De wet WAB
vrijdag 29 november 2019 om 11:05
klopt, maar TO zegt volgende maand. dat kan nog 2019 zijn en dan geldt 2 jaarDahlia74 schreef: ↑29-11-2019 09:19De nieuwe wab is weer 3 jaar ipv 2 jaar.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-contract
En doooooor!
vrijdag 29 november 2019 om 11:11
In mijn geval eindigt mijn tweede jaarcontract in 2020. Als het ik goed begrijp, mag ik dan dus weer een jaar contract krijgen, omdat dan de nieuwe WAB geldt?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
vrijdag 29 november 2019 om 12:17
zover ik begrepen heb is er geen overgangsregeling dus klopt dat inderdaad.
maar ga het ze niet vertellen, want ik gok dat veel bedrijven niet doorhebben dat het zo werkt
En doooooor!
zaterdag 7 december 2019 om 14:07
Ik doe ook een tvp. Ben me nu aan het inlezen.
Ik heb twee banen.
Ene baan (in de zorg) werk ik nu tweeënhalf jaar, momenteel één dag per week op vast contract met nuluren. Ze hebben al aangegeven te moeten berekenen of het rendabel blijft om mij in dienst te houden.
Whatever that means. Ik heb een vast contract, dus ontslag kan ook niet zomaar, toch?
Andere baan (in het onderwijs) werk ik nu een jaar twee dagen als uitzendkracht. Bij het uitzendbureau kan ik 5 jaar werken op flexcontracten voordat ik een vast contract 'moet'. Dat zal met de WAB ook wel gaan veranderen lijkt me. Ik heb gehoord dat er wordt gekeken naar reorganisatie etc. om de vaste contracten een beetje te omzeilen. Dus...
Ik heb twee banen.
Ene baan (in de zorg) werk ik nu tweeënhalf jaar, momenteel één dag per week op vast contract met nuluren. Ze hebben al aangegeven te moeten berekenen of het rendabel blijft om mij in dienst te houden.
Andere baan (in het onderwijs) werk ik nu een jaar twee dagen als uitzendkracht. Bij het uitzendbureau kan ik 5 jaar werken op flexcontracten voordat ik een vast contract 'moet'. Dat zal met de WAB ook wel gaan veranderen lijkt me. Ik heb gehoord dat er wordt gekeken naar reorganisatie etc. om de vaste contracten een beetje te omzeilen. Dus...
zaterdag 14 december 2019 om 19:40