Entertainment alle pijlers

Vuurzee

02-02-2009 22:15 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie volgt het ook? Ik heb de hele eerste serie gekeken en vond het vanaf het begin tot het eind spannend en dat is best bijzonder voor Nederlandse televisie. Ook erg goed acteerwerk.

Nu volg ik het natuurlijk weer, zij het een dag later via uitzendinggemist want ik heb geen tv.

Wie is er ook 'verslaafd'?

Trouwens "Dex" (Sander) is veel leuker in Vuurzee dan in GTST.

Jammer dat hij er nu bij het begin van dit seizoen weer uit gaat (denk ik tenminste, of er moet nog een wonder gebeuren). Heeft het zeker te druk met GTST, pffff. Ik kijk het dan weer wel, dat wel Maar het haalt het niet bij Vuurzee, is ook niet te vergelijken natuurlijk. Vuurzee kijk ik omdat ik het leuk en spannend vind en het verhaal (tot nu toe) erg goed, GTST omdat ... ja waarom eigenlijk?

Nieuw personage nu is Victoria Koblenko als Kim, ook leuk om haar weer eens te zien spelen (ik ken haar alleen maar uit GTST eigenlijk).

Zou Yasmin trouwens niet zwanger zijn van Peer, of kan dat niet qua tijd?
Whatever, I do what I want
Ik las dat de laatste aflevering het heftigst wordt en dat dan pas alles duidelijk zal zijn. Nog 3 te gaan! Erg spannend inderdaad.
vond t gister ook heftig omdat ik t helemaal niet verwacht had,ook al had ik t voorstukje gezien daar kon je zoiets toch helemaal niet uithalen??

dacht echt tot t laatste toe dat ze (ben dr naam kwijt) het wel zou overleven en die politieman helemaal!!

echt n mooie aflevering ging echt helemaal in mn hoofd zitten,ha ha,klinkt n beetje raar zo maar vond t gewoon behoorlijk pittig allemaal,weet ook niet zo goed waarom want je ziet natuurlijk wel veeeeel heftiger dingen op tv....
.
Was superspannend gister!

Ik denk trouwens niet dat Marcel en Sonja allebei dood zijn. Die fotograaf loste maar 1 schot toen hij neerviel.

Heb medelijden met Yasmin. Ze wilde niet weten wie de vader was en nu weet ze het dus wel........ Ben benieuwd wat zij gaat beslissen na de bevalling.
Ik denk Marcel dood en Sonja niet. Hij had heel veel bloed op de plek waar zijn hart zit. En zoveel doden in een keer....zal wel niet. Vreemd wel dat die Tygo Gernands (weet niet hoe ie in de serie heet) alleen in zijn been werd geraakt en dat ie toch niet meer opstond.

Vreselijk als je moeder je zo bedonderd heeft, zoals bij Sander, en heel erg voor Yasmin dat ze het nu door toedoen van anderen (Christel, die er helemaal niks mee te maken heeft wiens kind Yasmin draagt) toch alsnog weet van wie het kind is.

Ik ben benieuwd wat er met de baby gaat gebeuren.....
Marcel dood .

En is het kind nou van Peer of niet, wat een ontwikkelingen weer...

Wie liep er door het beeld tijdens het chatten van Sonja en Deniz?

Peer die moeilijk gaat doen bij Sezai...

Ik vond het best wel weer spannend!

Hoeveel afleveringen komen er nou nog? Twee?
Ik geloof ook 2 ja. Vind dat Sander nu alsnog de vader blijkt te zijn en dat verhaal van dat bloed en dat roken wel heel ongeloofwaardig, dat had voor mij niet gehoeven. Peer speelt gewoon een spelletje met Sezai, die heft het goed doordacht en lokt Sezai uit tot uitspraken die zo opgenomen kunnen worden en doorgespeeld kunnen worden aan de politie. Yasmin zit ondergedoken en kan zo niet horeen dat Sander de vader blijkt te zijn, en hij zal dus op t nippertje bereikt worden zodat ie alsnog net op tijd bij de bevalling zal zijn. Zal het Ferdi zijn geweest die voorbij liep, of Christian (Tygo)? Sonja heeft iig een hele hoop lef! Vanaf 20 april is de dvd te koop, die wil ik zeker hebben, helaas net de aanbieding misgelopen om voor 7 euro ondersteunend Varalid te worden, dan kreeg je m ook als dank voor jke lidmaatschap!
Inderdaad nog 2! Op de varasite staan interviews en onder andere (vage) vooruitblikken. http://omroep.vara.nl/Home.2148.0.html
huh, nog 1 toch? De eerste uitzending van de nieuwe serie was 31 januari en dan elke week 1, dus

31 januari afl. 1

7 febr. 2

14 febr. 3

21 febr. 4

28 febr. 5

7 maart 6

14 maart 7

21 maart 8

28 maart 9

4 april 10

11 april 11

en 18 april dus de 12e en laatste afl., het is immers een 12-delige serie.
quote:laalana67 schreef op 12 april 2009 @ 09:49:

Ik geloof ook 2 ja. Vind dat Sander nu alsnog de vader blijkt te zijn en dat verhaal van dat bloed en dat roken wel heel ongeloofwaardig, dat had voor mij niet gehoeven. Peer speelt gewoon een spelletje met Sezai, die heft het goed doordacht en lokt Sezai uit tot uitspraken die zo opgenomen kunnen worden en doorgespeeld kunnen worden aan de politie. Yasmin zit ondergedoken en kan zo niet horeen dat Sander de vader blijkt te zijn, en hij zal dus op t nippertje bereikt worden zodat ie alsnog net op tijd bij de bevalling zal zijn. Zal het Ferdi zijn geweest die voorbij liep, of Christian (Tygo)? Sonja heeft iig een hele hoop lef! Vanaf 20 april is de dvd te koop, die wil ik zeker hebben, helaas net de aanbieding misgelopen om voor 7 euro ondersteunend Varalid te worden, dan kreeg je m ook als dank voor jke lidmaatschap!

Als het Ferdi was dan wordt het wel heel ongeloofwaardig, Josje herkent heus haar eigen kind wel. Ik vond dat bloed-papier verhaal al ongeloofwaardig deze aflevering. Maar spannend is het wel.

Ik ben de hele tijd bang dat die topvrouw waar Tom steeds contact mee heeft ook niet te vertrouwen is. En wat was dat wat Deniz zag bij de vrachtauto? Of was dat om hem te herinneren aan het feit dat er iemand door het beeld liep bij Sonja.
Heb nog even gekeken op de site van de vara. Volgens mij is zaterdag inderdaad de laatste aflevering.
"En wat was dat wat Deniz zag bij de vrachtauto? Of was dat om hem te herinneren aan het feit dat er iemand door het beeld liep bij Sonja." Dat zat ik me inderdaad ook af te vragen. Dacht eigenlijk dat één van die agenten misschien in het complot zat maar wat jij zegt klinkt geloofwaardiger!

Nog maar 1 aflevering? Dan moet er nog veel gebeuren!
Maar Josje heeft toch helemaal nog geen beelden van de chatsessie van Dennis en Sonja gezien? Josje heeft daar toch helemaal niks mee te maken? En Ferdie liep uiteindelijk zoiezo rond in dat huis van Christel, Sonja en Sander, anders was ie daar vast ook niet dood gevonden. Dus het kan heel goed zijn dat het Ferdie was die je op de achtergrond van de cam zag lopen.
oja, ik was niet helemaal wakker geloof ik.
Ik kijk de serie, ik vind het spannend maar ook bloedirritant, omdat er steeds meer vragen komen, vragen beantwoord worden, dan toch weer een ander antwoord zouden kunnen hebben. In dit seizoen hebben de makers te veel spanning willen hebben, waardoor er gewoon zoveel verschillende dingen door elkaar lopen dat het voor mij niet meer bij te benen is. Iedereen liegt en bedriegt en is met zichzelf bezig. Alle personages zijn straks rijp voor de psychiater en ik denk dat het die rechercheur is. Die de verhalen van Boedzand een beetje gevolgd heeft van afstand en op deze manier die maffia-bende te pakken probeert te krijgen. Daar is ie immers al langer mee bezig, dat zorgt er ook voor dat zijn personage op de vlakte blijft. We mogen niet te veel van hem weten, dan zou hij zichzelf verraden. Daarbij is hij zo gefocust op het pakken van die maffia-bende (wat hebben ze hem aangedaan of een eventueel gezin?) dat hij ook echt niet anders kan dan zo strak te zijn.

Misschien heel vergezocht, maar het is tv en daar kan alles. En zeker in deze serie waar alles wat je denkt te verwachten niet waar blijkt te zijn.
Gelukkig dan maar dat er in Boedzand maar 2 gezinnen wonen

Anders was het helemaal niet meer bij te houden. Ik hou het gelukkig dan nog wel bij en vindt het heel spannend. Maar het is soms wel over de top, niet altijd even geloofwaardig. En ik vind die Dennis zo vreselijk slecht acteren. Die politieagent trouwens ook niet al te best. Ik vermoedde dat de turkse maffia de branden had gesticht als dreiging voor Osman, en dat Ferdi met Kim in de drugshandel zaten wat weer met Chris en handlanger te maken had. Maar idd, die politieman die zomaar onverwacht opgedoken is is ook wel vreemd.......wie weet, ik ga er nog een paar dagen over nadenken en dan de ontknoping!
Gisteren de laatste aflevering en nog helemaal geen reacties?

Er is me nog iets niet helemaal duidelijk, waarom gooit Osman dat chipje nou niet in de auto?
quote:Weelassie1984 schreef op 19 april 2009 @ 10:52:

Gisteren de laatste aflevering en nog helemaal geen reacties?

Er is me nog iets niet helemaal duidelijk, waarom gooit Osman dat chipje nou niet in de auto?Omdat Osman een alternatief plan heeft bedacht. Hij heeft alles op papier gezet en dat bij een notaris gedumpt. Het chipje gooit hij vervolgens ook bij de notaris naar binnen als extra bewijsmateriaal. Hij chanteert vervoglens de maffia; als een van de familieleden ook maar een haar gekrenkt wordt, heeft de notaris opdracht om al het bewijs van osman openbaar te maken. Sezai wil hier niet voor wijken en wil doorgaan met het belagen van de familie in het safehouse, maar keskin kiest eieren voor zijn geld en vermoord Sezai en spreekt af dat hij verder de familie van Osman en Peer met rust laat.
Ik vond dat vanaf het begin al duidelijk was dat Osman achter die eerste brand zat. Daarom was hij zo in zichzelf gekeerd toen, omdat hij wist dat hij zijn eigen zoon vermoord had. Daarna weer allemaal nieuwe theorieen en dwaalsporen, veel te veel verhaallijnen, wat iemand anders hier ook al zei.

En ook 'grappig' dat de beelden van die chatsessie nu ineens opdoken. Als Deniz daar eerder aan gedacht had, hadden we aflevering 2 t/m 11 helemaal niet hoeven hebben. Beetje slap.
Ik vond het wel een mooie laatste aflevering. De afwisseling van de beelden van de loods naar het safe-house vond ik goed gedaan. Ook de laatste scene met Peer en Kristel trouwens.

Er blijven natuurlijk wel wat vragen. Waarom was dat stuk grond nu zo belangrijk voor de turkse maffia (of heb ik dat gemist?)? Kan Kristel Peer vergeven? Vertelt Sonja of Deniz tegen Josje dat Osman die brand heeft gesticht? Misschien toch nog een 3e seizoen?
En wat deed de vreemde rechercheur ineens in Boedzand?

Aan de ene kant vond ik het gisteravond wel een mooie aflevering, aan de andere kant vind ik het een enorme anti-climax.
quote:mirte2 schreef op 19 april 2009 @ 20:33:

Kan Kristel Peer vergeven? Vertelt Sonja of Deniz tegen Josje dat Osman die brand heeft gesticht?

Tis juist mooi dat open blijft of en wanneer Kristel Peer kan vergeven, het enige mooie aan de serie zo ongeveer.

En Sonja heeft die rechercheur verteld dat Osman achter de brand zit, en de rechercheur zei dat hij hem ging oppakken. Dan ligt het voor de hand dat Josje er wel achterkomt...
Volgens mij zei de rechercheur juist dat ze hem níet op zouden pakken...
Hmm.. ik meende toch echt te horen dat hij hem wel ging oppakken. Waarom zou ie dat niet doen?
quote:emaille schreef op 20 april 2009 @ 16:33:

Hmm.. ik meende toch echt te horen dat hij hem wel ging oppakken. Waarom zou ie dat niet doen?Hmmm,...hij heeft toch wel luid en duidelijk gezegd dat hij dat niet zou doen...
Hij zou hem niet oppakken. Mirte2 en La vie hebben gelijk.

Ik heb het hem, n.a.v. de vraag van Sonja, duidelijk horen zeggen.

Waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat hij zelf Boedzand verlaat en van mening is (althans, dat kan ik me zo indenken) dat Osman al genoeg gestraft is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven