Kerst en graag een cadeau krijgen

11-12-2019 16:13 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Het is bijna kerst en ik ben druk bezig om alles te organiseren enzo. Cadeautjes voor mijn kinderen en voor mijn vriend (niet hun vader).

Nu is het zo dat mijn vriend niet zo van de cadeaus is. We hebben het er wel eens over gehad maar ik weet dat hij er gewoon niet zo veel waarde aan hecht. We zijn anderhalf jaar samen en in deze anderhalf jaar heb ik 1 keer een bos bloemen gekregen zomaar en 1 keer een bos bloemen voor mijn verjaardag omdat ik er zelf om vroeg (want ik weet hoe hij is en vond het stom om niks te krijgen).

Nu ben ik dus bezig met kadootjes onder de kerstboom te leggen enzo. We wonen overigens niet samen. Maar opeens bedacht ik me... straks is t kerstavond... gaan we kadootjes uitpakken en dan is er niks voor mij. De mans daarop is best wel groot. Dat vind ik stom en ook voor de kids niet leuk.

Nu kan ik hem wel zeggen dat ik wil dat hij een kado koopt. Ik heb hem ook wel een paar hints gestuurd en getagd in dingen op facebook maar ik weet dat hij dat gewoon kan vergeten. Hij hecht er namelijk echt geen waarde aan. En ik vind het echt heel stom om te zeggen dat hij een kado moet kopen... want dan zal ie vragen... wat dan? En dan koopt ie exact wat ik wil... het liefst zou je nog willen dat ik t bestel ook... En dat wil ik dus niet.

Nu na een jaar zonder kerstkado, valentijnskado, jubileum kado en alleen een bosje bloemen voor mijn verjaardag vind ik dat ik best wel een kado mag vragen...

Maar de vraag is dus hoe? En hoe is dat bij jullie? En hoe doen jullie dat?

Verder is mijn vriend trouwens een lieverd. Absoluut niet gierig. Betaalt vaak als we weg zijn, als we boodschappen doen betaalt ie even mijn boodschappen en hij is echt lief voor me. Dat is natuurlijk veel belangrijker en een kerst cadeau is maar een luxe probleem maar toch zit dat beeld van iedereen die kados uitpakt behalve ik me best wel dwars...

Wat zouden jullie doen?
abracadabra wijzigde dit bericht op 11-12-2019 16:15
5.80% gewijzigd
retrostar schreef:
11-12-2019 17:12
Kan me niet voorstellen dat als je man de gelegenheid heeft om de banden aan te halen d.m.v. een geschenkje of attentie, hij dit niet zou doen. Kleine moeite groot gevolg.

Ik zou dit gevoel wel warmhouden. Dus duidelijk laten blijken dat ik kadootjes enig vind, dat ik me op de gelegenheid verheug, bij alles wat hij geeft het aan iedereen trots laten zien. En uiteraard merkt hij het in bed ook dat ik zo blij met hem ben; de lieverd. :)
Godsamme :facepalm:
Welkom terug in de jaren 50.
:|
Zelf iets moois kopen, doe ik al jaren. Mijn man is geen hork. Hij komt regelmatig thuis met iets lekkers. Maar cadeautjes .niks.heel enkele kee n bloemetje .
Maar als ik eens ziek ben. Kan ik mij geen betere verzorging wensen. 👍
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
retrostar schreef:
Kan me niet voorstellen dat als je man de gelegenheid heeft om de banden aan te halen d.m.v. een geschenkje of attentie, hij dit niet zou doen. Kleine moeite groot gevolg.

Ik zou dit gevoel wel warmhouden. Dus duidelijk laten blijken dat ik kadootjes enig vind, dat ik me op de gelegenheid verheug, bij alles wat hij geeft het aan iedereen trots laten zien. En uiteraard merkt hij het in bed ook dat ik zo blij met hem ben; de lieverd. :)

Alsof je een hond een koekje geeft.
abracadabra schreef:
11-12-2019 17:04
Hij doet echt zijn best. Als ik t m zeg zal ie t ook wel echt doen. Hij doet altijd zijn best om mij te begrijpen. Maar hij vind dat soms wat ingewikkeld.
Maar waarom doe je dat dan niet gewoon? Maak het niet te zwaar en moeilijk!
Life is short. Eat dessert first.
Hij heeft niets met cadeautjes, jij vindt het belangrijk. Dat geeft dus problemen.

Zeg tegen hem dat je graag een cadeautje van hem wilt. En of dat je hem daarbij kunt helpen. Stuur een link naar een verkoopsite van het cadeautje dat je wilt hebben, of je vraagt geld en koopt het voor hem (mag hij het inpakken) of je geeft aan een goede vriend(in) een lijstje wat je wilt hebben en kan hij het daar vragen.

Help hem daarbij. Misschien wanneer hij een keer wel voor een cadeautje heeft gezorgd dat geven ook fijn kan zijn. Moet het gewoon een keer ervaren.

Dus geen hints geven, maar concrete opdracht. Kijk bij bol.com vind ik dit een leuk boek voor Kerst, of deze armband, of deze fotolijstjes, etc etc Met link, waar hij alleen maar op hoeft te klikken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik bedoel zelfs vogels geven elkaar in de paartijd strootjes en wurmpjes. Het hoort er allemaal bij. Het vrouwtje gaat echt niet door met het nestbouwen als hij ongevoelig is voor dat soort prikkels. Het verzekert haar ervan dat hij gaat meehelpen en dat hij haar niet laat zitten als ze eieren heeft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
SallySpectra* schreef:
11-12-2019 17:15

http://neatdesigns.net/wp-content/uploa ... 03/626.jpg
S-Meds schreef:
11-12-2019 17:05
wat een rare kwast
Ja heel raar. I love it. Ik vind hem geweldig. Dit is de leukste relatie ooit (en ik heb heus leuke exen). Hij heeft wel wat min puntjes maar niemand is perfect. Bovendien ben ik realistisch en weet ik dat ik zelf ook minpunten heeft. Die hij 100 procent accepteert.
RikM schreef:
11-12-2019 17:17
Alsof je een hond een koekje geeft.
Skinner en de black box, 1910 of zo toch?
retrostar schreef:
Ik bedoel zelfs vogels geven elkaar in de paartijd strootjes en wurmpjes. Het hoort er allemaal bij. Het vrouwtje gaat echt niet door met het nestbouwen als hij ongevoelig is voor dat soort prikkels. Het verzekert haar ervan dat hij gaat meehelpen en dat hij haar niet laat zitten als ze eieren heeft.
Ja, en spinnen vreten elkaar op na de daad. Wat wil je nou zeggen?
retrostar schreef:

Sex is geen machtsspel. Dat merkt hij sowieso wel. Ons sexleven is geweldig. Ik heb helemaal niks te klagen. Beste sex ooit.
Meer laten blijken in bed dat ik gek op hem ben kan njet (en andersom ook hoor) en als ik t zou moeten minderen zou ik mezelf er mee hebben.
retrostar schreef:
Echt niet dat ik een huis ga bouwen, dus die wurmpjes mag hij gewoon lekker houden.
En mijn eieren verschrompelen in rap tempo; beter dan ook om de verwachtingen wat te temperen.
Ik koop mijn eigen cadeaus.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 11-12-2019 17:26
0.34% gewijzigd
Door deze post bedenk ik me nu opeens dat dit bij ons thuis ook zo gaat. Ik vind het leuk om cadeaus onder de boom te leggen, dus ik leg er cadeaus neer voor mijn kinderen, mijn man en voor mezelf. Ik hecht er verder ook geen waarde aan, ik weet zeker als ik tegen m'n man zeg dat hij een cadeau moet halen omdat ik dat leuk vind dat hij dat zal doen. Maar uit zichzelf zal hij er nu niet aan denken. Denk dat je twee opties hebt: zelf regelen, of duidelijk tegen hem zeggen. Hij zal niet opeens zelf heel romantisch bedenken dat hij dit moet doen.
-Darkside- schreef:
11-12-2019 16:16
Gewoon zeggen.
'Ik wil met kerst cadeaus doen. Dit en dit heb ik voor de kinderen, voor jou heb ik ook iets, dus ik verwacht dat jij iets voor mij koopt. Richtprijs xxxx euro.'
Precies dit.

Of deze: https://i.pinimg.com/236x/86/d2/53/86d2 ... enware.jpg

Kan iemand met plakrecht ze plakken? :-*
https://static.businessinsider.com/imag ... /image.jpg
Dymphnatam schreef:
11-12-2019 17:20
Ja, en spinnen vreten elkaar op na de daad. Wat wil je nou zeggen?
Niet elkaar natuurlijk.
SallySpectra* schreef:
11-12-2019 17:15
Ik kom echt niet in de stemming met een lompe onattente pummel. Maar iedereen mag zijn eigen standaarden bepalen uiteraard wat betreft partner.
Ik geef niks om cadeautjes en mijn man is er dol op. Man maakt heel duidelijk aan mij wat hij wil, en als hij niks weet dan geef ik hem mijn creditcard en stuur hem uit shoppen.
Voor mezelf maak ik een verlanglijstje op amazon.com voor zo rond het bedrag dat hij voor zichzelf aan kados heeft gevraagd. Als die lijst af is roep ik hem erbij en vraag hem of ie dit wil geven, antwoord is altijd ja, en dan bestel ik de hele lijst op zijn credit card.

Man zou best spontaan cadeautjes voor mij willen uitzoeken maar hij heeft zo'n verschrikkelijke smaak dat ik dat snel de kop in heb gedrukt.

Voor de kinderen vind ik cadeaus uitzoeken wel leuk. Voor onszelf vind ik dat we al voldoende spullen hebben dus zou graag de hele uitwisseling stopzetten maar dat krijg ik er niet door bij man.
Ik ga kerst met mijn ex en kind vieren, dus ik verwacht geen kado's. Koop wel lekker iets voor mezelf en leg het onder de boom!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Ik heb nu een collage gemaakt met dingen die ik leuk vind en ik ha het straks naar hem sturen. Nadat ik hem verteld heb dat ik graag een kado wil. Heel stom dat ik dat best wel eng vind... vragen om een cadeau is niet netjes ofzo... wie vraagt wordt overgeslagen. Maar ik ga het toch doen.

O en aan nestje bouwen enzo doe ik niet. Wij latten en hebben geen samenwoon plannen. Ook niet in de toekomst. Ik hou graag mijn eigen nestje met mijn kinderen en hij ook met die van hem.
retrostar schreef:
11-12-2019 17:25
Ik kom echt niet in de stemming met een lompe onattente pummel. Maar iedereen mag zijn eigen standaarden bepalen uiteraard wat betreft partner.
Met jouw strategie wordt die pummel echt niet minder lomp en onattent. Je zorgt er alleen voor dat ie denkt: als ik vanavond van bil wil gaan, moet ik wel even een bossie treurig bij de Texaco halen, anders veinst ze weer hoofdpijn.
abracadabra schreef:
11-12-2019 16:23
Ik wil natuurlijk gewoon een kado van hem. Dat hij me verrast. Omdat in mijn stomme romantische hoofd dat een teken van liefde is. Rationeel weet ik dat het onzin is. En dat wat we hebben belangrijker is dan een cadeau... En toch krijg ik dit niet losgelaten...

Soms echt lastig om vrouw te zijn ;)
Ik denk dat je dit wel leuk vindt om te lezen:

https://www.happinez.nl/liefde-relaties ... -jij-test/

Ook ik geef graag een cadeau en krijg graag een cadeau. Mijn partner is meer van het knuffelen.
Maar door de jaren heen weet hij inmiddels dat hij scoort met een cadeau voor mijn verjaardag en met kerst😉
abracadabra schreef:
11-12-2019 17:21
Sex is geen machtsspel. Dat merkt hij sowieso wel. Ons sexleven is geweldig. Ik heb helemaal niks te klagen. Beste sex ooit.
Meer laten blijken in bed dat ik gek op hem ben kan njet (en andersom ook hoor) en als ik t zou moeten minderen zou ik mezelf er mee hebben.
Wie heeft het over macht? Ik heb het over liefde en gehoord worden. Dan mag hij woest neuken als een knijn, dat maakt me echt niet meer warm als hij zo ongevoelig is voor mijn behoefte aan kleine attenties.

Maar goed, je hebt dus eigenlijk geen problemen met zijn gedrag? Prima, Opgelost dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven