Het Kasteel

18-03-2009 19:49 3004 berichten

Tsss. Zomaar door forumtechniektiepjes uit ons oude huis gekieperd!

**snuft**

9123 posts in ons oude Kasteel. Bij deze: een nieuw Kasteel.

**fluit om de butler**

Schiet eens op met die koffers, Joh!

Ze staan in de hal van het Oude Kasteel!

Mims, Lil, Suup, Bloes, Darly, M'anas, komen jullie je kamer kiezen?
**zet koffie neer**

**met hier en daar een paasei**

Suup, gaat ie al beter??

Kjong met cryptisch bericht. Spannend!

Ik zie nu trouwens wel de plaatjes die ik gister niet zag. leuk

Hier twee kindjes die van gekkigheid niet weten met welk speelgoed ze nu weer moeten spelen. Gelukkig maken ze er geen ruzie bij.
Alle reacties Link kopieren

Lekker Tila van die spelende kinderen en geen ruzie.

Ik voel me mwah. Niet koortsig meer, wel doodop.

Lekker paasontbeten in bed en nu een beetje rommelen in huis.

Hoe is het met de rest?

Darly was de paasbrunch met je ouders gezellig?
Kjong: het is inderdaad hoog tijd. U heeft meel.

Hallo allemaal! Wat een fijn weekend! Gisteren een ge-wel-dig feestje gehad. Van mijn werk dus soortement van verplichting, for crying out loud, en ik werd maar weer eens met mijn neus gedrukt op het feit dat mijn collega's een geweldige groep mensen is en dat wij Heel Leuk Samen zijn. Fijn, dus.

Vandaag aangekeuveld, en zo staat een vriendin met gezin voor de deur, ook gezellig. En morgen komen mijn ouders, en ik zit me suf te piekeren om iets leuks buitenshuis te doen, want ik heb geen zin in een dag Zitten en Kletsen. Alleen is mijn moeder niet erg mobiel, dus het moet rolstoel-toegankelijk zijn. Iemand een geniale inval?

En verder hebben we besloten dat we willen verhuizen. We wonen zo rot, het huis is zo vreselijk veel te klein en ik voel me hier gewoon niet fijn meer. We hebben een leuk huis op het oog, dus als jullie even willem meeduimen wordt dat zeer op prijs gesteld :-).

Suup: beterschap!

Tila: wat fijn dat het zo leuk was!
.
Wow M'anas wat een plannen. En zelfs al huis op oog? In dezelfde buurt als jullie nu al zitten? Worst wel een heel projet denk ik een verhuizing jullie zitten in huidige huis toch al heel lang?

Fijn dat je zo'n goed gevoel met collega's hebt.

Ben niet zo bekend met rolstolvriendelijk in jouw buurt. Misschien museum of anders een natuurgebied met een mooie restaurant waar je buiten kunt zitten?
Tila: alsnog gefeliciteerd met je mooie Jom! Leest als een goed feessie Twee is heus heel Groot (wáár blijft de tijd, lieve hemeltje toch...)

Heb aanta familiedingen nogal bot geschrapt. Kreeg opeens halve naar benauwd teveltevol gevoel donderdag laat, toen ik terugkwam van weer een leuke buitendedeur-sessie, en toen heb ik vrijdagochtend besloten dat er even thuistijdaandacht moest zijn. En dat was ook Goed. Veel gedaan in & rond huis, GG weer eens gesproken, met kindjes gespeeld, allemaal lekker/

Nu even snoertje zoeken want batterij leeg...
Suup, niet echt in dezelfde buurt want zelfs andere woonplaats, maar wel op dusdanig afstand tot huidige buurt dat alle kinderen dezelfde school als nu kunnen bezoeken. Wij wonen in huidige huis ruim 5 jaar en dat is 4 jaar te lang, als je bedenkt dat we in dit huis getrokken zijn als overbrugging totdat we iets anders zouden vinden...... Dat wordt inderdaad een best project, maar wel een waar ik heel veel zin in heb!

Morgen wordt het dierentuin, hebben we besloten.
.
Het feestje bij Tila was heerlijk fijn. Kindjes blij, en een Mops die op de terugweg wel tig keer verzuchtte dat MK ook een keer bij haar zou loosjeeren en dat zijn ook bij MK wilde loosjeeren. Lief, die twee meisjes die altijd weer aan elkaar moeten wennen (of misschien eraan moeten wennen dat ze niet over de ander de baas kunnen spelen) en daarna Harmonieus ende Vrolijk samen kunnen spelen.

En Jom is trouwens ook al zo een heerlijk ventje, om in te bijten zo leuk! Het hele feestje was leuk. En natuurlijk lekker, zelfs al had KeukenKoningin Tila niet zelf gekookt... (alhoewel; de hoeveelheid bijgerechten waren buitengewoon, en hoewel Tila maar bleef zeggen dat het echtechtecht heel simpel was...; zo smaakte het niet, mjammie!).

Verder een heerlijk Pasen gehad, met een blij meisje en een blije mamma. DE hele dag zijn we buiten geweest, veel gefietst en zelfs even samen in de hangmat in slaap gevallen. Dat is lekker!

Marie, wat een spannend plan, natuurlijk duim ik voor je. Heb alleen helemaal geen rolstoelvriendelijke inspiratie, en al helemaal niet in jouw regio. Sorry. Hoop weln dat je iets leuks kunt bedenken!

Nou, ik ga maar eens vroeg mijn bed in, ik ben helemaal rozig van al het buiten spelen, ...
Wat wilde ik nou toch typen?
Mims wat klinkt dat fijn

Jammer dat Mops (zo te lezen in cheers) niet echt rozig geworden is van de buitenlucht.

Sterkte!

Dierentuin klinkt goed M'anas.

En tuurlijk duim ik me voor huis. Spannend, is het koop? (dan is de kans niet zo groot dat het voor de neus wordt weggekaapt)
Tsssk Bloes ik las in de kroeg over de jongste actie van Breiblad.

Niet te geloven, een meisje van 10 haar benen laten ontharen. Mag dat van de kinderbescherming? Ik vind het werkelijk belachelijk.

Doet jouw internet inmiddels weer normaal?
Mogguh

*Zet tweedepaasdagontbijt neer*

Nog steeds een hoop snot hier, maar voel me wel weer wat beter.
Iedereen aan het genieten van het mooie weer?

Ik heb hier een lenteopruimbui. Heb weer ruimte in de klerenkast en in de slaapkamer wat dingetjes omgegooid. Kan nu tenminste weer normaal de slaapkamer binnen. Nu is de badkamer aan de beurt.

Morgen komt hulp dus die kan dan weer lekker poetsen

Suupje lekker bezig.
Thuis paasbrunchen, was gezellig, en daarna even naar de paasmarkt fgeweest.

Zijn begonnen met MK de waarde van geld te leren kennen. Ze mocht 3 euro uit haar spaarpot meenemen en zèlf bepalen wat ze daarvan zou kopen.

Dat werd een ponyritje van 2 euro en trots dat ze was!
Klinkt goed.

Ik vind het wel weer MK typerend dat ze dan iets kiest om te doen en niet om te kopen

Mijn schoenen passen allemaal weer in de kist
Leuk van MK Zoon vindt het altijd (nou ja - altijd, alsof hij zo vaak shopt ) zo spectaculair om geld terug te krijgen; dan heeft ie het gevoel dat hij nog steeds geld heeft, en tóch iets heeft gekocht: dubbel rijk!

Hier goed, ook veel geruimd en gedaan, vooral buiten: hebben weer plantjes en Dot durft weer in de zandbak nadat er een kikker en tig spinnen en nog wat kruipvolk is weggeschept/verjaagd, ze kan inmiddels ook voorop de vouwfiets staan wat de hoeveelheid vervoersmogelijkheden weer vergrooten (hoewel nu nog niet nodig, maar vroeg oefenen kan geen kwaad): van die dingen. En verder gepieker over hoe ik toch dat negatieve-zeurderige-de-wereld-is-tegen-mij van mijn Zoon moet doorbreken, wat zo langzamerhand echt de sfeer in huis & gezin gaat beinvloeden. Hij baalt er zelf ook van, met zijn hele 6,5, en lag net in bed te huilen dat hij het ook niet wil en bij papa heeft hij dat niet dus dan moet hij daar maar blijven, ik ging er bijna zelf van huilen, wat een kinderleed ook. Nou ja, het zit me hoog, ben beetje bang dat als ik erover begin ik zomaar pagina's wegtik, het maalt nogal in den kop.

Moet me even opladen voor morgen weer werken, meteen ook allerlei afspraken. Nu nog even laptop inrichten en tas klaarzetten, want als ik dat 's ochtends vroeg nog moet doen gaat er van alles mis (ken uzelve).

M'nas: spannend, mogelijk nieuw huis! Oud, nieuw, groen, groot, originele details, strak, veel aan te doen, zo in te trekken?
Hier ook hele relaxte Paasdagen gehad, ge-Paasbruncht met ouders en lekker wat vrienden bezocht en gesproken die ik een beetje had verwaasloosd de afgelopen tijd. Nu nog een beetje een zwaar hoofd van een avondje kroeg gisteren. Bah morgen weer werken en ik durf mijn agenda niet open te slaan want het wordt weer superdruk de komende 2 weken. Gelukkig komt de meivakantie dichterbij!

Kinderleed is altijd moeilijk Lil, ik hoop dat je een oplossing vindt voor jou en Zoon!

Goed dat je MK al vroeg leert wat de waarde van geld is Tila, hebben mijn ouders ook altijd gedaan en daar heb ik nog steeds profijt van. En een ponyritje is zeker 2 euro waard!

Wow een nieuw huis M'anas, dat is inderdaad leuk en spannend! Heb je al iets op het oog?

En passen er nu weer nieuwe schoenen in de kist, Suup ?
Heftig Lil

Ik weet niet of het een stap te snel is hoor, maar zou je misschien met een lerares van zijn school er eens over kunnen praten. Of met de huisarts?

Verder klinkt het als een fijne familiedag.

Was Dot zo bang voor de zandbak dan?

Darly, nog vriendinnieuws? Die van mij is nog niet bevallen, althans gisteravond niet.

Viel de paasbrunch in de smaak bij je ouders.

Ik baal wel dat ik je smoothy ben misgelopen hoor, die moeten we binnenkort nog maar eens gaan nuttigen.

En qua werkstress, per dag bekijken, door ademhalen en dan komt het echt wel goed.

M'anas, was het leuk in de dierentuin? Jullie waren niet de enige hoorde ik op het nieuws .

Opruimen is zo leuk kan ineens zulke onverwachte dingen opleveren. Ik kwam net in een tasje een hanger tegen die ik al heel lang kwijt was, ik was ook wel bewust op die hanger de tasjes aan het doorzoeken. (cadeautje van mijn vader en stief na hun trouwen als dank voor cermoniemeester zijn).

Huis raakt lekker opgeruimd zo.

Enne er passen nog wel wat schoenen in de kist, maar de deksel kan nu dicht en dat wil ik graag zo houden .

Ok nu nog even snel een vaat doen en dan bedjetijd.
Paasbrunch was gezellig. Ik had het nog even over mijn tattoo waarop mijn moeder (die het er niet mee eens is maar niet moeilijk mag doen van mijn vader) meteen bitste: zonde van je geld! Ja maar, zei ik: jouw naam komt op mijn rug, dat is toch leuk. Ja lachte mijn vader: je kan dur rug op :-)

Verder geen vriendinnennieuws...alles zit er nog in. Eentje ligt braaf ingedaald met zijn hoofd naar beneden en de andere ligt stuit. Logisch want er is geen plek in haar buik voor hem om ook goed te liggen. Grinnik...en ze hebben een 2-ling kinderwagen: formaat Hummer.

Net weer even tegen mijn eigen vooroordelen aangewandeld. Naast de kelderdeur naar mijn huis is een klein nisje en toen ik net thuis kwam stond daar een groepje van 5 jongens te hangen. Ik dacht meteen: he getver, zal ik omlopen. Maar ik was al zover richting de deur dat omdraaien enorm zou opvallen. Dus ik doe de sleutel in het slot, toch een beetje ongemakkelijk. Zegt 1 van die jongens heel braaf: goedenavond mevrouw. Zo zie je maar...
Gaat het dan een keizersnee worden, of weten ze dat nog niet?

Kinderwagen net zo robuust als haar buik zeker?

Pfff petje af hoor voor haar.

En je vader is wel lekker droog he qua humor

Zo nog even theetje naar binnen werken en dan mijn bedje in.

Ik ben toch best wel blij zo met mijn huisje. Vooral als alls weer een beetje opgeruimd is. Ik miste een beetje het overzicht de laatste weken (eigenlijk sinds vakantieweek). Even verplicht navelstaren door stomme verkoudheid is eigenlijk wel goed geweest.
Tsk, de húfter! Hij zei Mevrouw tegen je!

Marie; ik wil details! Waar en hoe enzo, leukleuk! Provinciedorp nix voor jullie? Zit je zo in Provinciestad (de stad waar jij werkt en MM (nog) woont). Zal wel niet dicht genoeg bij de scholen zijn.... * slaat zichzelf want was nogal eigenbelang*

Lil, een opvoedkundige eens advies vragen misschien? Het is te complex om met eigen moederliefde op te lossen, denk ik. Gossie, het lekkere ventje.....

Suup, ik was gisteren inderdaad wel behoorlijk boos en van slag om de Breiblad actie. Vandaag was Oudste ook ontzettend opstandig en dat trek ik dan niet; ik lever een lekker grietje in bij haar papa en krijg haar opstandig en onthaard weer terug! net een nette doch duidelijke mail getikt aan Brei en Aso om duidelijk te maken dat ik vind dat ze te ver gegaan zijn en dat ik het er niet mee eens ben. En morgenavond heb ik weer 2 uur bij de mediator voor de boeg en sta ik met opgestroopte mouwen om eens te praten over het belang van een nét tienjarige met onthaarde benen!

(wat krijgt ze voor haar 13de verjaardag???? een borstvergroting????? )

Godverdomme.

Zo, moest even.

Vandaag lekker ontbeten met Opa Bloes, MM was tennistoernooien, daarna fijn naar de ouders van MM (ohhhh wat een zegen om zulke schoonouders te hebben!) waar de Boesjes in de zon gespeeld hebben, de hond uitgelaten hebben met een trotse zelfbenoemde Opa ( ) en glas-in-lood- figuren hebben gemaakt met de vader van MM. Heel fijn dus, ben er blij van.

~laat de butler nog wat port naar de salon brengen en klopt wat zachte kussens op voor de harde werkers~
quote:supra schreef op 13 april 2009 @ 23:41:

Gaat het dan een keizersnee worden, of weten ze dat nog niet?

Kinderwagen net zo robuust als haar buik zeker?

Even verplicht navelstaren door stomme verkoudheid is eigenlijk wel goed geweest.En door al die babypraat lees ik dus in eerste instantie navelstrengstaren.....
Bloes ik ben het helemaal met je eens! Zijn ze nou helemaal van de pot gepleurd! Be-lach-e-lijk!

Ze weten nog niet of het een keizersnee gaat worden. Ik denk stiekem van wel maar omdat vriendin er heel erg bang voor is hou ik mijn gedachten voor me. En je weet het tenslotte maar nooit, wie weet gaat het wel helemaal natuurlijk.

Zucht...zit heerlijk te zappen op de bank maar omdat het morgen weer een werkdag is moet ik wel zo'n beetje naar bed nu. Wil niet!
~schiet even door~

Volgens mij liggen tweelingen wel vaker in een soort ying-yang en draait de tweede nog na de geboorte van de eerste, al dan niet vanzelf~

Gaat slapen, Bloes!
*mogguh*

De eerste les van de dag is al geleerd.

*doe wel een senseopad in het apparaat anders krijg je alleen maar verdunde melk in een beker* Nou als het zo'n dag gaat worden .

Bloes wat vond oudste er zelf eigenlijk van? Verdrietig/moeilijk hoor voor jou dat ze dan zo opstandig thuiskomt. Reactie op de mail teruggehad? Sterkt vanavond met de mediation

Enne Bloes hier nog steeds gen manvooreenkind in beeld dus vooropig laat ik de navelstreng de navelstreng en hou ik het alleen bij de navel (raar woord eigenlijk).

Darly niet te laat naar bed gegaan?

Is de appeltaart nu definitief afgeschreven?

Ok ik heb besloten vandaag op de fiets naar werk te gaan dus ga me maar eens daar op richten.
WAT??????? Komt er een 10-jarig Bloesje met geschoren benen terug van een weekend bij Breiblad?

Ik ben werkelijk geheel flabber van de gasted, WAT een belachelijke onzin, zeg....

En Lil: dat klinkt als niet fijn. Misschien een idee om het juist WEL aan het beeldscherm toe te vertrouwen? Zodat we kunnen meedenken?

Overigens heb ik in de Kelder de reden van mijn enorme werkweken gezet: it is nu out in the open dus kan ik het gewoon vertellen, tot opluchting van mijzelve, want in het dagelijks leven heb ik wel érg vaak moeten verkopen dat de reden van mijn Drukte zeeeeeeeeeer vertrouwelijk was :-). Mensen zouden bijna gaan denken dat ik er een minnaar op nahoud, zo geheimzinnig heb ik lopen doen :-).
.
Ik had het inderdaad al her en der opgevangen M'anas. Zeker heel heftig en niet raar dat het vertrouwelijk moest blijven! En ik ben samen met jou ook onthutst over het Bloesje!

Pfff...bah ik had lekker vannochtend rustig willen beginnen maar vanaf het moment dat ik binnen kwam is de telefoon non-stop gegaan. En ik ontdekte al vrij snel dat ik een belangrjke afspraak was vergeten door te geven aan de betrokken, snel wat leugentjes om bestwil moeten verzinnen om het recht te breien. Bah, ben alweer toe aan vakantie

Hihi...die Senseo-fout maak ik zelf ook nog regelmatig Suup. Heel herkenbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven