)
Aantallen was goed omhoog gegaan met punalpin. Maar als het heel wat lijkt en na wassing niet meer heb je er nog weinig aan :-?
Dank voor vragen. Tp goed gegaan. Nu maar wachten...
Sterkte en succes met de wachtweken miekje. Wanneer ga je testten?
Wees maar lief voor jezelf
Miekje: veel succes met de wachtweken!

Vandaag de eerste echo gehad. Goed nieuws is dat we door mogen en vanavond starten met Menopur! Verder was het een chaos; de arts was slecht voorbereid, ik moest 1,5uur wachten en ik werd ‘out of the blue’ geconfronteerd dat ze liever twee embryo’s willen terugplaatsen. Ben de hele dag van slag geweest. Pff.. maar goed, we kunnen verder! :-D
Dank jullie wel. Raar om weer op t bankje te zitten.

Ik heb zoals baggal al zei idd 4 pogingen gehad en ben via umc verzekerd. Ik hoefde daar toen overigens geen toestemming voor te vragen gewoon in nl behandeld. Toen kon zelfs 5e poging nog verzekerd
Sindsdien hebben ze t pakket dus wel wat versoberd. Weet nog niet hoe het voor komend jaar zit. Overigens was hun kraamzorg pakket ook dik in orde. En heb er n bril en acupuntuur mee gedaan oftewel als iemand de uitbreiding neemt pak wat je pakken kan!

Bolletje zeiden ze ook waarom dubbele tp? Mijn arts raadde ons dat juist af ( had er vervolgens ook nooit meet dan 2)
Jokke, blij dat ik je ermee aan het lachen kan maken! Hoe ik schrijf, zo denk en praat ik ook. Vrij intens en heel open over m’n emoties. Soms een blessing, soms een vloek 😊
We gaan naar Vivaneo idd! Oh goed dat je dat zegt over dat het niet super luxe was, ik had op een of andere manier iets high-tech verwacht. En ook een enorm ziekenhuis, zat al te denken; is een half uur wel genoeg om te parkeren/de goede afdeling op te zoeken? Maar dat zal dus geen probleem zijn begrijp ik. :mrgreen:

Oh jokke ik snap heel goed dat je er zo tegenaan hikt. Maar alles in mij zegt dat jullie het toch gaan doen. Als je het niet doet zul je altijd blijven denken -wat als we toch die 4e poging hadden gedaan? Nu sta je toch al met lege handen. Misschien helpt het ook wel met de verwerking; je hebt er 1. Alles aan gedaan. En 2. Je bent er zo fckng klaar mee dat je met liefde afscheid neemt van het k*ttraject. :bye: >:-( Weet niet of het zo simpel is… Maar kan me voorstellen dat ik het zelf zo zou ervaren.
Klinkt niet erg gezellig op je werk met die 2 gespreksonderwerpen, getsie. Confronterend.. :@@: Sterkte meis!

Lauwie, ja blij dat het maar 3 weken duurt (ik schreef eerst 2, maar is 3). We gaan tussendoor nog even met vakantie dus dat is een fijne afleiding! :yes:

Flipje bizar bizar bizar. :O Hoe reageerde het zh? Schrokken zij ook? Wist niet dat je oss kon voorkomen nog met die medicatie. Hoplijk werkt het!

Neoflux. Wat ik weet is dat NL altijd een vrij standaard protocol volgt wat landelijk is opgesteld. Daar wijken ze niet per se van af. In het buitenland zijn ze vrijer en kunnen ze dus per patient kijken wat het beste zou werken, en makkelijker aanpassingen maken. Daarnaast is in NL een heleboel zogenaamd ‘onzin’ of ‘te weinig onderzocht’ om relevant te zijn, terwijl in duitsland/belgie bijv. de dna fragmentatie test en andere tests veel makkelijker worden gedaan, om de behandeling nog beter te laten aansluiten.
Balen dat je zoveel last van je buik had.. slik je wel paracetamol? 3x per dag 2 500mg tabletten mag gewoon hoor! Hopelijk voel je je gauw beter! :bigkiss:

Moos, we krijgen na 3 weken uitslag. Begin januari begint onze donor weer met de deca te spuiten, dus voor die tijd nog uitslag. Wat fijn dat jouw vriend er zelf mee kwam. Gaan jullie die test laten doen of hebben jullie die gedaan? Wat kwam er uit?
Schoonmoeder verhaal is prima zo! Vond haar altijd al wat bemoeizuchtig, maar toen ik nog geen actieve kinderwens had kon ik er nog wel om lachen. Maar hoe vaker ze het (of het niet eens tijd werd…) vroeg, hoe irritanter ik het vond, alsof ik haar iets ontnam door nog geen kleinkinderen te baren. Dat is gewoon aso om zo op te dringen. Doe dat bij je eigen kind(eren) ipv je schoondochter. Oeps het klinkt agressiever dan hoe ik me voel jegens haar hoor, ze is verder heel leuk en super lief. Maar hier kan ik het even lekker ongenuanceerd eruit gooien.

Nou Baggal meer dan logisch dat je je zo voelde tov B en haar kinderwens. Nu ik het hele verhaal weet (van het kaartje en dat je alleen mee werd gevraagd, omdat ze anders het geld voor het kaartje kwijt waren) laat B je na het niet thuis afzetten je toch behoorlijk als tweederangs vriendin voelen. Echt ongelofelijk lomp. Van mij had ze lekker in de *** mogen zakken. Ik heb al andere plannen op je verjaardag. De hond van mijn buurvrouw haar achterneef is jarig. :puh: Nee grapje. Maar als je geen zin meer hebt zou ik lekker niet gaan, en anders idd gewoon het 1:1 contact lekker laten verwateren.
Schijnt overigens wel dat Britten vanuit hun cultuur minder direct zijn en sneller om de hete brei heen draaien om confrontaties te voorkomen, ook al kan dat betekenen dat ze moeten liegen. Dat is iets wat wij NL’ers niet zo gewend zijn wellicht.
Maar wow ik hoor ineens weer wat nieuws, proxeed plus? Ik ken het niet! Meer info is welkom!!

Succes met de wachtweken Miekje! :-]
@Baggal: Goed om te weten dat je altijd dubbele transfer hebt gehad! Ik wil dat gesprek zeker nog aangaan met onze arts. Ik heb ook een tijd in Redbridge gewoond! Heb ik 5 verschillende boroughs gewoond over de 10 jaar daar, en elke buurt had weer een andere vibe. Op het laatst ook tegen Essex aan gewoond, wel langer forensen maar wel leuk om in het weekend makkelijk ook buiten de stad te komen. Toen hebben we ook (voor het eerst in mijn leven haha) een auto gekocht, want we hadden eindelijk een parkeerplaats, luxe! ;) Ik zal het boek opzoeken, dank voor de tip! Betreft de USA, het is echt een andere wereld. We wonen comfortabel en echt alles gaat met de auto, dus alles is ‘convenient’. Maar het leven is hier wel erg duur en toch ook een stuk onveiliger. Boodschappen geef ik een stuk meer aan uit en we wonen ook in een dure stad qua wonen (Seattle, kennelijk in de top 5 duurste steden in de USA om te wonen, omdat bedrijven als Amazon, Microsoft & Starbucks hier zo gegroeid zijn, dat de huizenmarkt bizar duur is geworden). Mede daardoor is er ook een enorme hoeveelheid aan zwervers in de stad en er zijn veel autoinbraken etc. Heel triest om te zien. Wat hier wel heel fijn is, is om dichtbij de bergen te wonen. We hebben ook een skiseizoenspas gekocht om in het weekend te kunnen skiën. De natuur is echt adembenemend en daar geniet ik erg van. Al met al is het een bijzondere ervaring voor nu, maar kinderen laat ik toch liever in Europa opgroeien. ;-) Heb je je al veel verdiept in scholen daar? Is ook nog best een gedoe geloof ik, qua postcode, wachtlijsten, and what not! Wat een naar gebaar van je je ‘vriendin’ zeg, en zooo onnodig. Hoe lang ken je haar al? Erg jammer maar dan is het ook gelijk duidelijk hoe iemand kan zijn... Dat bespaart dan weer energie voor later. Het enige lichtpuntje… :(

@stipjepipje: dankjewel! Ik hoop a.s. donderdag of vrijdag inderdaad. Ik ben heel nieuwsgierig natuurlijk. En jullie gaan morgen naar dusseldorf? Spannend! Drie weken wachten is wel een tijd, maar ik hoop dat jullie veel afleiding hebben de komende tijd :)

@DaisyLiz: fijn dat de echo bij je eigen arts was, hoe is het gegaan?

@jokke: Wat heftig van je collega, wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte.

@sofie87: Ja, bizar he van de postcodes en IVF? Hoe was de terugplaatsing en de dagen erna? Wat super spannend het afwachten nu!

@Eefsel2109: Kan me voorstellen dat het spannend moet zijn geweest om dit aan je baas te vertellen! Al die dingen die erbij komen he…

@kasteelbewoner: fijn wat van je te horen en heel logisch dat het op en neer gaat. Ik hoop dat iemand hier wat ervaring heeft met de Scandinavische landen, dat helpt wellicht wat in je overwegingen en het researchproces. Ik hoop zo dat die route wel lukt, en het ouderschap gaat om zoveel meer dan de genetische link natuurlijk. Al is het uiteraard geen makkelijke stap om te zetten. Mijn tante heeft een eitje van haar zus gebruikt, zo bijzonder en daar had ze ook echt geluk mee dat haar zus ervoor open stond.

@RoosjeT: heel lastig dat je partner weerzin heeft. Hier heb ik dat ook gehad helaas, dus denk zeker niet dat alle andere partners wel staan te springen ;) Mijn man stemde wel in om het proces te volgen (het probleem ligt overigens ook bij hem), maar hij was er verder erg weinig mee bezig, en heeft totaal geen levensstijl veranderingen aangebracht, tot grote frustratie bij mij (ik wilde graag dat hij stopte met alcohol drinken ed). Het heeft bij mij heel veel twijfels veroorzaakt over het hele proces, en onze relatie, en het voelde soms gewoon erg eenzaam. Inmiddels heeft mijn man zijn operatie ondergaan (om sperma te vinden, dat was het probleem), en sindsdien is het wel meer ontspannen thuis. De druk is bij hem af denk ik en ook omdat ik me natuurlijk nu niet meer irriteer aan het gebrek aan inzet bij hem, zijn stukje is gedaan. ;) Ik heb er veel dubbele gevoelens over gehad. Ik weet dat hij super liefdevol zal zijn als het kind er is, daar twijfel ik echt niet aan. Wel was ik natuurlijk erg teleurgesteld dat we hierin niet het team waren/zijn zoals ik graag had gehoopt. Ik denk dat dit hele proces voor hem teveel als ‘gedoe’, ‘onromantisch’ en abstract aanvoelt. Dat is het natuurlijk ook allemaal, maar ik trek me daar minder van aan omdat mijn kinderwens zo groot is… Het is heel lastig en verschilt per persoon. Gelukkig gaat hij (uiteindelijk) wel mee naar de kliniek. Hoe is hij met zijn eigen kinderen?

@Flipje2 WOW! Heb je van te voren nog andere dingen gedaan qua voedsel bijvoorbeeld? Spannend is het afwachten nu!

Hier is het afwachten op de resultaten van de genetische test van de 4 cryo's. En ik ben me aan het verdiepen wat ik nu het beste kan eten en drinken om de laag van het baarmoederslijmvlies zo goed mogelijk te laten groeien/ondersteunen. Hebben jullie hierover tips gekregen van jullie artsen?
Stipjepipje sterkte met de reis naar Düsseldorf. Voer het adres in wat ze hebben doorgegeven ipv wat erop de site staat, anders is het echt moeilijk te vinden. En ben benieuwd wat jij van de luxe vindt whahaha
Wat toevallig Travel! dat jij ook in Redbridge zat destijds. Ik woon in Woodford trouwens - tussen Chigwell Station en Woodford Station (Repton) in en ben dus met 30-40 minuten op mijn werk (Bank Station) via de Central Line. 't Zou dus zomaar kunnen dat we elkaar wel eens gezien hebben en route zonder het van elkaar te weten... Voor wat betreft scholen hebben we besloten dat ze naar St Aubyns gaat (ja een fee paying prep school :$ ). Maar ook omdat het onderwijs daar naar mijn idee echt beter is dan op een staatsschool en onderwijs toch een investering is. Ik sluit niet uit dat we ooit weer naar NL gaan trouwens.
Ik kan mij de irritatie naar je partner toe heel goed voorstellen trouwens. Jij hebt zo'n enorme wens en wil er alles aan doen terwijl hij het moeilijk lijkt te vinden om de leef stijl (die van invloed kan zijn op de zaadkwaliteit) te veranderen. Mannen zijn daar vaker laks in volgens mij. :|
En ik zou zeker even met je arts praten over 1 of 2 embryos per terugplaatsing. Hangt misschien ook een beetje af van de grading. Als je 5AA embryos hebt, kan ik mij voorstellen dat de arts die liever een voor een terugplaatst. Maar als de verwachting is dat je meerdere TP's nodig hebt om tot een zwangerschap te komen gebaseerd op de grading, dan zou ik mij, zeker gelet op de kosten en het einde van het verzekeringsjaar in maart/april, kunnen voorstellen dat je er liever 2 terugplaatst. Al zegt grading ook niet alles: soms lukt het niet met een A embryo en wel met een C embryo bijvoorbeeld. Maar over het algemeen geldt dat hoe beter het embryo eruit ziet, des te hoger de slagingskans.
Ik heb destijds alleen van mijn arts meegekregen meer proteine te eten: kip, noten, ei, avocado's, bepaalde vis soorten, etc. Maar ik heb nooit problemen gehad met de dikte van mijn BMS. Het probleem zat echt bij mijn man en het maken van kwalitatief goede embryos.

Dasiy: Heel veel succes met de echo bij je eigen, vertrouwde arts. Hoop dat ze iets meer over je BMS kan zeggen en de mogelijke gevolgen. Hoop vooral dat ze je een beetje gerust kan stellen. :hug:

Stipjepipje: Hierbij de link voor proxeed plus: https://www.proxeedplus.com/about/ Zoals je kan lezen is proxeed plus is een voedingssupplement dat speciaal is samengesteld om de gezondheid van het sperma te behouden voor wat betreft de ondersteuning van de gezondheid van het zaad op het gebied van motiliteit, morfologie, snelle lineaire progressie, concentratie en volume van de zwemmende/actieve zaadjes. Ons artsen raadde ons dat aan - onafhankelijk van elkaar overigens en hoewel het niet goedkoop is, was 't wel het proberen waard.
Overigens: als ik niet naar die verjaardag ga, geef ik daar wel een statement mee af en de vraag is of dat wenselijk is - ook in het kader van haar vriendinnen, o.a. N en S, en ik ergens gewoon geen zin in tumult of gedoe heb. Je kan je natuurlijk ook langzaam en zonder gedoe distantieren van iemand. Er spelen ook wel wat andere dingen waar ik haar in het verleden (afgelopen 8 jaar) het voordeel van de twijfel heb gegeven (die ik overigens niet vergeten ben) en nu slaat de weegschaal door naar de andere kant waarbij ik denk: Ach - ik kan iemand, in dit geval B, heel af en toe zien voor een kop koffie, maar zal verder niet beschouwen als vriendin en evenmin steunen als het om fertiliteit gaat... ;-D
baggal wijzigde dit bericht op 19-11-2019 12:25
4.15% gewijzigd
Haha Baggal, nadat ik mijn laatste post verstuurde dacht ik; oké nee niet waar zo zou ik het niet doen. Ik zou uit fatsoen sowieso naar de verjaardag gaan (dan valt jou in ieder geval niks kwalijk te nemen), en daarna gewoon wat afstand nemen in de vriendschap.
Maar wat ik typte over zak in de strijd etc, zo moet je het wel voelen! Je verdient meer dan als tweederangs vriendin behandelt te worden! En tuurlijk heb je met de ene vriendin meer dan met de ander. Maar zo zou je elkaar niet moeten behandelen als ie samen een uitje doet. Dus prima hoe je het nu aanpakt! En als ze ooit wel bij je komt uithuilen of vragen stellen w.b. fertiliteit, dan zou ik eerst vooral gereserveerd en hard to get doen. Maar zul je zien dat zo iemand dan gewoon alsnog in 1x zwanger wordt. Fertiliteit trekt zich helaas niets aan van karma :biggrin:

Nou vriendlief is hier een hokje ingegaan. Haha! Ben benieuwd hoe lang die bezig is! :hihi:
Ik vond het meevallen Jokke qua luxe. Door jouw berichtje verwachtte ik nu vloerbedekking, oude houten meubels en alles bruin. Maar viel me mee en er is zelfs een leuk aquarium om naar te loeren terwijl vriendje z'n zaadjes in een potje kwakt.
stipjepipje wijzigde dit bericht op 20-11-2019 21:01
0.08% gewijzigd
stipjepipje schreef:
19-11-2019 11:53
En als ze ooit wel bij je komt uithuilen of vragen stellen w.b. fertiliteit, dan zou ik eerst vooral gereserveerd en hard to get doen. Maar zul je zien dat zo iemand dan gewoon alsnog in 1x zwanger wordt. Fertiliteit trekt zich helaas niets aan van karma :biggrin:
Fertiliteit trekt zich niets aan van karma, maar wel van leeftijd en met bijna 45 is het geen vanzelfsprekendheid dat je maar zwanger wordt. Uberhaupt is zwanger worden geen vanzelfsprekendheid - voor niemand niet - en dat weten we hier helaas maar al te goed.

En vragen over fertiliteit kan ze t.z.t mogelijk aan haar arts stellen. Ik heb haar destijds nooit erg uitgebreid verteld over onze weg, omdat ik dat niet aardig vond en zij zelf niet in de positie verkeerde zwanger te kunnen worden wegens gebrek aan een partner. Dus ik voel mij niet geroepen en hoef ook geen spelletjes te spelen omdat ik geen behoefte (meer) heb aan innig contact en mijn grens vanaf heden bewaak. Ik ben tenslotte geen deurmat en dit gedrag is, hoe ik het ook probeer te bekijken, bizar en niet echt normaal binnen 'vriendschappen'. Kan het niet duiden en haar defensieve reactie evenmin.

Heel veel succes voor je man trouwens. Hoop dat je iets aan de proxeed link hebt.
Even een snelle egopost, want ik heb weinig tijd. Maar vanochtend de echo gehad bij mijn eigen arts en ze vond het slijmvlies prachtig! 10 mm en mooi opgebouwd in lagen. Zojuist gebeld dat dinsdag de terugplaatsing is (als ontdooien goed gaat, maar ik heb er nog twee dus hopelijk komt dat goed). :yes: Eindelijk!
Wat fijn Daisyliz
Wat ontzettend fijn Daisy. En tevens wat raar dat die andere arts die mededeling deed. Nu heb je je waarschijnlijk ten onrechte zorgen gemaakt. Maar goed, op naar de TP dinsdag! :hyper:

Stipje: Hoe is het in DD gegaan vandaag?
Neoflux, wat een mooi aantal bevruchtingen
Flipje, wow bij jou ook een heel aantal
Miekje, succes op het wachtbankje
Daisy, een mooie start een bms van 10mm
Stipje, januari is al best snel, kiezen jullie bewust weer voor het agonisten-schema?
Bolletje, je mag altijd zelf kiezen over hoeveek embryo's je terug geplaatst krijgt. Zou het overleggen. Snap wel je schrik

Hier gaat het wat op en neer, werken gaat wel maar het is nu even echt piekdrukte. Het geeft me ook wel afleiding. Kan wel even heel erg het gemis voelen, zeker als ik hoor van een vriendin die op haar 42e zwanger is geraakt. Twijfel erg over het traject dat we hebben afgelegd. Aangezien het zaad van mijn man slecht is door die spatader. Er is elke keer wel genoeg na opwekking maar dat zit me dwars. Hadden we toch niet een andere medicatie moeten proberen als altijd weer die rekovelle. Ik weet ook niet of eiceldonatie wel werkt omdat we altijd mooie embryo's teruggeplaatst krijgen en er genoeg bevrucht raken. In het vorige gesprek zij de FA dat mijn eicel te veel moest compenseren. Elke keer hoor ik daar ander dingen over.

Ik ben ook verdrietig omdat het ziekenhuis elke keer zou bellen om een afspraak te maken maar dat niet doet. Vrijdag wel gebeld dat ze er mee bezig is omdat onze FA pas weer tijd zou hebben in januari. Ze zou overleggen maar nog steeds niks, vandaag gebeld maar nog steeds niks. Merk dat ik veel behoefte heb om met een professional te overleggen,en ik het ook wel slordig vind dat nu bij het afsluiten er geen tijd is. De zorg tussendoor was de hele tijd goed en word je na ieder poging gebeld.

Man staat wel open voor ECD maar zei vandaag dan doen we toch niet weer 5 pogingen, dat zou ook wel heel duur zijn en ook geen zin hebben. Man wil wel in Nederland, Utrecht kan dus wel met onze leeftijd dus die optie is er, wel met een lange wachtlijst maar dat is prima. Voor mij is het belangrijk om de behandeling te evalueren en dan te kijken hoe verder. Het valt me wel tegen om te gaan om te gaan met dit einde.
Daisy wat fijn!! :cheer:
Wow wat gebeurt er weer veel!

Ik lees af en toe wel mee, maar helaas lukt het met alle drukte even niet om actief mee te schrijven en op iedereen te reageren.
Wow Flipje; dat zijn er heel veel, hoop dat de goede erbij zit!
Daisy: wat fijn een terugplaatsing binnenkort. Duim nu alvast hard mee.
Miekje: heel veel succes op het bankje. Ik hoop dat de tijd voorbij vliegt!

Mijn tijd vliegt momenteel voorbij. Vind het wel dubbel nu geen terugplaatsing te hebben, de wens is toch wel sterk. Geprobeerd een afspraak te maken voor de extra onderzoeken, maar over en weer elkaar niet te pakken gekregen. Hopelijk morgen.
Aan de andere kant ook wel goed niet alles tegelijk te doen en eerst te focussen op pleegzorg, want dat wordt inmiddels ook concreet. Heel spannend (ps: ivm herkenning ga ik verder niet hierover wat vertellen, pb mag wel voor de geïnteresseerden ;)).
Stipje Ah bedankt voor de uitleg! Kan me goed voorstellen dat mensen hiervoor kiezen. Toen ik aan het lezen was over PGD stuitte ik op een site die PGD aanbieden in Turkije. Ze noemden dan ook expliciet de wachttijden in Maastricht en dat je daar binnen een 17 daagse reis een volledige poging kon doen incl het ontwikkelen van de test. Wij hebben ongeveer een half jaar moeten wachten totdat deze test klaar was dus dan zet je inderdaad vraagtekens erbij waarom alles zo lang moet duren. Hoewel ik een reis naar Turkije wel echt een vele hogere drempel vind dan hier vlak over de grens. Heb nu wel de paracetamol wat opgeschroefd en dat gaat wat beter :)
Hoe is het gegaan in Düsseldorf?

DaisyLiz Heel goed nieuws! Ik zal ook voor je duimen dinsdag!

Kasteel Kan me goed voorstellen dat je behoefte hebt om met een professional te praten hierover. Had eigenlijk ook wel verwacht dat het zkh een goed traject zou hebben na de uitkomst en dat het maken van een afspraak ook niet zo een gedoe hoeft te zijn.

Hier: Ik merkte gisteravond dat ik een blauwe plek ín mijn navel heb, heeft iemand dit ook wel eens gehad na een punctie? Ik vond het een beetje gek en wist niet zeker of het te maken had met het bloedverlies tijdens de punctie (weet ook niet of dit normaal is) maar toen ik belde met het zkh zeiden ze dat het waarschijnlijk niet met de punctie te maken had maar misschien nog van het spuiten vorige week. De blauwe plek die ik van het spuiten heb is inmiddels gelig en die in mijn navel donkerpaars.
Lastig Kasteel. Ook als je hoort dat een vriendin met 42 wel zwanger is geraakt. Helaas is dat niet een ieder gegeven, maar het zet je gewoon toch aan het denken. En ik kan mij ook voorstellen dat je bang bent dat ECD eventueel ook mislukt. En dat je steeds andere info krijgt is heel vervelend. Ook over die spatader. Volgens mij is het ook gewoon zo dat ze heel veel dingen zelf ook niet weten mbt fertiliteit trouwens. Ik zeg niet dat ze 'maar wat doen' overigens, dat niet, maar dat er gewoon ontzettend veel is dat nog onduidelijk is. Zijn er in Nederland trouwens wachttijden voor ECD mocht je daar toch verder mee willen? En wat irritant van het ziekenhuis zeg - dan hoop je zo op zo'n telefoontje. Gelukkig geeft werk je wat afleiding.

Neo: Ik heb uitwendig nooit blauwe plekken gehad na de puncties, maar me inwending wel beurs gevoeld moet ik bekennen. Ik ben overigens ook wat huiverig voor landen als Rusland en Turkije als het om voortplantingsgeneeskunde gaat - al kunnen ze daar veel en is het vaak relatief goedkoop (in vergelijking met de UK).

Vienna: Heel veel succes met alles mbt pleegzorg. En dat het verlangen voor een TP er ook is, snap ik wel hoor.
Wow, het gaat hier weer eens razend snel!

Om te beginnen even kleine update van mijn kant. Ik zit nog altijd prima op het bankje. Officiële testdatum is 27 november, dat zou omgerekend 19 dpo zijn.. dat ga ik niet redden. Denk dat ik vrijdag of zaterdag test omdat man graag wil. Ik kan denk ik wel tot maandag wachten. Vind het altijd zo shit namelijk om door te gaan met de utro na een negatieve test en de tweede week valt me best wel mee deze keer. Heb nog niks (!) gegoogeld, dat is echt voor het eerst. Weet niet eens hoeveel dagen na de tp ik nu precies zit. Normaal hield ik iedere dag alles bij zo van " 9dpo, nu kan de innesteling zijn". Best vermoeiend :P
Merk wel dat ik nog erg met de vmk van vorige keer zit en ik daar met vlagen nog erg verdrietig van kan zijn. Met nog drie kansen in de vriezer ben ik uiteraard blij maar zit ook al met de vraag in mijn hoofd.. wil ik hierna nog een keer spuiten? Wellicht denk je nu, je loopt op de zaken vooruit, maar zo ben ik nu eenmaal vrees ik :$

Neoflux, fijn dat de pijn mee viel! Jammer van de napijn, had ik ook zo'n beurs gevoel en die opgeblazen buik is hier nooit meer weggegaan helaas. Maar komt misschien gewoon van de kunstmatige hormonen die ik al een poos neem voor iedere tp. Wel jammer dat ze niks zeiden over aantallen verder! Krijg je de uitslagen straks per brief of per telefoon? Zo spannend altijd, ik duim voor je.

Lauwie, ik stuur je ook digitaal wat positieve vibes! Hoelang moet je progynova slikken nu?

Miekje, hoe gaat het bij jou op het bankje? Al bedacht of je wil testen en zo ja, wanneer?

Bolletje, gek dat ze opeens met een dubbele tp komen.. Zou doen wat je zelf graag wil. Ik zou niet voor twee tegelijk kiezen maar dat is ook omdat ik al een dochter heb en me een tweeling dan nog zwaarder lijkt. Al zie ik bij Zot ook dat het wel kan ;) Trouwens.. anderhalf uur wachten, jeetje!

Travel, geen tips gekregen van de artsen. Wel bij de acupunctuur voeten warm houden na de tp maar dat is natuurlijk persoonlijk of je daar wel/niet in mee wil gaan. Online is er veel over te vinden maar lijkt mij (wat ik althans heb gezien) nergens echt wetenschappelijk bewezen en gewoon waar andere dames zich goed bij voelen.

Daisy, wat een fijn bericht! :cheer:

Moos, wat ik heb begrepen moet je ook je FSH weten. Zo was mijn AMH best prima (2 geloof ik) maar mijn FSH iets verhoogd waardoor ik toch lastig(er) te stimuleren ben en ik de laatste keer meteen de max gespoten heb binnen het protocol van mijn zkh 225 Gonal F.

Stipje, goed opgelost met je schoonmoeder zo! En zo'n potje inleveren voor je vriend is ook super spannend. Hier altijd goede uitslagen gehad maar het blijft toch een dingetje. Moest wel lachen om de spermfit test. Klinkt als een bizarre workout ofzo haha. Vriend was overigens niet bij de tp, onmogelijk met werk de laatste tijd omdat de tp's altijd in de middag zijn. Ben het inmiddels gewend maar is toch fijner om met zn tweetjes te doen.

Heytan, hoe gaat het trouwens bij jou?

En MamaMaria lees je nog mee? :hug:

Poe, ging een beetje onhandig door jullie berichtjes heen dus hoop dat het niet te warrig is en ik niemand ben vergeten. Ga weer verder met werken! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven