Show je kerstboom!

07-12-2019 13:45 160 berichten
De Sint is weer vertrokken, het weekend is aangebroken. Volgens mij zijn heel veel mensen hun kerstboom aan het optuigen!

Show hier hoe de jouwe eruit ziet!

TO begint natuurlijk, maar de mijne is nog niet helemaal af. Ik moet extra haakjes voor de ballen halen. Heb wel een foto van mijn versiering alvast:

Afbeelding
Hee das toevallig YL! Het ziet er heel gezellig uit bij jou
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
07-12-2019 18:13
Afbeelding
Prachtig.

En de kleuren van TO vind ik ook mooi.
aloha66 schreef:
07-12-2019 18:49
De meeste mannen wijzen ergens in het wilde weg en roepen die maar. Als de mooiere boom er is zal de man het ook zien en zeggen je hebt gelijk :D
Mijn man was dit jaar weer eens mee, boom uitzoeken. Laatste jaren deed ik het met de pubermeiden. Hij vond dat het een Nordman moest worden.
Hij had nog niet door, dat hij slechts als chauffeur mee was :) Zijn mening werd niet gehoord, oudste dochter koos de boom uit.

wij hebben er trouwens 2 (eerdere jaren wel eens 3) ons huis leent zich er erg voor
Nitflex schreef:
07-12-2019 23:14
Man was er juist zo blij mee stond er. Maar goed, ik geef niets om kerstbomen, dus ik leef me waarschijnlijk niet genoeg in ;)
Nou blij...meer trots, zo van " kijk een schatje, wat ik voor jou gefixt heb!" :loveys: :biggrin:
herfstappeltaart schreef:
07-12-2019 18:10
Leuk!
Ik maak veel werk van die ene boom en ben tot op 24 december nog bezig om dwangmatig te herschikken. Een heel winterwonderland wordt het dan. Is hij eindelijk perfect dan moet hij weer weg. Ik heb nog veel meer bomen maar die ene daar begin ik mee en die blijft het langste staan.

De andere bomen krijgen lang niet zoveel aandacht. Sommige hebben alleen een mooie pot met een kerststrik erom, andere alleen lichtjes of een organza sjaal tussen de takken gedrapeerd zoals tien jaar geleden in was.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat me opvalt is dat een kerstboom beter tot zijn recht komt naarmate er minder lichten omheen branden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
lilalinda schreef:
08-12-2019 08:32
Mijn man was dit jaar weer eens mee, boom uitzoeken. Laatste jaren deed ik het met de pubermeiden. Hij vond dat het een Nordman moest worden.
Hij had nog niet door, dat hij slechts als chauffeur mee was :) Zijn mening werd niet gehoord, oudste dochter koos de boom uit.

wij hebben er trouwens 2 (eerdere jaren wel eens 3) ons huis leent zich er erg voor

Ik hou al jaren een nepboom tegen maar we hebben er nu toch een gekocht :cry:
Naja....ook geen gedoe meer met "hij staat niet recht!" en "kijk uit voorde hars aan je kleding".
Maar echt voelt toch beter voor mij.
Honingdropje2 schreef:
07-12-2019 16:50
Mijn man komt net thuis met de door hem gekochte boom ( ik kon zelf niet mee, want longontsteking) Hij was zo trots als een aap, dus ik wou hem niet teleurstellen. Maar man, ik baal. Het is een mooi boomPJE hoor. Soort veredelde kamerplant die op een tafeltje moet staan om iets voor te stellen. En ik verheugde me zo op een mooie grote volle boom :'(
Oké...eerste wereld problemen, maar ik voel me echt chagrijnig nu..vanbinnen . Als een klein mokkend kind.(6)
:proud:

Heb ik ook een keer gehad, gevraagd of hij een grote boom wilde kopen. Kwam ie thuis met een boom van 3 meter hoog met een diameter van 1,5 meter. :facepalm:
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Afbeelding
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel, die elanden zijn zo schattig! Leuke boom! :heart:
Volg :) leuk topic!!
Mooi Tickel!
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Leuk hoor!

Ik weet niet hoe je plaatjes moet plakken. Mijn (echte) boom is denk ik zo'n 2 meter hoog en best breed. Ik moest op een stoel staan om de lampjes aan de andere kant te zwiepen.

Er hangen veel lampjes, een paar slingers en heel veel harry potter kerstballen/figuurtjes en andere kitcherige bling bling in. Kleuren zijn oudroze, zilver, wit. Maar ik heb lang niet alles erin gehangen dit jaar. Vorig jaar had ik een veel grotere (bredere) maar ik wilde het iets kleiner dit jaar. Ook staat ie een beetje precair dus ik durfde de ballen van m'n oma er niet in te hangen.

Volgend jaar weer.
Afbeelding

Dit is de mijne. Maar eigenlijk (nog) niet echt tevreden.
Ik zie veeeeeel mooiere voorbij komen.
Maar goed, dit is de eerste keer dat ik een kerstboom heb/ heb opgetogen.
Ik was er nooit zo van.
Maar achteraf vind ik het best leuk en zin om volgend jaar te proberen nog creatiever te zijn.
Eviva1983 schreef:
09-12-2019 15:23
Afbeelding

Dit is de mijne. Maar eigenlijk (nog) niet echt tevreden.
Ik zie veeeeeel mooiere voorbij komen.
Maar goed, dit is de eerste keer dat ik een kerstboom heb/ heb opgetogen.
Ik was er nooit zo van.
Maar achteraf vind ik het best leuk en zin om volgend jaar te proberen nog creatiever te zijn.
Oh ik vind hem geweldig! Een van de leukste van het topic! Ik hou van de niet standaard kleuren. :heart:
Haha serieus?! Wat leuk te horen! Ik moet juist nog oefenen in een mooie "opstelling" van de ballen erin hangen en heb echt maar wat gedaan.
Ik vind die van jou ook super cute trouwens!! Echt mijn kleuren!
Hoeveel hier zijn ook lichtelijk obsessief bezig met de kerstboom dan? Ik blijf maar ballen wisselen en rangschikken :-D Leuk Eviva :heart:
Afbeelding

Ik had altijd goud/rood, dit jaar voor het eerst goud/paars en ik ben er erg blij mee. Boom is een krijgertje, vorig jaar voor het eerst neergezet en toen vond ik hem wel erg overdreven groot (2.10) maar nu ben ik er eigenlijk juist heel blij mee.
drackie wijzigde dit bericht op 10-12-2019 16:36
72.17% gewijzigd
Mijne is met lichtgoud, paars en donkerblauw.
Ik zal eens kijken of ik er vanavond een foto van kan maken maar dan is het wel al heel donker...
Sjulia schreef:
10-12-2019 16:24
Hoeveel hier zijn ook lichtelijk obsessief bezig met de kerstboom dan? Ik blijf maar ballen wisselen en rangschikken :-D Leuk Eviva :heart:
Ik moet me vanaf nu koest houden. Ben geopereerd vandaag. Normaal blijf ik de hele maand bezig met zo veel mogelijk decoratie dingen maken, en cadeautjes zo mooi mogelijk inpakken. Heb wel een DIY gezocht die ik liggend kan maken. :proud:
Wat een mooie bomen!
Drackie leuk dat je een kerststal heb, dat zie ik niet veel meer. Ik heb ook zo’n kerststal.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
YellowLemon schreef:
10-12-2019 16:39
Ik moet me vanaf nu koest houden. Ben geopereerd vandaag. Normaal blijf ik de hele maand bezig met zo veel mogelijk decoratie dingen maken, en cadeautjes zo mooi mogelijk inpakken. Heb wel een DIY gezocht die ik liggend kan maken. :proud:
Ahhh sterkte!!!
Eviva, mooi juist! :heart:

Hier een boom met een veertjesslinger, schijfjes hout, geglazuurde ballen (beetje zoals het servies dat nu in is), paar gele langwerpige ballen en een gele/gouden piek. De meisjes hebben er nog gedroogde sinaasappelschijfjes in gehangen.
koperen ster als piek, en veel dingen die ik van vakanties mee heb gebracht, Klokjes engeltjes, dat blauwe oog uit Turkije en van een Marokkaanse vrouw die ik op het taalhuis lesgaf kreeg ik een keer zo'n kralensnoer waar die mannen altijd mee lopen. Hangt er ook in. Nog een paar dingen uit de kerstboom van vroeger, en verder veel kitsch . Maar ik moet de boom nog halen, staat nu enkel in mijn hoofd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Drackie schreef:
10-12-2019 16:31
Afbeelding

Ik had altijd goud/rood, dit jaar voor het eerst goud/paars en ik ben er erg blij mee. Boom is een krijgertje, vorig jaar voor het eerst neergezet en toen vond ik hem wel erg overdreven groot (2.10) maar nu ben ik er eigenlijk juist heel blij mee.
Jeutje wat een mooie!
Wat hebben jullie mooie volle bomen!
Die van sjulia is ook al zo prachtig!
Zijn dat nepperds?
Mijn man had onze boom gekocht, hij is een beetje magertjes.
Volgend jaar ga ik mee op kerstboominspectie :-)-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven