Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
05-12-2019 09:41
De laatste foto's van Maxima laten een grijzige as toon zien, alsof zelfs ook zij de overstap naar haar eigen kleur maakt!

Zien jullie dat ook?
Is me nog niet opgevallen, ik zal er eens op letten.
Haar oorsponkelijke haarkleur is veel donkerder dan het blonde waarmee we haar kennen.
Is denk ik een goede keus om geleidelijk over te stappen op asblond.
Maxima is voor velen een stijlicoon. Wie weet wordt het wel een trend!
Het valt me wel op dat vrouwen met grijs haar het "allemaal" nodig hebben om zich zo te "verdedigen" ( ik krijg ieder uur complimenten hoor, iederéén vindt het zo prachtig, ik ben zo stoer, mannen van alle leeftijden draaien zich om, geverfde vrouwen hebben een uitgedroogde helm op hun hoofd enz. enz.). Gek eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
05-12-2019 09:50
Het valt me wel op dat vrouwen met grijs haar het "allemaal" nodig hebben om zich zo te "verdedigen" ( ik krijg ieder uur complimenten hoor, iederéén vindt het zo prachtig, ik ben zo stoer, mannen van alle leeftijden draaien zich om, geverfde vrouwen hebben een uitgedroogde helm op hun hoofd enz. enz.). Gek eigenlijk.
Nu heb ik geen van die opmerkingen gezegd, maar het kan zijn dat dit gezegd wordt als tegenhanger van andere opmerkingen?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
05-12-2019 09:50
Het valt me wel op dat vrouwen met grijs haar het "allemaal" nodig hebben om zich zo te "verdedigen" ( ik krijg ieder uur complimenten hoor, iederéén vindt het zo prachtig, ik ben zo stoer, mannen van alle leeftijden draaien zich om, geverfde vrouwen hebben een uitgedroogde helm op hun hoofd enz. enz.). Gek eigenlijk.
Je generaliseert weer eens. Bovendien, als we door tegenstanders van grijs "oud" genoemd worden alléén vanwege ons haar, mogen we daar iets tegenin brengen. Ik bedoel, je kent me niet eens, hoe weet je dan of ik er oud uitzie? Ik ben 61 en zie er niet uit als 41, maar dat hoeft ook niet. Ik zie er daarentegen ook niet als als een 75-jarige.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
05-12-2019 08:48
Wat is er toch mis mee om zolang mogelijk er jong, flatterend en mooi uit te zien?
Wat er vooral mis mee is, is dat ik zie dat vrouwen die dat niet willen hier behoorlijk negatief worden weggezet, wat jij ook doet in de rest van jouw post.
Prima, als jij daar gelukkig van wordt, doe vooral je best om er jonger en mooier uit te zien.

Ik heb die behoefte niet en ik begrijp die behoefte ook niet.
En dat is ook prima, maar dat laatste stukje mis ik in dit topic.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
05-12-2019 09:22
...
Als ik helemaal egaal wit ben, zou ik s asblonde coupe soleil kunnen proberen, ben ik eindelijk eens blond.

Het vervelende is alleen dat verf zo slecht pakt op wit haar. Bij mij in elk geval. Het leek er soms zo vanaf te glijden. Een keertje in het zwembad perongeluk kopje onder en de helft van de kleur was weg.

Ik zie dat bij vriendinnen ook vaak. Dan zijn ze bij de kapper geweest om te verven, zie je alsnog hier en daar wat zilverigs. Echt wit haar verven? Succes ermee ;-D .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
amarna schreef:
05-12-2019 09:56
Je generaliseert weer eens. Bovendien, als we door tegenstanders van grijs "oud" genoemd worden alléén vanwege ons haar, mogen we daar iets tegenin brengen. Ik bedoel, je kent me niet eens, hoe weet je dan of ik er oud uitzie? Ik ben 61 en zie er niet uit als 41, maar dat hoeft ook niet. Ik zie er daarentegen ook niet als als een 75-jarige.
Juist om niét te generaliseren zet ik "allemaal" ook tussen aanhalingstekens. Ik maak niets persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
05-12-2019 10:02
Het vervelende is alleen dat verf zo slecht pakt op wit haar. Bij mij in elk geval. Het leek er soms zo vanaf te glijden. Een keertje in het zwembad perongeluk kopje onder en de helft van de kleur was weg.

Ik zie dat bij vriendinnen ook vaak. Dan zijn ze bij de kapper geweest om te verven, zie je alsnog hier en daar wat zilverigs. Echt wit haar verven? Succes ermee ;-D .
Oh oke, nou, dan maar geen blond. Is ook niet iets wat ik persee ooit nog s gedaan wil hebben in mn leven.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
05-12-2019 10:02
Het vervelende is alleen dat verf zo slecht pakt op wit haar. Bij mij in elk geval. Het leek er soms zo vanaf te glijden. Een keertje in het zwembad perongeluk kopje onder en de helft van de kleur was weg.

Ik zie dat bij vriendinnen ook vaak. Dan zijn ze bij de kapper geweest om te verven, zie je alsnog hier en daar wat zilverigs. Echt wit haar verven? Succes ermee ;-D .
Ik heb wit haar en de verf pakt goed bij mij.
Ik moet wel zeggen dat ik nooit verf op schoon haar. Dat scheelt denk ik.
Aangezien ik alleen de uitgroei verf, smeer ik de punten, nouja hele plukken eigenlijk, eerst in met olijfolie. Zo heb ik meteen een masker voor mijn haar en die stukken zijn beschermd tegen verf.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
05-12-2019 09:50
Het valt me wel op dat vrouwen met grijs haar het "allemaal" nodig hebben om zich zo te "verdedigen" ( ik krijg ieder uur complimenten hoor, iederéén vindt het zo prachtig, ik ben zo stoer, mannen van alle leeftijden draaien zich om, geverfde vrouwen hebben een uitgedroogde helm op hun hoofd enz. enz.). Gek eigenlijk.

Gek, dat valt mij helemaal niet op. Ik snap wel dat jij dat graag leest, natuurlijk.
Later is nu
Dreamer schreef:
05-12-2019 10:10
Gek, dat valt mij helemaal niet op. Ik snap wel dat jij dat graag leest, natuurlijk.
Niet graag. Valt me gewoon op. Ik denk dan: zonde! Wees blij met hoe je eruit ziet. En dat een ander dat niét mooi vindt? Nou en?
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
05-12-2019 10:08
Ik heb wit haar en de verf pakt goed bij mij.
Ik moet wel zeggen dat ik nooit verf op schoon haar. Dat scheelt denk ik.
Aangezien ik alleen de uitgroei verf, smeer ik de punten, nouja hele plukken eigenlijk, eerst in met olijfolie. Zo heb ik meteen een masker voor mijn haar en die stukken zijn beschermd tegen verf.
Inderdaad! Als ik een afspraak maakte voor highlights, werd me aangeraden mn haar een paar dagen tevoren niet te wassen.
Trotter schreef:
05-12-2019 08:46
Als je als veertiger of vijftiger grijs bent ben je nog lang niet oud hoor. Alleen maar grijs. Dat jij dat als synoniem ziet zegt meer over jou dan over mensen met grijs haar.
Inderdaad. Ik was rond de 30 al volledig wit/zilver, dus was ik eigenlijk toen al oud ? Echt een bizarre denkwijze.
Duchesnea schreef:
05-12-2019 10:15
Inderdaad. Ik was rond de 30 al volledig wit/zilver, dus was ik eigenlijk toen al oud ? Echt een bizarre denkwijze.
Natuurlijk bén je dan niet oud! Je ziet er alleen waarschijnlijk iets ouder uit als je het grijs zou laten.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
05-12-2019 10:12
Niet graag. Valt me gewoon op. Ik denk dan: zonde! Wees blij met hoe je eruit ziet. En dat een ander dat niét mooi vindt? Nou en?

Dit wordt meer verteld, omdat ánderen steeds blijven beweren dat je oud, lelijk, onverzorgd en slonzig bent, als je je haar niet kleurt. Dus dan geef je als antwoord "nou, ik krijg nog complimentjes' of 'nou, ik word nog jonger geschat' en dat wordt door de pro-ververs (of de anti-grijzers) dan gezien als "waarom moet je jezelf zo bewijzen?" terwijl het alleen ter verduidelijking is.

en zo blijf je de niet vervende medemens negatief wegzetten. Jammer toch?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
05-12-2019 10:20
Natuurlijk bén je dan niet oud! Je ziet er alleen waarschijnlijk iets ouder uit als je het grijs zou laten.

Mening
Later is nu
Lacuba schreef:
05-12-2019 10:20
Natuurlijk bén je dan niet oud! Je ziet er alleen waarschijnlijk iets ouder uit als je het grijs zou laten.
Ik reageerde op de uitspraak van FV waar dat letterlijk staat :''Dus hoezo wordt iedereen zo boos als ik gewoon zeg dat je er met grijs haar ook uit ziet als wat je bent, namelijk OUD?'
Dreamer schreef:
05-12-2019 10:23
Dit wordt meer verteld, omdat ánderen steeds blijven beweren dat je oud, lelijk, onverzorgd en slonzig bent, als je je haar niet kleurt. Dus dan geef je als antwoord "nou, ik krijg nog complimentjes' of 'nou, ik word nog jonger geschat' en dat wordt door de pro-ververs (of de anti-grijzers) dan gezien als "waarom moet je jezelf zo bewijzen?" terwijl het alleen ter verduidelijking is.

en zo blijf je de niet vervende medemens negatief wegzetten. Jammer toch?
Ik denk dat dat er maar eentje is die dat steeds blijft beweren. Beetje jammer om je daardoor in de verdediging te laten drukken. Overigens worden vrouwen die verven ook weggezet als: lelijke helm op je hoofd, veel te hard enz.enz. Toch lees ik daar minder "verduidelijking". Ik verf, vind het mooi, maakt me niet ouder dus voel me nooit aangevallen. Ik maak sowieso niets "persoonlijk".
Dreamer schreef:
05-12-2019 10:24
Mening
Zeker een mening. Vandaar ook "waarschijnlijk".....
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
05-12-2019 07:16
Ik neem aan dat het genoemd is, maar je kunt je haar toch grijs laten verven, zodat de overgang in 1x gebeurt en je daarna de uitgroei niet ziet?
Het ene grijs is niet het andere. Ik werd grijs in tig-tinten. Als je het dan grijs verft, blijf je met die 'harde' overgangslijn zitten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon per vrouw verschillend. Bij die cilly staat grijs haar niet mooi, maakt idd ouder en minder vrouwelijk. Andere voorbeelden vond ik wel mooi. Niet iedere vrouw zal grijs haar staan, net zoals niet iedereen blond of bruin kan hebben.
Sjulia schreef:
05-12-2019 10:47
Het is gewoon per vrouw verschillend. Bij die cilly staat grijs haar niet mooi, maakt idd ouder en minder vrouwelijk. Andere voorbeelden vond ik wel mooi. Niet iedere vrouw zal grijs haar staan, net zoals niet iedereen blond of bruin kan hebben.
+1
simbalabimba schreef:
05-12-2019 09:34
Zeker is het wel een echte coupe, in elk geval toen ik net vd kapper kwam. ;-)
En dat was niet op het moment dat die foto’s zijn gemaakt.
Ik vind het fijn als kappers zeggen welke coupe heel moeilijk uit te voeren (en zelf bij te houden) is. Je bent dr niet met alleen een coupe, je hebt ook nog je haar, vorm van je gezicht, lengte nek, bril enz.

Precies!
Lacuba schreef:
05-12-2019 09:50
Het valt me wel op dat vrouwen met grijs haar het "allemaal" nodig hebben om zich zo te "verdedigen" ( ik krijg ieder uur complimenten hoor, iederéén vindt het zo prachtig, ik ben zo stoer, mannen van alle leeftijden draaien zich om, geverfde vrouwen hebben een uitgedroogde helm op hun hoofd enz. enz.). Gek eigenlijk.

Dit alles heb ik nog niet 1 keer geschreven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat grijs haar altijd ouder maakt. Ken in mijn omgeving geen enkele uitzondering. Alleen de jonge meiden met hip grijs haar ontkomen daar aan.
Vriendin van mij (41) die zichzelf ook altijd nog jong en hip vindt had het ook in die kleur geverfd, ze leek wel 10 jaar ouder.
Dat had ze zelf op een gegeven moment ook wel in de gaten, want het was al snel weer haar standaard kleur.
Ik heb een vriendin van 52 die al 15 jaar grijs verft. Ze ziet er ook al 15 jaar oud uit. Wordt ook steevast aangezien voor mijn moeder. Terwijl ze jeugdig gekleed is.
Vorig jaar was ik met een andere vriendin op stap die 6 jaar ouder is dan ik, had ook 'hip' grijs geverfd haar, werd ook aan haar gevraagd of we een moeder en dochter uitje hadden.
En dat is niet omdat ik er superjong uit zie, dat komt omdat zij er met grijs haar veel ouder uitzien. Ik begrijp ook eigenlijk niet zo goed dat dit een discussie is. Lijkt mij gewoon een feitelijk iets. Ik ken dus echt geen enkele uitzondering. Pink is natuurlijk prachtig op die foto waar ze grijs haar heeft, maar dat ziet er waarschijnlijk heel anders uit als ze niet vol in de make-up zit en gestyled is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven