Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
jongengrijs schreef:
30-11-2019 20:34
Hoeveel betaal je dan per verfbeurt?
Ik doe meestal de ene keer uitgroei ( 45 euro , zoiets ) en de andere keer ( nog geen maand later ) uitgroei plus highlights. ( wat zal het zijn ; 150 euro of zoiets ? ) en daar zit dan geen eens knippen bij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
30-11-2019 20:35
Ik ga voor de iets langere weg.
Zo’n uitgroei wil ik echt niet. En in 1 keer ontkleuren had gekund....als ik het risico op een compleet dood kapsel had willen nemen.
Ik snap dat uitgroei vervelend is. Ik had het geluk dat m'n grijs heel erg bij mijn eigen haarkleur paste.

Hopelijk heb je na die langere weg, een trotse kop met grijs haar!
30-11-2019 20:39
Ik doe meestal de ene keer uitgroei ( 45 euro , zoiets ) en de andere keer ( nog geen maand later ) uitgroei plus highlights. ( wat zal het zijn ; 150 euro of zoiets ? ) en daar zit dan geen eens knippen bij.
Ook mijn routine. En niet eens per se vanwege grijs, maar gewoon vanwege oud :) .
Am Yisrael Chai!
30-11-2019 20:39
Wow, dat is dan iets van 1200 euro per jaar?

Ik zou zelf nooit zoveel geld uitgeven aan mijn haar, en ik ben best ijdel. Maar dit zou me dan echt te ver gaan.
Qiyara schreef:
30-11-2019 20:40
Ik snap dat uitgroei vervelend is. Ik had het geluk dat m'n grijs heel erg bij mijn eigen haarkleur paste.

Hopelijk heb je na die langere weg, een trotse kop met grijs haar!
Ja, hoop ik ook. Mazzel dat het nu enorm in is. Weet niet of ik het anders -“ al “ - gedurfd zou hebben.
jongengrijs schreef:
30-11-2019 20:41
Wow, dat is dan iets van 1200 euro per jaar?

Ik zou zelf nooit zoveel geld uitgeven aan mijn haar, en ik ben best ijdel. Maar dit zou me dan echt te ver gaan.
Geen idee wat ik gedaan zou hebben als ik dat niet betalen kon. Maar ik eet er gelukkig geen boterham minder om.
Pfoeh, dames. Niet voor het één of ander, maar tussen ´weg van mijn werk´ en weer inloggen hebben jullie eventjes 10 pagina´s erbij gekletst.

Wenkbrauwen verf ik ook. Van syoss is een nieuwe in verschillende kleuren. Ik heb gewoon voor een donkerblonde tint gekozen, werkt prima. Dat is een kleur die je ook nog wel in mijn haar terug vindt. Ergens. De grijze haren in mijn wenkbrauwen vind ik op zich niet zo´n probleem, maar gek genoeg kruipen ze allemaal gezellig bij elkaar, waardoor het lijkt alsof er gaten inzitten.

Even terugkomend op 40 en grijs.
Ooit zat ik bij een vergadering waar een paar dames het hadden over de 40 grens. Vanaf je 40ste zou het flink bergafwaarts gaan. En ik dacht, als naieve begin dertiger; wat een onzin. Alsof je met 39 jaar en 8 maanden nog fris en fruitig bent en met 40 jaar en 4 maanden ineens niet meer. Nou duurde het inderdaad een tikje langer dan dat, maar vanaf mijn 40ste ging het wel echt hard. Ineens zat ik 2x per jaar bij de huisarts met een blaasontsteking, ging ik van 0 vullingen pats boem naar een wortelkanaalbehandeling en ik had met 40 nog een pixiecut maar het duurde nog maar 2 jaar toen ik een foto van mezelf zag en flink schrok. Kort haar benadrukt een hoop dingen die je liever niet benadrukt... Achteraf heb ik vaak gedacht; dat was het punt waarop ik ook had moeten stoppen met verven, maar toen was ik nog niet zover. Nee, 42 was echt veeeeeeeel te jong om grijs te zijn. Maar mijn steeds grijzer wordende haar bleek de verf niet meer zo te willen als eerst, het sloeg wat groenig uit. Ik was pas echt klaar voor de omslag toen ik een nieuwe baan kreeg en de kapster de boel ontkleurde, me blond de deur uitstuurde en zei; kom over twee maanden terug, dan is er genoeg uitgroei om te zien hoe we verder gaan. Voor de goede orde; ik heb haar de vrije hand gegeven.

Daarna heeft ze donkere plukken gezet in het blond, waardoor je de overgang niet meer zag. Nu zijn we nog weer twee jaar verder en ben ik in de zomer nagenoeg wit en in de winter is het wat meer gemeleerd. Het ligt ook wel aan de lichtinval, op mijn eigen badkamer lijkt het donkerder maar op foto´s die in de buitenlucht genomen worden is het een stuk lichter. Einde zomer, begin herfst begint dan een beetje de zomeruitgroei, dan laat ik in het opgelichte deel wat plukken zetten, zodat dat weer niet meer opvalt.

Al met al was ik beginnend grijs vanaf mijn 16de maar door alle verf had ik geen idee hoe grijs ik precies was. Totdat ik het dus ineens spuugzat was dat je twee dagen na een verfbeurt de uitgroei alweer zag. Dat maakte me een stuk ouder dan het grijs.
Pas sinds ik mijn eigen kleurtje heb (nouja, voor 95%) roept iedereen hoe geweldig dit staat. Eigenlijk zeggen ze dus: die verf zag er niet uit. Maar dat zeggen ze niet zolang je verft.

Eerste behandeling (ontkleuren) kostte me ruim 100 euro. Plukken die daarna kwamen zijn elke keer rond de vijf tientjes, daar komt knippen bij. Dus dat eerste jaar was best een prijzig grapje. Nu is het 1x per jaar die vijf tientjes.
ceylon wijzigde dit bericht op 30-11-2019 20:45
4.03% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Oh, en mijn eindresultaat wordt geen grijs. Maar ik ga net zo vaak naar de kapper en zelfde prijs en routine. Doe ik eigenlijk al mijn hele volwassen leven. Vroeger deed ik er ook nog een keratine behandeling bij, en ik heb ook begin deze eeuw een tijd extensions gehad.
Am Yisrael Chai!
Ceylon schreef:
30-11-2019 20:43
. Totdat ik het dus ineens spuugzat was dat je twee dagen na een verfbeurt de uitgroei alweer zag. Dat maakte me een stuk ouder dan het grijs.
Dat, eigenlijk.
Ceylon schreef:
30-11-2019 20:43

Wenkbrauwen verf ik ook. Van syoss is een nieuwe in verschillende kleuren. Ik heb gewoon voor een donkerblonde tint gekozen, werkt prima. Dat is een kleur die je ook nog wel in mijn haar terug vindt. Ergens. De grijze haren in mijn wenkbrauwen vind ik op zich niet zo´n probleem, maar gek genoeg kruipen ze allemaal gezellig bij elkaar, waardoor het lijkt alsof er gaten inzitten.

Goed gestylde wenkbrauwen zijn enorm belangrijk als je grijs bent heb ik in de afgelopen dagen geleerd.
30-11-2019 20:46
Dat, eigenlijk.
Wat voor kleur ben je nu en wat zou je willen? En wat voor kleur ben je altijd geweest als jonge blom?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
30-11-2019 20:44
. Vroeger deed ik er ook nog een keratine behandeling bij,
Ik weet niet wat ze me de laatste keer er ook nog bij aangesmeerd hadden ( iets in drie delen ) , maar toen was de rekening helemaal niet grappig meer.
jongengrijs schreef:
30-11-2019 20:47
Goed gestylde wenkbrauwen zijn enorm belangrijk als je grijs bent heb ik in de afgelopen dagen geleerd.
Ook als je niet grijs bent, hoor :) . Ik ga elke 3 weken naar de wenkbrauwsalon.

Wij hebben recent een overlijden in de familie gehad en ik heb mijn oudste kind laten beloven dat als ik opgebaard word dat ie in ieder geval even iemand vraagt om mijn wenkbrauwen te doen en indien nodig ook mijn bovenlip. Want dat zou ik echt erg vinden, als iedereen afscheid van me neemt. Uitgroei in mijn haar kan me dan niet schelen maar ik wel met nette wenkbrauwen en onbehaarde bovenlip mijn kist in.
Am Yisrael Chai!
jongengrijs schreef:
30-11-2019 20:47
Tja. Ik ben gezegend met volle wenkbrauwen. Ik pluk af en toe een haartje weg maar dat is het dan ook wel. Erfenisje van vaders kant, de mannen daar hebben allemaal complete borstels en ik heb de vrouwelijke variant. De wenkbrauwhaartjes die menig andere vrouw moet plukken, groeien bij mij op mijn kin. Voordat er dalijk iemand denkt dat ik niks hoef te doen ;-D .

Die hebben overigens wel dezelfde kleur als mijn haar.
En nu ik er zo over nadenk, haar elders heeft die kleur ook.
ceylon wijzigde dit bericht op 30-11-2019 21:07
9.66% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
fashionvictim schreef:
30-11-2019 20:48
Wat voor kleur ben je nu en wat zou je willen? En wat voor kleur ben je altijd geweest als jonge blom?
.
30-11-2019 20:56
Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik naar toe wil.
Oh, dat is een hele mooie kleur die je nu doet. Ik kwam laatst na een bezoek aan de kapper tot de conclusie dat elke vrouw van boven de zeg 45 uiteindelijk in een of andere variant van 50 tinten blond eindigt.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 30-11-2019 21:05
39.37% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Ceylon schreef:
30-11-2019 20:07
Laat mijn schoonmoeder dat niet horen. Die gaat bij de zonnebloem helpen vanwege de oude mensen.

Ik ben hartstikke grijs en blijkbaar is dat het lelijkste en slechtste dat ik volgens sommigen voor mijn uiterlijk kan doen. Boehoehoehoe...
Gelukkig hangt mijn eigenwaarde niet af van een paar dames met een uitgesproken mening, dat scheelt.
Welnee, smaken verschillen nou eenmaal. Als jij het mooi vindt dan is het goed!
fashionvictim schreef:
30-11-2019 21:04
Oh, dat is een hele mooie kleur die je nu doet. Ik kwam laatst na een bezoek aan de kapper tot de conclusie dat elke vrouw van boven de zeg 45 uiteindelijk in een of andere variant van 50 tinten blond eindigt.
Yep. Dat is ons lot....
Ik ben dus zelf behoorlijk grijs, en zeker óók al voor mijn 40ste, het begon bij mij al voor mijn 20ste. Ik heb het geluk dat ik nog veel zwart heb, mijn hele voorste rand, verder overwegend grijs. Sinds iets van twee jaar laat ik het groeien en is het nu halflang. Meestal draag ik het opgestoken en soms los. Hoe vaak ik niet wordt aangesproken met de vraag: Welke kapper heb jij? En opvallend vaak krijg ik de vraag van jonge vrouwen.

Er is natuurlijk geen definitie, de één wordt mooi grijs de ander minder mooi, ik zie ook vrouwen met grijs haar waarbij ik het minder mooi vind staan, en bij anderen vind ik het prachtig. Of je grijs mooi vind of niet is ook smaak.

Mocht je overwegen te stoppen met verven is het nu denk ik wel het moment gezien de mode, en wat heb je te verliezen? De afspraak bij de kapper is zo gemaakt hoor. Dat had ik ook met het lang laten groeien (ik wil het nog veel langer laten groeien) sommige mensen zeiden dat het me niet zou staan, tja de schaar is er zo in gezet, ik wilde het toch een x weer geprobeerd hebben en ik ben er blij mee.

Ik krijg veel complimenten over mijn grijze haar, als van: áls ik zo grijs zou worden zou ik het ook doen, en er zijn mensen in mijn omgeving waarvan ik weet dat ze het niks vinden, en zelf nooooit hun haar grijs zouden laten zijn. Ook prima. Gelukkig krijg ik nooit echt onaardige reacties, van wat lelijk, ik geloof niet dat ik dat leuk zou vinden, maar ongetwijfeld zullen er mensen zijn die mijn haar lelijk vinden.
Someonenew schreef:
29-11-2019 21:40
Hier zie ik wel meer grijze vrouwen van in de 40 in de omgeving en ik vind het ze goed staan, bij sommige zelfs beter dan een andere kleur geverfd haar. Ik ben zelf begin 30 en moet er nog even niet aan denken hoor ;) Maar ik meen het wel, dat ik sommige vrouwen (van in de 40) er beter uit vind zien met hun eigen grijze haar kleur dan geverfd haar. Ligt misschien ook aan welk kapsel je hebt.
Dat komt omdat je teint na je 40e kan veranderen. Daar zou ook de verfkleur op aangepast moeten worden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tęssa44- schreef:
30-11-2019 21:06
Ik ben dus zelf behoorlijk grijs, en zeker óók al voor mijn 40ste, het begon bij mij al voor mijn 20ste. Ik heb het geluk dat ik nog veel zwart heb, mijn hele voorste rand, verder overwegend grijs. Sinds iets van twee jaar laat ik het groeien en is het nu halflang. Meestal draag ik het opgestoken en soms los. Hoe vaak ik niet wordt aangesproken met de vraag: Welke kapper heb jij? En opvallend vaak krijg ik de vraag van jonge vrouwen.

Er is natuurlijk geen definitie, de één wordt mooi grijs de ander minder mooi, ik zie ook vrouwen met grijs haar waarbij ik het minder mooi vind staan, en bij anderen vind ik het prachtig. Of je grijs mooi vind of niet is ook smaak.

Mocht je overwegen te stoppen met verven is het nu denk ik wel het moment gezien de mode, en wat heb je te verliezen? De afspraak bij de kapper is zo gemaakt hoor. Dat had ik ook met het lang laten groeien (ik wil het nog veel langer laten groeien) sommige mensen zeiden dat het me niet zou staan, tja de schaar is er zo in gezet, ik wilde het toch een x weer geprobeerd hebben en ik ben er blij mee.

Ik krijg veel complimenten over mijn grijze haar, als van: áls ik zo grijs zou worden zou ik het ook doen, en er zijn mensen in mijn omgeving waarvan ik weet dat ze het niks vinden, en zelf nooooit hun haar grijs zouden laten zijn. Ook prima. Gelukkig krijg ik nooit echt onaardige reacties, van wat lelijk, ik geloof niet dat ik dat leuk zou vinden, maar ongetwijfeld zullen er mensen zijn die mijn haar lelijk vinden.
Hoe heb jij dat met de uitgroei gedaan, zo te lezen had je lang haar toen je het liet uitgroeien? En ja, smaken verschillen inderdaad. Je moet er wel stevig voor in je schoenen staan denk ik, want als je gevoelig bent voor kritiek of negatieve reacties is een pakje haarverf zo gekocht.
https://katiegoesplatinum.com/going-gray-long-hair/

O, er zitten er bij.....ik zou nooit meer buiten komen, geloof ik.
https://fulllifereflections.com/2018/04 ... two-years/

Het valt niet mee :-D
30-11-2019 21:24
https://katiegoesplatinum.com/going-gray-long-hair/

O, er zitten er bij.....ik zou nooit meer buiten komen, geloof ik.
Ik ook niet. Die vlecht vind ik wel gaaf. Maar die vrouw met dat hele zwarte haar? Dan zou ik een flinke lading mascara´s hebben gekocht om de eerste tijd te overbruggen.
Dat is best wel een mooie vrouw maar weer zo oud door dat grijs... Echt zonde.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven