WTF momenten

09-12-2019 15:48 466 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zet hem maar bij overig, want heb verder geen idee.

Ik reed vanmiddag op een vrij drukke weg en haalde daar een oma in die op een scootmobiel zat. Ik denk: wat zit ze ongemakkelijk en wat heeft ze vast? Blijkt dat ze in de linkerarm (straatkant dus) een dreumes had geklemd; die zat op haar linkerbeen. En met de rechterhand stuurde ze en gaf gas. Het is nu enkele uren geleden en eigenlijk vind ik nu dat ik ergens had moeten stoppen om haar te vragen of ze nog helemaal lekker was.
Op het moment was ik echter te verrast en omdat het zo druk was, had ik ook niet echt kans om te reageren. Het daalde zeg maar, pas enkele straten verder in. Dit is wel het vreemdste (en onveiligste) wat ik in lange tijd heb gezien.

Moest het gewoon even delen. Jullie ook WTF momenten af en toe ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Stefke schreef:
09-12-2019 22:02
Ik reed laatst kilometers lang op een 80-weg achter iemand die soms met moeite de 40 aantikte. De file achter ons werd steeds langer en inhalen was onmogelijk ivm tegenliggers, vluchtheuveltjes etc. De persoon in kwestie reed echt als een zwaar bejaard mannetje.
Toen we EINDELIJK op een rotonde voorbij konden keken de kinderen natuurlijk naar hoe oud dat mannetje wel niet was. Vol verbazing begonnen ze te gillen: mam, het was geen oud mannetje maar een jong kind! Volgens de kinderen rond een jaar of 12. Ik heb de persoon in kwestie niet gezien, maar ik dacht wel even WTF?!
En toen heb je meteen de politie gebeld?
polkat schreef:
10-12-2019 09:48
Dat is de dagverlichting. Hebben wij ook: deze is standaard aan. Je rijdt weg en ziet zelf dus genoeg. Pas na enkele straten kom je er dan achter dat het niet je dimlicht is wat het doet. Heel onhandig, zeker in de herfst als je er nog niet zo op bedacht bent dat 's ochtends je licht aan moet. Sorry voor je WTF moment :roll:
Dat is me een hele tijd geleden gebeurd. Schemerig en ik maar denken waarom die tegenligger zo hysterisch met zijn licht knippert; ik heb helemaal mijn groot licht toch niet aan? Oeps, ik heb mijn licht helemaal nog niet aan. :-O$
Met Sint maarten
Zelfde buurman met scooter en kind tussen zijn benen waar ik het eerder over had.
Kwamen kinderen zingen bij hun deur en hij begon ineens te schelden tegen die kinderen :@@:
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
parbleumondieu schreef:
10-12-2019 11:46
Dat is me een hele tijd geleden gebeurd. Schemerig en ik maar denken waarom die tegenligger zo hysterisch met zijn licht knippert; ik heb helemaal mijn groot licht toch niet aan? Oeps, ik heb mijn licht helemaal nog niet aan. :-O$
Hahaha heb ik ook weleens gehad.

Normaal gaan mijn lichten automatisch aan als het donker wordt. Maar nu was mijn auto in de garage geweest en waren de instellingen veranderd. Dus ik reed in mijn auto in het donker over de provinciale weg (zonder straatverlichting), en de man achter me hysterisch naar mij seinen en ik had geen idee waarom. Dus auto toen langs de weg geparkeerd (op een plek waar het kon), en die man zette hem achter mij. 'Mevrouw, u bent uw lichten vergeten aan te doen'... heb hetzelfde weleens gehad met een tijdelijke leenauto.

wonderbaarlijk genoeg heb ik nooit een ongeluk veroorzaakt ;)
charlymercury schreef:
10-12-2019 14:54
Hahaha heb ik ook weleens gehad.

Normaal gaan mijn lichten automatisch aan als het donker wordt. Maar nu was mijn auto in de garage geweest en waren de instellingen veranderd. Dus ik reed in mijn auto in het donker over de provinciale weg (zonder straatverlichting), en de man achter me hysterisch naar mij seinen en ik had geen idee waarom. Dus auto toen langs de weg geparkeerd (op een plek waar het kon), en die man zette hem achter mij. 'Mevrouw, u bent uw lichten vergeten aan te doen'... heb hetzelfde weleens gehad met een tijdelijke leenauto.

wonderbaarlijk genoeg heb ik nooit een ongeluk veroorzaakt ;)
Mis je dan zelf je verlichting niet? Alleen al dat je dashboard niet verlicht is moet opvallen lijkt me.
sugarmiss schreef:
09-12-2019 16:23
Dat mag gewoon. En je moet wat als je geen rijbewijs hebt. Fietsen te ver is en openbaar vervoer niet overal komt.

En wat betreft de oma in de scoot mobiel, hoe moet ze haar kleinkind anders vervoeren en wat is er dan zo onveilig aan een kind meenemen op de scoot mobiel.

Automobilisten gaan er soms te makkelijk vanuit dat iedereen naar een auto tot zijn of haar beschikking heeft. De mensen due dat niet hebben willen ook wel eens ergens naar toe.
Serieus?
Ja, een brommobiel mag op een N-weg, maar of het nou echt handig is....de meeste N-wegen hebben trouwens een fietspad of ventweg ernaast. Ga daar dan rijden.

Dreumes vasthouden terwijl je een scootmobiel bestuurd? Dan wurmt zo'n kknd zich uit uit je armen, en dan?

Edit: ach ja, mosterd natuurlijk na 8 pagina's. Laten we het er op houden dat deze post mijn WTF moment is.
Sudrì schreef:
10-12-2019 14:56
Mis je dan zelf je verlichting niet? Alleen al dat je dashboard niet verlicht is moet opvallen lijkt me.
Nee, gek genoeg niet eigenlijk. Dashboard was overigens wel verlicht, maar had er verder geen last van dat ik geen lichten aanhad.
parbleumondieu schreef:
09-12-2019 18:00
Dat er mensen zijn die cadeautjes brengen naar een van de rijkste kinderen van Nederland. Wat gaat er dan in je om?
So what. Cadeaus geef je niet omdat de ontvanger armlastig is.
polkat schreef:
10-12-2019 09:48
Dat is de dagverlichting. Hebben wij ook: deze is standaard aan. Je rijdt weg en ziet zelf dus genoeg. Pas na enkele straten kom je er dan achter dat het niet je dimlicht is wat het doet. Heel onhandig, zeker in de herfst als je er nog niet zo op bedacht bent dat 's ochtends je licht aan moet. Sorry voor je WTF moment :roll:
Ik heb zomer/winter dag/nacht gewoon altijd mijn verlichting aan. Dan wordt het een standaard handeling die je niet kunt vergeten. En bovendien vergroot het je zichtbaarheid en dus de veiligheid.
charlymercury schreef:
10-12-2019 15:13
Nee, gek genoeg niet eigenlijk. Dashboard was overigens wel verlicht, maar had er verder geen last van dat ik geen lichten aanhad.
Bizar.
Sudrì schreef:
10-12-2019 15:18
Bizar.
Ja best gek idd eigenlijk als ik er over nadenk
Nummer*Zoveel schreef:
10-12-2019 15:16
Ik heb zomer/winter dag/nacht gewoon altijd mijn verlichting aan. Dan wordt het een standaard handeling die je niet kunt vergeten. En bovendien vergroot het je zichtbaarheid en dus de veiligheid.

Inderdaad. Is het niet de regen, of schemer dan is het wel de laagstaande zon of wat dan ook. Gewoon altijd lichten aan.
.
Ik had vorig jaar een wtf moment. Er rijdt een auto voor me die nogal slingert (binnen bebouwde kom nog, maar we waren op weg naar de 80-weg). Nou ja, okay denk ik, zeker weer iemand die druk is met de telefoon daar kijk ik niet eens meer van op) . Gaat op een gegeven moment de deur aan de passagierskant open! En weer dicht. Gevokgd door nog meer geslinger en geschreeuw dat ik in mijn auto kon horen.
Dus ik toeter met de intentie 'hey, vervelend dat jullie ruzie hebben, maar let effe op de weg, ja'.
Ik snap dat die mensen geen gedachten kunnen lezen, hoor, maar inmiddels waren we op de 80weg aangekomen. Ruziemakers halen vrachtwagen in en ik daar weer achter omdat ik daar ook langs wil. Gaat die trut toch keihard op de rem!
Vervolgens gaat ze de berm in (en ik stom genoeg ook) en gaat ze mij uitkafferen waarom ik gvd toeter.
Heb maar gezegd dat ze gewoon op de weg moet letten ipv ruzie te maken en ik ben weer gegaan.
Ik was te flabbergasted om het kenteken te noteren.
En ik kreeg het ook eens aan de stok met de conciërge van de basisschool. Hij vond dat ik mijn hond niet uit mocht laten langs de school.
Let wel, ik ruim altijd op en vermijd de school als er buitengespeeld wordt, omdat de hond dan wel eens blaft uit enthousiasme.

Ik heb eerst gevraagd of hij wel helemaal lekker was en daarna mijn schouders opgehaald en dat hij maar vooral de politie moest bellen hierover.

Achteraf denk ik dat meneer geïrriteerd was dat hij niet meer op het schoolplein mocht roken. Sukkel.
Later toen hij bleef zeiken heb ik een klacht over hem ingediend bij de school. Ga je rookrechten lekker met de school uitvechten en niet met mij.
-Darkside- schreef:
10-12-2019 15:42
Ik had vorig jaar een wtf moment. Er rijdt een auto voor me die nogal slingert (binnen bebouwde kom nog, maar we waren op weg naar de 80-weg). Nou ja, okay denk ik, zeker weer iemand die druk is met de telefoon daar kijk ik niet eens meer van op) . Gaat op een gegeven moment de deur aan de passagierskant open! En weer dicht. Gevokgd door nog meer geslinger en geschreeuw dat ik in mijn auto kon horen.
Dus ik toeter met de intentie 'hey, vervelend dat jullie ruzie hebben, maar let effe op de weg, ja'.
Ik snap dat die mensen geen gedachten kunnen lezen, hoor, maar inmiddels waren we op de 80weg aangekomen. Ruziemakers halen vrachtwagen in en ik daar weer achter omdat ik daar ook langs wil. Gaat die trut toch keihard op de rem!
Vervolgens gaat ze de berm in (en ik stom genoeg ook) en gaat ze mij uitkafferen waarom ik gvd toeter.
Heb maar gezegd dat ze gewoon op de weg moet letten ipv ruzie te maken en ik ben weer gegaan.
Ik was te flabbergasted om het kenteken te noteren.
Woww dat is bizar!
je hond laten schijten en pissen bij een school vind ik inderdaad smerig. ook als je het opruimt.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Een paar jaar geleden liep ik langs de liften op mijn werk. Daar stond een man met zijn hondje aan de lijn te wachten op de lift. Toen kwam er iemand langs waar hij nog even mee stond te kletsen. Ondertussen was de lift aangekomen en het hondje ingestapt. Zonder meneer...
De lift ging weer dicht en was niet meer tegen te houden met de hondenlijn dwars door de liftdeuren. Meneer liet die meteen los en de hondenriem (gelukkig zo’n uitrekbare) ging tot boven in de deur omhoog.
Wij ondertussen als een gek op die liftknop drukken natuurlijk.
Gelukkig was de lift maar één etage hoger gegaan en was Fikkie ongedeerd... :puppy:
Life is short. Smile while you still have teeth.
VGM1980 schreef:
10-12-2019 16:02
je hond laten schijten en pissen bij een school vind ik inderdaad smerig. ook als je het opruimt.
Dus, dan kan ik nooit met de hond verder weg dan een minirondje om het blok. Ik moet langs die school om verder te lopen.
Verder is het gewoon een stoep. Openbare weg dus waar geen uitlaatverbod geldt. Die kinderen spelen daar niet, dat doen ze op hun schoolplein, waar mijn hond niet komt.

Zoals ik ook tegen de concierge zei: ga lekker bij gemeente e/o politie vragen om een verbodsbord. Tot die tijd :bye:
Een paar jaar geleden loop ik met baby in de maxicosi in de supermarkt, dochter ligt heeerlijk te slapen. Het regende die dag echt knetterhard overigens. Het was, voor de info een uur of 2 smiddags.

Komt er een vrouw naar me toe, die ruim de 60 was gepasseerd en die zegt: ach, wat sneu! Ik denk met mijn goede gedrag dat die mevrouw bedoeld dat het zielig is voor de de baby dat zij in dat hondenweer mee naar buiten moest, dus ik zeg: ja Nouja, het is helaas niet anders. Zegt die mevrouw: ja, mijn kinderen lagen om dit tijdstip altijd lekker in hun eigen bed.
Waar bemoeien mensen zich mee? Hou toch op zeg..
Mijn puber van 14 komt vertelt; een klasgenote van ook 14 jaar heeft in het weekend een aantal uur in coma gelegen als gevolg van teveel alcohol. Op een feestje waar ook ouders bij waren. .. Ik dacht WTF
dolfje schreef:
10-12-2019 09:09
Daar zou ik dus echt heel sjachrijnig van worden!
Ik ben een ochtendmens maar ik moet wel op gang komen en ik zou hier ook niet blij van worden.
Ze waren vorig jaar een paar maanden in de straat aan het werk, toen heeft een van die bouwvakkers een keer om 7 uur sochtends
aangebeld om te vragen of de auto voor de deur van mij was. (Niet want ik heb geen auto)
Dat vond ik op zijn zachts gezegd niet erg leuk en ik dacht heel hard 'WTF..'
Als ik op een 60kmweg rij en afrem omdat er een weg van rechts komt achter een boerderij en een rijtje huizen vandaan moet je vooral luid toeterend je middelvinger opsteken en met 90 inhalen op de t splitsing. Goddank toeterde je want anders hadden die meisjes van 9 en 11 onder je auto gelegen.

Ouders bij basisscholen parkeer de auto op een parkeervak. Kijk voordat je deuren opent en ga niet midden op straat staan kleppen en hou je kinderen op de stoep. Steek niet zonder te kijken over en geef richting aan op de fiets. Verkeer van rechts heeft voorrang en de volgende die zijn bakfiets midden op straat laat staan en naar binnengaat ontdekt dat een sleepkabel om mijn trekhaak wint van dat stomme kettingslot door twee wielen. Het rolt wel slecht maar schuiven gaat prima.
Verkeer van rechts heeft voorrang, behalve als met haaientanden aangegeven is dat de andere weg een voorrangsweg is. Laatst reed een auto zo een voorrangsweg op, de fietsster die daar reed moest vol in de remmen, de auto reed nog links van de weg ook, een heel krappe bocht naar links, het ging maar net goed.
Een buurtbewoner die daar voor zijn open deur van z'n auto stond, liep naar de fietsster toe en begint haar uit te schelden! Dat die auto van rechts kwam en dat fietsers nooit voorrang geven. Ik heb nog geroepen, er liggen anders haaientanden hoor! Maar hij was te druk met schelden. Ik dacht WTF, maar eigenlijk had ik me er tegenaan moeten bemoeien, als die man in z'n auto stapt en denkt dat-ie altijd voorrang krijgt als hij van rechts komt, is hij een gevaar op de weg.
Ik woonde in een buurt waar veel mensen een aanbouw plaatste omdat de woningen relatief klein waren. Er was daar sprake van strokenbouw, de woningen stonden daar in parallelle rijen. Dus de werkzaamheden voor de aanbouw verliepen altijd via de tuin en de straat die achter de woning lag. De straten waren ook relatief smal (eenrichtingsverkeer). Op een gegeven moment had de aannemer zicht vergist in de breedte van doorgang van de tuin (container kon er dus niet door), er waren geen parkeerplekken vrij dus had hij de bouwcontainer midden op de straat neer gedumpt (6) Gevolg hiervan was dat het verkeer belemmerd werd (je kon er niet langs) en de auto's die ernaast geparkeerd waren klem stonden. Onwijs asociaal, het gebeurde 's ochtends vroeg (rond half 8) waardoor mensen ook niet naar het werk konden. Handhaving uiteraard meteen gebeld en die besloot na de lunch een keer te komen opdagen :facepalm:
Ik stond een keer voor een stoplicht en rook een wietlucht, bestuurder in de auto naast me met een dikke joint aan het rijden. Say what?!

Ik reed een keer in de drukke bebouwde kom achter een auto die dan langzamer reed, dan weer de juiste snelheid en slingerde, bij het inhalen zag ik dat ze uitgebreid zat te facetimen. In ieder geval zat de telefoon in de houder :facepalm:.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven