Zwanger en Kerstdiner

13-12-2019 15:35 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag ontdekt dat ik pril zwanger ben. We waren nog niet heel serieus bezig maar het is blijkbaar sneller gelukt dan gedacht. Ik heb vanavond een uitgebreid Kerstdiner van mijn werk in een heel goed restaurant, we hebben een klein team (10/15 personen ) en ze zijn het van mij gewend dat ik altijd mee doe aan het wijnarrangement :hyper: wat is een goed excuus? Ik heb net nog gewerkt dus zeggen dat ik ziek ben ofzo werkt niet, daarnaast zou mijn collega me thuis brengen zodat ik kon drinken... bij binnenkomst maar aangeven bij personeel en vragen of ze me iets alcoholvrij kunnen geven?
sofiej1986 wijzigde dit bericht op 13-12-2019 17:35
2.99% gewijzigd
bij binnenkomst maar aangeven bij personeel en vragen of ze met iets alcoholvrij kunnen geven?

Nou dit inderdaad en anders gebruik je het excuus dat je nog moet rijden.
Alle reacties Link kopieren
Bied jezelf aan als Bob. Zeg tegen je collega dat hij niet hoeft te rijden en dat jij wel rijd. Omdat je er morgen vroeg uit moet voor een afspraak met een vriendin en je fit wilt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Doe alsof je een antibioticakuurtje slikt, en daardoor geen alcohol mag.
Alle reacties Link kopieren
Hoofdpijn waardoor je geen zin hebt in alcohol....
Alle reacties Link kopieren
AB-kuurtje. Hooguit kans dat alle moeders 'uhu' bij zichzelf denken en genoeg weten.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat kwartje toch wel valt als een vaste drinker of roker dat ineens niet doet.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
13-12-2019 15:40
Hoofdpijn waardoor je geen zin hebt in alcohol....
Is wel een slimme, beetje moe en hoofdpijn dus beter geen alcohol :A:
Ik weet overigens dat het geen wereldprobleem is, het overvalt me alleen een beetje
Dit gaat opvallen.
Als je echt niet wil dat ze het weten kun je beter niet gaan en je ziek melden. Anders zou ik het gewoon vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
13-12-2019 15:43
Mijn ervaring is dat kwartje toch wel valt als een vaste drinker of roker dat ineens niet doet.
Ja dat dus... als ik soms een ronde oversla met een borrel ofzo vragen ze meteen of ik zwanger ben
Morgen iets belangrijks te doen.

Iedereen weet wel beter, maar niemand zal er iets van zeggen hoor.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 13-12-2019 15:45
51.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
13-12-2019 15:43
Dit gaat opvallen.
Als je echt niet wil dat ze het weten kun je beter niet gaan en je ziek melden. Anders zou ik het gewoon vertellen.
Nee ik ga geen 5 gangen diner afzeggen met een smoes, ik voel me prima! Merk niks, ik ben niet ziek ofzo, vind het zonde om niet te gaan.
SofieJ1986 schreef:
13-12-2019 15:43
Ja dat dus... als ik soms een ronde oversla met een borrel ofzo vragen ze meteen of ik zwanger ben
Nee, dat vraag je niet [aanvulling: als je écht denkt dat iemand zwanger is]. Ik weet van heel veel mensen precies wanneer ze op gelegenheden zwanger waren, maar ik heb altijd netjes afgewacht tot het moment daar was voor die persoon.

Hoogstens een wedje gelegd met collega’s. Nee hoor, -grapje.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 13-12-2019 15:49
6.86% gewijzigd
Zeg het dan gewoon. Dat omheendraaierige is zelfs voor een autist als ik overduidelijk bij vrouwen in de broedse leeftijdscategorie.
Alle reacties Link kopieren
Maar het allerbelangrijkste: :cheer2: :cheer2: GEFELICITEERD! :cheer2: :cheer2:
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
SofieJ1986 schreef:
13-12-2019 15:45
Nee ik ga geen 5 gangen diner afzeggen met een smoes, ik voel me prima! Merk niks, ik ben niet ziek ofzo, vind het zonde om niet te gaan.
Gewoon gaan en zeggen dat je ineens hoofdpijn kreeg en een pijnstiller geslikt hebt. Voor de zekerheid maar even de alcohol laten staan of zeggen dat je rustig aan doet ( en dan bij binnenkomst vertellen en dan een non alcohol drankje krijgen, zodat de rest het niet door heeft)
Nitflex schreef:
13-12-2019 15:47
Nee, dat vraag je niet [aanvulling: als je écht denkt dat iemand zwanger is]. Ik weet van heel veel mensen precies wanneer ze op gelegenheden zwanger waren, maar ik heb altijd netjes afgewacht tot het moment daar was voor die persoon.

Hoogstens een wedje gelegd met collega’s. Nee hoor, -grapje.
Dat is wel zo netjes! Ik drink nooit alcohol , maar blijkbaar weten veel mensen het niet. Ik krijg dus vaak de uhuh blikken :proud:
redbulletje schreef:
13-12-2019 15:47
Zeg het dan gewoon. Dat omheendraaierige is zelfs voor een autist als ik overduidelijk bij vrouwen in de broedse leeftijdscategorie.
Ja dit eigenlijk. Is het echt zo gek om te zeggen dat je zwanger bent?
Alle reacties Link kopieren
Mijn verloskundige vertelde me trouwens dat het de eerste 2 weken nog niet zo heel belangrijk is, omdat je nog geen bloedbaan deelt. Maar dat was misschien wel een reactie op mijn hyperventilatie-aanval toen ik 3 maanden ipv 3 weken zwanger bleek. En ik had rauw vlees op, en rauwe vis, en wijn en rauwmelkse kaas. ;-D
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
13-12-2019 15:49
Maar het allerbelangrijkste: :cheer2: :cheer2: GEFELICITEERD! :cheer2: :cheer2:
Dankjewel :)
Gefeliciteerd!!
Ik denk dat, wat je ook zegt, er zeker mensen zullen zijn die het doorhebben. Want moe zijn, of ineens hoofdpijn hebben, en dan toch vrolijk zijn en ook geen half glas willen drinken terwijl je normaal gesproken graag een wijntje drinkt? Daar trapt niemand in.
Maar hopelijk is men beleefd genoeg om dat gewoon even voor zich te houden.
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
13-12-2019 15:51
Ja dit eigenlijk. Is het echt zo gek om te zeggen dat je zwanger bent?
Ik vind het niet gek om zulk groot en intiem nieuws nog even voor jezelf te houden. Ik weet nog dat ik dat een heel speciale periode vond. Vriend en ik waren samen op de hoogte van iets heel mooi s en vanaf het moment dat ik vertelde dat ik zwanger was, voelde het al als loslaten. Dus het is best gek om op dag 1 van je zwangerschap wel collega's en niet familie of goede vrienden te vertellen dat je in verwachting bent.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Marloesjuh51 schreef:
13-12-2019 15:51
Dat is wel zo netjes! Ik drink nooit alcohol , maar blijkbaar weten veel mensen het niet. Ik krijg dus vaak de uhuh blikken :proud:
Jawel, maar da’s meestal meer als ze niet daadwerkelijk denken dat je zwanger bent. Bij een rondje overslaan enzo.

En anders; laat ze maar uhuh-en. Jij wacht gewoon rustig af hoe alles verloopt en vertelt het op jouw moment. Dat komt dan vaak niet als een verrassing, maar dat maakt niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
13-12-2019 15:51
Ja dit eigenlijk. Is het echt zo gek om te zeggen dat je zwanger bent?
Ik zou eigenlijk deze zondag ongesteld moeten worden dus ik ben nog niet eens 4 weken zwanger. De kans is dan ook heel groot dat het de as weken alsnog mis zou gaan. Ik vind mijn collega’s heel lief maar ze hoeven niet nu al te weten dat ik zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, geniet er nog maar even van, want ik ben nu 7 weken zwanger en heb helemaal geen eetlust meer.😂
Zou idd gewoon zeggen dat je niet wilt drinken omdat je last hebt van hoofdpijn ofzo.
Do you want to be right? Or happy?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven