Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Begin dit topic nu wel zat te worden, wat een geschop op allerlei zaken. Wat maakt het uit als iemand botox of fillers wil gebruiken. Of liters make up en verf in hun haar.
Het gaat er om dat iemand zich happy voelt.
Het is niet zwart/wit.
-Hier zitten vrouwen met grijs haar die kleding wat minder belangrijk vinden.
-En vrouwen met grijs haar die zich modieus kleden, make up hier en daar.
-Vrouwen die hun haar kleuren en make up op hebben en modieus kleden.
-Vrouwen die hun haar kleuren en kleding wat minder belangrijk vinden.
-Vrouwen met botox en grijs haar
-Vrouwen met botox en gekleurd haar.

Laat iedereen toch in hun waarde!!! Als je dat startpunt al bij jezelf gaat hebben, zonder al dat ageren tegen datgene wat anders is dan jouw norm. Wordt de wereld echt een leuker plekje.
En zouden zaken als wel/niet grijs worden of welk ding dan ook dat gevoelig ligt, echt geen issue meer zijn.
Qiyara schreef:
11-12-2019 07:34
Begin dit topic nu wel zat te worden, wat een geschop op allerlei zaken. Wat maakt het uit als iemand botox of fillers wil gebruiken. Of liters make up en verf in hun haar.
Het is niet zwart/wit.

Laat iedereen toch in hun waarde!!! Als je dat startpunt al bij jezelf gaat hebben, zonder al dat ageren tegen datgene wat anders is dan jouw norm. Wordt de wereld echt een leuker plekje.
En zouden zaken als wel/niet grijs worden of welk ding dan ook dat gevoelig ligt, echt geen issue meer zijn.
Amen! :cheer:
Qiyara schreef:
11-12-2019 07:34
Het is niet zwart/wit.

:cheers: :kneel:
En alvast vrolijk Kerstfeest allemaal. In je glitterjurk of je tuinbroek. Who cares.
herfstappeltaart schreef:
11-12-2019 07:55
En alvast vrolijk Kerstfeest allemaal. In je glitterjurk of je tuinbroek. Who cares.
Een glittertuinbroek! :idea:
fashionvictim schreef:
10-12-2019 22:54
Ja, ik moet er om lachen inderdaad. Jullie maken het echt steeds gekker. Zonder make up en met grijs haar moet je de mannen van je afslaan en word je decennia jonger geschat, haarverf is uit, topmodellen zijn lelijk, nog even en de aarde is ook al plat.

En dat allemaal om aan jezelf te verkopen dat het heus niet erg is om grijs te worden.

Vivaforum op zijn best.

Jij overdrijft graag en gooit het in extremen. Jammer. Inderdaad Vivaforum op haar best.
Later is nu
Dreamer schreef:
11-12-2019 08:26
Jij overdrijft graag en gooit het in extremen. Jammer. Inderdaad Vivaforum op haar best.
Nou... Ze heeft wel een punt. Het is in ieder geval niet de gemiddelde mening en smaak. Als het wel normaal en gemiddeld was waren er geen topmodellen zoals ik noemde. Dan zagen we Dieuwertjes op alle covers :-D Verder eens met het tekstje hierboven, lekker doen wat je wil, niet alleen voor je eigen team juichen. Het verschil in mensen maakt het zo leuk om op een terras te zitten en rond te kijken naar alles en iedereen.
Sjulia schreef:
11-12-2019 08:34
Nou... Ze heeft wel een punt. Het is in ieder geval niet de gemiddelde mening en smaak. Als het wel normaal en gemiddeld was waren er geen topmodellen zoals ik noemde. Dan zagen we Dieuwertjes op alle covers :-D Verder eens met het tekstje hierboven, lekker doen wat je wil, niet alleen voor je eigen team juichen. Het verschil in mensen maakt het zo leuk om op een terras te zitten en rond te kijken naar alles en iedereen.

Volgens mij ging ze aan het punt voorbij. We kunnen nou eenmaal niet SJaan van om de hoek als voorbeeld noemen, van wat je wel of niet mooi vindt, want niet iedereen hier kent Sjaan van om de hoek. Dus zoek je er bekenden bij.

En je noemt Diewertje. Dat is nou echt een vrouw waar heel veel mannen heel gek op waren en waarvan een paar jaar terug nog gezegd werd, op tv ook, dat het zo'n mooie vrouw is die maar niet ouder lijkt te worden. Als iemand een voorbeeld van een mooie vrouw noemt, wordt Diewertje juist vaak genoemd. Of Anita Witzier.

Maar goed, zodra hier iets genoemd wordt, waar FV het niet mee eens is, en vooral wat zij noooooit ziet in haar omgeving, dan is het niet waar, gooit ze het extreem de andere kant op en ligt ze blauw. Ook allemaal totaal niet geloofwaardig, moet ik zeggen.

Zoals ik al eerder zei, is één van de redenen dat deze extremen kwamen, was doordat grijs gelijk gesteld werd aan onverzorgd en slonzig (totdat je 60 bent, dan mag het, ben je met grijs haar niet meer onverzorgd en slonzig, raar genoeg) Dat slaat gewoon nergens op en is zéker niet mensen in hun waarde laten.
Ohja, en haar verven en make up gebruiken is 'de norm'. Ook zo'n fijne. :nope:

Ik ben weg hier. Nu echt. Heb er genoeg van mezelf voor gek te laten zetten door de norm van deze wereld.
TO veel succes :hello:
Later is nu
Het zijn leuke vrouwen, Dieuwertje en Witzier, aantrekkelijk voor veel. Ik denk dat ze niet mooi genoeg zijn om als intimiderend gezien te worden door vrouwen en dat zulke vrouwen daarom eerder worden genoemd als voorbeeld. En identificeren, dat kan je niet met een topmodel, wat logisch is. Met bovengenoemde types eerder. Vooral als je dezelfde leeftijdscategorie deelt. Dat is prima, maar ik denk dat bij echt zelfvertrouwen je niemand hoeft af te katten. Verder vind ik ook niet dat er een norm is hoor. Die schuift ook wel heel erg, in wat voor een omgeving je zit (vooral jongere vrouwen, of ouder) en wat je doet qua werk, bijvoorbeeld.
amarna schreef:
11-12-2019 08:16
Een glittertuinbroek! :idea:

:yes: :jump:
Ik vind Doutzen wel een mooie vrouw, met of zonder make-up. Mijn dochter is van zichzelf ook hartstikke knap, maar helaas heeft ze mama's make-updoos lang geleden al verruild voor haar eigen kist.

Wat ik jammer vind is dat juist jonge meiden zoveel gebruiken. Contouren, highlighter, smokey eyes... Sommige zijn ronduit kunstenaars met stift en kwast. Ik kijk die tutorials wel eens. En als een meisje echt een heel slechte huid heeft en zich voor een feestje zo wil optutten snap ik dat helemaal. Maar op die leeftijd lijkt veel make-up inderdaad de norm.
Laatst kwam zelfs een filmpje voorbij waarin meisjes tape gebruiken. Die veranderen niet een beetje maar totaal. Compleet andere gezichtsvorm. Alles om maar aan de norm te voldoen. Maar wie heeft die norm vastgesteld??

Dat bekende Nederlanders niet zonder make-up op de foto willen snap ik ook. Je wordt hier al afgerekend op vanalles en nog wat zonder foto en als je eenmaal op internet plakt ben je daar nog niet vanaf.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Tape gebruiken? :-[ geen idee wat ik me daar bij moet voorstellen.
Dreamer schreef:
11-12-2019 08:40
Volgens mij ging ze aan het punt voorbij. We kunnen nou eenmaal niet SJaan van om de hoek als voorbeeld noemen, van wat je wel of niet mooi vindt, want niet iedereen hier kent Sjaan van om de hoek. Dus zoek je er bekenden bij.

En je noemt Diewertje. Dat is nou echt een vrouw waar heel veel mannen heel gek op waren en waarvan een paar jaar terug nog gezegd werd, op tv ook, dat het zo'n mooie vrouw is die maar niet ouder lijkt te worden. Als iemand een voorbeeld van een mooie vrouw noemt, wordt Diewertje juist vaak genoemd. Of Anita Witzier.

Maar goed, zodra hier iets genoemd wordt, waar FV het niet mee eens is, en vooral wat zij noooooit ziet in haar omgeving, dan is het niet waar, gooit ze het extreem de andere kant op en ligt ze blauw. Ook allemaal totaal niet geloofwaardig, moet ik zeggen.

Zoals ik al eerder zei, is één van de redenen dat deze extremen kwamen, was doordat grijs gelijk gesteld werd aan onverzorgd en slonzig (totdat je 60 bent, dan mag het, ben je met grijs haar niet meer onverzorgd en slonzig, raar genoeg) Dat slaat gewoon nergens op en is zéker niet mensen in hun waarde laten.
Ohja, en haar verven en make up gebruiken is 'de norm'. Ook zo'n fijne. :nope:

Ik ben weg hier. Nu echt. Heb er genoeg van mezelf voor gek te laten zetten door de norm van deze wereld.
TO veel succes :hello:
:rofl:

Het zit je kennelijk zo hoog dat je me allerlei uitspraken toedicht die door anderen zijn gedaan. Mag hoor, ik hoop dat het oplucht.
Am Yisrael Chai!
moonlight schreef:
11-12-2019 16:14
Tape gebruiken? :-[ geen idee wat ik me daar bij moet voorstellen.
Ja, is al een oud trucje. Bijv nieuwslezers gebruiken dit ook, echt 20 jaar geleden al. Tape om je nek strakker te trekken. Of je voorhoofd. Je ogen. En met kleding en kapsel kan je de tape dan verbergen. Dragen ze op de rode loper ook. Big no go, want er zijn onderzoeken waardoor blijkt dat continu de huid strak trekken zorgt voor diepere rimpels op den duur. De huid zal er alleen maar slapper van worden.
Er zijn amerika toch ook een aantal celebs die bewust make-uploos gaan?
Alicia Keyes oa?

*Google aanslingert
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ign=shared content&utm_content=paid
Nou TO, ik heb de knoop doorgehakt. Directe reden is dat ik waarschijnlijk toch irritatie / allergie aan het ontwikkelen ben. Hoeft niet perse van de verf te komen, maar alle chemicaliën maken het ook niet beter natuurlijk.

Vandaag met mijn kapster overlegd, voor as afspraak niet verven. En dan gaan we de keer erop bespreken hoe het het beste aan te pakken. Zij dacht ook meteen aan high / lowlights om straks het grijs zoveel mogelijk te blenden.

Ik hoor graag hoe het jou vergaat, want vind het toch best spannend / eng.
every journey starts with a single step
firedraakje schreef:
11-12-2019 17:04
Nou TO, ik heb de knoop doorgehakt. Directe reden is dat ik waarschijnlijk toch irritatie / allergie aan het ontwikkelen ben. Hoeft niet perse van de verf te komen, maar alle chemicaliën maken het ook niet beter natuurlijk.

Vandaag met mijn kapster overlegd, voor as afspraak niet verven. En dan gaan we de keer erop bespreken hoe het het beste aan te pakken. Zij dacht ook meteen aan high / lowlights om straks het grijs zoveel mogelijk te blenden.

Wat is er eng aan om gewoon je natuurlijke, verzorgde zelf te zijn, zonder een pot flexa in je haar?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
firedraakje schreef:
11-12-2019 17:04

Wat is er eng aan om gewoon je natuurlijke, verzorgde zelf te zijn, zonder een pot flexa in je haar?
Werd je maar gelijk je natuurlijke zelf, want eerst ben je nog erg opvallend met een gedeeltelijke flexaverf-haardos tijdens de uitgroei. Vooral opvallend voor degenen die dat onverzorgd vinden en opvallend voor degenen die ook overwegen met verven te stoppen.
pejeka schreef:
11-12-2019 19:31
Aan de ene kant toch het idee om er veel ouder uit te zien. Misschien ook ergens het besef dat je nu toch ook van middelbare leeftijd bent. Normaal sta ik daar niet zo bij stil.
Aan de andere kant heel praktisch ik vind grijze uitgroei echt erg lelijk, en het hele proces zal bij mij best heel lang duren. Daarnaast ben ik allergisch voor make-up (en ook gezichtscremes ed), dus ook wel bang dat ik er wel onverzorgd uitzie.
every journey starts with a single step
Ik zie nu op RTL4 bij Het perfecte plaatje die fotografe die in de jury zit, die laat kennelijk ook haar grijze haar uitgroeien. Dus TO, snel naar RTL 4 zappen voor een lotgenoot.
Am Yisrael Chai!
aviv_13 schreef:
11-12-2019 20:10
Werd je maar gelijk je natuurlijke zelf, want eerst ben je nog erg opvallend met een gedeeltelijke flexaverf-haardos tijdens de uitgroei. Vooral opvallend voor degenen die dat onverzorgd vinden en opvallend voor degenen die ook overwegen met verven te stoppen.
Ik heb mijn haar nooit geverfd, en toen ik grijs werd, ging dat geleidelijk. Wat grijze haren hier en daar, die door de jaren heen uiteraard meer werden, maar uitgroei heb je alleen als je éérst je haar verfde. Zo niet, dan gaat de natuurlijk geleidelijk zijn gang. Dus laat die verfpot staan. Dan heb je ook geen uitgroei of plotselinge overgang.
firedraakje schreef:
11-12-2019 20:30
Aan de ene kant toch het idee om er veel ouder uit te zien. Misschien ook ergens het besef dat je nu toch ook van middelbare leeftijd bent. Normaal sta ik daar niet zo bij stil.
Aan de andere kant heel praktisch ik vind grijze uitgroei echt erg lelijk, en het hele proces zal bij mij best heel lang duren. Daarnaast ben ik allergisch voor make-up (en ook gezichtscremes ed), dus ook wel bang dat ik er wel onverzorgd uitzie.
Herkenbaar, ik sta ook nooit stil bij mijn leeftijd behalve dan op mijn verjaardag, maar nu word je er toch even extra mee geconfronteerd zeg maar. Ik zou het leuk vinden als je hier mee komt schrijven!
jongengrijs wijzigde dit bericht op 11-12-2019 22:15
0.07% gewijzigd
pejeka schreef:
11-12-2019 20:51
Ik heb mijn haar nooit geverfd, en toen ik grijs werd, ging dat geleidelijk. Wat grijze haren hier en daar, die door de jaren heen uiteraard meer werden, maar uitgroei heb je alleen als je éérst je haar verfde. Zo niet, dan gaat de natuurlijk geleidelijk zijn gang. Dus laat die verfpot staan. Dan heb je ook geen uitgroei of plotselinge overgang.
Ik kan me dus niet eens meer herinneren waarom ik ooit begonnen ben met verven. De grijze haren waren in ieder geval niet de reden. Er ook gewoon helemaal niet over nagedacht dat het op latere leeftijd niet handig zou zijn, daar stond ik echt niet bij stil. Nu wel spijt van, maarja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven