Werk & Studie alle pijlers

Assessment

12-12-2019 16:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het rondkijken voor ander werk, maar de plek waar ik interesse in heb werkt met assessments. Ik ben vrij alfa en hoewel ik de cijferreeksen snap raak ik in paniek van de diagrammen. Ik heb steeds maar de helft goed, terwijl ik gewoon analytisch kan denken en dat ook bewezen heb met mijn diploma.

Hoe kom ik daar doorheen?
Oefenen kan helpen..
Oefenen tot je niet meer in paniek raakt

en als je echt goed uit de sollicitatierondes kwam "zak" je niet op de diagrammen hoor
Ze doen eerst assessment thuis en persoonlijkheidtest.

Dan als je door bent een gesprek en oefenopdracht mbt werk zelf

Ik oefen nu inderdaad veel.
De tijd die er voor staat en de hoeveelheid opgaven moet je niet naar kijken. er is niemand die alles afkrijgt binnen de tijd.
Focus je gewoon op de overige onderdelen, zoals de persoonlijkheidstest. die kan niet fout gaan als je het eerlijk invult.
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
12-12-2019 16:52
De tijd die er voor staat en de hoeveelheid opgaven moet je niet naar kijken. er is niemand die alles afkrijgt binnen de tijd.
Focus je gewoon op de overige onderdelen, zoals de persoonlijkheidstest. die kan niet fout gaan als je het eerlijk invult.
Ik ben een teamplayer etc. Ze willen zien dat je logisch kan denken. Ik hen altijd in de alfahoek gewerkt maar ik wil een switch maken

Ben ook aan het broeden op de brief.
Oefenen én onthouden! Je wordt er echt handiger in als je wat verschillende manieren hebt gezien en onthouden om te proberen. Dus noteer welke je fout hebt en waar het in zat. Ook met blokjes draaien logica-vraagstukken en opeenvolgende figuren kun je noteren welke opties vaak voorkomen. Dan heb je alvast een paar opties om te proberen en ook al is het weer een andere oplossing, je kunt wel al gaan uitsluiten van antwoorden.
Wooloo schreef:
12-12-2019 16:54
Ik ben een teamplayer etc. Ze willen zien dat je logisch kan denken. Ik hen altijd in de alfahoek gewerkt maar ik wil een switch maken

Ben ook aan het broeden op de brief.
Je denkt in ieder geval vooruit, als je de brief nog moet schrijven/sturen. Dat is alvast de goede kant op.
Nu het logische nog.

Een test bestaat uit meerdere onderdelen, en die reeksen maken daar deel van uit. Hoe groot is de kans dat één enkel onderdeel doorslaggevend zal zijn?

Je zegt dat je met je diploma bewezen hebt dat je het wel kan, maar een diploma zegt in mijn ogen niet zo veel. De ene heeft sommige vakken met hakken over de sloot na 7 herexamens gehaald en het dubbele aantal jaar over de studie gedaan, en een ander heeft nooit gestudeerd en geen diploma en blijkt in de praktijk gegroeid en een uitblinker te zijn.

Zelfreflectie zegt meer. Analystisch denken onder tijdsdruk is niet je sterkste punt. Misschien werk je over het algemeen al beter zonder tijdsdruk. Dan is het goed omdat van jezelf te weten en te overwegen in hoeverre je tijdens je werk constant tijdsdruk wil ervaren. Niet iedereen wordt daar blij van.

Om welke functie gaat het?
Ik ga volgende maand beginnen aan een nieuwe baan waarvoor ik ook allerlei assessments heb moeten doen (en dus gehaald heb). En ik ben ook een alfa in hart en nieren.

Ik heb veel geoefend op de cijferreeksen, omdat ik daar dus ook niet zo goed in ben. Dat oefenen heeft zeker geholpen: vaak zijn die cijferreeksen namelijk opgebouwd uit een vast aantal ‘trucjes’.

Desalniettemin was mijn score op de cijferreeksen wat aan de lage kant. Maar op de verbale testen en logisch redeneren scoorde ik dan weer bijzonder hoog. En dat zijn nou juist de vaardigheden die in mijn nieuwe functie nodig zijn.

Zolang je geen enorme cijfernerd hoeft te zijn voor die baan, is het dus niet per se een ramp als je op dat onderdeel wat lager scoort.
toen ik jaaren geleden was aangenomen voor mijn eerste baan, moest ik nog even langs de hoogste directeur 'passeren' om te worden goedgekeurd. Die keek eens naar mijn testresulaten en schoot in de lach 'een cijferaar ben je blijkbaar niet.'

Gelukkig draaide het in die baan om heel andere dingen ;-)
.
calamitycat wijzigde dit bericht op 13-12-2019 17:31
99.76% gewijzigd
Ik adviseer je een kat.
Niet elk assessment is hetzelfde dus je hoeft ook niet altijd een cijferreeks te krijgen. Het is maar net waar ze op testen. Kan je ook gewoon navragen.
Ik heb veel assessments gedaan voor banen, ze zijn inderdaad verschillend met case studies en taalstellingen, maar de cijferreeks en ruimtelijk inzicht met blokjes draaien zit er echt vrijwel áltijd in.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 12-12-2019 20:25
0.49% gewijzigd
Nitflex schreef:
12-12-2019 20:21
Ik heb veel assessments gedaan voor banen, ze zijn inderdaad verschillend met case studies en taakstellingen, maar de cijferreeks en ruimtelijk inzicht met blokjes draaien zit er echt vrijwel áltijd in.
Ja maar er is dus een kans dat ze er níet in zitten en dan is het toch jammer als je er weken op hebt zitten zwoegen.
SallySpectra* schreef:
12-12-2019 20:23
Ja maar er is dus een kans dat ze er níet in zitten en dan is het toch jammer als je er weken op hebt zitten zwoegen.
Qua kansberekening zou ik TO Toch echt aanraden die reeksen te oefenen, zitten er geheid in
MevrKakel schreef:
12-12-2019 19:23
Je denkt in ieder geval vooruit, als je de brief nog moet schrijven/sturen. Dat is alvast de goede kant op.
Nu het logische nog.

Een test bestaat uit meerdere onderdelen, en die reeksen maken daar deel van uit. Hoe groot is de kans dat één enkel onderdeel doorslaggevend zal zijn?

Je zegt dat je met je diploma bewezen hebt dat je het wel kan, maar een diploma zegt in mijn ogen niet zo veel. De ene heeft sommige vakken met hakken over de sloot na 7 herexamens gehaald en het dubbele aantal jaar over de studie gedaan, en een ander heeft nooit gestudeerd en geen diploma en blijkt in de praktijk gegroeid en een uitblinker te zijn.

Zelfreflectie zegt meer. Analystisch denken onder tijdsdruk is niet je sterkste punt. Misschien werk je over het algemeen al beter zonder tijdsdruk. Dan is het goed omdat van jezelf te weten en te overwegen in hoeverre je tijdens je werk constant tijdsdruk wil ervaren. Niet iedereen wordt daar blij van.

Om welke functie gaat het?
Ik werk goed onder tijdsdruk maar niet met die stomme diagrammen haha.

Ik wil een heel andere kant op en dacht aan een traineeship.
Procne schreef:
12-12-2019 19:26
Ik ga volgende maand beginnen aan een nieuwe baan waarvoor ik ook allerlei assessments heb moeten doen (en dus gehaald heb). En ik ben ook een alfa in hart en nieren.

Ik heb veel geoefend op de cijferreeksen, omdat ik daar dus ook niet zo goed in ben. Dat oefenen heeft zeker geholpen: vaak zijn die cijferreeksen namelijk opgebouwd uit een vast aantal ‘trucjes’.

Desalniettemin was mijn score op de cijferreeksen wat aan de lage kant. Maar op de verbale testen en logisch redeneren scoorde ik dan weer bijzonder hoog. En dat zijn nou juist de vaardigheden die in mijn nieuwe functie nodig zijn.

Zolang je geen enorme cijfernerd hoeft te zijn voor die baan, is het dus niet per se een ramp als je op dat onderdeel wat lager scoort.
Dank je. Een deel heeft te maken met coderen maar dat gaat me gewoon goed af tot nu toe, ik ben me ruimschoots aan het voorbereiden. Talig ben ik wel sterk.
lilalinda schreef:
12-12-2019 20:39
Qua kansberekening zou ik TO Toch echt aanraden die reeksen te oefenen, zitten er geheid in
Inderdaad, daar kun je eigenlijk wel vanuit gaan. Geen tijd te verliezen met wachten op antwoord.
Wooloo schreef:
12-12-2019 21:06
Dank je. Een deel heeft te maken met coderen maar dat gaat me gewoon goed af tot nu toe, ik ben me ruimschoots aan het voorbereiden. Talig ben ik wel sterk.
Oh, coderen, dan krijg je ook zeker de syllogismen, geen vogels hebben vleugels - alle vissen hebben vleugels en dan multiple choice antwoorden.
Nitflex schreef:
12-12-2019 21:13
Oh, coderen, dan krijg je ook zeker de syllogismen, geen vogels hebben vleugels - alle vissen hebben vleugels en dan multiple choice antwoorden.
Die kan ik wel. Ik zie doorzie die stomme symbolen nooit, that's all.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven