Eerste ronde clomid

26-11-2019 21:47 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Morgen mag ik na een goede echo en een kuur provera van 7 dagen (ongesteld geworden op dag 5!) beginnen met clomid van dag 3/7 , heeeul erg spannend!

Ben toch erg benieuwd wie dit ook heeft gebruikt en de bijwerkingen hiervan en hoe snel jullie zwanger waren!
En misschien dingen waar ik rekening mee moet houden, ziekenhuis verteld je veel, maar positieve of minder positieve ervaringen zijn toch fijn om te lezen in deze spannende periode.
Ik heb vier rondes clomid gebruikt en daarna overgestapt naar gonal f injecties vanwege de bijwerkingen

Ik had met clomid wel een eisprong, maar mijn cyclus werd elke ronde langer. Ik had er veel hoofdpijn, misselijkheid, emo buien, duizelingen en opvliegers van. Voor mij geen succes.
De injecties waren meer gedoe, maar honderd keer beter qua bijwerkingen
Hoewel ondanks de hormonen mijn cyclus nooit echt regelmatig is geworden.

Ik ben na ruim een jaar ovulatie inductie zwanger geraakt. Nu 32 weken
De gesprekken voor iui stonden al gepland toen ik een positieve test in handen had
Ik werd er heel emotioneel van. Kon om van alles zo maar beginnen te huilen...
Het leek de eerste ronde niet te werken en we waren al bezig om de tweede ronde voor te bereiden met een hogere dosis. Maar toch nog een eisprong.
En die eisprong is ondertussen een eigenzinnige 8-jarige ;-D

Succes!
Ik had weinig bijwerkingen van de clomid. Bij mijn 1e was het de 1e ronde met clomid raak. Voor de 2e een keer op moet en hogen naar 100mg. Uiteindelijk na ronde 5 raak. Overigens wel met iui.
Ik had geen bijwerkingen en was in de eerste ronde zwanger. Het duurde wel lang voor ik mijn eisprong kreeg, volgens mij 22 dagen.
Ik besef me wel hoeveel geluk we hiermee gehad hebben..
Ja de bijwerkingen heb ik vandaag niet echt gemerkt op m’n werk en ik werk met kinderen dus dat kan nogal iets uitlokken , tot ik thuis kwam en iemand uit ons appartementen complex dubbel parkeerde en ik er wat van zei en een grote bek kreeg , ik ben weggelopen anders zat er een kras over de gehele zijkant.

Word een leuke ronde dit! Ik hoop dat er geen volgende nodig is...
Vayenneb, ik vond het een horror medicijn, heb er lever problemen door gehad
DanoontjePower88 schreef:
28-11-2019 20:35
Vayenneb, ik vond het een horror medicijn, heb er lever problemen door gehad
Oeh dat is wel extra naar. Ik dacht dat ik al vrij heftige bijwerkingen had gehad. Kan altijd nog erger

Ben jij overgestapt op iets anders of wel zwanger geworden door clomid?
Letrozole daarna moeten proberen, werkte ook niet, daarna over op puregon injecties wel enorm lange cyclussen van 45 plus dagen maar ronde 3 raak!
Ik heb er gelukkig geen bijwerkingen van gehad. Bij de eerste na 6 maanden raak en bij de tweede na 1 1/2 jaar pas raak. Ik ben als de dood voor naalden, dus was blij dat het met alleen een pilletje gelukt was.
Ben nu vandaag op dag 10 voor een echo geweest en heb alleen nog kleine eitjes
Maandag Op dag 15 weer om te kijken of er toch iets groeit.

Heeft iemand dat hier wel mee gemaakt ? Geen gegroeide eitjes op dag 10 maar toch op een tweede echo alsnog een groei???

Maak me wel een beetje zorgen maarja volgende ronde hogere dosering Miss wel resultaat.
Zag ook dat ze bij de volgende echo iui heeft aankruist maar wat ze daar mee bedoelde geen idee..:
Ja, ik had dat ook. Er leek in eerste instantie niks te gebeuren. We hadden het al over het verhogen van de dosis en ik was alweer naar de apotheek geweest voor een nieuw recept. Paar dagen later weer terug voor een nieuwe echo en toen was er alsnog een eitje gesprongen.

Dat eitje is nu dus 8... ;-D
biebeltje wijzigde dit bericht op 04-12-2019 23:57
0.99% gewijzigd
Vayenneb schreef:
04-12-2019 20:01
Ben nu vandaag op dag 10 voor een echo geweest en heb alleen nog kleine eitjes
Maandag Op dag 15 weer om te kijken of er toch iets groeit.

Heeft iemand dat hier wel mee gemaakt ? Geen gegroeide eitjes op dag 10 maar toch op een tweede echo alsnog een groei???

Maak me wel een beetje zorgen maarja volgende ronde hogere dosering Miss wel resultaat.
Zag ook dat ze bij de volgende echo iui heeft aankruist maar wat ze daar mee bedoelde geen idee..:
Ik heb dat regelmatig gehad in het jaar dat ik bezig was met ovulatie inductie. Dag toen vaak alles nog redelijk klein of soms een wat grotere en dan een paar dagen later een dominante follikel

De ronde dat ik zwanger bne geworden kwam heel moeilijk op gang. Er was al sprake van om de cyclus met medicatie af te breken als er weer niks was gegroeid en dan door te gaan naar iui
Op dag 22 twee eitjes, waarvan eentje nu dus is uit gegroeid tot een trappelende baby in mijn buik

Ik heb in die tijd dat we daarmee bezig waren trouwens maar twee keer twee eitjes gehad. Dan werd ik ook steeds gewaarschuwd voor de kans op een meerling
Bij de poli waar ik zat was het beleid om ovulatie af te breken als je meer dan twee rijpe eitjes hebt in een ronde omdat een meerling zwangerschap te risicovol zou zijn
Dat geeft me wel wat hoop voor komende week, dankjulliewel.
Wel handig om te weten dat ik Pcos heb , en er dus sowieso altijd allemaal kleine follikels te zien zijn.

Bij de echo op dag 10 was er geen groter dan op de uitgangsecho de week ervoor.

Ik heb vandaag ook een gesprek staan met een maatschappelijk werker van de huisarts om de psychische kant van dit alles in de gaten te houden.
Ben benieuwd of het dat ook wat minder zwaar laat drukken op me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven