Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
*Labalade* schreef:
04-12-2019 23:01
Kan iemand even een samenvatting geven? 81 pagina’s bijlezen, pfffoei o_o

Oh, als ik Google op melkboerenhondenhaar dan zie ik de foto van een geeuwende leeuw...

Catfight; grijs is mooi versus grijs is oud.

Gecombineerd met veel links en plaatjes van grijze kapsels. Dus als je nog op zoek bent naar inspiratie moet je er toch even doorheen scrollen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
04-12-2019 22:54
Echt bizar hoe je de focus op dat uiterlijke vertoon legt.
Het is belangrijk dat mannen je als lustobject zien en het is een drama als ze niet allemaal kijken zodra je de kamer inloopt.
Jong is mooi en oud is lelijk.
Heb je echt zo weinig inhoud, dat de verpakking zo belangrijk is voor je?
Dat wordt nog lachen wanneer jij zelf ouder wordt.
De natuur laat zich niet tegenhouden namelijk, ook niet als je je haar verft. Op den duur krijgt iedereen een ouwe kop, ook jij.
Kan je nog een beetje mazzel hebben met goede genen, maar het gaat een keer gebeuren.
En dan? Deug jij dan zelf ook niet meer? Of is dan opeens wie, wat en hoe je bent wel belangrijker dan die ooit zo aanbeden buitenkant?
Dat vraag ik me ook af. Hoe gaat dat gezegde ook alweer: “holle vaten klinken het hardst”.

Nou ja, ik denk dat ik het antwoord op je vraag wel kan voorspellen. De plaat blijft behoorlijk hangen, zeg maar.
Ceylon schreef:
04-12-2019 23:05
Catfight; grijs is mooi versus grijs is oud.

Gecombineerd met veel links en plaatjes van grijze kapsels. Dus als je nog op zoek bent naar inspiratie moet je er toch even doorheen scrollen.
Thanx! :)
Er gaan (intussen) 82 pagina’s alleen maar over of grijs haar mooi is of niet? Wauw... gewoon, wauw

Ik vind dit soort grijs haar heel mooi ❤️
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
*Labalade* schreef:
04-12-2019 23:11
Thanx! :)
Er gaan (intussen) 82 pagina’s alleen maar over of grijs haar mooi is of niet? Wauw... gewoon, wauw

Ik vind dit soort haar heel mooi ❤️
Afbeelding



Nou, met wat uitstapjes naar ´geverfd maakt jonger´, aangepaste make-up en grijze poezen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
*Labalade* schreef:
04-12-2019 23:11
Thanx! :)
Er gaan (intussen) 82 pagina’s alleen maar over of grijs haar mooi is of niet? Wauw... gewoon, wauw

Ik vind dit soort grijs haar heel mooi ❤️
Afbeelding
Dit vind ik ook mooi maar op dit meisje staat pimpelpaars met groene stippen haar natuurlijk ook mooi. Denk dit haar even op het hoofd van Erica Terpstra anders. (Onwijs toffe vrouw, daar niet van, maar die ziet er met dit haar wel anders uit natuurlijk. )
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
04-12-2019 23:08
Dat vraag ik me ook af.
Helaas. Goede baan, gewaardeerd om wat ik kan, redelijk uniek beroep. Net promotie gekregen.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
04-12-2019 23:15
Dit vind ik ook mooi maar op dit meisje staat pimpelpaars met groene stippen haar natuurlijk ook mooi. Denk dit haar even op het hoofd van Erica Terpstra anders. (Onwijs toffe vrouw, daar niet van, maar die ziet er met dit haar wel anders uit natuurlijk. )
Bij types als Erica terpstra ligt het denk ik meer aan de goede coupe dan aan deze kleur. Die zie ik haar wel dragen eigenlijk.
:thumbsup: het
Alle reacties Link kopieren
*Labalade* schreef:
04-12-2019 23:19
Bij types als Erica terpstra ligt het denk ik meer aan de goede coupe dan aan deze kleur. Die zie ik haar wel dragen eigenlijk.
:thumbsup: het
Ja, met je eens. :)
Am Yisrael Chai!
Wat een grappig topic! Ik zie het nu pas en ga op dit tijdstip geen 80 pagina's meer bijliezen, maar later zeker nog.

Ik (44), laat een keer per jaar highlights zetten voor de leuk, maar laat mezelf verder gewoon grijs worden. Grijze uitgroei vind ik lelijk (dus als dat nog niet gezegd is de afgelopen 80 pagina's: ik zou wel iets laten doen om de overgang wat soepeler te maken) en hoe ik er straks uitzie als ik echt helemaal grijs ben, nog geen idee. Ik heb nu een grijze lok aan de voorkant die langzaam groter wordt en waar ik laatst zelfs een compliment voor kreeg.
No way dat ik mijn haar ga verven om er 'maar niet oud of grijs uit te zien'. Mijn moeder werd inderdaad vrij vroeg al een stuk ouder geschat. Grote voordeel is wel, dat ze, ,nu ze een stuk ouder is en mensen al jaren gewend zijn aan haar grijze haar, juist weer (veel) jonger wordt geschat.
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez schreef:
04-12-2019 23:21
Wat een grappig topic! Ik zie het nu pas en ga op dit tijdstip geen 80 pagina's meer bijliezen, maar later zeker nog.

Ik (44), laat een keer per jaar highlights zetten voor de leuk, maar laat mezelf verder gewoon grijs worden. Grijze uitgroei vind ik lelijk (dus als dat nog niet gezegd is de afgelopen 80 pagina's: ik zou wel iets laten doen om de overgang wat soepeler te maken) en hoe ik er straks uitzie als ik echt helemaal grijs ben, nog geen idee. Ik heb nu een grijze lok aan de voorkant die langzaam groter wordt en waar ik laatst zelfs een compliment voor kreeg.
No way dat ik mijn haar ga verven om er 'maar niet oud of grijs uit te zien'. Mijn moeder werd inderdaad vrij vroeg al een stuk ouder geschat. Grote voordeel is wel, dat ze, ,nu ze een stuk ouder is en mensen al jaren gewend zijn aan haar grijze haar, juist weer (veel) jonger wordt geschat.
Bespaar je alsjeblieft de moeite en lees de samenvatting van Ceylon.

Ik ben ook nog op zoek naar manieren om de overgang soepeler te maken, ben er nog niet helemaal uit. Denk aan sjaaltjes, haarbanden, hoedjes en petjes en op een gegeven moment een kortere coupe.

Zat net naar deze video te kijken, leuke meid en ze zegt goede dingen die voor mij erg herkenbaar zijn:
https://youtu.be/GAr_1nsCtmI
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik (37, nog niet grijs) was tot nu toe best wel pro grijs, maar hier schrok ik wel van:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: https://www.50plusser.nl/?cookies=yummy ... egyQy-0uf0

Zij lijkt inderdaad wel gelijk veel ouder, maar het is niet enkel de kleur grijs, maar ook dat kapsel. Ik vind haar oude kapsel (model dus) zoveel mooier!
.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn dit dan ook niet de meest flatteuze foto’s van Cilly want hier vind ik haar wel weer mooi met haar grijze haar.

Afbeelding
.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
04-12-2019 23:13
Nou, met wat uitstapjes naar ´geverfd maakt jonger´, aangepaste make-up en grijze poezen.
:rofl:
.
Alle reacties Link kopieren
*Labalade* schreef:
04-12-2019 23:01
Kan iemand even een samenvatting geven? 81 pagina’s bijlezen, pfffoei o_o

Oh, als ik Google op melkboerenhondenhaar dan zie ik de foto van een geeuwende leeuw...
En deze:
Afbeelding
:rofl: :rofl: :rofl:
.
Alle reacties Link kopieren
Liliane13 schreef:
04-12-2019 23:34
Misschien zijn dit dan ook niet de meest flatteuze foto’s van Cilly want hier vind ik haar wel weer mooi met haar grijze haar.

Afbeelding





Dit oogt in elk geval al vlotter.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
04-12-2019 21:59
Dat vind ik pas verbijsterend, om jong of mooi niet flatterend te vinden. Dus als jij een mooi iets of iemand ziet, dan draai jij walgend je kop om? Bah, mooi! Zoiets? Da's toch een gekke uitspraak joh, het woord mooi zegt toch precies wat het is: mooi. Dat is dus het tegenovergestelde van lelijk. Als we nu gaan beweren dat mooi eigenlijk lelijk is dan kunnen we natuurlijk nooit meer een gesprek voeren, als je zelf besluit dat je woorden een andere betekenis gaat toekennen.
Over beroerd lezen en woorden verdraaien gesproken.
Ik begrijp niet waarom flatterend zo belangrijk is.
Ik vind heel andere dingen belangrijk en ik draai nooit walgend mijn hoofd om (hoe verzin je dat überhaupt n.a.v. wat ik schrijf), maar ik draai ook nooit mijn hoofd om omdat ik iemand mooi vind.
Ik snap gewoon die hele fixatie op dat uiterlijk niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
04-12-2019 21:58
https://www.regionaalarchieftilburg.nl/ ... 9180524dd3


Neem nou die mevrouw in dat bleke t shirtje. Dat vind jij mooi ? Een beter zittende bh, een ander kleur shirt in een mooier stofje , een kapsel en die mevrouw zou er stukken beter uit zien. Maar in jouw ogen zou ze daar op achteruit gaan ?
Wat vind jij flatterend dan ?
Ook al slecht gelezen.
Die vrouw zou voor mij niet veranderen als ze flatterender kleding zou dragen.
Omdat ik uiterlijk echt van ondergeschikt belang vind.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
04-12-2019 22:49
Nee hoor, niet veranderen. Gewoon de leukste versie van jezelf zijn. Je verandert toch niet van mooie schoenen, of een kek jurkje, of toffe lipstick, of een mooi kapsel? Ik hou gewoon van mooie dingen en ook van mooie mensen. Kan enorm blij worden van mensen die er tof uitzien.
Maar je verandert dus ook niet van lelijke schoenen of een (in jouw ogen) onaantrekkelijk kapsel.

Je spreekt jezelf weer lekker tegen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
jongengrijs schreef:
04-12-2019 20:37
Je haar niet meer verven heeft meestal met hele andere dingen te maken dan met grijs willen worden. Het is nou eenmaal zo, ik moet het accepteren. Het was niet zo dat ik een foto zag van een vrouw met grijs haar en dacht: yeah, dat wil ik ook! Het was bij mij een proces dat van binnenuit kwam. Het iedere 3 weken verven zonder het gewenste resultaat ging tegenstaan, ik kreeg steeds meer haaruitval. Maar ik baalde natuurlijk van die grijze haren, want tja, ik ben nog relatief jong. Inmiddels weet ik dat ik geen uitzondering ben. Ja, ik ben grijs, ben ik daar blij mee: nee. Maar ik zal het moeten accepteren want mijn haar verven is geen optie meer voor me. Bovendien is dat grijs nu mijn haarkleur en die past bij mij. En laten grijze haren je er ouder uitzien? Misschien ja, is echter ook afhankelijk van andere factoren. En we zijn m.i. niet gewend aan "jonge" mensen met grijs haar. Voor zijn 60e verft vrijwel iedereen hebben we hier kunnen lezen, dus dan is grijs haar inderdaad iets wat we alleen bij oudere vrouwen zien en associeren we grijs haar direct met "oud" zijn. Dat is dus wat er bij hele kleine kinderen en Fashion Victim gebeurt. Die denken: ow grijs haar, dat zal wel een oma zijn.

Wellicht ga ik er ouder uitzien met grijs haar, maar wat dan nog. Ik ben verlost van het eeuwige geverf, voel me bevrijd en ik smeer niets chemisch meer op mijn hoofd (kwamen vandaag nog berichtjes voorbij op facebook dat borstkanker in verband wordt gebracht met het verven van je haar, brrrrr). Het geld kan ik lekker uitsparen en mijn haar is verlost van die chemische troep . Ik zie alleen maar pluspunten, hoera!

Je hebt helemaal gelijk.
dubbel
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 05-12-2019 07:30
99.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
04-12-2019 23:28
Bespaar je alsjeblieft de moeite en lees de samenvatting van Ceylon.

Ik ben ook nog op zoek naar manieren om de overgang soepeler te maken, ben er nog niet helemaal uit. Denk aan sjaaltjes, haarbanden, hoedjes en petjes en op een gegeven moment een kortere coupe.

Zat net naar deze video te kijken, leuke meid en ze zegt goede dingen die voor mij erg herkenbaar zijn:
https://youtu.be/GAr_1nsCtmI
Ik neem aan dat het genoemd is, maar je kunt je haar toch grijs laten verven, zodat de overgang in 1x gebeurt en je daarna de uitgroei niet ziet?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
05-12-2019 07:16
Ik neem aan dat het genoemd is, maar je kunt je haar toch grijs laten verven, zodat de overgang in 1x gebeurt en je daarna de uitgroei niet ziet?

Bij mij kon dat niet. Mijn haar was moccabruin geverfd (ongeveer mijn natuurlijke kleur) en volgens de kapper was het niet mogelijk dit grijs te verven. Dan had het eerst helemaal ontkleurd moeten worden en dat is ontzettend slecht voor de conditie van je haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het aan mijn kapper gevraagd hoe hij het bij mij zou doen. Of de bovenste laag blijven verven en wellicht wat 'highlights' erin zodat de onderste lagen uit kunnen groeien zonder dat het heel duidelijk is. Of de schaar erin, korter knippen en gewoon gaan.

Kapster in die salon ging van lang donker haar naar kort grijs/blonde pixie. Stond haar erg goed trouwens maar vond de verandering erg drastisch. Herkende haar eerst niet eens.
fashionvictim schreef:
04-12-2019 22:33
Ik ben er inmiddels aan gewend, maar de eerste paar maanden dat ik ineens niet meer die vrouw was waar alle hoofden zich even voor omdraaiden als ik binnen kwam vond ik echt wel moeilijk, daar ben ik eerlijk in. Ik kan me ook precies de allereerste keer dat een knappe man dwars door me heen keek herinneren. Dat was een heel surrealistisch moment, hahaha.
Dat zou ik dan weer een voordeel vinden; ik heb dat soort aandacht nooit prettig gevonden. Maar helaas voor mij houdt dat dus niet volledig op omdat je grijs haar hebt of ouder wordt.
Alle reacties Link kopieren
Liliane13 schreef:
04-12-2019 23:48
En deze:
Afbeelding
:rofl: :rofl: :rofl:
Dit zijn leeuwenkapsels!

Melkboerenhondehaar is volgens mij dun, steil, slierterig haar in een vage blonde kleur. Zoals onze koning heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven