Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
woensdag 4 december 2019 om 19:39
Qiyara schreef: ↑04-12-2019 19:36Ik ben 36 jonger dan jij.
Je valt enorm in herhaling steeds, ben je bezig een discussie te winnen?
Kan je je niet gewoon een keer bij neerleggen dat meningen verschillen?
Wat maakt dat je zo blijft doorgaan om anderen te overtuigen? Want daar begint het inmiddels op te lijken.
Het is gewoon stangen joh. Ze vermaakt zich met het blijven oproepen van reacties.
woensdag 4 december 2019 om 19:40
https://nl.woman-mir.com/the-best-hairstylesfashionvictim schreef: ↑04-12-2019 19:35en ik zal de opmerkingen alvast voor zijn: met 40 vind ik je nog niet oud, dan ben je net op de helft van je leven, gemiddeld gezien. Vandaar dat ik grijs niet bij 40 vind passen, en wel bij 60 en ouder. En zoals ik al het hele topic zeg, ik vind het zelfs bij zestig ook meer bij eind zestigers dan begin zestigers passen. Een vrouw van 60 vind ik ook nog onnodig oud ogen als ze al volledig grijs is. Bij 68 vind ik het alweer wat normaler.
Ik vind de grijze kapsels het best passend en ook het meest flatteren eerlijk gezegd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 4 december 2019 om 19:42
Nee hoor, je moet niks. Echt niet, mij boeit het echt niet wat iemand zelf kiest. Ik denk hooguit: "zonde, leuker kleurtje in je haar en een leukere coupe en je zou er 100 keer mooier uitzien." Of zoiets, voor leuker kleurtje en kapsel mag je elke uiterlijke verfraaiing lezen. Ik vind het gewoon leuk als mensen er leuk uitzien. Dat valt mij echt op. Ik geef ook eigenlijk elke dag wel meerdere mensen complimentjes, ook random op straat, omdat ik er altijd blij van word als mensen er leuk uitzien. En ik vind het ook weer leuk om te zien hoe blij die mensen dan weer worden van het feit dat ik dat tegen ze zeg.Dreamer schreef: ↑04-12-2019 19:27Ja, want we moeten er natuurlijk altijd net wat flatteuzer uitzien, dat snap ik al niet. Daar ben je me al kwijt, zeg maar
Maar goed, ik ben zo'n saaie muts met een nikserige kleur haar. Heb ik het jaren rood gehad, en kort, dat was ook niet goed leerde ik later toen er internet kwam.
Ik ben dan wel weer heel fleurig rood in m'n gezicht![]()
Am Yisrael Chai!
woensdag 4 december 2019 om 19:43
Nee, mensen blijven mij steeds quoten en worden daarbij enorm boos op me of verdraaien mijn mening naar iets wat ik niet zeg. En daar reageer ik dan weer op want ik vind het uiteraard niet leuk als mijn woorden verdraaid worden of als ik persoonlijk aangevallen word. Ik zeg namelijk helemaal niks vreemds, vind ik.Qiyara schreef: ↑04-12-2019 19:36Ik ben 36 jonger dan jij.
Je valt enorm in herhaling steeds, ben je bezig een discussie te winnen?
Kan je je niet gewoon een keer bij neerleggen dat meningen verschillen?
Wat maakt dat je zo blijft doorgaan om anderen te overtuigen? Want daar begint het inmiddels op te lijken.
Am Yisrael Chai!
woensdag 4 december 2019 om 19:44
Oudblond schreef: ↑04-12-2019 18:59Daar merk ik helemaal niets van. Ik ben regelmatig op netwerkbijeenkomsten en de (irritante) aandacht van mannen is in die 15 jaar dat ik dat doe geen spat minder geworden. En daarbij valt me op dat ik vooral aandacht van dertigers en veertigers krijg. De vijftigers en zestigers zijn vaak gewoon aangename gesprekspartners.
Same here. Ik ben 51 maar geregeld aandacht van dertigers en veertigers.
woensdag 4 december 2019 om 19:45
Waarom heeft iedereen hier kort haar? Sommigen hebben best dik haar, dus daar ligt het niet aan. Geen enkel kapsel is langer dan de kaaklijn. Waarom is dat?blijfgewoonbianca schreef: ↑04-12-2019 19:40https://nl.woman-mir.com/the-best-hairstyles
Ik vind de grijze kapsels het best passend en ook het meest flatteren eerlijk gezegd.
woensdag 4 december 2019 om 19:46
Dat gevoel heb ik bij haar niet, ze is zich steeds aan het verdedigen namelijk. Ergens bedoeld ze het geloof ik goed.herfstappeltaart schreef: ↑04-12-2019 19:39Het is gewoon stangen joh. Ze vermaakt zich met het blijven oproepen van reacties.
woensdag 4 december 2019 om 19:46
Omdat oudere vrouwen tegenwoordig geen lang haar meer hebben. Watergolf, permanent, ....over en uit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 4 december 2019 om 19:47
Je hebt een wat onhandige manier van communiceren. Denk dat dat irritatie op kan wekken.fashionvictim schreef: ↑04-12-2019 19:43Nee, mensen blijven mij steeds quoten en worden daarbij enorm boos op me of verdraaien mijn mening naar iets wat ik niet zeg. En daar reageer ik dan weer op want ik vind het uiteraard niet leuk als mijn woorden verdraaid worden of als ik persoonlijk aangevallen word. Ik zeg namelijk helemaal niks vreemds, vind ik.
Overigens niet bij mij, maar vind je inmiddels wel een langspeelplaat... Herhaling, herhaling.
woensdag 4 december 2019 om 19:48
fashionvictim schreef: ↑04-12-2019 19:42Nee hoor, je moet niks. Echt niet, mij boeit het echt niet wat iemand zelf kiest. Ik denk hooguit: "zonde, leuker kleurtje in je haar en een leukere coupe en je zou er 100 keer mooier uitzien." Of zoiets, voor leuker kleurtje en kapsel mag je elke uiterlijke verfraaiing lezen. Ik vind het gewoon leuk als mensen er leuk uitzien. Dat valt mij echt op. Ik geef ook eigenlijk elke dag wel meerdere mensen complimentjes, ook random op straat, omdat ik er altijd blij van word als mensen er leuk uitzien. En ik vind het ook weer leuk om te zien hoe blij die mensen dan weer worden van het feit dat ik dat tegen ze zeg.
Ik denk juist altijd "zonde, ook zonder al die poespas zou hij/zij er leuk uitzien" en als ik zie wat jullie betalen aan alleen de kapper, denk ik dat helemaal, trouwens.
Later is nu
woensdag 4 december 2019 om 19:48
Ja, dat viel mij ook op! N.a.v. die link heb ik me voorgenomen dat als ik de 70 gepasseerd ben en aan het grijs zóu gaan, kort haar absoluut uitgesloten is. Ze lijken zo mannelijk!
woensdag 4 december 2019 om 19:49
Ik heb er serieus naar gekeken en ik kom tot de conclusie dat ik ouderdom in zijn algemeen gewoon best lelijk vind. Dat zal ongetwijfeld veranderen naarmate ik zelf ouder word, maar voor nu ben ik echt nog lang niet in de fase dat ik naar deze foto's kan kijken en daar dan door geïnspireerd raak bijvoorbeeld. Het is ver van mijn bed, ik vind het eigenlijk allemaal lelijk en het valt me van mezelf op dat hetgeen ik dan het minst lelijk vind eigenlijk alles is wat niet zo overduidelijk bejaard is. Dus dat zijn of de nog volle haarbossen (zelfs als ze grijs zijn) of de nog niet grijze haren.blijfgewoonbianca schreef: ↑04-12-2019 19:40https://nl.woman-mir.com/the-best-hairstyles
Am Yisrael Chai!
woensdag 4 december 2019 om 19:53
In het begin van dit topic heeft ze een keer een opmerking gemaakt die mij ernstig aan haar goede bedoelingen deed twijfelen dus ik reageer er niet meer op. Sommige uitspraken zijn dusdanig provocerend dat ze (als het echt goed bedoeld zou zijn) wel heel naief is, en juist dat geloof ik niet.
woensdag 4 december 2019 om 19:55
Is dat nou allemaal dezelfde vrouwblijfgewoonbianca schreef: ↑04-12-2019 19:40https://nl.woman-mir.com/the-best-hairstyles
woensdag 4 december 2019 om 19:55
Wat dan?herfstappeltaart schreef: ↑04-12-2019 19:53In het begin van dit topic heeft ze een keer een opmerking gemaakt die mij ernstig aan haar goede bedoelingen deed twijfelen dus ik reageer er niet meer op. Sommige uitspraken zijn dusdanig provocerend dat ze (als het echt goed bedoeld zou zijn) wel heel naief is, en juist dat geloof ik niet.
En hou toch op, joh, hetgeen zogenaamd provocerend zou zijn zijn al die dingen die ik helemaal nergens gezegd heb maar die anderen van mijn mening maken. Zoals Dreamer bijvoorbeeld die net schrijft dat ik gezegd heb dat grijs er ziek uit ziet, terwijl dat absoluut niet waar is.
Am Yisrael Chai!
woensdag 4 december 2019 om 19:57
Omdat het makkelijker is in onderhoud.
Met grijze lange haren die je los laat hangen. Lijk je al gauw op een heks
Ik weet alleen dat de man van Beyoncé jarig was en 50 is geworden.
Beyoncé is ook al 38 jaar en dat is bijna 40.
Als ik een van die showprogramma's mag geloven.
Ik kan al die artiesten steeds moeilijker uit elkaar houden.
Via Plastieke chirurgie gaan ze steeds meer dezelfde contouren krijgen.
Diewertje Blok en Astrid Joosten zijn dan voorbeelden die gewoon op zichzelf blijven lijken. Diewertje Blok heeft van die prachtige grijze plukje in het haar.
Ook krullend. Misschien als voorbeeld?
Beyoncé is ook al 38 jaar en dat is bijna 40.
Als ik een van die showprogramma's mag geloven.
Ik kan al die artiesten steeds moeilijker uit elkaar houden.
Via Plastieke chirurgie gaan ze steeds meer dezelfde contouren krijgen.
Diewertje Blok en Astrid Joosten zijn dan voorbeelden die gewoon op zichzelf blijven lijken. Diewertje Blok heeft van die prachtige grijze plukje in het haar.
Ook krullend. Misschien als voorbeeld?
Hahaha, precies dit.fashionvictim schreef: ↑04-12-2019 19:49Ik heb er serieus naar gekeken en ik kom tot de conclusie dat ik ouderdom in zijn algemeen gewoon best lelijk vind. Dat zal ongetwijfeld veranderen naarmate ik zelf ouder word, maar voor nu ben ik echt nog lang niet in de fase dat ik naar deze foto's kan kijken en daar dan door geïnspireerd raak bijvoorbeeld. Het is ver van mijn bed, ik vind het eigenlijk allemaal lelijk en het valt me van mezelf op dat hetgeen ik dan het minst lelijk vind eigenlijk alles is wat niet zo overduidelijk bejaard is. Dus dat zijn of de nog volle haarbossen (zelfs als ze grijs zijn) of de nog niet grijze haren.
woensdag 4 december 2019 om 19:59
80+ eerder nietblijfgewoonbianca schreef: ↑04-12-2019 19:46Omdat oudere vrouwen tegenwoordig geen lang haar meer hebben. Watergolf, permanent, ....over en uit.
woensdag 4 december 2019 om 20:00
Erger nog. Op een man. Die houden het lang en binden het omhoog.Superhuisvrouw schreef: ↑04-12-2019 19:57Omdat het makkelijker is in onderhoud.
Maar wie wil er nu steeds meer op een man gaan lijken?
Korter haar betekent veel meer van het nog donkere haar te zien.
Maar dan ben je wel de bos haar kwijt.
Maar ik heb wel zin om een pruik te kopen.
Is net zoveel onderhoud als je eigen haar, en eigen haar knippen kan maar één keer.
Die ene keer. Daar gaat dit topic over.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 04-12-2019 20:01
2.49% gewijzigd
woensdag 4 december 2019 om 20:01
Lang haar in een staart, vlecht, knot of met zo’n klem omhoog is echt het állermakkelijkst. Die kapsels in de links waar ik naar verwijs zijn helemaal niet makkelijk in onderhoud.Superhuisvrouw schreef: ↑04-12-2019 19:57Omdat het makkelijker is in onderhoud.
woensdag 4 december 2019 om 20:06
Helemaal mee eens. Ik snap ook niet waarom zo veel vrouwen altijd zeggen dat kort haar lekker makkelijk is. Dat is echt niet zo.
En nav dit topic bedacht ik me vandaag dat ik grijs worden niet zo erg vind, maar volume verliezen veel erger. Ik hoop echt dat ik mijn mooie dikke haar enigszins mag behouden. Ook omdat ik iets langer haar juist met grijs veel en veel mooier vind.
woensdag 4 december 2019 om 20:10
Thanks hoor! Lijkt mij dat al die sprays op dezelfde manier werken?