Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Goeie tips VLB, ik houd die in het achterhoofd! Ga eens voor testertjes vragen ook als ik weer eens bij een rituals in de buurt ben.

Jane-Ice, :hug:
Het lijkt me heel moeilijk en het lege gevoel herken ik helaas, het is idd een beschermings mechanisme.

Sjulia, dat is ook een tactiek natuurlijk :mrgreen:
Goed idee, kerstversiering! Heb ik voor komend weekend op de planning :)
Jane wat ontzettend klote dat je moeder is overleden! :cry: en wat is het snel gegaan allemaal. Logisch dat je erg veel verdriet hebt :heart: :rose: . ondanks mijn afwezigheid wel heel veel aan je gedacht. Heel erg bedankt voor onze mooie gesprekken. Je bent een mooi mens en ik wens je echt alle kracht van de wereld bij de verwerking van de afgelopen periode.
Neem je tijd, want het is te snel gegaan om allemaal goed te kunnen beseffen en verwerken. Moet echt een rollercoaster zijn geweest voor jou en je familie.
vanlippebiesterveld schreef:
02-12-2019 12:34
Jane-ICE, veel sterkte! Het is naar om iemand die zo dichtbij staat te verliezen. Heeft zijn tijd nodig, maar zij zal altijd onderdeel van je leven blijven. 💐

De black friday inkopen bij mij waren maar matig. Een legging van Stella mccartney. Toch heb ik wel goed geshopt 😉.
Heb producten van dermalogica gebruikt maar was toch niet helemaal tevreden. Heb toen een advies gehad van Paula’s choice, maar met black friday in achterhoofd gewacht met bestellen. Bij rituals heb ik toen een gratis set huidproducten van Namaste gekregen en uitgeprobeerd. Ik merkte eigenlijk direct dat dit hele goede producten waren. Echt voedend voor mijn huid (heel vochtarme vanwege chemo). M’n man en ik waren la belgique aan het winkelen en hij wilde me een set van rituals geven en ik heb een aantal producten uit de namaste collectie uitgekozen. Het masker, exfoliant en de ampullen. De ampullen zijn echt super! Gisteren nog even gesurfd op het www en een abonnement op Vogue genomen. Daar was nl een mooie aanbieding. 8 vogues, 4 producten uit namaste collectie voor 49,95 (waarde producten rituals 109,00). Net die producten die ik nog wilde kopen. Dus toch erg goedkoop beautyproducten geshopt.
Overigens zijn ze bij rituals niet zuinig met geven van testers. Dus heb je belangstelling dan altijd even vragen in winkel.
Last but nog leest, voor een aantal producten in deze serie zijn navullingen verkrijgbaar. Dat vind ik ook een prettig idee. Bovendien is de prijs niet al te hoog.
Wat rot dat je chemo's moet krijgen. :hug:
Die zijn gelukkig voorbij en met goede resultaten!
02-12-2019 21:36
:cheer2:
02-12-2019 21:36
:yes:
Prrrr, mauw miawwwww.
Dames bedankt voor jullie lieve woorden.

Sjulia, je vriend heeft gelijk...ik denk dat ik afgelopen periode teveel hebt gevoeld en me nu zo leeg voel.
Ik ga binnenkort even op vakantie, naar mijn vriendinnen met honden...ik heb ze zo gemist!
Lukt het met de kerstversiering?
Trouwens ik kwam paar dagen geleden pas erachter dat Douglas Bareminerals verkopen, is dat pas of altijd al?

Hobbelster, je herkent het leeg-gevoel...ben je ook één van je ouders kwijt?

Eviva, mijn moeder is bijna 2 maanden geleden overleden...de tijd vliegt voorbij.
Bedankt voor je lief berichtje en ik ben echt blij dat je weer lekker meeschrijft!❤️
Prrrr, mauw miawwwww.
Even over make-up, heb laatst een stuk of 30 foundation samples ingeslagen bij mp.
(2 verschillende van YXL en Lancôme)
Helaas allemaal niet de juiste kleur
(te licht)
Gisteren een uitje met werk had ik ook opgedaan, pffffff ik leek wel een spook op de foto’s met flits! HORROR!

Straks eindelijk mijn pakketje van Boozy ophalen! :cheer2:
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane, volgens mij is bareMinerals nieuw bij Douglas. Ik zag het ook opeens online. Heb het nog niet in de winkel gezien (maar is ook al weer een maand geleden dat ik er was).

Een maand geleden heb ik de foundation van MAC in huis gehaald. Ik ben er op zich wel tevreden over maar ik merk dat ik toch liever mijn bareMinerals heb. Of de tinted moisturizer van Laura Mercier.

Eigenlijk wilde ik geen makeup meer kopen want heb best veel aangeschaft de laatste paar maanden (had al mijn oude spul weggedaan want alles was al minimaal een jaar oud, behalve mascara) maar heb me toch laten verleiden tot de Benefit Hoola Lite. Ik heb de gewone Hoola maar vind em eigenlijk net ietsje te donker voor mijn huid in de winter.

Nog een mooi oogschaduwpalletje van Rodial aangeschaft. Ik vind deze echt perfect. Sinds ik deze binnen heb heb ik mijn andere palettes niet meer aangeraakt. Alles in 1 want ik kan er ook mijn wenkbrauwen en eyeliner mee doen.

Afbeelding
Verkoopt de Douglas Bare Minerals? Joepie! Ik vind dit merk echt de fijnste foundations hebben en hoef het nu niet meer uit het buitenland te halen!
Lookfantastic.nl heeft ook bareMinerals.
Mijn bestelling van ICI is binnen :cheer2: nog niet gebruikt maar het Superhero eye palette van IT cosmetics ziet er mooi uit. Geen kwastje erbij dat is dan wel wat jammer maar ik heb in principe genoeg zelf. En toevallig lijken de kleuren van de Bourjois artikelen er perfect bij te passen..echt eye candy :flirting: Palette :Afbeelding en daarbij de Bourjois lip gloss in Brun Poetic, smokey eyeliner in plum, en satin finish eye shadow in de kleur lala’vande. Veel paarse/mauve kleuren die ik mooi vind staan bij mijn blauwgrijze ogen (soft summer type). Morgen ga ik testen of dat ook zo werkt in het gebruik, laat t snel weten. Heb trouwens ook Proefsetje foundation mineral poeders van Mintenz binnen. T werkt prettig en ziet er natuurlijk uit maar heb t idee dat t in mn lijntjes gaat zitten waardoor die meer opvallen, dus ben nog niet overtuigd van een mineral foundation. Morgen iets minder poeder proberen en als t niet beter is houd ik het bij m’n healthy mix (ook Bourjois)
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
In de Mystery bag van Boozy.
13 items;

1.Lipstick van Ofra
2.Highlighter van Ofra
3.Oogschaduw van The Balm
4.Goudkleurig glitter van Wet n Wild
5.Lipstick van W7
6.Eyeliner van LA COLORS
7.Oogschaduwpalette met 15 nude kleuren van Revolution
8.Oogschaduwpalette met 6 kleuren van Makeup Obsession
9.Bodylotion van Loving Tan
10.Poederkwast van Boozyshop
11.Sponse van Boozyshop
12. Masker van Holika Holika
13.Masker van Tonymoly

Daarnaast heb ik ook nieuwe 8 items dus ik kan heel ver vooruit...zover dat ik misschien een jaar geen make up ga kopen. Oeh challenge... :proud:
Prrrr, mauw miawwwww.
Lady en Monkey, gefeliciteerd met jullie mooie paletten!
Prrrr, mauw miawwwww.
Leuk die eyeshadowpalets. Iemand een tip voor een klein palet? Ik heb groene ogen. Heb een palet van Chanel met taupe en paars/aubergine (volgens de verkoopster zou het groen dan echt knallen, dat is ook zo maar dan wel alsof iemand mij op mijn ogen heeft geknalt en ik twee uur heb zitten huilen). En een klein trioding van Smashbox (essentials heet het). Die zie ik amper.
Eentje met een goud/koper kleur, zou denk ik ook mooi staan. Een kleine palette van goede kwaliteit vind ik die van l’oreal paris color quad. Deze heeft een mooie koperkleur, maar weet niet of de andere kleuren je ook staan Afbeelding En deze ook (is iets ingetogener): Afbeelding
Lemoos, ik heb groen/bruine ogen ('hazel') en ik snap wat je bedoelt met dat Chanel palette. Zelf houd ik niet van hysterische makeup en zoek ik het vooral in wat neutralere tinten. Ik heb behalve die van Rodial ook nog deze:

Smashbox - cover shot all matte. Echt een mooi basic palette met wat oudroze en een paarsbruinige, donker mauve tint:

Afbeelding

En de Urban Decay Naked 2 (de Naked 3 is ook mooi) maar die is natuurlijk wel wat groter.

Afbeelding
Die van L'Oreal zijn wel okay? Ik had zoiets van Bourjois gekocht... zag er heel mooi uit in het doosje maar er was nul 'pay off'.
Jane-ice, ik heb beide ouders gelukkig nog, wel een verleden met meerdere heftige depressies dus het lege gevoel is herkenbaar voor mij, de aanleiding niet... teveel voelen waardoor je op gegeven moment niets meer kunt voelen is best beangstigend soms :hug:
Mooie paletten dames!

De kleine paletten voor de oogkleur die je hebt van NYC (Kruidvat) vind ik heel fijn. Goed gepigmenteerd en spotgoedkoop. Er zit ook een base bij en een eyeliner.

Ik ben al aan m’n derde :lol:
Ik ga even plaatje zoeken voor jullie.

Verder heb ik een heel mooie van L’Oréal die ze helaas niet meer verkopen.
Afbeelding
Dank Hobbelster, ik heb geen enkel product van NYC, behalve een oogschaduwprimer (die ik niet zo fijn vind). Ik zal eens zo'n doosje halen. Het is zo goedkoop en dan verwacht ik er gewoon niets van. Slaat eigenlijk nergens op. Duur is niet per se goed.

Edit: ik heb een primer van NYX. NYC is wat anders zie ik :)
@Lady_Day Ja deze lijn wel (Color Riche), heb ook een grote Nude palette van Maybelline maar die is alleen mooi in t doosje.
Oh dank, MonkeyTown. Ik ben voor mijn moeder nog op zoek naar een mooi klein doosje en zag die wel liggen maar na het Bourjois fiasco durfde ik het niet aan.

Die van Maybelline heb ik ook nog in de handen gehad. Goed dat ik die dan niet gekocht heb.
Lady_Day schreef:
03-12-2019 10:14
Nog een mooi oogschaduwpalletje van Rodial aangeschaft. Ik vind deze echt perfect. Sinds ik deze binnen heb heb ik mijn andere palettes niet meer aangeraakt. Alles in 1 want ik kan er ook mijn wenkbrauwen en eyeliner mee doen.

Afbeelding

:love: die is mooi!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven