Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
S-Meds schreef:
30-11-2019 19:52
hoe vaak mag je?
Ik red geen maand. Ik maskeer het nog weleens op vakantie ofzo door zo’n spray te gebruiken, maar ik zet elke 3,5 week voor een klein kapitaal een uur of vijf bij de kapper. Afschuwelijk. Staat me echt steeds meer tegen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
AllyMcBeal schreef:
30-11-2019 19:54
Ik zeg verven die dingen.
En een elastiekje erin.
AllyMcBeal schreef:
Ik zeg verven die dingen.
ik hang ze even in een potje ecoline
S-Meds schreef:
30-11-2019 19:53
maar die kan je ook verven
Heel stom, maar ik weet niet hoe dat moet :$ Of zou de kapper dat ook doen? Dan hoop ik dat ze een aparte ruimte hebben anders zit ik mooi voor lul.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
blijfgewoonbianca schreef:
30-11-2019 19:55
Ik red geen maand. Ik maskeer het nog weleens op vakantie ofzo door zo’n spray te gebruiken, maar ik zet elke 3,5 week voor een klein kapitaal een uur of vijf bij de kapper. Afschuwelijk. Staat me echt steeds meer tegen.
maar wat doet die kapper dan in godsnaam
Betty_Slocombe schreef:
Ik ben Betty en ik ben wit en ik ben voorbij midden dertig en ik ben niet grijs. Mijn vrouwelijke voorouders werden ook niet vroeg grijs, behalve de vrouwen met pikzwart haar. Gezien mijn haarkleur en de voorgeschiedenis denk ik dat ik langzaam ontkleur.
Hallo, Betty.
Calamitycat schreef:
30-11-2019 19:56
Heel stom, maar ik weet niet hoe dat moet :$ Of zou de kapper dat ook doen? Dan hoop ik dat ze een aparte ruimte hebben anders zit ik mooi voor lul.
volgens mij kan je wenkbrauwverf bij het kruidvat kopen
Oudblond schreef:
30-11-2019 19:47
En dat heb je dus fout. Net als een boel andere dingen. Een mening hebben is prima, er vanalles bij halen om het GROTE gelijk door de strot van anderen te duwen en dat probeersel te maskeren door 'ik stel een VRAAG!' is op z'n zachts gezegd erg doorzichtig.
Je hebt al honderd keer antwoord gekregen en blijft maar afgeven op 'de grijzen'. Ga je haar kleuren of zo.
Hahaha, en volgens Lacuba ben ik weer een slechte lezer als ik mijn ongelijk toegeef en concludeer dat blanke vrouwen dus kennelijk veel vaker dan ik dacht al rond hun dertigste grijs beginnen te worden.

Dus nee, ik heb zeker geen eenduidig antwoord gekregen, maar dat hoeft ook verder niet. Ik was echt in de veronderstelling dat grijs worden samen hing met de overgang en heb dus nu geleerd dat jullie kennelijk al ver voor de overgang grijs kunnen zijn. Lijkt me echt niet leuk.

Neemt verder niet weg dat ik dan alsnog zou blijven verven.
Am Yisrael Chai!
Betty_Slocombe schreef:
Ik ben Betty en ik ben wit en ik ben voorbij midden dertig en ik ben niet grijs. Mijn vrouwelijke voorouders werden ook niet vroeg grijs, behalve de vrouwen met pikzwart haar. Gezien mijn haarkleur en de voorgeschiedenis denk ik dat ik langzaam ontkleur.
hallo betty
Calypso- schreef:
Kohlpotloodje gebruiken ?
Ja denk dat ik dat maar ga proberen. Maar wil dat effect van die getekende wenkbrauwen proberen te voorkomen, dat vind ik echt heel lelijk.
Voor de Europese haarkleur-statistiek: ik begon duidelijk grijze haren te krijgen vanaf 30. Nu verf ik het niet meer, maar ben echt niet helemaal grijs met 53 jaar, 40% grijs?
Hallo, Betty.
Hallo Bianca. Hoe gaat het met jou? Met mij gaat het goed. Als je haar maar goed zit, tenslotte.
Calamitycat schreef:

Die pakjes koop je voor 2 euro bij de action. Verven met een oude mascararoller en klaar ben je.
Dat echt vroege grijs ken ik niet zo. Ik ben bijna 40 en ik heb geen enkele vriendin die al heel grijs is (en nee, dat is niet omdat ze hun haar verven). Komt dat echt veel voor? Rond je 45e helemaal wit is toch gewoon heel vroeg?

Mijn moeder en tantes werden ook allemaal pas vanaf rond de 50 zichtbaar grijzer.
S-Meds schreef:
maar wat doet die kapper dan in godsnaam
Wil je t echt weten ?

Plukjes trekken en die ontkleuren. ( duurt lang )
Uitgroei bijwerken
Dan die ontkleurde plukjes kleuren
Dan een toner
Dan een masker want de boel wordt zo droog als jouw doos.
Betty_Slocombe schreef:
30-11-2019 19:57
Hallo Bianca. Hoe gaat het met jou? Met mij gaat het goed. Als je haar maar goed zit, tenslotte.
Zo is het maar net
hallo ik ben meds en ik heb een grijze landingsbaan boven een gemêleerd peper en zout vlassig bosje haar. die grijze landingsbaan trekt ongedierte aan ook als ik hem verdoezel met oogschaduw
fashionvictim schreef:
Hahaha, en volgens Lacuba ben ik weer een slechte lezer als ik mijn ongelijk toegeef en concludeer dat blanke vrouwen dus kennelijk veel vaker dan ik dacht al rond hun dertigste grijs beginnen te worden.

Dus nee, ik heb zeker geen eenduidig antwoord gekregen, maar dat hoeft ook verder niet. Ik was echt in de veronderstelling dat grijs worden samen hing met de overgang en heb dus nu geleerd dat jullie kennelijk al ver voor de overgang grijs kunnen zijn. Lijkt me echt niet leuk.

Neemt verder niet weg dat ik dan alsnog zou blijven verven.

Er is ook helemaal geen statistiek. Ook blanke vrouwen worden op wisselende leeftijden grijs, idem voor rimpels.
30-11-2019 19:58
Wil je t echt weten ?

Plukjes trekken en die ontkleuren. ( duurt lang )
Uitgroei bijwerken
Dan die ontkleurde plukjes kleuren
Dan een toner
Dan een masker want de boel wordt zo droog als jouw doos.
wat is een toner? en wordt je dan lichter?
S-Meds schreef:
Hmmm. dat vind ik eng. Stel dat het er niet uitziet, dan moet ik zes weken binnen blijven @(
bia heb je wel een colourstylist? of zit je bij een gewone kapper?????
S-Meds schreef:
.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 30-11-2019 20:03
19.63% gewijzigd
the_Wicked_Witch schreef:
30-11-2019 19:58
Die pakjes koop je voor 2 euro bij de action. Verven met een oude mascararoller en klaar ben je.
Oke :D Ik heb binnenkort een week vakantie, dan ga ik wel eens knutselen.
Calamitycat schreef:
30-11-2019 20:00
Hmmm. dat vind ik eng. Stel dat het er niet uitziet, dan moet ik zes weken binnen blijven @(
Kan niet mis gaan. Niet te donker kopen en even een you tube fimpje erover kijken.
S-Meds schreef:
30-11-2019 20:00
bia heb je wel een colourstylist? of zit je bij een gewone kapper?????
Ik heb Leco.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven