Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd

dinsdag 10 december 2019 om 22:54
Ja, ik moet er om lachen inderdaad. Jullie maken het echt steeds gekker. Zonder make up en met grijs haar moet je de mannen van je afslaan en word je decennia jonger geschat, haarverf is uit, topmodellen zijn lelijk, nog even en de aarde is ook al plat.
En dat allemaal om aan jezelf te verkopen dat het heus niet erg is om grijs te worden.
Vivaforum op zijn best.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 10 december 2019 om 22:54
Het is een beetje ongeloofwaardig.. Ik denk dat de meeste maar wat graag zouden ruilen met een Doutzen, zelfs als het niet je helemaal je smaak is. Want ze heeft uiteindelijk wel mooiere gelaatstrekken als de gemiddelde Nederlandse vrouw (van die leeftijd)

dinsdag 10 december 2019 om 22:56
Ik noemde ze ook niet als voorbeeld van mooi, maar als bewijs dat make up hartstikke uit is. NOT.the_Wicked_Witch schreef: ↑10-12-2019 22:52Nu noem je wel twee voorbeelden die voor mij niet onder de noemer "mooi" vallen.
Am Yisrael Chai!

dinsdag 10 december 2019 om 22:57
Eens. Ik begrijp die behoefte om elkaar zo af te kammen ook niet.Sjulia schreef: ↑10-12-2019 22:46Ik vind het verschil gewoon leuk. Ik wil niet leven in een wereld zonder de seksbom, de lieve krullerige bieb juf, dieuwertje blok of marijke helwegen's.![]()
Ik merk ook in dit topic wel een soort oordelen op, uit verschillende hoeken. De een vind je een seksloze miep omdat je een windjack draagt en een grijs kapsel hebt en de ander vind je een ordinaire bimbo omdat je tut met make-up.
Allemaal erg zwart wit en zo overdreven.
dinsdag 10 december 2019 om 22:58
Ach mens, er werden mensen ter voorbeeld bij gehaald. Wat doe jij toch moeilijk.fashionvictim schreef: ↑10-12-2019 22:54Ja, ik moet er om lachen inderdaad. Jullie maken het echt steeds gekker. Zonder make up en met grijs haar moet je de mannen van je afslaan en word je decennia jonger geschat, haarverf is uit, topmodellen zijn lelijk, nog even en de aarde is ook al plat.
En dat allemaal om aan jezelf te verkopen dat het heus niet erg is om grijs te worden.
Vivaforum op zijn best.
Dat was even een zijspoor van het grijs, maar jij haalt het graag uit verband. Manmanman.
Later is nu

dinsdag 10 december 2019 om 23:00
Ik denk daar eigenlijk nooit zo bij na. Ik vind eigenlijk iedereen wel mooi (maar dat zal ook wel weer afgekat worden) Doutzen ook.
Maar mijn man en zonen vinden Doutzen dus niet mooi. I(misschien dan toch niet handig, als ik met haar zou ruilen

Later is nu

dinsdag 10 december 2019 om 23:00
Maar dan bedoelen we toch hetzelfde?SallySpectra* schreef: ↑10-12-2019 22:59Ik niet echt. Links zie je dat ze mooi is, rechts is ze een seksbom.

dinsdag 10 december 2019 om 23:05
Ah sorry, dan had ik je niet goed begrepen!
dinsdag 10 december 2019 om 23:05
Maar wel met primer, foundation, blush, poeder, oogpotlood, mascara, lippenstift, wenkbrauw potlood, botox en misschien ook wel fillers. En perfect gedaan haar. Wat toevallig idd grijs is.
Dan mag het dus opeens wel wat minder natural ofzo.

dinsdag 10 december 2019 om 23:06
Kijk, jij maakt het zo zwart/wit dat mensen die niet vies zijn van grijs voor hun 60e meteen ook tegen alle uiterlijke verzorging zijn. Ik vind de haardracht mooi en ik vind haar uitstraling nog natuurlijk genoeg.fashionvictim schreef: ↑10-12-2019 23:03Nou, inderdaad. Gelukkig heeft zij helemaal niks aan zichzelf laten doen!![]()
dinsdag 10 december 2019 om 23:07
Hahaha, ja, dan is het niet "oppervlakkig en niet mooi" om je hoofd strak te trekken en make up en haarverf te gebruiken.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 10 december 2019 om 23:08
Je zit net te ageren tegen neppe gezichten en tegen make up en haarverf en post vervolgens iemand die strak staat van de ingrepen en make up en die waarschijnlijk ook haar haar verft!
Am Yisrael Chai!