Zwanger en Kerstdiner
vrijdag 13 december 2019 om 15:35
Ik heb vandaag ontdekt dat ik pril zwanger ben. We waren nog niet heel serieus bezig maar het is blijkbaar sneller gelukt dan gedacht. Ik heb vanavond een uitgebreid Kerstdiner van mijn werk in een heel goed restaurant, we hebben een klein team (10/15 personen ) en ze zijn het van mij gewend dat ik altijd mee doe aan het wijnarrangement
wat is een goed excuus? Ik heb net nog gewerkt dus zeggen dat ik ziek ben ofzo werkt niet, daarnaast zou mijn collega me thuis brengen zodat ik kon drinken... bij binnenkomst maar aangeven bij personeel en vragen of ze me iets alcoholvrij kunnen geven?
sofiej1986 wijzigde dit bericht op 13-12-2019 17:35
2.99% gewijzigd
vrijdag 13 december 2019 om 17:46
Die moet je dan nu wel doorbakken eten.SofieJ1986 schreef: ↑13-12-2019 16:57Nee ik kan niet zelf kiezen, we konden een week vooraf menu wensen of dieet wensen doorgeven. Ik ga wel naast man zitten, dan schuif ik het op zijn bord als ik het niet zou mogen. Gelukkig is het nu wel vaak hert of eend ofzo dus dat zal wel loslopen
vrijdag 13 december 2019 om 17:59
Maar ze is al 4 weken zwanger, dus zou het niet aanraden als ze weet zwanger te zijn.ninanoname schreef: ↑13-12-2019 15:51Mijn verloskundige vertelde me trouwens dat het de eerste 2 weken nog niet zo heel belangrijk is, omdat je nog geen bloedbaan deelt. Maar dat was misschien wel een reactie op mijn hyperventilatie-aanval toen ik 3 maanden ipv 3 weken zwanger bleek. En ik had rauw vlees op, en rauwe vis, en wijn en rauwmelkse kaas.![]()
Verloskundige heeft wel gelijk dat als je het niet weet, het niet een reden is om je zoooo schuldig te voelen, want je wist niet beten. Maar zij weet wel beter
vrijdag 13 december 2019 om 18:06
Zolang je afgelopen weekend niet zwaar doorgezakt bent en met een kater naar je werk kan je ook zeggen dat jij en je partner afgesproken hebben om de 6 weken voor kerst geen alcohol te drinken. Op facebookpagina zie ik regelmatig ads van stopwijnen of minder drinken. Gewoon om gezondheidsredenen. Maak er geen groot ding van, want hoe meer nadruk jij er oplegt om wantrouwende je collega's worden.
(Tijdelijk) stoppen met drinken is helemaal hip. Althans in mijn omgeving. Zoek van te voren even wat voordeelden op wat alcohol doet met je lichaam op je telefoon.
(Tijdelijk) stoppen met drinken is helemaal hip. Althans in mijn omgeving. Zoek van te voren even wat voordeelden op wat alcohol doet met je lichaam op je telefoon.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
vrijdag 13 december 2019 om 18:11
Vaker een borrel overslaan in de toekomst dusSofieJ1986 schreef: ↑13-12-2019 15:43Ja dat dus... als ik soms een ronde oversla met een borrel ofzo vragen ze meteen of ik zwanger ben
vrijdag 13 december 2019 om 18:41
Wat een kolder dit. Kwalijk. Bijvoorbeeld toxoplasose of listeria kan leiden tot een (vroege) miskraam.aloha66 schreef: ↑13-12-2019 16:22En daarom moeten mensen die maar wat zeggen niet reageren op een forum.
Echt waar pas vanaf een week of tien geef je als moeder voedingsstoffen door. Te veel alcohol is nooit goed, net als te veel hardlopen of te veel wortels kauwen .
De natuur heeft het zo geregeld dat zolang je nog niets weet, en dat is normaal gesproken als je je menstruatie een keer hebt over geslagen (echo's en testen zijn niet door de natuur gemaakt) je je kind ook geen kwaad kan doen door eten of drinken. Mooi toch.
vrijdag 13 december 2019 om 18:44
Ongelooflijk dat je denkt dat 1 wijntje best kan. Als je niet weet dat je zwanger bent en je drinkt rond de conceptie een wijntje is dat wat anders dan bewust denken: ah joh, eentje kan geen kwaad. Vraag me ook af of je er dan van geniet.
https://www.google.nl/amp/s/www.rtlnie ... 8706%3famp
vrijdag 13 december 2019 om 18:56
Als iemand me iets aanbiedt wat ik niet wil zeg ik "nee, dank je".
Gaat de ander erop door dan zeg ik "nee nu niet, ik moet nog ergens heen", of iets doen, of ik heb daar geen trek in, of ik verbeter mijn leven, of wat dan ook. Maar alleen maar als het een heel goede bekende is.
Wel gefeliciteerd, overigens.
Gaat de ander erop door dan zeg ik "nee nu niet, ik moet nog ergens heen", of iets doen, of ik heb daar geen trek in, of ik verbeter mijn leven, of wat dan ook. Maar alleen maar als het een heel goede bekende is.
Wel gefeliciteerd, overigens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 13 december 2019 om 19:06
Gewoon een beetje aan je wijntje nippen. En als ze vragen waarom je niet doordrinkt, gewoon zeggen dat je hoofdpijn hebt. Dikke kans dat ze niet doorvragen als er een wijntje voor je neus staat.
En gefeliciteerd! Ik zou het nog even niet zeggen totdat je een hartje gehoord hebt. Tenzij je het juist fijn zou vinden om erover te praten op kantoor mocht het onverhoopt misgaan.
En gefeliciteerd! Ik zou het nog even niet zeggen totdat je een hartje gehoord hebt. Tenzij je het juist fijn zou vinden om erover te praten op kantoor mocht het onverhoopt misgaan.
vrijdag 13 december 2019 om 19:20
vrijdag 13 december 2019 om 19:23
Tip: betrek dit op jezelf. Wat je schrijft is gewoon niet waar. Zie bijvoorbeeld hier, over alcohol en zwangerschap - inclusief hele vroege zwangerschap: https://www.stap.nl/nl/home/alcohol-zwangerschap.htmlaloha66 schreef: ↑13-12-2019 16:22En daarom moeten mensen die maar wat zeggen niet reageren op een forum.
Echt waar pas vanaf een week of tien geef je als moeder voedingsstoffen door. Te veel alcohol is nooit goed, net als te veel hardlopen of te veel wortels kauwen .
De natuur heeft het zo geregeld dat zolang je nog niets weet, en dat is normaal gesproken als je je menstruatie een keer hebt over geslagen (echo's en testen zijn niet door de natuur gemaakt) je je kind ook geen kwaad kan doen door eten of drinken. Mooi toch.
Wat de natuur dan wel weer ‘goed’ geregeld heeft, is dat als er heel vroeg in de zwangerschap iets misgaat, dat vaak leidt tot een miskraam, en niet tot een kind dat geboren wordt met afwijkingen. Ik gok dat TO dat alleen helemaal niet zo’n goede uitkomst zou vinden.
vrijdag 13 december 2019 om 19:49
naamloosjes schreef: ↑13-12-2019 16:53Ik zou zeggen dat je blaasontsteking een dikke, vette SOA hebt en antibiotica slikt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 13 december 2019 om 19:54
Stop alsjeblieft met dit verkondigen! Alcohol kan namelijk wel degelijk kwaad. Ook al is er nog geen bloedband, tóch is alcohol al vanaf de conceptie schadelijk voor de embryo.aloha66 schreef: ↑13-12-2019 16:22En daarom moeten mensen die maar wat zeggen niet reageren op een forum.
Dit heb ik geleerd tijdens mijn (universitaire) vak over neurobiologie en prenatale ontwikkeling, en ik denk dat de professoren die me dit vertelde er toch wel verstand van hebben. Zij benadrukten allemaal zeer sterk dat het idee dat alcohol vroeg in de zwangerschap geen kwaad kan absoluut een fabeltje is. Het is even geleden dat ik hier mee bezig was dus de details weet ik niet meer, maar het kwam er op neer dat alcohol dmv osmose kon worden opgenomen door de cellen waar de embryo zijn voeding uit haalt (en kan dus op die manier bij de embryo terecht komen).
Bovendien, uit je eigen link: "Het onderzoek toont bovendien aan dat het heel belangrijk is om tijdens de eerste elf weken van de zwangerschap gezond te eten. Sterker nog: eigenlijk moet de moeder dat al ruim voor de zwangerschap begint, doen."
vrijdag 13 december 2019 om 19:56
Ik weet niet wat voor band je met je collega's hebt, maar kun je niet gewoon zeggen dat je niet drinkt ivm kinderwens, 'gewoon voor het geval dat'? Dan weten ze misschien wel dat ze op termijn een zwangerschapsaankondiging kunnen verwachten, maar dat betekent natuurlijk niet dat je ook al echt zwanger bent. En met veel andere smoesjes (bob, AB) trekken ze die conclusie waarschijnlijk wél...
vrijdag 13 december 2019 om 20:03
Dat. Opvallend hoe weinig mensen echt weten. Sla de wetenschappelijke literatuur erop na en je vindt dat je al rond de conceptie niet meer moet drinken.Chamaedorea schreef: ↑13-12-2019 19:54Stop alsjeblieft met dit verkondigen! Alcohol kan namelijk wel degelijk kwaad. Ook al is er nog geen bloedband, tóch is alcohol al vanaf de conceptie schadelijk voor de embryo.
Dit heb ik geleerd tijdens mijn (universitaire) vak over neurobiologie en prenatale ontwikkeling, en ik denk dat de professoren die me dit vertelde er toch wel verstand van hebben. Zij benadrukten allemaal zeer sterk dat het idee dat alcohol vroeg in de zwangerschap geen kwaad kan absoluut een fabeltje is. Het is even geleden dat ik hier mee bezig was dus de details weet ik niet meer, maar het kwam er op neer dat alcohol dmv osmose kon worden opgenomen door de cellen waar de embryo zijn voeding uit haalt (en kan dus op die manier bij de embryo terecht komen).
Bovendien, uit je eigen link: "Het onderzoek toont bovendien aan dat het heel belangrijk is om tijdens de eerste elf weken van de zwangerschap gezond te eten. Sterker nog: eigenlijk moet de moeder dat al ruim voor de zwangerschap begint, doen."
vrijdag 13 december 2019 om 20:06
Of denk logisch na: niets groeit uit het niets. Je kunt een zaadje ook niet gewoon op de vensterbank leggen en kijken hoe hij ontkiemt. Na de initiële celdeling komen die voedingsstoffen ergens vandaan. De dooierzak van het embryo is ook niet zomaar vanzelf gevuld.Lachattenoir schreef: ↑13-12-2019 20:03Dat. Opvallend hoe weinig mensen echt weten. Sla de wetenschappelijke literatuur erop na en je vindt dat je al rond de conceptie niet meer moet drinken.
vrijdag 13 december 2019 om 20:07
Mensen gewoon géén alcohol. Punt. En lees je anders even in over FAS.
Echt, domme gedoe dat het ongezellig is als je geen alcohol drinkt. Ik drink al 6 jaar geen druppel meer. Mensen zijn éindelijk eens gestopt met vragen en halen zowaar standaard 0,0 voor mij in huis. Jeeej.
To; gefeliciteerd en veel plezier vanavond. Ik zou iets zeggen over morgen trainen voor een halve marathon ofzo.
Echt, domme gedoe dat het ongezellig is als je geen alcohol drinkt. Ik drink al 6 jaar geen druppel meer. Mensen zijn éindelijk eens gestopt met vragen en halen zowaar standaard 0,0 voor mij in huis. Jeeej.
To; gefeliciteerd en veel plezier vanavond. Ik zou iets zeggen over morgen trainen voor een halve marathon ofzo.
vrijdag 13 december 2019 om 20:11
Goed antwoord. Ik vind het zo stom, dat gevis, waardoor mensen bijna gedwongen worden te liegen óf veel eerder dan ze willen te vertellen dat ze zwanger zijn.borboletas schreef: ↑13-12-2019 16:52Ik heb op de vraag ‘ben je zwanger ofzo?’ wel eens geantwoord: ‘en als dat nou zo zou zijn, is dit dan de manier waarop je erachter zou willen komen of zou je mij zelf m’n moment uit laten kiezen?’ Het hielp wel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.