Niet verliefd?
woensdag 27 november 2019 om 21:27
Dank voor je antwoord. Duidelijk verhaal en snap precies wat je wilt zeggen. Inderdaad hopen op die uitzondering maar daar ga ik in ieder geval niet op wachten.DillKarlings schreef: ↑27-11-2019 21:22Ik begrijp wel hoe je alles probeert te beredeneren en voor haar en jezelf te verantwoorden. Maar de eindconclusie is nog steeds dat jullie niet samen zijn.
En ik ben er inmiddels uit eigen ervaring van overtuigd dat het ook niet gaat gebeuren als je dit soort excuses krijgt.
Laat ik het omdraaien; nadat mijn lange relatie voorbij ging kwam ik een vrouw tegen die me in eerste instantie heel erg leuk leek. Ze gaf me aandacht en luisterde naar mijn problemen. En eigenlijk had ze heel veel dat goed bij mij past. Maar al snel kwam ik erachter dat zij het voor mij niet was. Hetzij omdat ik te snel na mijn verbroken relatie ging daten, hetzij omdat ze misschien toch niet helemáál was wat ik zocht. Het maakt niet uit, ik kon van alles bedenken, misschien was ze "het" op papier, de praktijk is iets weerbarstiger. Zij was inmiddels verliefd en ik vertelde ook dat ik niet voelde wat zij voelde, dat het misschien allemaal te snel ging etcetera etcetera. Maar ik vond haar aandacht en persoonlijkheid leuk, ik wilde best vrienden blijven. En zij wilde dat ook, maar ook omdat ze stiekem toch hoopte dat ik nog van gedachten zou veranderen. Uiteindelijk liep dat natuurlijk niet goed af. Ik lees in jouw verhaal niks anders. Maar ik hoop wel dat jij de uitzondering op de regel bent.
woensdag 27 november 2019 om 21:30
Dat zoiets nooit gaat gebeuren zal ik niet zeggen, maar de kans zal niet zo groot zijn. Ik moet het inderdaad los zien te laten.
anoniem_393049 wijzigde dit bericht op 27-11-2019 21:39
18.43% gewijzigd
woensdag 27 november 2019 om 21:31
O, jee. Ik denk dat jij nu degene bent die bindingsangst hebt opgelopen. Dat is namelijk erg besmettelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 27 november 2019 om 21:36
Dank voor deze zeer informatieve bijdrage!blijfgewoonbianca schreef: ↑27-11-2019 21:31O, jee. Ik denk dat jij nu degene bent die bindingsangst hebt opgelopen. Dat is namelijk erg besmettelijk.
woensdag 27 november 2019 om 22:25
misschien zei ze dat ja. maar in de basis is er iets goed mis als je date met een kerel die denkt dat hij jou beter begrijpt dan jij jezelf. Bah
woensdag 27 november 2019 om 22:39
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik begrijp haar zeker niet beter dan haarzelf en ik heb haar ook duidelijk gezegd dat ik haar niets wil aan praten alleen dat ik denk dat het MISSCHIEN een gevolg kan zijn van haar vorige relatie. Ik mag toch wel mijn eerlijke mening geven over hoe ik iets beleef en mee maak?
In de basis is zeker niets mis want ze heeft meerdere malen aangegeven dat ze het wel super fijn vond dat ze er nu wel over kon praten en het ook eens van iemand anders hoorde in plaats van haar eigen gedachtes. Ook zei ze dat het haar al direct anders aan het denken had gezet omdat ze wel vond dat er zeker een kern van waarheid in zat.
Maar goed deze discussie heeft geen zin. Ik ben door andere reacties hier zeker wat wijzer geworden, dank daarvoor. Ik ga dit hoofdstuk afsluiten en door.
woensdag 27 november 2019 om 22:48
hier, je zegt hier precies wat jij denkt. Jij denk: ik ben de slimmer gozer en ik snap wel hoe ze in elkaar zit. Zelf snapt ze dat nog niet, maar ik kan haar helpen.Ruud0191 schreef: ↑27-11-2019 21:11Ik begrijp wat je wil zeggen. Maar het probleem bij haar is dat ze zelf nog niet in ziet (naar mijn mening) dat ze nog hinder ondervindt van wat haar ex bij haar heeft gedaan. Dit is alweer 2 jaar uit alleen heeft hij nog een tijd achter haar aan gezeten. Ik ben volgens haar ook haar eerste echte scharrel sinds haar ex.
De dates waren zeker echte dates, zij nam direct de eerste date het initatief om mij te zoenen en ze liet duidelijk merken (door fysieke contacten) dat ze het wel in mij zag zitten. Dit bevestigde ze ook regelmatig.
Vanaf het moment dat ik graag wat meer duidelijkheid wilde, heb ik haar uitgenodigd bij mij thuis. Waar ze op reageerde of dat er iets aan de hand was en dat ze wel tijd had om langs te komen. Helaas, geheel onverwachts, kwam ze niet opdagen.
Dagen erna geen reactie waarna ik haar heb gebeld. Pas toen is ze over haar ex begonnen omdat ik vroeg wat er aan de hand was en/of dat ze in het verleden misschien iets had meegemaakt.
Daarna is ze nog een laatste keer bij mij langs gekomen en heeft ze heel veel over de gebeurtenissen met haar ex verteld. Die gesprekken en alles in haar doen en laten had mij weer aan het denken gezet waarna ik na 2 weken haar weer heb opgebeld. Ik heb haar verteld dat ik denk dat ze door alles wat ze met haar ex had meegemaakt niet open zou staan voor een eventuele nieuwe relatie en dat ik denk dat ze daardoor misschien bindingsangst heeft gekregen. Hierin gaf ze mij allemaal gelijk en zei dat ze hier zo nog nooit had over nagedacht en fijn vond dat ze het nu eens van een ander hoorde. Door dit gesprek zette het haar ook direct anders aan het denken.
Hoop dat dit verhaal weer 'n beetje duidelijk is maar daarom denk ik dat ze gewoonweg niet de volgende stap durft te nemen omdat ze te veel met haar ex heeft mee gemaakt. En doordat ik eerst niet wist wat ze had mee gemaakt, ben ik denk ik iets te hard van stapel gelopen..
Wat er echt aan de hand is is dat jij afgewezen bent en daar kan je niet tegen. Omdat je jezelf zo’n slimme gozer vindt denk ik. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat jij afgewezen wordt
woensdag 27 november 2019 om 22:55
ik lees wat je schrijft dus ik ben op de hoogte. niet tegen kritiek kunnen, niet tegen afwijzing kunnen, denken dat je mensen beter begrijpt dan zij zichzelf. Je bent gewoon geen relatiemateriaal
woensdag 27 november 2019 om 23:07
Ik kan zeker tegen kritiek. Ik probeer jou alleen duidelijk te maken dat ik er met haar op een heel normale en fatsoenlijke manier over heb gepraat en dat we onze meningen en belevingen hebben bedeeld van beide kanten. En nee ik vind mezelf zeker niet beter dan de rest, ik probeerde er alleen voor haar te zijn omdat ze aan gaf het fijn ze vinden om met mij daarover te praten.
Jij probeert mij van alles aan te praten maar je begrijpt mijn verhaal niet goed. Ik heb genoeg info aan de andere reacties van forumleden. Dank daar voor.
Jij probeert mij van alles aan te praten maar je begrijpt mijn verhaal niet goed. Ik heb genoeg info aan de andere reacties van forumleden. Dank daar voor.
woensdag 27 november 2019 om 23:08
je lijkt maar niet te snappen dat het niet gaat over HOE je het ter sprake bracht maar het probleem is DAT je het uberhaupt DENKT en dan ook nog tegen haar zegt.Ruud0191 schreef: ↑27-11-2019 23:07Ik kan zeker tegen kritiek. Ik probeer jou alleen duidelijk te maken dat ik er met haar op een heel normale en fatsoenlijke manier over heb gepraat en dat we onze meningen en belevingen hebben bedeeld van beide kanten. En nee ik vind mezelf zeker niet beter dan de rest, ik probeerde er alleen voor haar te zijn omdat ze aan gaf het fijn ze vinden om met mij daarover te praten.
woensdag 27 november 2019 om 23:12
Omdat ik weet wat voor heftige dingen ze heeft mee gemaakt wat heel veel met haar vertrouwen heeft gedaan! Dit heeft ze zelf verteld!
woensdag 27 november 2019 om 23:14
Bindingsangst is een psychische stoornis die in de vroege ontwikkeling van een kind ontstaat. Hechting aan de ouders is een proces dat zich van 0 tot 5 jaar afspeelt en grotendeels de ontwikkeling van iemands persoonlijkheid bepaalt.
Traditioneel gezien is de band tussen moeder en kind het grootst en heeft daarom het meeste impact. Door verstoorde moeder-zoon relaties lijkt bindingsangst vaker bij mannen voor te komen dan bij vrouwen, maar het verschil is slechts 20%. Vrouwen met bindingsangst hebben over het algemeen daddy-issues. Een goed begin is dus het halve werk.
Traditioneel gezien is de band tussen moeder en kind het grootst en heeft daarom het meeste impact. Door verstoorde moeder-zoon relaties lijkt bindingsangst vaker bij mannen voor te komen dan bij vrouwen, maar het verschil is slechts 20%. Vrouwen met bindingsangst hebben over het algemeen daddy-issues. Een goed begin is dus het halve werk.
woensdag 27 november 2019 om 23:16
Ja en? En waar maak jij dan uit op dat zij meer last heeft van haar vorige relatie dan ze zelf denkt? Je bent geen psycholoog. je probeert gewoon een reden te verzinnen waarom ze je afwijst, als je maar niet hoeft te denken dat het is omdat ze je gewoon niet leuk genoeg vindt. Want dat is de waarheid
woensdag 27 november 2019 om 23:19
Omdat mensen dit in haar directe omgeving ook zeggen. Ze heeft nooit veel over die situatie gepraat en daardoor alleen maar voor zich gehouden . Ze zat niet voor niks half te shaken hier op de bank toen ze dat vertelde!S-Meds schreef: ↑27-11-2019 23:16Ja en? En waar maak jij dan uit op dat zij meer last heeft van haar vorige relatie dan ze zelf denkt? Je bent geen psycholoog. je probeert gewoon een reden te verzinnen waarom ze je afwijst, als je maar niet hoeft te denken dat het is omdat ze je gewoon niet leuk genoeg vindt. Want dat is de waarheid
woensdag 27 november 2019 om 23:23
woensdag 27 november 2019 om 23:25
Dus niemand weet wat haar ex heeft geflikt maar al haar familie en besties hebben jou gebeld om te vertellen dat ze op latere leeftijd bindingsangst heeft gekregen maar dat jij haar Ware Liefde bent ?
woensdag 27 november 2019 om 23:27
misschien zat ze te bibberen op de bank omdat het koud was. Maar hij denkt meteen: oh vrouw in problemen hier is ..... superrrrrrmanblijfgewoonbianca schreef: ↑27-11-2019 23:25Dus niemand weet wat haar ex heeft geflikt maar al haar familie en besties hebben jou gebeld om te vertellen dat ze op latere leeftijd bindingsangst heeft gekregen maar dat jij haar Ware Liefde bent ?
woensdag 27 november 2019 om 23:31
woensdag 27 november 2019 om 23:33
woensdag 27 november 2019 om 23:34
woensdag 27 november 2019 om 23:35
Ze is nog maar begin 20 en dat was haar eerste relatie. Maar een enkeling weet dit ja.blijfgewoonbianca schreef: ↑27-11-2019 23:25Dus niemand weet wat haar ex heeft geflikt maar al haar familie en besties hebben jou gebeld om te vertellen dat ze op latere leeftijd bindingsangst heeft gekregen maar dat jij haar Ware Liefde bent ?