Show je kerstboom!

07-12-2019 13:45 160 berichten
De Sint is weer vertrokken, het weekend is aangebroken. Volgens mij zijn heel veel mensen hun kerstboom aan het optuigen!

Show hier hoe de jouwe eruit ziet!

TO begint natuurlijk, maar de mijne is nog niet helemaal af. Ik moet extra haakjes voor de ballen halen. Heb wel een foto van mijn versiering alvast:

Afbeelding
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
10-12-2019 16:24
Hoeveel hier zijn ook lichtelijk obsessief bezig met de kerstboom dan? Ik blijf maar ballen wisselen en rangschikken :-D Leuk Eviva :heart:
Ik was even op Ali aan het snuffelen en volgend jaar ga ik los met kerst raamstickers. :proud:
En ik heb nog wat hangspul gekocht voor volgend jaar.

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben nooit zo van de slingers, die vind ik vaak alleen maar mooi als ze net uit de verpakking komen en niet meer als ze een jaar in een doos op zolder hebben gestaan :proud:
Met raamstickers ga ik ook elk jaar los :mrgreen: deze komt ook van wish. Ik bestel elk jaar een andere. Enige nadeel vind ik dat vaak de tekst verkeerd om staat als je hem aan de binnenkant plakt. De plakkant zit zo dat het leesbaar is als je binnen staat. Dus de tekst plak ik altijd aan de buitenkant. Het is niet van die plakfolie die je aan 2 kanten kan gebruiken. Er zit echt een soort “lijmlaag” aan kant.

Afbeelding
AnAppleADay schreef:
10-12-2019 19:31
Ja ik ben nooit zo van de slingers, die vind ik vaak alleen maar mooi als ze net uit de verpakking komen en niet meer als ze een jaar in een doos op zolder hebben gestaan :proud:
Ik heb blijkbaar hele goede, want ze vervormen niet en blijven heel fluffy en mooi :) ik gebruik ze al jaren!
Van die samengeperste of half kale dingen zou ik ook niet meer in de boom hangen nee :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet van de raamstickers maar van de raamtekeningen. Die staan er nog niet op, ik heb die van Sinterklaas er zelfs pas vanavond vanaf gehaald, maar zodra ik ze op het raam heb gezet zal ik ze showen!
AnAppleADay schreef:
10-12-2019 19:31
Ja ik ben nooit zo van de slingers, die vind ik vaak alleen maar mooi als ze net uit de verpakking komen en niet meer als ze een jaar in een doos op zolder hebben gestaan :proud:
ik vind de traditionele slingers seauouiseau niet mooi. Paar jaar terug kwam ik de slingers met veren tegen, dus toen die gekocht.
Drackie schreef:
10-12-2019 19:47
Ik ben niet van de raamstickers maar van de raamtekeningen. Die staan er nog niet op, ik heb die van Sinterklaas er zelfs pas vanavond vanaf gehaald, maar zodra ik ze op het raam heb gezet zal ik ze showen!
Als ik het kon zou ik het ook doen. Maar ik kan echt niet tekenen :proud:
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
10-12-2019 17:15
Dankje Sjulia!

Mooi dat paars erbij Drackie! Maakt hem erg chique.

En Eviva sommige zullen vast hele specifieke manieren hebben maar ik doe altijd maar wat tot ik tevree ben. Volgens mij hebben we dezelfde slinger trouwens. Hij valt bij mij alleen een beetje weg omdat mijn boom dit jaar groter is geworden.
Dankje! Ik ben ook nog nooit zo blij met mijn boom geweest als nu denk ik. Komt ook door de overload aan lichtjes, prachtig vind ik dat. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
10-12-2019 19:48
Als ik het kon zou ik het ook doen. Maar ik kan echt niet tekenen :proud:
Ik ook niet. Overtrekken noemen ze dat. :proud: Ik koop de tekeningen online (op raamtekening.nl) en kan ze dan op verschillende formaten uitprinten en dan met wat knip- en plakwerk plak je het op het raam en overtrekken maar!
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
10-12-2019 19:36
Ik heb blijkbaar hele goede, want ze vervormen niet en blijven heel fluffy en mooi :) ik gebruik ze al jaren!
Van die samengeperste of half kale dingen zou ik ook niet meer in de boom hangen nee :biggrin:
Die van mij zijn ook mooi vol, maar ik leg ze dan ook wel bovenop in de doos dus ze worden niet geplet.
Whomi schreef:
10-12-2019 19:48
Als ik het kon zou ik het ook doen. Maar ik kan echt niet tekenen :proud:
tekeningen van internet halen, vergroten en overtrekken op het raam.
friezinnetje2014 schreef:
10-12-2019 19:57
tekeningen van internet halen, vergroten en overtrekken op het raam.
veel te veel gedoe :biggrin: ik plak wel gewoon. Ziet er ook leuk uit vind ik :)
Mijn wandelstokjes zijn wel om op te eten.
:flirting:
Alle reacties Link kopieren
Lukt helaas niet om plaatjes te plakken :(
Alle reacties Link kopieren
Plaatjes plakken kan bij mupload.com

Afbeelding


Die laatste tekst waarbij dus staat voor berichtenforums moet je dus dat hele tekstje waar het pijltje bij staat copy paste in je bericht hier doen.
En voila.
Drackie schreef:
10-12-2019 19:47
Ik ben niet van de raamstickers maar van de raamtekeningen. Die staan er nog niet op, ik heb die van Sinterklaas er zelfs pas vanavond vanaf gehaald, maar zodra ik ze op het raam heb gezet zal ik ze showen!
Jij genialerd! Ik was helemaal vergeten dat ik dat vorig jaar gedaan heb. En ik kan vooral niet zitten of op mijn rug liggen. Wel staan! Dus ik kan wel op sta hoogte een tekening op mijn raam maken over ‘n dag of 2/3. :cheer2:
Whomi schreef:
10-12-2019 19:48
Als ik het kon zou ik het ook doen. Maar ik kan echt niet tekenen :proud:
Kerstballen zijn wel serieus eenvoudig. Glas tegen je raam zetten. Omlijnen. Vierkantje erop met een half oogje en versieren maar die bal!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook witte sneeuw spray's en vormpjes. Ik spuit altijd nepsneeuw op de ramen. Elke ochtend trap ik er zelf weer in en denk ik dat het gesneeuwd heeft.
Alle reacties Link kopieren
Oooh wil zo graag meegenieten van alle foto’s van jullie bomen, maar zie al een tijdje geen afbeeldingen en profielfoto’s meer op viva :-(
Ikbedenkookmaariets schreef:
10-12-2019 23:33
Oooh wil zo graag meegenieten van alle foto’s van jullie bomen, maar zie al een tijdje geen afbeeldingen en profielfoto’s meer op viva :-(
Wat raar! En wat jammer :( er staan zoveel mooie foto’s hier.
Alle reacties Link kopieren
De mijne staat ook alweer een paar dagen. Meestal wil ik wel een boom, maar ga ik daar vanaf een week voor Kerst pas over nadenken, en dan kom ik er niet meer aan toe. Plus dat we met Kerst veel weg zijn, dus heel erg ervan genieten lukt dan ook niet meer. Maar dit jaar was ik stomtoevallig op 5 december bij de Welkoop omdat ik een paaltje nodig had, en toen hadden ze net de kerstbomen staan. Meteen maar eentje meegenomen.

Afbeelding

Afbeelding

Versiersels zijn een combi van een setje kerstballen en de kralenketting die ik voor mijn allereerste kerstboom kocht, oude ballen (ook die mooie zilveren pegels) van thuis en her en der gekochte/gekregen dingen, zoals de houten hangers, de vogels (daar zou ik er nog wel wat meer van willen, sowieso van dingen die op takken zitten ipv eraan hangen) en wat souvenirs.
Ikbedenkookmaariets schreef:
10-12-2019 23:33
Oooh wil zo graag meegenieten van alle foto’s van jullie bomen, maar zie al een tijdje geen afbeeldingen en profielfoto’s meer op viva :-(
Cookies verwijderen en opnieuw accepteren. Alle cookies.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-12-2019 10:15
Cookies verwijderen en opnieuw accepteren. Alle cookies.
Ik ga het eens proberen, bedankt voor de tip

Het kan soms zo simpel zijn :cheer: dank je wel
ikbedenkookmaariets wijzigde dit bericht op 11-12-2019 12:53
Reden: Aanvulling
12.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Echt zó mooi al jullie bomen :heart: Erg knap ook hoe jullie ze zo mooi op de foto krijgen, ik vind dat zelf echt lastig.
Ik heb een klein boompje dit jaar (stond in de tuin, ik heb hem al drie jaar) met alleen witte fluffy balletjes en veel lampjes. Ik hou erg van wit in de boom, het straalt rust uit en doet me echt denken aan winter en sneeuw waar ik gek op ben.

Afbeelding
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven