Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
No buy Check.... No comfortfood Check :angel: :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Mijn routine momenteel:

- Estee Lauder sheer tint release
- L'Oréal 24h fresh wear foundation
- Maybelline age eraser concealer
- Revolution matte base powder
- Sleek face form palette voor highlighter en blush
- Anastasia Brow Pomade
- Maybelline tattoo liner
- Revolution Courage pallette oogschaduw
- Lipfinity
- False Lash Effect mascara van Essence

Het wisselt wel regelmatig, soms herondek ik iets in mijn collectie en dan ben ik daar ineens weer fan van. De sheer tint release, age eraser, en brow pomade zitten wel echt altijd in mijn toilettas :)
Jane-Ice schreef:
03-01-2020 21:03
:hello:
Beste beauty wensen allemaal!!
Waar is iedereen toch?!

Allemaal op no-buy ofzo?!
Happy 2020 dames! :cheer2:

Ik heb even weinig make up gebuikt ivm geen tijd, andere prioriteiten, ziek kind, al dat soort zaken.
Ik hoop er binnenkort weer de rust en tijd voor te vinden want het is wel zo lekker om er mooi gemake-upt bij te lopen vind ik :heart:
Eviva1983 schreef:
03-01-2020 21:42
No buy Check.... No comfortfood Check :angel: :whistle:
Goed bezig! Vwb dat laatste ben ik heel erg aan het spijbelen want het is weekend :-$
Hobbelster schreef:
03-01-2020 22:12
Goed bezig! Vwb dat laatste ben ik heel erg aan het spijbelen want het is weekend :-$
Ik ook! Maar dat moet je niet in het lijntopic zetten hoor. Beter beginnen we maandag! :HA:
Eviva1983 schreef:
03-01-2020 22:32
Ik ook! Maar dat moet je niet in het lijntopic zetten hoor. Beter beginnen we maandag! :HA:
Pfoe nou idd zeg! Morgen ga ik lunchen met een vriendin en man is er morgenavond niet dus niemand die me boos aankijkt als ik met weer een bakje chips op de bank neerplof :-$
Had ik al gezegd dat ik ook nog naar een nieuwjaarsreceptie ga zondag? Daar ga ik natuurlijk niet op een wortel knabbelen (6)
Allemaal heel erg gezellig hoor Hobbelster!
Maar maandag gaat toch echt de kuisheidsgordel om je mond... Toch?!.
Yup!
Sowieso makkelijker want weer aan het werk.
Hoewel er wel heel wat nieuwjaarsrondes en -borrels gepland zijn, zag ik.
Mja sowieso geen alcohol want geen vakantie meer (ik drink uitsluitend -incidenteel- als ik vakantie heb) en 1haoje kan ook ipv alle smaken minstens 1x proven.
Gaat goedkomen hoor.
Heb jij niet van die verplichte nieuwjaarsnummertjes dan waar je ook nog geacht wordt een beetje gezellig mee te doen enzo? (LG hier dus moet beetje goede voorbeeld geven als in gezelligheid en ja dat vertaalt -helaas voor mij nu- toch vaak naar eten)

Sorry trouwens voor de off-topic.
Hobbelster schreef:
03-01-2020 22:46
Yup!
Sowieso makkelijker want weer aan het werk.
Hoewel er wel heel wat nieuwjaarsrondes en -borrels gepland zijn, zag ik.
Mja sowieso geen alcohol want geen vakantie meer (ik drink uitsluitend -incidenteel- als ik vakantie heb) en 1haoje kan ook ipv alle smaken minstens 1x proven.
Gaat goedkomen hoor.
Heb jij niet van die verplichte nieuwjaarsnummertjes dan waar je ook nog geacht wordt een beetje gezellig mee te doen enzo? (LG hier dus moet beetje goede voorbeeld geven als in gezelligheid en ja dat vertaalt -helaas voor mij nu- toch vaak naar eten)

Sorry trouwens voor de off-topic.
Haha ja lastig he in de vakantie. Herkenbaar hoor.
Leuk hoor al die borrels maar inderdaad veel eten.
Ik ben blij dat ik de meeste verplichtingen achter de rug heb.
We hadden iedere dag wel wat en ik vind het wel weer tijd voor beetje routine, ook voor de kinderen.
Net een experiment bij de kapper gedaan.
Wel leuk maar voel mezelf wel beetje lopen. Zitten erg felrode plukken tussen . zal proberen een foto te plaatsen.


Niet quoten graag.
Het is een bayalage met donkere aanzet en dan plukken geblondeerd en dan rood erover.
Maar wilde m niet felrood.
anoniem_390457 wijzigde dit bericht op 04-01-2020 20:34
5.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Evivie ik vind je haarkleur en model heel mooi!!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Oeh sexy kleur. Heel spicey! Mooi hoor. Gelukkig nieuwjaar iedereen :heart: Geen no buy hier, maar dat ga ik wel gauw doen. Ik heb deze week echt heel veel kleding gekocht en ik voel me schuldig. Qua cosmetica wil ik nog wel tarte captivating (blush) en hun tartelette in bloom palet. Daarna ga ik op no buy.* (*met uitzondering op sieraden)
Heel erg mooi jouw haar, Eviva! Kleur past ook echt perfect bij de kleur van je top :)
Snap dat t even heftig voelt qua kleur maar het komt op de foto echt niet té over ofzo hoor, vooral heel erg mooi. Ik hoop dat de kleur niet te snel uitloopt, anders even behandelen met een kleurmousse (kappersgroothandel) dat deed ik altijd toen ik nog rood verfde.
Dankje lieverds. Ik vind het ook best mooi hoor maar schrok een beetje met afrekenen.
Het is een bayalage met meerdere kleuren dus snap wel dat het duur is, maar ze smeerde me nog een mousse en shampoo aan (zoals jij zegt Hobbelster) zodat de kleur mooi blijft.
Maar het kostte totaal €134 euries O_O . en dan zou ik het dus ook nog iedere 6 weken bij moeten houden a €60 euro omdat het rood vervaagt.
Eigenlijk vind ik het zonde van mijn geld om zoveel aan haar uit te geven :facepalm: .
Hoe doen jullie dat? Verven jullie het zelf of naar kapper?
En hoe vaak? en meerdere kleuren?
Ja dat is niet goedkoop idd, ik herinner me het nog van jaaaaaaren geleden, ik heb ook nog een tijdje zelf geverfd daarna maar ik ben uiteindelijk alweer zo’n 5 jaar helemaal gestopt met verven en dat bevalt super!
Soms vind ik het even saai maar als ik dan even terugdenk aan die ellenlange sessies bij de kapper en al dat geld, dan vind ik het algauw weer prima, plus heb zo’n ontzettend makkelijk haar nu :cheer2: kan het iedereen aanraden!
Moet er wel bij zeggen dat ik nog maar iets van 3 grijze haren heb ofzo, geen idee wat ik ervan vind als er meer grijs bij komt.

Maar als je het aandurft dan kun je bij jezelf wel high en lowlights zetten met folie, zeker met jouw lengte moet dat wel lukken als je handig bent.
Toen ik dat deed was mijn haar ongeveer net zo lang als dat van jou nu. Kreeg er wel ontzettend lamme armen van :"-(
Oh dat vind ik knap bij jezelf high en low lights zetten hobbel :).
Beter dat je je eigen haarkleur hebt.
Dat had ik dus ook al jaren en dat was best een warme bruine kleur, maar Ben 4 maanden geleden weer begonnen met verven..
Geen grijze haar te bekennen, maar was uitgekeken op eigen haarkleur.
Achteraf zegt mijn man dat hij mijn eigen haarkleur het allermooist vond.
Het is wel heel gezond voor je haar om niet te verven :) .
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
04-01-2020 18:25
Oeh sexy kleur. Heel spicey! Mooi hoor. Gelukkig nieuwjaar iedereen :heart: Geen no buy hier, maar dat ga ik wel gauw doen. Ik heb deze week echt heel veel kleding gekocht en ik voel me schuldig. Qua cosmetica wil ik nog wel tarte captivating (blush) en hun tartelette in bloom palet. Daarna ga ik op no buy.* (*met uitzondering op sieraden)

Niet schuldig voelen hoor, gewoon van genieten!!

Hier wel no-buy 3 maanden geen kleding en beautystuff en het gaat hartstikke goed!
Maar show gerust je nieuwe aanwinst, kan ik lekker zwijmelen (en jaloers zijn) aan deze kant.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Hier veel grijze haren...afgelopen maanden wel naar de kapper geweest om te knippen. Moet ook maar eens binnenkort gaan om te verven, pffff.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Anderhalf jaar geleden ben ik veel haar verloren vanwege ziekte. Toen had ik niet in de gaten hoeveel dit was. Wel was ik dapper genoeg om een make over bij kapper te laten doen. 160 euro armer en een plat kapsel rijker, maar geen mooie nieuwe pittige look...
Na een paar maanden merkte ik dat mijn haar gelift werd. Soort wortelpermanent. Ik kreeg krulhaar terug alleen dat moest nog flink groeien. Onmogelijk om je haar te föhnen, vogels kregen nestdrang bij mij. Ik heb idioot veel nieuw haar erbij gekregen en nog steeds komt er volume bij.
Ik heb een tijd lang mijn haren laten verven bij kapper, maar doe het nu weer zelf. Dit omdat ik de kleur van de kapper niet mooi vind. Toen ik een paar grijze haren kreeg en ik zelf begonnen met verven en had een mooie kleur, ben overgeschakeld naar verven door kapper, maar vond de kleur nooit zo goed als die ik zelf deed. Dus nu weer zelf verven en daar ben ik echt tevreden over.
Door al het nieuwe haar (en zorgen) is er behoorlijk wat grijs bijgekomen. Het zou ook mooi zijn als het niet geverfd zou zijn, maar dat durf ik niet aan.
Verven bij kapper vind ik erg tijdrovend.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik jullie raad vragen? Ik ben een beginner qua make-up en wil graag onderstaande look proberen na te maken. Welk palette raden jullie mij aan? Liefst goede kwaliteit want dat maakt het aanbrengen makkelijker.
Krijg foto niet geplaatst, sorry. Linkje dan maar:
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190603 ... rce=google
Alle reacties Link kopieren
Manon, ik kan het bericht niet lezen want dan moet ik een account aanmaken maar als ik die foto zie is het vrij neutraal. Ik heb een Rodial palette met deze kleuren maar die wordt volgens mij niet meer gemaakt.

Goed gepigmenteerde oogschaduw vind ik Anastasia Beverly Hills, Laura Mercier, Urban Decay. Een goede primer doet ook wonderen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ja maar er is zoveel keuze qua neutrale tinten: warme of koude tinten, taupe/goud/roze tinten,... Ik ‘zie’ zelf niet welk palette de kleuren van de voorbeeldfoto bevat. Zou dit voorbeeld na te maken zijn met dit palette bijvoorbeeld: https://www.urbandecay.be/nl/palettes/n ... gItyPD_BwE ?
Alle reacties Link kopieren
*Manon* schreef:
19-01-2020 16:01
Ja maar er is zoveel keuze qua neutrale tinten: warme of koude tinten, taupe/goud/roze tinten,... Ik ‘zie’ zelf niet welk palette de kleuren van de voorbeeldfoto bevat. Zou dit voorbeeld na te maken zijn met dit palette bijvoorbeeld: https://www.urbandecay.be/nl/palettes/n ... gItyPD_BwE ?
Die is prima geschikt.
Maar als 'beginner' kun je ook eerst wat Catrice oid proberen. Zeker niet slecht.
Alle reacties Link kopieren
Zelf vind ik Catrice echt waardeloos. Voor een mascara of lippenstift, okay maar oogschaduw en foundation vind ik nu juist de items om wat meer geld aan uit te geven.

Dit is ook nog wel een optie: 15 Euro

https://www.douglas.nl/Make-up-Ogen-Oog ... 78545.html

Zoeva, 16 euro:

https://www.douglas.nl/Make-up-Ogen-Oog ... 75342.html
Alle reacties Link kopieren
Rimmel heeft ook een doosje met wel 12 nude kleuren.
En L’Oréal ook, met vier kleuren.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips!

Ik heb al wat online gezocht en gelezen en blijkbaar blenden de iets duurdere producten vaak toch beter dan drogisterij producten. Dus vandaar dat ik liever geen L’Oréal ofzo koop. Ik kan alle hulp gebruiken dus hoe makkelijker het product aan te brengen is hoe liever.

Als jullie andere ervaringen hebben met bv L’Oréal hoor ik het natuurlijk ook graag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven