Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
04-12-2019 21:34
Ach, hou toch op.

Alleen op het Vivaforum ben je als 64-jarige fitter, levendiger, gezonder, knapper en jonger dan je op je 18e was en is melkboerenhondenhaar net zo zeldzaam als water in de Gobi-woestijn.
:rofl:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
04-12-2019 20:37
En we zijn m.i. niet gewend aan "jonge" mensen met grijs haar. Voor zijn 60e verft vrijwel iedereen hebben we hier kunnen lezen, dus dan is grijs haar inderdaad iets wat we alleen bij oudere vrouwen zien en associeren we grijs haar direct met "oud" zijn.
Ja, dat zei ik in mijn eerste reactie al. Fijn dat je het na tig pagina dus met me eens bent.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
04-12-2019 19:55
Wat dan?

En hou toch op, joh, hetgeen zogenaamd provocerend zou zijn zijn al die dingen die ik helemaal nergens gezegd heb maar die anderen van mijn mening maken. Zoals Dreamer bijvoorbeeld die net schrijft dat ik gezegd heb dat grijs er ziek uit ziet, terwijl dat absoluut niet waar is.

Je zegt letterlijk "niet gezond"
Nee, dat is natuurlijk heel wat anders. Snap ik @(
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
04-12-2019 21:44
Je zegt letterlijk "niet gezond"
Nee, dat is natuurlijk heel wat anders. Snap ik @(
Ja, dat is inderdaad wat anders. Een 18 jarige is fitter en gezonder dan een 64 jarige, maar dat wil toch niet zeggen dat die 64 jarige ziek is? die is alleen maar oud in vergelijking met die 18 jarige.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
En 64 jarigen die wereldkampioen zijn in gezond en fit zijn terwijl ze als 18 jarige obees en halfdood waren in 3, 2, 1...
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
04-12-2019 21:39
Jij vindt melkboerenhondenhaar serieus mooier dan kastanjebruin, of vurig rood, of mooi bruin met caramelkleurige en mahoniekleurige high-en Lowlights?

Of was dat niet het deel wat je verbijsterend vond, dat ik melkboerenhondenhaar sowieso niet zo flatteus vind als geverfd haar?
Dat je dat uiterlijk zó belangrijk vindt, dat je blijkbaar bij Europese vrouwen zoiets hebt wat wij bij Chinezen hebben: ze lijken allemaal op elkaar.
Dat flatteus blijkbaar erg belangrijk is.

Ik hou vooral van echt, niet geflatteerd, dus ik vind vrijwel alles wat jij in dit topic schrijft verbijsterend, oppervlakkig, bevooroordeeld.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-12-2019 21:49
.

Ik hou vooral van echt, niet geflatteerd,
Niks mis met een beetje flatterend, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
04-12-2019 21:51
Niks mis met een beetje flatterend, hoor.
Tis natuurlijk maar net wat je flatterend vindt.
Jonger, mooier, sexier, allemaal nou net wat ik niet flatterend vind.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-12-2019 21:49
Dat je dat uiterlijk zó belangrijk vindt, dat je blijkbaar bij Europese vrouwen zoiets hebt wat wij bij Chinezen hebben: ze lijken allemaal op elkaar.
Dat flatteus blijkbaar erg belangrijk is.

Hoe kom je erbij dat dat het geval is? Feit is nu eenmaal dat er zeer veel blanke mensen zijn die de welbekende kleur 'onbestemd' hebben. Ook wel melkboerenhondenhaar genoemd. Dat is zelfs de meest voorkomende kleur van Europa en die wordt voor het gemak 'bruin' genoemd terwijl het eigenlijk een mengeling van allerlei schakeringen blond is. Echt bruin haar, dus bruin zoals boomstammen of chocolade of koffie of karamel komt niet zoveel voor.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
04-12-2019 21:42
Ja, dat zei ik in mijn eerste reactie al. Fijn dat je het na tig pagina dus met me eens bent.
Ik bedoelde daarmee dat de meeste mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Want natuurlijk zie je wel verschil tussen een 40-, 50 of 60-jarige met grijs haar. Dat zit in veel meer dingen dan alleen een grijze kleur. Kinderen zien dat natuurlijk niet, en tja, jij dus ook niet. Maar dat heeft meer met jouw bevoordeelde blik te maken.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-12-2019 21:53
Tis natuurlijk maar net wat je flatterend vindt.
Jonger, mooier, sexier, allemaal nou net wat ik niet flatterend vind.
https://www.regionaalarchieftilburg.nl/ ... 9180524dd3


Neem nou die mevrouw in dat bleke t shirtje. Dat vind jij mooi ? Een beter zittende bh, een ander kleur shirt in een mooier stofje , een kapsel en die mevrouw zou er stukken beter uit zien. Maar in jouw ogen zou ze daar op achteruit gaan ?
Wat vind jij flatterend dan ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-12-2019 21:53
Tis natuurlijk maar net wat je flatterend vindt.
Jonger, mooier, sexier, allemaal nou net wat ik niet flatterend vind.
Dat vind ik pas verbijsterend, om jong of mooi niet flatterend te vinden. Dus als jij een mooi iets of iemand ziet, dan draai jij walgend je kop om? Bah, mooi! Zoiets? Da's toch een gekke uitspraak joh, het woord mooi zegt toch precies wat het is: mooi. Dat is dus het tegenovergestelde van lelijk. Als we nu gaan beweren dat mooi eigenlijk lelijk is dan kunnen we natuurlijk nooit meer een gesprek voeren, als je zelf besluit dat je woorden een andere betekenis gaat toekennen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
04-12-2019 15:31
Ook fascinerend dat hier zoveel posters zijn die roepen dat ze er jonger uitzien dan hun leeftijd is. :lol:


Tot hier bijgelezen.

Eerlijk gezegd vind ik mezelf er ook jonger uitzien dan ik ben. In de spiegel.
Foto´s zijn ietsje minder charmant. Van wat verder weg gaat nog wel, maar een selfie maak ik toch echt niet meer, ik schrik elke keer weer van het resultaat.

Ik las het tien jaar geleden al ergens; I always look better in the mirror as on pictures.

Helaas zijn die laatste wel blijvender...
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
04-12-2019 18:53
Overall wordt het daardoor dus ook minder. Als je 21 en een lekker wijf bent, draaien 16, 25, 32, 43, 54, 65, kortom, mannen van alle leeftijden hun hoofd voor je om. Maar als je een lekker wijf van 55 bent dan draaien er weliswaar nog steeds mannen voor je om maar wel alleen de mannen van je eigen leeftijd of ouder. Dus overall wordt de aandacht beduidend minder.

Nou weet ik niet hoe het met jou zit, maar mijn doelgroep is wel ietsje veranderd ten opzichte van mijn 16de.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
fashionvictim schreef:
04-12-2019 21:54
Hoe kom je erbij dat dat het geval is? Feit is nu eenmaal dat er zeer veel blanke mensen zijn die de welbekende kleur 'onbestemd' hebben. Ook wel melkboerenhondenhaar genoemd. Dat is zelfs de meest voorkomende kleur van Europa en die wordt voor het gemak 'bruin' genoemd terwijl het eigenlijk een mengeling van allerlei schakeringen blond is. Echt bruin haar, dus bruin zoals boomstammen of chocolade of koffie of karamel komt niet zoveel voor.
Je kletst uit je nek. De meest voorkomende kleur is zwart haar, ook in Europa.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
04-12-2019 22:21
Nou weet ik niet hoe het met jou zit, maar mijn doelgroep is wel ietsje veranderd ten opzichte van mijn 16de.
Ik ben er inmiddels aan gewend, maar de eerste paar maanden dat ik ineens niet meer die vrouw was waar alle hoofden zich even voor omdraaiden als ik binnen kwam vond ik echt wel moeilijk, daar ben ik eerlijk in. Ik kan me ook precies de allereerste keer dat een knappe man dwars door me heen keek herinneren. Dat was een heel surrealistisch moment, hahaha.
Am Yisrael Chai!
Ik moet nog bij lezen maar wat een nare wending heeft dit topic gekregen.
Vrouwen die hun haar verven tegen vrouwen die dat niet meer willen of nooit gedaan hebben. Vrouwen die blij zijn met hun grijze coupe en vrouwen die geverfd haar bij hun het best vinden passen.
Is toch juist mooi dat iedere vrouw dat zelf mag uit maken?

Wat een kift en veroordelingen om een eigen punt te maken lees ik hier en dit gaat over een haarkleur...
Jezus, wat kunnen vrouwen elkaar afzeiken zeg!

TO: doe lekker wat jijzelf wilt, laat je eventueel adviseren door een kapper en maak je eigen plan. Succes!
anoniem_64a37d22826df wijzigde dit bericht op 04-12-2019 22:49
0.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
04-12-2019 19:42
Nee hoor, je moet niks. Echt niet, mij boeit het echt niet wat iemand zelf kiest. Ik denk hooguit: "zonde, leuker kleurtje in je haar en een leukere coupe en je zou er 100 keer mooier uitzien." Of zoiets, voor leuker kleurtje en kapsel mag je elke uiterlijke verfraaiing lezen. Ik vind het gewoon leuk als mensen er leuk uitzien. Dat valt mij echt op.
Mij valt bij jou vooral de enorme fixatie op uiterlijk op. Want 'leuk' is dus niet een stralende glimlach, maar het is 'leuk' als je iets aan je uiterlijk doet. Dus niet gewoon met je melkboerenhondenhaar of je grijze kop over straat, omdat dat is wat je van de natuur meekreeg. Nee, het wordt 'leuk' als je je haar verft of op een andere manier geld en moeite spendeert om je uiterlijk te veranderen.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
04-12-2019 22:33
Ik ben er inmiddels aan gewend, maar de eerste paar maanden dat ik ineens niet meer die vrouw was waar alle hoofden zich even voor omdraaiden als ik binnen kwam vond ik echt wel moeilijk, daar ben ik eerlijk in. Ik kan me ook precies de allereerste keer dat een knappe man dwars door me heen keek herinneren. Dat was een heel surrealistisch moment, hahaha.


Dat punt heb ik nog niet bereikt. Maar ik ben wel grijs en te zwaar (modisch dan, medisch ben ik topfit). Dus daar kan het niet aan liggen. Ik vermoed dat het toch wat met mijn eeuwig goede humeur te maken heeft. Ofzo.
Maar ik zit niet meer te wachten op een knappe dertiger. Doe mij maar een leuke vijftiger. Of zestiger. George Clooney bijvoorbeeld. Als die leeftijd dwars door me heen gaat kijken ga ik me wel zorgen maken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
04-12-2019 22:38
Mij valt bij jou vooral de enorme fixatie op uiterlijk op. Want 'leuk' is dus niet een stralende glimlach, maar het is 'leuk' als je iets aan je uiterlijk doet. Dus niet gewoon met je melkboerenhondenhaar of je grijze kop over straat, omdat dat is wat je van de natuur meekreeg. Nee, het wordt 'leuk' als je je haar verft of op een andere manier geld en moeite spendeert om je uiterlijk te veranderen.
Nee hoor, niet veranderen. Gewoon de leukste versie van jezelf zijn. Je verandert toch niet van mooie schoenen, of een kek jurkje, of toffe lipstick, of een mooi kapsel? Ik hou gewoon van mooie dingen en ook van mooie mensen. Kan enorm blij worden van mensen die er tof uitzien.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
04-12-2019 22:45
Dat punt heb ik nog niet bereikt. Maar ik ben wel grijs en te zwaar (modisch dan, medisch ben ik topfit). Dus daar kan het niet aan liggen. Ik vermoed dat het toch wat met mijn eeuwig goede humeur te maken heeft. Ofzo.
Maar ik zit niet meer te wachten op een knappe dertiger. Doe mij maar een leuke vijftiger. Of zestiger. George Clooney bijvoorbeeld. Als die leeftijd dwars door me heen gaat kijken ga ik me wel zorgen maken.
Het ging niet om de leeftijd. Maar ik zei al, ik ben verwend.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
04-12-2019 22:33
Ik ben er inmiddels aan gewend, maar de eerste paar maanden dat ik ineens niet meer die vrouw was waar alle hoofden zich even voor omdraaiden als ik binnen kwam vond ik echt wel moeilijk, daar ben ik eerlijk in. Ik kan me ook precies de allereerste keer dat een knappe man dwars door me heen keek herinneren. Dat was een heel surrealistisch moment, hahaha.
Echt bizar hoe je de focus op dat uiterlijke vertoon legt.
Het is belangrijk dat mannen je als lustobject zien en het is een drama als ze niet allemaal kijken zodra je de kamer inloopt.
Jong is mooi en oud is lelijk.
Heb je echt zo weinig inhoud, dat de verpakking zo belangrijk is voor je?
Dat wordt nog lachen wanneer jij zelf ouder wordt.
De natuur laat zich niet tegenhouden namelijk, ook niet als je je haar verft. Op den duur krijgt iedereen een ouwe kop, ook jij.
Kan je nog een beetje mazzel hebben met goede genen, maar het gaat een keer gebeuren.
En dan? Deug jij dan zelf ook niet meer? Of is dan opeens wie, wat en hoe je bent wel belangrijker dan die ooit zo aanbeden buitenkant?
Alle reacties Link kopieren
passiebloempje65 schreef:
04-12-2019 22:38
Ik moet nog bij lezen maar wat een nare wending heeft dit topic gekregen.
Vrouwen die hun haar verven tegen vrouwen die dat niet meer willen of nooit gedaan hebben. Vrouwen die blij zijn met hun grijze coupe en vrouwen die geverfd haar bij hun het best vinden passen.
Is toch juist mooi dat iedere vrouw dat zelf mag uit maken?

Wat een kift en veroordelingen om een eigen punt te maken lees ik hier en dit gaat over een haarkleur...
Jezus, wat kunnen vrouwen elkaar afzeiken zeg!

TO: doe lekker wat jijzelf wilt, laat je eventueel adviseren door een kapper en maak je eigen plan. Succes!
Thanks!
Kan iemand even een samenvatting geven? 81 pagina’s bijlezen, pfffoei o_o

Oh, als ik Google op melkboerenhondenhaar dan zie ik de foto van een geeuwende leeuw...
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
04-12-2019 22:49
Nee hoor, niet veranderen. Gewoon de leukste versie van jezelf zijn. Je verandert toch niet van mooie schoenen, of een kek jurkje, of toffe lipstick, of een mooi kapsel? Ik hou gewoon van mooie dingen en ook van mooie mensen. Kan enorm blij worden van mensen die er tof uitzien.

Dat ben ik met je eens.

Wat tof is, daarover verschillen we van mening. Van mij hoef je echt je haar niet te verven, make-up te gebruiken, nepnagels te plakken en juwelen te dragen.

Maar om een voorbeeldje te noemen; wij gingen vorig jaar met kerst uit eten. Goed, het was ´maar´ een brasserie. Maar het was wel kerst. En nou hoef je in een brasserie echt geen glitterjurkje of lovertjestop te dragen, en een driedelig kostuum met stropdas is ook een tikje overdreven. Maar genoeg mensen die in joggingbroek rondsloften, kruis op half zeven, haar in standje vier-dagen-niet-gewassen, gewoon nul aandacht voor het uiterlijk. Echt met zo´n ´we moeten toch wat eten´ houding. En dat vind ik dan wel jammer. Wat is er mis met kleding die schoon en heel is? Met een fris gewassen hoofd. En zonder rouwrandjes....
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven