Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
Ah Hobbelster, herkenbaar make-up gebruik. De Maxfactor miracle touch foundation is ook een van mijn favorieten. Ga jouw routine en items eens goed doornemen 😉
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Leuke review ook van de bourjois items!
Zelf nooit echt gebruikt dat merk. Toevallig pas via voordeeldrogist enkele items besteld. 1 ervan toevallig vanochtend al in de prullenbak gemikt, een vloeibare blush. Al eerder hier geschreven dat die amper gepigmenteerd was. Ik heb het nogmaals geprobeerd vanmorgen op een huid met enkel moisturizer maar nee, het doet echt niets voor me dus weg ermee.
Afbeelding
Verder wel erg tevreden over het lippotlood (zie mijn post van zojuist)
En ook de vloeibare oogschaduw is mooi en langhoudend maar op 1 of andere manier grijp ik er niet snel naar.
Afbeelding
Voor een snelle oogschaduw pak ik altijd mijn collistar. Gebruik deze al jaren, telkens als ie op is koop ik m opnieuw. Prachtige kleur die gewoon perfect past bij mijn ogen en teint.
Afbeelding
Deel 1 van mijn routine:
* Novexpert repulp gel, mijn nieuwe Holy Grail qua huidverzorging (jaja Poes! Speciaal voor jou uitgeschreven :biggrin: )
Afbeelding

* Estée Lauder sheer tint release
Afbeelding
* max factor miracle touch cream foundation
Afbeelding
* max compact poeder (action)
Afbeelding
* Rimmel blush en highlight en bronze

Afbeelding
MonkeyTown schreef:
07-12-2019 20:22
Ah Hobbelster, herkenbaar make-up gebruik. De Maxfactor miracle touch foundation is ook een van mijn favorieten. Ga jouw routine en items eens goed doornemen 😉

Ja fijn is die hè, ik vind wel altijd dat ie snel op gaat en hij is ook echt ontzettend duur geworden: €18,- (!!!)

Ik koop het sowieso altijd 1+1 gratis maar dan nog. Ik schrok ervan toen ik het zag laatst.
Vandaag bij Action een Rimmel lipstick gekocht voor €1,97 en de kleur is heerlijk fris en mat!
Ze hadden nog veel meer kleuren dus wie weet sneak ik nog eens binnen de komende week ;-D
Afbeelding

Ook vandaag de Revolution wenkbrauw tint weer gebruikt en dit keer wat langer laten zitten alvorens het af te peelen.
Het geeft een mooie tint, net even wat meer aangezet dan au naturel maar je ziet niet dat er iets aan gedaan is.
Perfect voor een no make up dagje zoals vandaag dus!
Alle reacties Link kopieren
Die foundation ga ik toch maar eens proberen. Ben nu wel erg benieuwd.
Gebruiken jullie het voor oneffenheden te camoufleren?

Leuke kleur lipstick hobbelster. Ik had van de week ook zo fleurig kleurtje op en iemand zei "dat is vrolijk". Had hem in de zomer gekocht en hij knalt er wel uit met regenachtig weer hihi
Alle reacties Link kopieren
Toch maar een account aangemaakt :) al een paar dagen zoet met deze topic. Heb volgens mij bijna alle pagina's gelezen! Mag ik aanschuiven?

Ik heb een licht gevoelige huid aan de droge kant met af en toe een puist en op mijn wangen naast mijn neusvleugels grove poriën te zien.

Zolang ik de juiste foundation heb ben ik verder niet veeleisend wat betreft de rest. Ik probeer dan ook HEEL VAAK een andere oogpotlood, blush, mascara (nu blij met Loreal paradise extatic) en eigenlijk van alles uit wanneer ik uitgekeken ben of iets interessants/leuks zie. Verder heb ik PMU wenkies met de ombre powder techniek laten zetten en daar ben ik superblij mee!

Foundations die ik momenteel gebruik:
Clinique beyond perfecting
Max Factor Facefinity 3 in 1
Rimmel Match perfection
Ik poeder tegenwoordig niet meer af.

RT kwasten (en spons!) vind ik heel fijn om te gebruiken.

Pas geleden afgekeurd:
BE cc cream - geeft een heel onnatuurlijk tintje (bij mij) en smeert pigment niet geleidelijk uit. iemand een suggestie voor de "geen zin in make-up" dagen?

En verder zoek ik nog iets voor mijn grove poriën. Ik heb hier veel goeds gelezen over de Tarte timeless smoothing primer. Waar is dat te bestellen? Ik kan het maar niet vinden.

En iemand ervaring met de Tealogy Matcha Pore Cleansing Stick?
Monstrea; hij dekt aardig goed de Max factor compact fohndation dus ik gebruik m ook (of juist!) voor de rode vlekjes ja!


Milaay, welkom en leuk dat je meeschrijft.
Ja experimenteren doen we hier allemaal redelijk graag, de een wat fanatieker dan de ander en alles op z’n tijd, soms ben je meer bezig met andere dingen en dan weer meer met make up.
Qua geen zin in make up dagen , ik gooi mijn favoriet er nog maar eens in, Estée Lauder sheer tint release moisturizer is heel fijn en mooi.
Zelf redelijk zelfde soort huid als jij omschrijft echter iets meer onzuiverheden denk ik en wat couperose die ik enkele keren per jaar laat laseren.

Primer gebruik ik zelf niet maar Sjulia is helemaal weg van wat jij noemt volgens mij. Geen idee waar ze het haalt.
Ladyday bedankt voor de tip van laura mercier eyeliner. Heb nu ff " no buy" . nieuwe baan en krijg eerste salaris pas na 3 a 4 maanden werken :bonk: .

Hobbelster: ook bedankt voor al je tips. Ben heel benieuwd wat voor effect ik met een grijs oogpotlood kan krijgen.
En erg leuk dat je zoveel plaatjes plaatst. Dan krijg ik een goed beeld bij de producten.
Ik had de dagdeal van de dagcreme van estee lauder gezien bij bol.com.
Maar toch even gewacht met kopen.
Eerst toch maar mijn dagcremes opmaken die al open zijn. :)

Milaay leuk dat je meeschrijft. Ben even vergeten waar je de tarte smoothing primer kunt kopen, maar dat weet Sjulia.
Het is inderdaad de beste primer die il ooit heb gebruikt (en ik heb er al heel wat getest, mede dankzij Sjulia)
anoniem_390457 wijzigde dit bericht op 09-12-2019 07:58
18.84% gewijzigd
Hallo allemaal,

HIer ook een make-up liefhebber. Ik haak ook even aan.

Ik heb een normale huid al heb ik in de winter wel eens last van wintereczeem op mijn neus..Dan jeukt het en is het wat rood.

Ik heb ontzettend veel make-up omdat ik het niet kan laten te stoppen met kopen.

Mijn favoriete oogschaduw palettes zijn toch wel van Anastasia, Urban decay en ik heb een hele mooie basis van Tarte.

Ik gebruik al jaren de porefessional van Benefit voor mijn porieen en de eyeprimer van Urban Decay. Op de een of andere manier stap ik daar niet vanaf.

Mijn concealer is van collection 1000 en daar zoek ik eigenlijk een waardige vervanger voor.

Mijn foundation veranderd regelmatig.
Ik heb duurdere gebruikt waarvan ik alleen die van clinic heel fijn vond.
Verder gebruik ik vooral foundation van de drogist.
Ik gebruik 9 van de 10 keer een beautyblender om de foundation aan te brengen.

Mascara is vaak wel wat prijziger. Ik merk dat goedkopere (die ik koop) vaak klonteren of snel droog zijn. Met uitzondering van een Catrice mascara, en een hele slecht van Laura Mercier waar er zoveel product in zit dat ik er echt niets mee kan.

Ik doe niets met mijn wenkbrauwen. Ik epileer ze wel, maar echt bijtekenen of in een vorm epileren doe/durf ik niet.

Ik gebruik elke dag blush, maar contouren niet al te vaak.


Ik hoop dat ik veel tips kan opdoen hier, leuk.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik weet dat vrouwen in asielzoekerscentra en andere tehuizen dolblij zijn met make-up gooi ik echt alleen nog wat in de prullenbak als het veel te oud is geworden. Vind het wel een leuk idee om af en toe een tasje te droppen en dat er dan misschien iemand een boost door krijgt.
Lorem Ipsum
Leuk dat je meeschrijft Felideas. Zo te lezen ook al echte make up liefhebber.

Misschien is het leuk om onze favo producten op te schrijven? Nou is dat persoonlijk maar kan soms helpen voor een ander :).

Hier de mijne tot nu toe.

Mascara: ben er nog niet 100 procent tevreden over maar tot nu toe is dat één van Benefit they're real

Eyeliner al jaren zwarte van Rimmel exeggerate (met kwastje) .

Lippenstift Rimmel, in de kleur amethyst shimmer :heart: (ik heb er echt heel veel getest maar deze blijft mijn nr 1.

Wenkbrauwpen: NYX micro brow pencil.

Concealer benefit Bo-ing cakeless

Primer: tarte timeless, Clarins instant poreless, loreal (naam vergeten)

Foundation Clinique superbalanced (heb er heel wat getest en i love clinique.

Bronzer: Clinique bronzer pressed powder, 02 sunkissed

Bovenstaande producten gebruik ik als dagelijkse routine.
anoniem_390457 wijzigde dit bericht op 09-12-2019 09:58
5.32% gewijzigd
turquasi schreef:
09-12-2019 08:05
Sinds ik weet dat vrouwen in asielzoekerscentra en andere tehuizen dolblij zijn met make-up gooi ik echt alleen nog wat in de prullenbak als het veel te oud is geworden. Vind het wel een leuk idee om af en toe een tasje te droppen en dat er dan misschien iemand een boost door krijgt.

Wat goed en fijn voor die mensen :heart: . Waar geef je dit af?
Alle reacties Link kopieren
Favorieten:

Mascara: ik gebruik alles wat niet zo'n dik borsteltje heeft maar Clinique High Impact doet het altijd goed

Tinted moisturizer: Laura Mercier en sheer tint van Estee Lauder

Foundation: bareMinerals en heb MAC waterweight en The Ordinary serum foundation die beiden helemaal prima zijn (light/medium coverage)

Concealer: weinig mee geexperimenteerd. Heb een Longwear van MAC. Die doet wat het moet doen.

Poeder: losse poeder van Laura Mercier

Wenkbrauw: wenkbrauwmascara van Anastasia

Eyeliner: cake liner van Laura Mercier of quickliner van Delilah

Oogschaduw: heb een aantal heel mooie paletten. Mijn favoriet is Rodial Smokey Eye sculpt en daarnaast heb ik nog een van Smashbox (Covershot Matte), Naked 2 van Urban Decay en 2 van Laura Mercier (Parisian Nudes en Hidden Gems). Die van Anastasia vind ik ook heel mooi en goede kwaliteit van wat ik geprobeerd heb maar ik draag geen opvallende oogschaduw. Vaak heb ik ook alleen 'soft ochre' paintpot op van MAC. Verder niets.

Lippenstift: Charlotte Tilbury's Pillow Talk

Kwasten van Delilah en MAC.
Mooie producten lady day
Die mascara van Clinique vind ik ook heel fijn trouwens!

En kwasten: ik gebruik alleen een kwast voor mijn bronzer maar koop altijd budget kwasten (gewoon van kruitvat eigen merk ofzo)
Hebben duurdere kwasten echt meerwaarde?
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik vergeet de bronzer. Ik heb onlangs Hoola Lite aangeschaft. Eerst dacht ik dat het helemaal niets was maar ik ben nu echt fan. Het is een heel subtiele bronzer op mijn huid. De gewone Hoola is te donker voor mijn NC20 (MAC) huid.
Alle reacties Link kopieren
Hooli Lite is mooi! Ik vind die van physicians formula, in light, ook erg mooi bij een lichte huid.

Afgelopen weekend in Duitsland geweest en de DM bezocht...alles is daar stukken goedkoper dan bij het Kruitvat, ik sla dan gerust 3 flesjes foundation in van L'oreal. En lipstick en mascara's.
Alle reacties Link kopieren
Eviva, ik schilderde vroeger veel en daar maakte de kwaliteit kwast enorm veel uit. Een goede kwast schildert zo veel fijner. Daarom denk ik dat het voor makeup kwasten ook zo werkt. Dat wil niet zeggen dat een goede kwast per definitie duur hoeft te zijn natuurlijk.

Ik heb nu een set van iets van 10 kwasten en sommige heb ik echt al jaren. Als je ze goed onderhoudt kunnen ze heel lang mee. Niet dat ik elke dag al die kwasten gebruik hoor. Er zijn dagen dat ik alleen een gekleurde dagcreme gebruik en verder niets.
lady_day wijzigde dit bericht op 09-12-2019 11:14
0.10% gewijzigd
Leuk om te lezen wat iedereen gebruikt!

Mijn dagelijkse routine: (ik ben in de veertig, heb bruin haar, blauwe ogen en een lichte huid)

- Poederfoundation van Bare Minerals in de kleur natural ivory.
- Concealer van Bare Minerals
- Highlighter onder de wenkbrauw van Benefit. (zie je niet, maar ik zie er met dit net wat frisser en wakkerder uit)
- Eyeliner van l'Oreal
- Wimpers bovenkant Benefit They're Real in zwart
- Wimpers onderkant Clinique waterproof in donkerbruin
- Benefit highlighter op jukbeen
- Lippenstift in een neutrale kleur van Chanel.
Alle reacties Link kopieren
Dan schrijf ik het ook maar even op....

Poederfoundation van Bare Minerals in medium of medium beige of door elkaar gemengd (Fijn dat Douglas het nu ook eindelijk verkoopt)
Concealer ook van Bare Minerals, bisque of summer bisque. Concealerkwast van Bare Minerals is ook heel goed.
Bronzer in Warmth van Bare Minerals
Opdraai oogstift van Gosh, Hema of Essence in zwart (zijn alle drie praktisch hetzelfde) voor lijntje onder mijn oog.
Oogschaduwpalet van Guerlain met tinten grijs/taupe.
Waterproof mascara, zwart, Max Factor 2000 calories of Max Factor .
Lipstick gebruik ik nooit.
Wenkbrauwgel van L’Oreal in duo doosje (hebben ze nu niet meer helaas) en een wenkbrauwpotlood in bruin van de Hema met borsteltje achterop.
Soms wat highlighter op mijn jukbeenderen.

Lijkt veel, maar ik ben in vijf minuten klaar.
Alle reacties Link kopieren
@eviva ik heb eens op asielzoekerscentrum gegoogeld (dan probeer ik het wel ook aan een vrouw af te geven). Ze zijn ook blij met shampoo en douchegel. Dat centrum zit nu helaas niet meer in de buurt sinds ik verhuisd ben dus de laatste keer heb ik een net toilettasje met niet breekbare spulletjes gewoon in een kledinginzamelcontainer gedropt. Als je poeders wil geven zou ik ze goed verpakken met keukenpapier en aan elkaar vastmaken met een elastiekje zodat het niet door elkaar rammelt, met die containerbakken gebeurt natuurlijk van alles. Verder kun je het vragen bij een kringloopwinkel, vaak hebben die ook contacten. Ik blijf maar highlighters kopen en nauwelijks gebruiken dus ik hoop dat het wel voor iemand anders werkt. The glow must go on :hihi: en ik krijg ook altijd overal maar zwarte oogpotloodjes bij, hebben jullie dat niet? Ik gebruik vooral bruin en groen of grijs dus die zwarte lagen lang in de la.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Via de voedselbank weten ze ook mensen die het kunnen gebruiken.
Zo heb ik eens poppen gebracht en mensen die niet bij de kringloop konden kopen waren er dolblij mee.

Mijn make-up gooi ik altijd weg omdat mijn ogen vaak raar doen. Wil niet iemand besmetten.

Mijn lijstje is heel kort haha. Komt hij he:

Mascara: rimmel

Oogpotlood: maxfactor op het moment. Rimmel is ook fijn.

Eyeliner: maxfactor.

Lippenstiften heb ik van echt a merken, maar ook Etos merk.

Blush heb ik de kast, maar weet de naam niet uit mijn hoofd. Al tijd niet meer gebruikt ook.

Foundiaction heb ik van Etos. Maar ik stip soms alleen een puistje aan en de laag dan rondom wat dunner wegwrijf.
Ik ga binnenkort eens wat proberen of het voor heel mijn gezicht wat is.

Dagcrème van Garnier

Dat is alles. Verder epileer ik mijn wenkbrauwen. Scrub en maskertje voor mijn huid te reinigen.

En oh ja, ben heel erg fan van nagellak. Tenen zijn altijd in kleur. Mijn vingernagels ook best vaak, maar doen vaak ook alleen een doorzichte toplaag. En nu al weer een week of 3 niks. Net hoe het uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs een aantal miniflesjes nagellak van Orly besteld (Douglas). Prima kwaliteit. Ik heb ook een aantal van Chanel (mooie flesjes en kleuren ) maar die kwaliteit is echt belabberd. Daar kom ik nog niet een hele dag mee door.
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag tijdens boodschappen doen toch maar naar Douglas gerend met een volle Vomartas :biggrin:

Estee Lauder sheer tint release is in de aanbieding voor €27,67. Volgens mij heb ik precies wat ik zocht! Thanx voor de tip!! Morgen nog even op een schoon gezicht uitproberen (had geen zin meer om mijn make-up eraf te halen).

Niet dagelijks maar als ik me echt helemaal op wil maken:
- Clinique moisture surge hydrator
- Bourjois healthy mix concealer
- Clinique fond de teint
- Clinique almost powder
- Essence wenkbrauwgel
- Essence kajal pencil white (maak hiermee mijn wenkbrauwen strakker en highlight mijn lippen)
- Max factor cappucino nudes pallet
- Maybelline master drama oogpotlood
- Loreal paradise extatic mascara
- Douglas blush palette / Loreal le blush
- heel licht afpoederen, weer met Clinique almost powder
- Revolution matte lipstick (weet even niet waarom ik nu voor deze kies)
- Smashbox setting & refresh spray

Nu een vraag over eyeliner.. Ik wil graag met een vloeibare eyeliner strakke strepen kunnen trekken maar het lukt me niet. Dat is ook de reden waarom ik oogpotlood gebruik. Ik trek dan een grove lijn (met wing en dan terug naar het midden) en breng het met een make-up wattenstaafje (puntkant) in model. Met zo een vloeibare eyeliner kan dat niet (dat veegt niet weg). Stiftvorm heb ik ook geprobeerd, lukte ook niet wordt een hele kliederboel. Wanneer ik oogpotlood/eyeliner wil zetten kan ik dus geen oogschaduw gebruiken vanwege het in model "vegen". Ik baal daarvan want het staat me gewoon te goed (al zeg ik het zelf) om niet te gebruiken. Hoe krijgen jullie het toch voor elkaar? Bestaat er een vloeibare eyeliner die niet zo waterproefachtig is? Wat ik dus op dezelfde manier als mijn oogpotlood kan zetten (of vegen) om maar mee te beginnen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
En hebben jullie ook niet dat het onzuiver oogt op de plek waar je highlighter zet? Ik vind het altijd heel mooi bij anderen of op foto's maar wanneer ik het bij mezelf zet komen er allemaal bulten en gaten tevoorschijn lijkt wel. Ik heb de glow kit highlighter van Anastasia.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven