Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Maartje, teckel.. :hug:
Aardbei en fiona: klinkt goed jullie pakjes avond!

En aardbei, wat leuk dat je oppas zelf vervanging heeft gevonden. Hopelijk is er een klik!

Maartje, klinkt als een zware nacht. Doe rustig aan! En teckel, het blijft bal bij jou :( :hug:

Hier was pakjesavond ook een succes. Wij hebben het met schoonouders gevierd, smiddags cadeaus en daarna eten. Tussendoor nog spelen met het nieuwe speelgoed tot het toetje kwam.
Daarna hebben we freeks wilde wereld gekeken.
Dat doen we sinds het sinterklaasjournaal, zoon vind al die dieren prachtig en wij vinden het ook leuk.
En daarna is zoon heerlijk naar bed gegaan.
Sterkte met de gebroken nachten! Hier was dochter ziek begin van de week en heeft ze een nacht bij ons in bed geslapen en hebben we behoorlijk wat nachten wakker gelegen door haar gehoest. Gelukkig gaat het nu weer beter. Wel is het hier al tijden ‘s ochtends opstaan tussen 5:00 en 5:30 en door dat te accepteren gaat het nu idd wel. Vraag me ook af of het wel een fase is, want het is al sinds juni..

Verder heb ik net deze besteld nav tips uit dit topic:
https://ielm.nl/waterproof-softshell-ov ... s-jumpsuit

Supermooie aanbieding, daar wilde ik hem wel voor proberen! Vond alleen de maataanduiding gek. Dochter heeft maat 98, maar wordt zondag pas 2. Volgens die site is maat 98 voor een 4-jarige.

Hoe vallen ze? Heel groot ook? Heb nu wel maat 98 besteld..
Ze vallen wel groot Las Vegas. Maar merk inderdaad dat er bij 98 vaak staat 3 of 4 jaar. Onze peuter wordt over 2,5 maand 3 en is niet heel groot maar draagt ook 98/104
Maartje jij vannacht beter geslapen?

Wij hebben baby sinds gister op een strak regime overdag en prompt ze slaapt de nacht door... Dit gaan we dus even volhouden. Gelukkig slaapt ze met dit regime samen met peuter dus dat is win win. Ik voelde vanmorgen iig herboren met 7u onafgebroken slaap. Dat was toch al gauw 1,5 maand geleden...

Las Vegas, Wat een geweldig schattig pak heb je uitgekozen. Ik heb voor peuter net toch ook maar 1 besteld. Een turqoise. Unisex zodat dochter er ook nog mee kan tzt.

Vanmorgen voor het eerst naar peutergym geweest (nijntje beweeg diploma, de ouder en kind les) en het was zooooo leuk. Echt genieten samen met m'n lieve jongen. Vriendin en haar zoon zitten daar ook. Super leuk!
Ah wat heerlijk Teckeltje! Wat is jullie geheim, wat voor ritme heb je er nu ingestampt? Baby begint hier ook te spoken, elke nacht van 3-4 wakker en dan om 5.45 weer.

Peutergym klinkt leuk! Wij hebben hier in de buurt peuterdans maar ik twijfel of het iets voor dochter is. Peuterdochter is zo verlegen. Laatst was er peuterdans bij Landal en toen heeft ze een half uur lang met haar hoofd naar beneden en haar armen over elkaar gezeten. Op de peuterspeelzaal (waar ze 2/3x per week komt) komt ze nu na een jaar pas een beetje los.
Die peutergym die wij doen is ouder kind gym. Peuter in een lesje zetten en zelf op de tribune gaan zitten zie ik nog niet gebeuren. Maar zo samen vindt hij het super en heeft me dan gedurende de les ook steeds minder nodig. Ik ben erg blij dan m'n vriendin me geïntroduceerd heeft.
Zit er wel over te denken naar een sportschool met kdv erin te gaan bij mij in de buurt (is landelijk). Kan eens een dagpas aanvragen en kijken hoe peuter dat vindt. Ik kom niet aan sporten toe namelijk dus wil kijken of dit lukt. Vriendin zit daar ook en zegt dat ze het super doen en altijd leuke activiteiten doen met de kinderen.

En wat betreft baby, we vermoeden dat we te maken hadden met een uit de hand gelopen slaap regressie,die voorkomt tussen 8 en 9 maanden. Dit na intensief en wanhopig googelen (moeders zeg me dat jullie dit ook doen, zelfs man deed mee, nou dan is het erg hoor, dan zijn we echt wanhopig). Maar goed, na uitgebreid googelen kwamen we beiden onafhankelijk van elkaar tot die conclusie. Daarbij hebben we twee dingen besloten om het op te lossen: 1 ritme overdag. We volgen daarbij (credits Stephanie Lampe) het 2 3 4 schema. Dat zoveel zegt als 2u na wakker worden 's ochtends naar bed, daarna 3u na het eerste slaapje weer naar bed. En dan 4u na het tweede slaapje is het tijd voor de nacht. Dat gister gedaan en ochtend slaapje was nog bagger en moeilijk. Maar middag 2,5u geslapen. Om 1915 lag ze in bed. Ze ging spoken rond 21u. Daar kwam onze tweede afspraak. Streng zijn, consequent blijven, maar niet huilen. Dus man is naast bedje blijven zitten tot ze rustig was. Na kwartier liep hij weg. Baby gaf nog 1 gil maar daarna sliep en heb haar tot 6.20 niet meer gehoord. Ik hoop zo dat het geen toeval was. Maar anders blijven we wel volhouden. Ik vind het geen probleem als ze bij ons in bed ligt, maar ook daar sliep ze niet meer. Ze kwam meerdere keren per nacht, liefst voor een voeding, en maar keten, ogen prikken, haren trekken. Echt we werden krankzinnig. Sorry voor deze lange baby post op het peuter topic. Scroll gerust door.
Bedankt voor je post Teckeltje, ik hoop dat die fase vanaf nu bij jullie voorbij is. En ik hoop heel erg dat ik jouw ervaringen niet nodig zal hebben, maar mochten we hier ook weer in de slaapellende komen dan zal ik deze post weer terugzoeken.

OT: Peuterdochter begint ineens met dingen te gooien. Ik dacht dat dat iets is wat kinderen doen als ze 1 of 2 zijn, maar ze is inmiddels 3 o_o
fiona2018 schreef:
07-12-2019 14:36
Bedankt voor je post Teckeltje, ik hoop dat die fase vanaf nu bij jullie voorbij is. En ik hoop heel erg dat ik jouw ervaringen niet nodig zal hebben, maar mochten we hier ook weer in de slaapellende komen dan zal ik deze post weer terugzoeken.

OT: Peuterdochter begint ineens met dingen te gooien. Ik dacht dat dat iets is wat kinderen doen als ze 1 of 2 zijn, maar ze is inmiddels 3 o_o
Ik hoop ook echt dat het jullie bespaard blijft! Genoeg ellende gehad met oudste.
Gooien gebeurt hier ook nog steeds. Met name als hij moe is en van baldadigheid niet meer weet wat. Ik zeg altijd dat hij een bal moet pakken als hij wil gooien. Dat werkt nog steeds al een trein.
Dat klinkt heftig Teckeltje, hopelijk helpt het nieuwe regime en gaat het slapen snel een heel leuk beter!

Zoon gooit hier ook met zijn speelgoed maar meer uit kwaadheid omdat het dan niet helemaal lukt zoals hij het wil bijvoorbeeld.

Onze nieuwe oppas is goedgekeurd, ze was leuk met zoon en komt vanavond voor het eerst oppassen. Toen ik het net aan zoon vertelde dat ze kwam vond hij dat leuk.

Vanochtend met een vriendin en kinderen even gaan wandelen, daarna nog even bij ons thuis gezeten. Wat kunnen 3 kinderen een hoop herrie maken zeg! Toen ze alledrie met een broodje voor de tv zaten was het echt even muisstil, haha.
Fijn teckel, ik hoop dat het echt werkt, en niet voor 1 nachtje!
Ook leuk om te lezen wat dat regime is waar jullie mee gestart zijn.

Leuk aardbei, heb je gelijk een 2e oppas ;) en inderdaad, 3 kinderen vind ik ook altijd heel druk. Ik ben dan ook altijd blij als de rust weer terugkeert. Daarom.blijft het bij ons ook maar bij 2 kinderen (van mijn kant, vriend wil geen busje als auto, want 3 kinderen passem niet in een gewone auto :P)
Vraagje: als peuter in z'n blote kont loopt is hij zo goed als zindelijk. Doe ik hem kleren aan maar geen luier, plast hij in z'n broek. Herkenbaar? En wat te doen?

Overigens hier gister 3 kids gehad (m'n eigen en zoontje van vriendin) en merkte weinig verschil met 2. Zoontje van vriendin en peuter waren samen lekker bezig en baby vond het allemaal prachtig. Vriendin en ik dronken een biertje :hihi:
Teckeltje88 schreef:
07-12-2019 21:17
Vraagje: als peuter in z'n blote kont loopt is hij zo goed als zindelijk. Doe ik hem kleren aan maar geen luier, plast hij in z'n broek. Herkenbaar? En wat te doen?
Dat was hier vorige zomer ook, en toen was het weer tijd voor kdv en was ik hoog zwanger dus verslofte het. Daarom zijn we bij de laatste poging meteen gegaan voor onderbroeken en joggingbroeken aan. Geen tips dus want wij hebben toen even pauze genomen.
Vindt het zo zonde om nu te stoppen/pauzeren. Gister haalde ik baby uit bed en is hij gewoon zelf op het potje gaat poepen. Dus hij weet het allemaal heel goed alleen de broek erbij snapt hij niet. Ik zet nu wel gewoon door met blote billen denk ik.
Teckeltje88 schreef:
07-12-2019 21:17
Ik heb dochter een paar weken bloot in huis laten lopen. Ze heeft inmiddels wel kleren aan en ze heeft nu nog zelden ongelukjes. Maar ik zet haar elke 1,5 tot 2 uur op de wc om te plassen, zodat haar blaas leegblijft. Het gaat steeds beter, maar zelf is ze nog niet altijd op tijd.

Hoe snel plast hij in zijn broek na de laatste plas? Misschien kun je hem eerst in een onderbroek laten lopen. En dan elk uur op de wc zetten.
Pfff, dochter stond vanochtend te roepen bovenaan de trap (ze slaapt op zolder) en ik liep naar haar toe in onze stikdonkere slaapkamer, stond de deur opeens verder open dan gedacht. Flinke bult op mijn voorhoofd, duizelig en misselijk. Mijn man is net thuis van zijn werk dus die heeft de kinderen uit bed gehaald en is nu gaan slapen.

Peuter is ook nog eens in een zingen-springen-druk-doen-bui :@@:
@Teckeltje dat was hier ook. Heb hem eerst poos in zijn blote kont laten lopen en toen alleen onderbroekje en daarna met broek erbij.

Hier ook onrustige nachten. Baby blijft maar ziek zijn. Soms paar dagen beter en dan volgend virus pfff. Hoop dat dit toch snel over is. Nu hoest hij de longen uit zijn lijfje. Toch ook weer koorts.
Zo dan ben je er echt goed hard tegenaan gelopen Fiona!

We hebben gistermiddag Sinterklaas gevierd en dochter vond het geweldig! Netjes alle cadeaus 1 voor 1 en netjes kijken wat iemand gekregen had tot de volgende kwam. Totaal geen spanning te merken en tussendoor liedjes zingen en dansen, liep perfect!
Volgend jaar gaan we het wel wat eerder vieren, morgen is de verjaardag van baby dus nu het zit het wel heel dicht op elkaar. Vandaag maar even een rustig dagje, samen yoghurttaart maken en spelen met het nieuwe speelgoed.

Ik kan overigens echt aanraden om Sinterklaas einde ochtend/begin middag te vieren. Denk dat het minder relaxt was gegaan wanneer we dit einde dag hadden gedaan.
Teckel hoe was de nacht? Toen peuter nog baby was volgenden wij ook dat schema, ging echt heel goed, iedereen roep wat een makkelijk kind we hadden (ik vertelde er maar nooit bij hoeveel moeite dat had gekost). En peutergym is top, man en zoon gaan altijd samen en hebben dan de grootste lol.
Zo ver zijn wij nog niet in het proces Teckeltje, maar las het hier net ook al, een onderbroek aan doen en hem alleen daarmee laten lopen? Samen een paar keer goed oefenen met het omlaag doen van de onderbroek zodat duidelijk is wat er moet gebeuren voor het plassen of poepen.

Auw Fiona, dat is niet fijn! Hopelijk trekt de bult en de klachten snel weg.

Oppas was helemaal verliefd op zoon :heart: ze vond hem zó leuk en lief en had goed geluisterd en was braaf naar bed gegaan etc. Ze is ook een super lief meisje! Dit was voor herhaling vatbaar :)
lola-lily schreef:
08-12-2019 08:48
Teckel hoe was de nacht? Toen peuter nog baby was volgenden wij ook dat schema, ging echt heel goed, iedereen roep wat een makkelijk kind we hadden (ik vertelde er maar nooit bij hoeveel moeite dat had gekost). En peutergym is top, man en zoon gaan altijd samen en hebben dan de grootste lol.
Wat leuk om te lezen dat dit bij jullie ook een succes was! Vannacht ging het weer goed. Alleen rond 12u een episode. Heb 15 min aan bedje gezeten en daarna weggelopen. Nog een gil en stil tot half 7. We weten niet wat ons overkomt.
Oh Fiona hopelijk valt het mee vamdaag met de hoofdpijn!!!
Envelop, fijn dat jullie sint zo'n succes was. Ik wil het volgend jaar ook anders doen en zeker niet op zondag einde vd dag en maandag weer kdv en werken.

Man is met peuter zwemmen. Ik ga lekker chillen met baby. En heb tot half 10 uitgeslapen. Mmmmm
Super fijn teckeltje! Voor als baby moeilijk gaat slapen, ga ik het onthouden!

Auw fiona, heb je er hard tegen aan gelopen :(
En hopelijk is dochter te porren voor een filmpje, heb je wat meer rust.

Leuk aardbei, fijn dat de oppas geslaagd was!

Klinkt goed envelop, jullie sint!

Snowgirl, beterschap! Het blijft aan de gang bij jou :(

En ik heb geen tips betreft zindelijkheid, zoon loopt nog in luier (maat 7)

Ik ben al de hele ochtend spelletjes aan het doen met peuter, heel leuk!
Wat een leuke sint hebben jullie allemaal gehad. Hier rustig aan gedaan. Wel na het slaapje gevierd, anders gaat dochter 's middags niet slapen en ze heeft dat echt nodig.

Peutergym lijkt mij erg leuk. Misschien toch eens proberen met dochter. Ik denk dat ze het erg leuk vind maar weet niet of ze een beetje los komt. Ze is erg verlegen.

Fijn aardbei! Dat mis ik soms echt een goede oppas.

Geen zindelijkheid tips, dochter heeft er totaal geen interesse in op t moment. Maar de luier verschonen is soms een gevecht dus soms denk ik nou dan niet. Misschien binnenkort maar eens proberen.

Fijn dat dat werkt teckel, hadden we met dochter ook dat schema. Baby is nu 4 maand en slaapt prima meestal. S'nachts moet ik er nog wel eens heen maar valt mee.

Auw Fiona..
Daar zijn we weer. Even afwezig geweest door minder leuke privézaken waarvan ik nu hoop dat ze achter de rug zijn.

Ben benieuwd hoe jullie tegen deze twee zaken aankijken:

1. Zoon eet heel veel. Afgelopen woensdag 6 boterhammen 3 appels en avondeten. Hij wordt er niet dik van want precies op de curve. CB zegt dat ik hem minder moet aanbieden. Maar ja als hij er zelf om vraagt?

2. Zoon wordt rond 5 uur wakker met dorst/honger (wat het exact is zegt hij nog niet zo helder). Nou vind ik het geen probleem om een flesje te geven en terug te leggen maar dan komt hij na 1 uur weer dat hij honger heeft en brood wil. Ik wil m ook laten kennismaken met de slaaptrainer zodat hij weer een beetje doorschuift naar half zeven. En als je net zo fles hebt gehad van 180 mm dan kan je niet meteen weer honger krijgen toch? Wat vinden jullie: kind volgen of een beetje regels opleggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven