Show je kerstboom!

07-12-2019 13:45 160 berichten
De Sint is weer vertrokken, het weekend is aangebroken. Volgens mij zijn heel veel mensen hun kerstboom aan het optuigen!

Show hier hoe de jouwe eruit ziet!

TO begint natuurlijk, maar de mijne is nog niet helemaal af. Ik moet extra haakjes voor de ballen halen. Heb wel een foto van mijn versiering alvast:

Afbeelding
De kerstboom is net gekocht, morgen optuigen. Wij kopen sinds ik hoogzwanger was van de eerste, ieder jaar een item voor/ door de kinderen in de boom. U begrijpt: we hebben ERG veel pgagtige chiwawa/ flamingo/ auto / veelkleurige sterren voor in de boom sinds ze zelf mogen kiezen.

Daarnaast kan ik het niet laten om elk jaar wat bij te kopen, dus inmiddels heb ik ballen in elke kleur van de regenboog. (Behalve rood, dat vind ik niet mooi& staat niet bij het huis)

Vorig jaar hadden we een regenboogkerstboom, van roze bovenin naar zalm/ goud naar mint, turquoise, donkerblauw-paars. Dit jaar weet ik nog niet.
Afbeelding

Zoiets dus vorig jaar, maar dan niet met een hysterisch roze basis (echte boom) :-D
RegretteRien schreef:
07-12-2019 17:52
Afbeelding

Zoiets dus vorig jaar, maar dan niet met een hysterisch roze basis (echte boom) :-D
Super leuk! Ook dat je de kinderen dingen uit laat zoeken. Het poesje tussen mijn kerstballen is ook nog van toen ik kind was. En een glazen bal met zilveren glitterbloemen. Ik ben niet zoveel veranderd geloof ik.. In de boom zelf hangen ook al eenhoorns en beertjes. Een elfje, en luchtballon. Oh en een roze scooter.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
07-12-2019 17:14
Maar ja, man vond deze blijkbaar juist mooi. Het mag toch ook wel een jaar zijn voorkeur zijn?
Natuurlijk niet!!!Hoe kom je aan die rare ideeën? :proud:
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
07-12-2019 17:52
Afbeelding

Zoiets dus vorig jaar, maar dan niet met een hysterisch roze basis (echte boom) :-D
Oeh..Dit zouden mn kinderen fantastisch vinden!
Mijn oudste vond het echt waanzinnig. Ik heb ook wel eens een roze-blauwe boom gehad, ieder een lievelingskleur. :D

De oudste kwam ons overigens vanmorgen wakker maken met de de vraag of we vandaag een kerstboom konden kopen... kerstindoctrinatie geslaagd. ;-D
retrostar schreef:
07-12-2019 17:21
Ik heb een themaboom en elk jaar weer hetzelfde thema met twee interpretaties: de ene keer spelen dieren de hoofdrol en de andere keer bloemen. Sneeuw, ijs, kou, witte rendieren, kleumende konijntjes, kristallen, sneeuwballen en zilver.

In het bloemenjaar zijn het bevroren rozen, sneeuwsterren e.d.

Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Sjulia schreef:
07-12-2019 18:13
Afbeelding
Mooi! :heart: Heel warm!
Leuk topic zeg.
Ik kan geen plaatjes plakken maar onze boom is cremewit/brons/chocoladebruin/champagne/groen.

De ballen/hangers zijn steeds hetzelfde met ieder jaar 1 nieuw gekocht ding er in.
Ik heb er veel dingen in die met de natuur/winter te maken hebben: dennenappels, rendieren, ouderwetse schaatsjes, uilen enz.
Alle reacties Link kopieren
Ah leuk het kerstbomen topic is er! Thanks voor het openen Yellow.

Wij gaan morgen de boom neerzetten. We hebben gisteren een nieuwe kunstboom gekocht en die is wit. Dat wilde ik heel graag en gisteren zei mijn man ineens: och laten we er gelijk 1 meenemen.
Stond geen open variant dus laat me verrassen hoe die morgen eruit komt te zien.
De versiering dit jaar is extreem simpel, haast saai maar we wilden dit jaar iets meer rust rondom de kerst in huis dus hebben we houten hangers gekocht dus het wordt een witte boom met houten hangers en lampjes uiteraard.
We hebben ook een nieuwe kat erbij dus is afwachten hoe de boom zicht staande houdt. Vorig jaar hadden we alleen de rode dame die heeft de boom 1 keer omgestoten en kwam ons toen heel schuldbewust waarschuwen en bracht ons naar het plaats delict. :sherlock:
De zwarte kanjer echter die we sinds afgelopen feb hebben gekregen is heel wat speelser dus is echt afwachten.

Normaal zette we de boom op een verhoging maar volgens mij is de nieuwe boom al hoog van zichzelf dus nog hoger zetten is wellicht niet mogelijk. Misschien is dat jammer want verleidelijk voor de zwarte kanjer?
Nou ja de tijd zal het leren lijkt mij.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
07-12-2019 15:10
Wauw, mooi Ugli! :flirting:

Vorig jaar sliep de kat in de boom. Hij is 2x omgevallen en ik heb hem een keer gevangen. Hij staat naast de bank dit jaar dus kan iets beter ingrijpen. :mrgreen:
Ik maakte de boom met een draadje ergens aan vast. Spijker in de muur of een buis die er loopt... De laatste jaren echter geen klimkatten (behalve een die uit de tuin probeert te komen ) wel een lametta eter :facepalm:
Dat vastbinden werkte altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Mijn boom hangt vol roze versielsels in allerlei tinten, van een flamingo-opblaasband tot een varkentje met kroon tot een hematompouce met ballen alsopvulling voor de lege plekken :P

Moet bekennen dat ik dit jaar beetje los ben gegaan met mooie ornamenten kopen, maar zolang er nog gewone ballen bij moeten heb ik er duidelijk nog niet genoeg :P
Wordt elk jaar weer blij van de boom 😊

Moest wel een beetje tactisch zijn met de slingers, want kwam te kort, dus de achterkant is niet versierd :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een prachtige boom!. Maar wel een lucky shot. Man heeft de boom gekocht toen deze nog in een net zat :facepalm: .
Nu vol gehangen met prachtige gekleurde ballen, engelen, notenkrakers en van die ornament hangers.
Tafelversiering is echt om te janken!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
07-12-2019 16:50
Mijn man komt net thuis met de door hem gekochte boom ( ik kon zelf niet mee, want longontsteking) Hij was zo trots als een aap, dus ik wou hem niet teleurstellen. Maar man, ik baal. Het is een mooi boomPJE hoor. Soort veredelde kamerplant die op een tafeltje moet staan om iets voor te stellen. En ik verheugde me zo op een mooie grote volle boom :'(
Oké...eerste wereld problemen, maar ik voel me echt chagrijnig nu..vanbinnen . Als een klein mokkend kind.(6)
Begrijp je volkomen, daarom vorig jaar online besteld. Het jaar daarvoor namelijk hadden mijn ouders heel lief (ahum) een boom meegenomen. Echter hij was iel, kaal, klein... lelijk. Ik was er echt verdrietig van.
Natuurlijk mijn best gedaan met zwevende lichtjes en zo ver mogelijk de lichtjes op de punt van de langere takken zodat het het nog wát leek. Maar ik was echt niet blij.
Vorig jaar bij bol besteld en dat is supergoed bevallen. Dit jaar ook weer alleen is er dit jaar een probleempje.
Omdat er bij de bomenboer eigenlijk altijd een best lange kale tak/stuk zit tot aan de top en ze echt tot aan die top rekenen had ik er een besteld van 175 200. Deze was echter tot de uiterste top vol en hij was DIK. Dus dit jaar een maatje kleiner :D eh... hij is nog dikker dan vorig jaar en net zo lang :rofl:
Heb de snoeischaar er bij gepakt :rofl: Hij is VOL en prachtig en voor 32 euro binnen neergezet! Ik doe niet anders meer (behalve wéér een maat kleiner volgend jaar :D )
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
07-12-2019 17:14
Maar ja, man vond deze blijkbaar juist mooi. Het mag toch ook wel een jaar zijn voorkeur zijn?
De meeste mannen wijzen ergens in het wilde weg en roepen die maar. Als de mooiere boom er is zal de man het ook zien en zeggen je hebt gelijk :D
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
07-12-2019 18:49
De meeste mannen wijzen ergens in het wilde weg en roepen die maar. Als de mooiere boom er is zal de man het ook zien en zeggen je hebt gelijk :D
Die van je man in de slaapkamer zetten. Intieme setting, speciaal voor de boom die hij mee had. Zo opgelost.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
07-12-2019 18:42
Begrijp je volkomen, daarom vorig jaar online besteld. Het jaar daarvoor namelijk hadden mijn ouders heel lief (ahum) een boom meegenomen. Echter hij was iel, kaal, klein... lelijk. Ik was er echt verdrietig van.
Natuurlijk mijn best gedaan met zwevende lichtjes en zo ver mogelijk de lichtjes op de punt van de langere takken zodat het het nog wát leek. Maar ik was echt niet blij.
Vorig jaar bij bol besteld en dat is supergoed bevallen. Dit jaar ook weer alleen is er dit jaar een probleempje.
Omdat er bij de bomenboer eigenlijk altijd een best lange kale tak/stuk zit tot aan de top en ze echt tot aan die top rekenen had ik er een besteld van 175 200. Deze was echter tot de uiterste top vol en hij was DIK. Dus dit jaar een maatje kleiner :D eh... hij is nog dikker dan vorig jaar en net zo lang :rofl:
Heb de snoeischaar er bij gepakt :rofl: Hij is VOL en prachtig en voor 32 euro binnen neergezet! Ik doe niet anders meer (behalve wéér een maat kleiner volgend jaar :D )
Goed idee, online! Deze is ook 1,80 ofzo.. alleen is ie maar tot de helft dik..En dan niet eens heel dik. :-?
Ja echt balen is dat, verheug me al 3 weken op die boom en dan is dit het. Man vindt het wel best, die snapt mijn gezeur niet toen ik er net wat over zei. Maar die snapt überhaupt niet wat ik zo leuk/belangrijk vind aan een kerstboom. Deze is juist "lekker fijntjes" :facepalm:
Ik ga denk maar creatief aan de slag met zwevende lichtjes, tafeltje en veel versiering. Volgend jaar doe ik het op jouw manier
Afbeelding
Deze is niet bij mij want die van mij is veeel bonter met gekleurde lichtjes en dieren en wantoestanden maar ik heb hem wel voor mijn vriendin gedecoreerd
Als je heel goed kijkt en inzoomt zie je een gebraden kip
Mooie boom MurrMurr!

De mijne is ook af, of naja ik ben door mijn ballen heen. Ik heb dit jaar een boom van 1,85. Ik heb nog nooit eerder zo’n hoge boom gehad dus er hadden eigenlijk wel wat meer lichtjes en dingen ingenomen van mij. Het is een nepboom, en de piek wil niet recht op blijven staan. Ook niet als ik de tak dubbelvouw dus daar moet ik even nog iets op verzinnen... Heb die dus maar van de foto gelaten.

Afbeelding

Volgens mij zie ik trouwens twee dezelfde akoestische gitaren nu Murr!
Ballen op? :O HOE dan? :O Ik heb altijd de boom vol, vazen vol, al mijn kamerplanten vol en dan nog over. :$
aloha66 schreef:
07-12-2019 18:49
De meeste mannen wijzen ergens in het wilde weg en roepen die maar. Als de mooiere boom er is zal de man het ook zien en zeggen je hebt gelijk :D
Man was er juist zo blij mee stond er. Maar goed, ik geef niets om kerstbomen, dus ik leef me waarschijnlijk niet genoeg in ;)
RegretteRien schreef:
07-12-2019 23:14
Ballen op? :O HOE dan? :O Ik heb altijd de boom vol, vazen vol, al mijn kamerplanten vol en dan nog over. :$
Ik ben nog niet zo oud. :$ 25. En in eerste instantie gaan samenwonen vanuit huis. Ik woon ondertussen alleen en heb alle oude kerstversiering bij mijn ex achtergelaten. Was wel mooi hoor, rood met wit en hout.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven