Man heeft geen zin meer
zaterdag 30 november 2019 om 11:08
Hallo iedereen.
Mijn man en ik zijn twaalf jaar samen. Sinds anderhalf jaar heeft mijn man helemaal geen zin meer om te vrijen. Hij neemt geen initiatief meer. Als ik initiatief neemt, wijst hij mij elke keer af. Ik heb mij al suf gepiekerd waar dit vandaan komt. Er lijkt geen aanleiding te zijn. Ervoor was de seks goed, misschien wat saai, maar goed. Ik heb al heel vaak om een uitleg gevraagd, maar dat komt nooit. Ik heb het hem hier al heel vaak over aangesproken, ik heb hem al geschreven, ik heb hem al van een affaire beschuldigd, we hebben al ruzie gemaakt. De enige uitleg die ik één keer heb gehad was dat hij moe was en dat hij "gewoon geen zin had".
In mijn ogen heb ik al heel wat geprobeerd. Ik heb al avondjes voor ons twee gepland, ik heb al voorgesteld om het te plannen als hij uitgeslapen was - toen hij zei dat hij te moe was, ik heb het onderwerp ook al drie maanden volledig laten rusten.
Ik weet niet wat ik verder nog kan doen. Weet iemand raad? Ik hoor graag wat jullie denken. Bedankt.
Mijn man en ik zijn twaalf jaar samen. Sinds anderhalf jaar heeft mijn man helemaal geen zin meer om te vrijen. Hij neemt geen initiatief meer. Als ik initiatief neemt, wijst hij mij elke keer af. Ik heb mij al suf gepiekerd waar dit vandaan komt. Er lijkt geen aanleiding te zijn. Ervoor was de seks goed, misschien wat saai, maar goed. Ik heb al heel vaak om een uitleg gevraagd, maar dat komt nooit. Ik heb het hem hier al heel vaak over aangesproken, ik heb hem al geschreven, ik heb hem al van een affaire beschuldigd, we hebben al ruzie gemaakt. De enige uitleg die ik één keer heb gehad was dat hij moe was en dat hij "gewoon geen zin had".
In mijn ogen heb ik al heel wat geprobeerd. Ik heb al avondjes voor ons twee gepland, ik heb al voorgesteld om het te plannen als hij uitgeslapen was - toen hij zei dat hij te moe was, ik heb het onderwerp ook al drie maanden volledig laten rusten.
Ik weet niet wat ik verder nog kan doen. Weet iemand raad? Ik hoor graag wat jullie denken. Bedankt.

zaterdag 30 november 2019 om 17:47

zaterdag 30 november 2019 om 18:01
Daar gaat ie echt zin door krijgen

zaterdag 30 november 2019 om 18:04
Dat het saai was komt waarschijnlijk omdat het van hem niet zo hoeftJuliette32 schreef: ↑30-11-2019 17:38Als hij het saai vindt, kunnen we daar toch iets aan doen? Zoiets kan hij toch gewoon zeggen, ik vraag niet liever.
zaterdag 30 november 2019 om 18:06
Vlinder1963 schreef: ↑30-11-2019 18:04Dat het saai was komt waarschijnlijk omdat het van hem niet zo hoeft
Dat kan. Of to is een zeester waardoor hij er geen lol meer aan vindt.

zaterdag 30 november 2019 om 18:13
En dan is het opgelost als je een verklaring hebt? Waarom denk je dat veel forummers hier een beetje in het wilde weg fantaseren wat het allemaal zou kunnen zijn? Ik denk dat dat komt omdat het van alles kan zijn. Maar dat je dus nog veel te weinig aanknopingspunten hebt. Maar ook is het probleem niet opgelost als je een verklaring hebt. En ik denk dus ook dat je vraagstelling je niet verder gaat helpen zo.
Hij heeft de vraag die je hem stelt gewoon keurig beantwoord. Als je daar niet verder mee komt, dan was dat schijnbaar niet de vraag die beantwoord moest worden. Dan moet je een andere vraag gaan stellen en niet dezelfde vraag blijven herhalen en hopen op een ander antwoord.
zaterdag 30 november 2019 om 18:18
We koken samen / afwisselend. Als hij moe is kook ik, als hij zin heeft kook hij (doet hij graag) of we koken samen.
Je kent mij niet, je hoeft mij niet te verwijten dat ik saai ben.
Misschien schudt het hem wel wakker en kan ie daarna ineens wel uitleggen wat er nou is.

Oh, nou goed om te weten dat ze zich geen zorgen hoeft te maken. De relatie gaat als een dolle. Nja, seks heeft ook verder weinig met de relatie te maken natuurlijk. Stom dat ik dacht dat TO zich misschien een tikje onzeker aan het voelen was over de relatie omdat hij geen seks meer wil.
zaterdag 30 november 2019 om 18:19
zaterdag 30 november 2019 om 18:24
Lucifer2018 schreef: ↑30-11-2019 17:14Ja, hoor, dat is wat ik tik. Wat een raar geleuter weer.
TO hoeft zichzelf niet aantrekkelijker te maken ( wat dat dan ook precies zou moeten zijn) en hij hoeft geen knopjes in te drukken.
Laat hem eerst eens gewoon zeggen wat er is.
Dan kan TO zelf beslissen wat ze er mee kan of niet. Of wil.

zaterdag 30 november 2019 om 18:24
Juliette32 schreef: ↑30-11-2019 18:18We koken samen / afwisselend. Als hij moe is kook ik, als hij zin heeft kook hij (doet hij graag) of we koken samen.
Je kent mij niet, je hoeft mij niet te verwijten dat ik saai ben.
Jij bent degene die zegt dat jullie seks saai was? Ik verwijt jou helemaal niks hoor, ik ben je man niet.
zaterdag 30 november 2019 om 18:26
Dat kan tijdelijk wat spanning geven.julius schreef: ↑30-11-2019 17:07Natuurlijk kan je hem wel dwingen. Je kan ophouden met voor hem te koken, en als ie vraagt waarom je niet meer voor hem kookt, geef je dezelfde ontwijkende antwoorden als hij doet als het om seks gaat. Bijvoorbeeld.
Of je gaat opeens heel geheimzinnig doen met je telefoon, koopt een nieuw luchtje, wordt lid van een sportschool en moet opeens regelmatig overwerken. Vroeg of laat gaat het kwartje bij je man dan echt wel vallen..
Of je relatie en je leven daar leuker van worden is een tweede.
Gaat ie nadenken. Dingen vragen misschien?
Daar is ze nou juist naar op zoek.
Doorbreken deze impasse.
Als je relatie verder goed zit kan ie daar echt wel tegen! Je hebt het nu vaak genoeg "gewoon" geprobeerd....
zaterdag 30 november 2019 om 18:38
Juliette32 schreef: ↑30-11-2019 18:19Dat heb ik gedaan, meerdere malen zelfs. Misschien wil hij wel niet omdat ik teveel kritiek geef. Want wat ik ook zeg of doe, voor jou is het nooit goed.
Gelukkig gaat het niet om mij. Jij bent de enige die weet of je man tot anderhalf jaar geleden wel de gordijnen van de muur neukte en jij hem moest afremmen, of dat jij degene was die in de kroonluchter wilde hangen terwijl hij het liever even snel missionaris deed.
In het eerste geval is er namelijk iets anders met je man aan de hand nu, dan in het tweede geval.
zaterdag 30 november 2019 om 18:42
Vandaag in Volkskrant Magazine, interview met de videomaker Lize Korpershoek van de documentaire 'Mijn seks is stuk'. Over haar gebrek aan zin in seks.
https://www.volkskrant.nl/mensen/dan-ma ... k~b58f7cf1
https://www.volkskrant.nl/mensen/dan-ma ... k~b58f7cf1
Alles sal reg kom
zaterdag 30 november 2019 om 19:04
Ha to, wat een lastige situatie. Ik begrijp dat hij wegloopt of afkapt als je hierover wil praten, wat het veel lastiger maakt. Ik ben al 20 jaar met mijn man samen, maar heb ook wel eens in die situatie gezeten (andere redenen, maar mijn man praat ook soms niet)
Wat mij heeft geholpen op die momenten is schrijven. Gewoon een brief, niet verwijtend en altijd bij mezelf blijvend. Die gaf ik hem dan en dan ging ik zelf even weg. Met de vraag of we er binnenkort over kunnen praten, óf dat hij me terug wil schrijven.
Misschien werkt dit ook voor jullie.
Want ik snap heel goed en het siert je ook vind ik, dat je niet zo snel de handdoek in de ring gooit als je van elkaar houd en ook nog kinderen hebt.
Sterkte!
Wat mij heeft geholpen op die momenten is schrijven. Gewoon een brief, niet verwijtend en altijd bij mezelf blijvend. Die gaf ik hem dan en dan ging ik zelf even weg. Met de vraag of we er binnenkort over kunnen praten, óf dat hij me terug wil schrijven.
Want ik snap heel goed en het siert je ook vind ik, dat je niet zo snel de handdoek in de ring gooit als je van elkaar houd en ook nog kinderen hebt.
Sterkte!

zaterdag 30 november 2019 om 19:19
Schrijven heeft ze al geprobeerd, staat in de OP.slekire schreef: ↑30-11-2019 19:04Ha to, wat een lastige situatie. Ik begrijp dat hij wegloopt of afkapt als je hierover wil praten, wat het veel lastiger maakt. Ik ben al 20 jaar met mijn man samen, maar heb ook wel eens in die situatie gezeten (andere redenen, maar mijn man praat ook soms niet)
Sterkte!

zaterdag 30 november 2019 om 22:21
We hebben net gepraat. Het was één van de betere gesprekken dat we hierover gehad hebben. Ik had mij voorgenomen dat ik hem niet ging bestoken met de vraag waarom (doe ik meestal). Waanzin is altijd hetzelfde doen en een andere uitkomst verwachten.
Ik heb enkel vanuit mezelf gepraat. Ik heb hem verteld dat ik denk dat we een probleem hebben, dat ik het mis om intiem met hem te zijn, dat ik mij afgewezen voel als vrouw en dat ik mij zorgen maak om de staat van ons huwelijk. Ik heb gezegd dat ik heel graag een verklaring zou hebben, maar dat het nog belangrijk is dat we samen werken aan een oplossing. Hij heeft niet zoveel gezegd, maar hij heeft mij wel laten uitpraten en hij heeft geluisterd (in tegenstelling tot andere keren).
Hij zei dat hij besefte dat ik het miste en hij beloofde om zijn best te doen. Ik heb gezegd dat de tijd dat hij mij nog kon paaien met loze beloften al lang verstreken was. Hij zei dat hij zelf niet goed wist waar het vandaan kwam, dat zijn zin 'gewoon weg was'. Ik heb hem gevraagd of hij zelf niet benieuwd was wat het probleem was, dat we dat alleen maar kunnen weten als hij erover praat. Ik heb toen gezegd dat het kan gebeuren dat hij moeilijker opgewonden geraakt en dat ik daardoor niet minder van hem hou. Hij heeft niet bevestigd dat hij moeite heeft met een erectie (maar hij heeft het ook niet ontkent, vroeger ontkende hij altijd alles). Toen is hij gaan slapen. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
Misschien is het wel naïef, maar ik moet hem geloven als hij mij zegt dat hij mij nog aantrekkelijk vindt. Dat kan toch niet van de ene op de andere dag weg zijn?
Ik heb enkel vanuit mezelf gepraat. Ik heb hem verteld dat ik denk dat we een probleem hebben, dat ik het mis om intiem met hem te zijn, dat ik mij afgewezen voel als vrouw en dat ik mij zorgen maak om de staat van ons huwelijk. Ik heb gezegd dat ik heel graag een verklaring zou hebben, maar dat het nog belangrijk is dat we samen werken aan een oplossing. Hij heeft niet zoveel gezegd, maar hij heeft mij wel laten uitpraten en hij heeft geluisterd (in tegenstelling tot andere keren).
Hij zei dat hij besefte dat ik het miste en hij beloofde om zijn best te doen. Ik heb gezegd dat de tijd dat hij mij nog kon paaien met loze beloften al lang verstreken was. Hij zei dat hij zelf niet goed wist waar het vandaan kwam, dat zijn zin 'gewoon weg was'. Ik heb hem gevraagd of hij zelf niet benieuwd was wat het probleem was, dat we dat alleen maar kunnen weten als hij erover praat. Ik heb toen gezegd dat het kan gebeuren dat hij moeilijker opgewonden geraakt en dat ik daardoor niet minder van hem hou. Hij heeft niet bevestigd dat hij moeite heeft met een erectie (maar hij heeft het ook niet ontkent, vroeger ontkende hij altijd alles). Toen is hij gaan slapen. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
Misschien is het wel naïef, maar ik moet hem geloven als hij mij zegt dat hij mij nog aantrekkelijk vindt. Dat kan toch niet van de ene op de andere dag weg zijn?

zaterdag 30 november 2019 om 23:01
Klinkt als een goeie aanzet. Ik denk dat het heel positief is dat hij het gesprek niet uit de weg ging ook al was zijn eigen input minimaal. Hopelijk gaat hij er over nadenken, maar hou wel het initiatief. Het klinkt ook alsof hij het wel prima vindt om er mee weg te komen. Blijf er aan vast houden dat het een probleem is waar een oplossing voor gevonden moet worden. Er zullen nog best wat gesprekken volgen waarschijnlijk.
Dat hij je niet meer aantrekkelijk vind moet je je echt niet laten aanpraten. Ik vond het al een enorm stomme suggestie. Zo werkt dat helemaal niet. Natuurlijk speelt aantrekkingskracht mee als het gaat om seksualiteit, maar dat hangt samen met een persoon. Hij is op je gevallen om wie je bent en ook als er bepaalde aspecten wat veranderd zijn dan ben je niet nog niet ineens doorgeschoten naar de andere kant van aantrekkelijkheid. Zet dat uit je hoofd want het is stomme gedachtegang die jou niet helpt en hem ook niet.
Dat hij je niet meer aantrekkelijk vind moet je je echt niet laten aanpraten. Ik vond het al een enorm stomme suggestie. Zo werkt dat helemaal niet. Natuurlijk speelt aantrekkingskracht mee als het gaat om seksualiteit, maar dat hangt samen met een persoon. Hij is op je gevallen om wie je bent en ook als er bepaalde aspecten wat veranderd zijn dan ben je niet nog niet ineens doorgeschoten naar de andere kant van aantrekkelijkheid. Zet dat uit je hoofd want het is stomme gedachtegang die jou niet helpt en hem ook niet.