Werk & Studie alle pijlers

De wet WAB

28-11-2019 16:33 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net bericht gehad dat door de wet WAB het een en ander gaat veranderen voor flexmedewerkers.
Zijn er meer mensen die al zijn ingelicht hierover en wat zijn jullie ideeen tot nu toe hierover?
Dahlia74 schreef:
29-11-2019 09:19
De nieuwe wab is weer 3 jaar ipv 2 jaar.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-contract
klopt, maar TO zegt volgende maand. dat kan nog 2019 zijn en dan geldt 2 jaar
En doooooor!
broadway schreef:
29-11-2019 11:05
klopt, maar TO zegt volgende maand. dat kan nog 2019 zijn en dan geldt 2 jaar
In mijn geval eindigt mijn tweede jaarcontract in 2020. Als het ik goed begrijp, mag ik dan dus weer een jaar contract krijgen, omdat dan de nieuwe WAB geldt?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Belle73 schreef:
29-11-2019 11:11
In mijn geval eindigt mijn tweede jaarcontract in 2020. Als het ik goed begrijp, mag ik dan dus weer een jaar contract krijgen, omdat dan de nieuwe WAB geldt?
zover ik begrepen heb is er geen overgangsregeling dus klopt dat inderdaad.

maar ga het ze niet vertellen, want ik gok dat veel bedrijven niet doorhebben dat het zo werkt ;-)
En doooooor!
Geen overgangsrecht nee dus mag nog een jaar contract aangeboden worden.
Let wel ff op transitievergoeding en aanzegboete mochten ze geen derde contract geven.
Belle73 schreef:
29-11-2019 11:11
Ja.
Ordinaire tvp. Woon niet in Nederland en heb er nog niet zoveel van meegekregen. Contract loopt af in februari.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik doe ook een tvp. Ben me nu aan het inlezen.

Ik heb twee banen.
Ene baan (in de zorg) werk ik nu tweeënhalf jaar, momenteel één dag per week op vast contract met nuluren. Ze hebben al aangegeven te moeten berekenen of het rendabel blijft om mij in dienst te houden. O_O Whatever that means. Ik heb een vast contract, dus ontslag kan ook niet zomaar, toch?

Andere baan (in het onderwijs) werk ik nu een jaar twee dagen als uitzendkracht. Bij het uitzendbureau kan ik 5 jaar werken op flexcontracten voordat ik een vast contract 'moet'. Dat zal met de WAB ook wel gaan veranderen lijkt me. Ik heb gehoord dat er wordt gekeken naar reorganisatie etc. om de vaste contracten een beetje te omzeilen. Dus...
Het is stil hier. Ik ben benieuwd, zijn er nog meer mensen die grote veranderingen gaan merken door de WAB?

Ik heb dus twee banen en bij beide banen heb ik behoorlijk wat collega's die in de stress zitten of ze nog wel kunnen blijven vanaf januari.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven