Uitvaartverzekering hoe hoog
donderdag 28 november 2019 om 23:27
Ik heb een uitvaartverzekering die 11.000 euro uitkeert voor de kosten van begrafenis. Dat leek me wel genoeg. Maar ik sprak laatst met de klantenservice van de verzekeraar en zij zei dat de kosten van een begrafenis gestegen zijn de afgelopen jaren en dat ik mij zou kunnen bijverzekeren. Zou 11.000 euro echt niet genoeg zijn?
Hebben jullie een uitvaartverzekering en hoe hoog is die bij jullie?
Ik wil mijn familie niet hoeven laten betalen, maar aan de andere kant heb ik het ook weer niet zo breed dat ik gemakkelijk extra premies kan betalen.
Hebben jullie een uitvaartverzekering en hoe hoog is die bij jullie?
Ik wil mijn familie niet hoeven laten betalen, maar aan de andere kant heb ik het ook weer niet zo breed dat ik gemakkelijk extra premies kan betalen.
vrijdag 29 november 2019 om 12:39
Uitvaartverzekeringen vind ik in veel gevallen één van de meest onzinnige verzekeringen die er bestaan.
Als je niet op het sociaal minimum zit, dan verbaast het mij dat je op termijn niet een aantal duizend euro bij elkaar kan sparen. Ik hoor ook vaak het argument dat mensen niet willen dat hun geliefden opdraaien voor de kosten.
Als in mijn directe omgeving iemand overlijdt, en die heeft geen (geld voor een) uitvaartverzekering of net te weinig spaargeld, dan betaal ik met liefde een bijdrage hiervoor. Gewoon met zijn allen, vrienden en familie, iedereen een paar honderd euro en je komt al een heel eind.
Als je niet op het sociaal minimum zit, dan verbaast het mij dat je op termijn niet een aantal duizend euro bij elkaar kan sparen. Ik hoor ook vaak het argument dat mensen niet willen dat hun geliefden opdraaien voor de kosten.
Als in mijn directe omgeving iemand overlijdt, en die heeft geen (geld voor een) uitvaartverzekering of net te weinig spaargeld, dan betaal ik met liefde een bijdrage hiervoor. Gewoon met zijn allen, vrienden en familie, iedereen een paar honderd euro en je komt al een heel eind.

vrijdag 29 november 2019 om 12:40
Nog steeds misschien? Aandelen?
Ik vind je voorstelling van zaken nogal paniekzaaierij en opzwepen tot enorme verzekeringsbedragen.
Ik zou zeggen: laat iedereen zich goed informeren via het NIBUD en de consumentenbond.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 29-11-2019 12:47
0.87% gewijzigd

vrijdag 29 november 2019 om 12:49
Nee geen aandelen hoor. Ik frustreer me er alleen onwijs aan dat mensen er zo nonchalant over doen, heb het te vaak pijnlijk zien aflopen. Dus geloof het of niet, ik "zaai paniek" vanuit goede bedoelingen. Ik gun niemand gedoe rondom financien op zo'n zwaar moment.herfstappeltaart schreef: ↑29-11-2019 12:40Nog steeds misschien? Aandelen?
Ik vind je voorstelling van zaken nogal paniekzaaierij en opzwepen tot enorme verzekeringsbedragen.
Ik zou zeggen: laat iedereen zich goed informeren door het NIBUD en de consumentenbond.
En nogmaals, wat je nu met je geld kunt is anders dan over decennia.. Zolang je je daar bewust van bent en ernaar handelt (en dus niet verwacht dat je in 2050 ook nog voor 8000 euro dit kan bekostigen...), ieder zn eigen zin. Ik hoop dat mensen een bewuste keuze maken en niet zich laten afschrikken door de paniekzaaierij over geldtrekkende uitvaartverzekeraars. De enige verzekering waarvan je zeker bent dat je m ooit gebruikt.
vrijdag 29 november 2019 om 13:04
En juist daarom is het een hele rare verzekering. Je betaalt middels de verzekering gemiddeld genomen gewoonweg meer, namelijk winst voor de verzekeraar en assurantiebelasting. En daar komt de koppelverkoop nog bij; autoverzekeraars die zelf auto's verkopen zou ik ook niet vertrouwen.Marit80 schreef: ↑29-11-2019 12:49Nee geen aandelen hoor. Ik frustreer me er alleen onwijs aan dat mensen er zo nonchalant over doen, heb het te vaak pijnlijk zien aflopen. Dus geloof het of niet, ik "zaai paniek" vanuit goede bedoelingen. Ik gun niemand gedoe rondom financien op zo'n zwaar moment.
En nogmaals, wat je nu met je geld kunt is anders dan over decennia.. Zolang je je daar bewust van bent en ernaar handelt (en dus niet verwacht dat je in 2050 ook nog voor 8000 euro dit kan bekostigen...), ieder zn eigen zin. Ik hoop dat mensen een bewuste keuze maken en niet zich laten afschrikken door de paniekzaaierij over geldtrekkende uitvaartverzekeraars. De enige verzekering waarvan je zeker bent dat je m ooit gebruikt.
En ja; Ik weet niet wat een uitvaart kost over 20 jaar. Maar ik weet ook niet wat boodschappen dan kosten en ook niet wat wonen dan kost. De prijsstijgingen van uitvaarten gaan niet ineens per morgen in, die kosten volgen ook ongeveer de inflatie. Als ik nu genoeg geld heb kan ik dat vast wel bijsparen.
Maar ik snap jouw perspectief wel. Als iemand er echt niet bij nadenkt en er 0,0 vermogen is om dit op te vangen kan dat zuur zijn. Maar een budgetuitvaart (€2.000) is in dat geval ook een prima optie en die wordt door de verzekeraars lekker genegeerd.
kleinezon wijzigde dit bericht op 29-11-2019 13:06
Reden: Dt...
Reden: Dt...
0.06% gewijzigd
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
vrijdag 29 november 2019 om 13:12
Wij zijn goed verzekerd en hebben een basis verzekering voor 13 euro kwartaal waar dit bij inbegrepen is:
Personeel voor het regelen en verzorgen van de uitvaart
Vervoer van de overledene (ook vanuit het buitenland bij een tijdelijk verblijf) Rouwauto
Verzorging van de overledene
Opbaren van de overledene thuis, in rouwkamer of uitvaartcentrum
Standaard kist
Regelen van formaliteiten, bijvoorbeeld overlijdensbewijs
75 rouwbrieven met postzegels
75 dankbetuigingen met postzegels of 200 gedachtenisprentjes
Bij cremeren: gebruik van de aula, crematie, asverstrooiing bij het crematorium, of bij begraven: grafdelven, grafrechten van een door DELA geselecteerd graf, algemeen onderhoud van de begraafplaats (minimaal 10 jaar)
Daarnaast hebben we een aanvullende verzekering van 13.000 euro, dit kost per kwartaal rond de 60 euro maar hebben we afgesloten omdat we in het buitenland wonen en zeggen we denk ik op als we weer in Nederland wonen.
Ik kan alles met spaargeld betalen maar vind het gemak erg fijn, je belt Dela en zij regelen alles, hoef je in tijden van verdriet en stress niet aan praktische zaken te denken. Hebben het 1,5 - 2 jaar geleden bijna nodig gehad voor mijn man en hoe ik me toen voelde zou ik blij zijn geweest als zij dat allemaal voor ons zouden regelen en ik alleen in dat vliegtuig zou hoeven stappen. Gemak gaat dus voor alles bij mij en daar heb ik zo'n verzekering dus graag voor over.
Personeel voor het regelen en verzorgen van de uitvaart
Vervoer van de overledene (ook vanuit het buitenland bij een tijdelijk verblijf) Rouwauto
Verzorging van de overledene
Opbaren van de overledene thuis, in rouwkamer of uitvaartcentrum
Standaard kist
Regelen van formaliteiten, bijvoorbeeld overlijdensbewijs
75 rouwbrieven met postzegels
75 dankbetuigingen met postzegels of 200 gedachtenisprentjes
Bij cremeren: gebruik van de aula, crematie, asverstrooiing bij het crematorium, of bij begraven: grafdelven, grafrechten van een door DELA geselecteerd graf, algemeen onderhoud van de begraafplaats (minimaal 10 jaar)
Daarnaast hebben we een aanvullende verzekering van 13.000 euro, dit kost per kwartaal rond de 60 euro maar hebben we afgesloten omdat we in het buitenland wonen en zeggen we denk ik op als we weer in Nederland wonen.
Ik kan alles met spaargeld betalen maar vind het gemak erg fijn, je belt Dela en zij regelen alles, hoef je in tijden van verdriet en stress niet aan praktische zaken te denken. Hebben het 1,5 - 2 jaar geleden bijna nodig gehad voor mijn man en hoe ik me toen voelde zou ik blij zijn geweest als zij dat allemaal voor ons zouden regelen en ik alleen in dat vliegtuig zou hoeven stappen. Gemak gaat dus voor alles bij mij en daar heb ik zo'n verzekering dus graag voor over.
vrijdag 29 november 2019 om 13:38
Dat doet Dela (of welke uitvaart onderneming dan ook) ook als je niet bij ze verzekerd bent en gewoon de factuur betaald.Beleza schreef: ↑29-11-2019 13:12Wij zijn goed verzekerd en hebben een basis verzekering voor 13 euro kwartaal waar dit bij inbegrepen is:
.....
kleinezon wijzigde dit bericht op 29-11-2019 13:42
34.85% gewijzigd
vrijdag 29 november 2019 om 13:47
In de praktijk zie je dat nabestaanden bij nader inzien geen budgetuitvaart willen, dus de natura polissen gaan uit van de grote gemene deler. Bij budget heb je écht heel weinig (wat voor sommigen prima is), men realiseert zich vaak niet dat daar dus amper tot geen begeleiding van een uitvaartondernemer bij zit, geen auladienst, geen horeca, geen rouwbezoeken, noem maar op. Dat is over het algemeen echt alleen de overledene naar het crematorium rijden (zonder familie), cremeren en anonieme verstrooiing. Past vast prima voor sommigen, toch heb ik veel nabestaanden gezien die dan tóch een minidienstje, klein toespraakje, kopje koffie willen... tja. Dát past dan niet in het budget.Kleinezon schreef: ↑29-11-2019 13:04En juist daarom is het een hele rare verzekering. Je betaalt middels de verzekering gemiddeld genomen gewoonweg meer, namelijk winst voor de verzekeraar en assurantiebelasting. En daar komt de koppelverkoop nog bij; autoverzekeraars die zelf auto's verkopen zou ik ook niet vertrouwen.
En ja; Ik weet niet wat een uitvaart kost over 20 jaar. Maar ik weet ook niet wat boodschappen dan kosten en ook niet wat wonen dan kost. De prijsstijgingen van uitvaarten gaan niet ineens per morgen in, die kosten volgen ook ongeveer de inflatie. Als ik nu genoeg geld heb kan ik dat vast wel bijsparen.
Maar ik snap jouw perspectief wel. Als iemand er echt niet bij nadenkt en er 0,0 vermogen is om dit op te vangen kan dat zuur zijn. Maar een budgetuitvaart (€2.000) is in dat geval ook een prima optie en die wordt door de verzekeraars lekker genegeerd.
vrijdag 29 november 2019 om 13:56
Wauw, dan verbaast het me nog meer! Dan zou jij als geen ander moeten weten dat je de kosten heel laag kunt houden, als je een beetje logisch nadenkt. Mijn vriendin was alles bij elkaar 2000 euro kwijt voor haar moeder. Het was sober, 50 personen, maar zo wilde zij het. Dus het kan wel!
En dan weet jij ook als geen ander dat Dela en Garden voor jou keuzes kan maken waar jij helemaal niet op zit te wachten. Contracten.... her
Ik heb het voor mn vader moeten regelen 8800 euro waren we kwijt, alles erop en eraan. Als je maar logisch denkt!
vrijdag 29 november 2019 om 13:59
Nogmaals. NU kan dat wel. Ik ben niet van plan morgen dood te gaan dus kijk verder dan dat....Because schreef: ↑29-11-2019 13:56Wauw, dan verbaast het me nog meer! Dan zou jij als geen ander moeten weten dat je de kosten heel laag kunt houden, als je een beetje logisch nadenkt. Mijn vriendin was alles bij elkaar 2000 euro kwijt voor haar moeder. Het was sober, 50 personen, maar zo wilde zij het. Dus het kan wel!
En dan weet jij ook als geen ander dat Dela en Garden voor jou keuzes kan maken waar jij helemaal niet op zit te wachten. Contracten.... her
Ik heb het voor mn vader moeten regelen 8800 euro waren we kwijt, alles erop en eraan. Als je maar logisch denkt!
vrijdag 29 november 2019 om 14:20
Tsja, ik zou als nabestaande liever een paar goede vrienden meenemen naar t café. Met 5.000 kun je samen een boel borrels drinken.Marit80 schreef: ↑29-11-2019 13:47In de praktijk zie je dat nabestaanden bij nader inzien geen budgetuitvaart willen, dus de natura polissen gaan uit van de grote gemene deler. Bij budget heb je écht heel weinig (wat voor sommigen prima is), men realiseert zich vaak niet dat daar dus amper tot geen begeleiding van een uitvaartondernemer bij zit, geen auladienst, geen horeca, geen rouwbezoeken, noem maar op. Dat is over het algemeen echt alleen de overledene naar het crematorium rijden (zonder familie), cremeren en anonieme verstrooiing. Past vast prima voor sommigen, toch heb ik veel nabestaanden gezien die dan tóch een minidienstje, klein toespraakje, kopje koffie willen... tja. Dát past dan niet in het budget.

vrijdag 29 november 2019 om 14:26
Ik heb nog de oude verzekering die mijn ouders ooit voor me afgesloten hebben. Hij is op een gegeven moment is hij premievrij gemaakt en volgens mij keert hij 1200 euro uit. Daarnaast keert mijn werkgever drie maandsalarissen uit aan de nabestaanden als werknemers overlijden. Hopelijk maken we dat niet mee 
Mijn kinderen mogen me uit laten varen zoals ze willen. Een kartonnen doos vind ik ook prima, mits ik maar gecremeerd word.

Mijn kinderen mogen me uit laten varen zoals ze willen. Een kartonnen doos vind ik ook prima, mits ik maar gecremeerd word.

vrijdag 29 november 2019 om 14:29
"Uit laten varen"....dat klinkt bijna gezelligMinkeDeWit schreef: ↑29-11-2019 14:26Ik heb nog de oude verzekering die mijn ouders ooit voor me afgesloten hebben. Hij is op een gegeven moment is hij premievrij gemaakt en volgens mij keert hij 1200 euro uit. Daarnaast keert mijn werkgever drie maandsalarissen uit aan de nabestaanden als werknemers overlijden. Hopelijk maken we dat niet mee

vrijdag 29 november 2019 om 14:39
Prachtig voorbeeld van wat ik bedoel. Hopelijk haal je gewoon je pensioen, keert de werkgever dan ook nog uit? Want met die 1200 euro kun je dus alleen de crematie betalen. That's it. Geen verzorging, geen vervoer, geen kaarten, niente.MinkeDeWit schreef: ↑29-11-2019 14:26Ik heb nog de oude verzekering die mijn ouders ooit voor me afgesloten hebben. Hij is op een gegeven moment is hij premievrij gemaakt en volgens mij keert hij 1200 euro uit. Daarnaast keert mijn werkgever drie maandsalarissen uit aan de nabestaanden als werknemers overlijden. Hopelijk maken we dat niet mee
Tenzij dat uitvaren in een zelf geroeide boot is wordt ie écht lastig!
En nu hoop ik me stil te kunnen houden want ik heb hopelijk mijn punt wel gemaakt

vrijdag 29 november 2019 om 15:00
Hopelijk heb ik tegen die tijd meer vermogen. Sowieso zou het nu ook al van spaargeld kunnen.Marit80 schreef: ↑29-11-2019 14:39Prachtig voorbeeld van wat ik bedoel. Hopelijk haal je gewoon je pensioen, keert de werkgever dan ook nog uit? Want met die 1200 euro kun je dus alleen de crematie betalen. That's it. Geen verzorging, geen vervoer, geen kaarten, niente.
Tenzij dat uitvaren in een zelf geroeide boot is wordt ie écht lastig!
En nu hoop ik me stil te kunnen houden want ik heb hopelijk mijn punt wel gemaakt![]()
vrijdag 29 november 2019 om 15:44
Dat is het 'm nou juist, als iemand plotseling/ onverwacht overlijdt heb je helemaal geen tijd en zin om 'een beetje te gaan uitzoeken'. En met 2000 euro redt je het echt niet.CatherineTheGreat schreef: ↑29-11-2019 10:07Serieus?
Als je toeters en bellen wilt en dat Marco Borsato op je begrafenis zingt, heb je zeker meer nodig.
Maar met een beetje uitzoeken ben je voor 2000 euro klaar (onlangs een mooi artikel hierover in de Elsevier).
Houd dat aan als (extra) spaargeld (per persoon) en laat de verzekeraars lekker zelf gaan werken...
Mijn moeder is onlangs plotseling overleden, ze was verzekerd voor rond de 3500 euro. Dat was echt niet genoeg. De uitvaart was niet simpel, maar ook zeker niet heel uitgebreid. Uiteindelijk kwamen de kosten op bijna 7000 euro.
Ikzelf ben verzekerd voor in totaal nu 11000 euro. De waarde van mijn verzekering stijgt automatisch mee.
Ook een Pluviofiel

vrijdag 29 november 2019 om 17:05
Een "gewone" grote kartonnen doos mag, hoeft helemaal niets officieels te zijn.MinkeDeWit schreef: ↑29-11-2019 16:57De goedkoopste kartonnen grafkist kost toch nog 299 euro. Wat kost dan een ‘echte’?
Ik vind zo’n doos prima. Altijd zo’n raar idee om een luxe houten kist de oven in te duwen.
Als ie maar groot genoeg is.
vrijdag 29 november 2019 om 17:05
Ja, doe mij ook maar in zo’n kartonnen doos. Echt zonde van het hout om die in de oven te schuiven. Die zouden ze kunnen gebruiken om mensen in op te baren en daarna hup over in een doos. Ik zie hier een handeltje de ‘na je dood lease kist verzekering’ .MinkeDeWit schreef: ↑29-11-2019 16:57De goedkoopste kartonnen grafkist kost toch nog 299 euro. Wat kost dan een ‘echte’?
Ik vind zo’n doos prima. Altijd zo’n raar idee om een luxe houten kist de oven in te duwen.