Zwanger en Kerstdiner
vrijdag 13 december 2019 om 15:35
Ik heb vandaag ontdekt dat ik pril zwanger ben. We waren nog niet heel serieus bezig maar het is blijkbaar sneller gelukt dan gedacht. Ik heb vanavond een uitgebreid Kerstdiner van mijn werk in een heel goed restaurant, we hebben een klein team (10/15 personen ) en ze zijn het van mij gewend dat ik altijd mee doe aan het wijnarrangement
wat is een goed excuus? Ik heb net nog gewerkt dus zeggen dat ik ziek ben ofzo werkt niet, daarnaast zou mijn collega me thuis brengen zodat ik kon drinken... bij binnenkomst maar aangeven bij personeel en vragen of ze me iets alcoholvrij kunnen geven?
sofiej1986 wijzigde dit bericht op 13-12-2019 17:35
2.99% gewijzigd
vrijdag 13 december 2019 om 21:08
Doorgebakken eend en hert lijken me niet zo'n topper....SofieJ1986 schreef: ↑13-12-2019 16:57Nee ik kan niet zelf kiezen, we konden een week vooraf menu wensen of dieet wensen doorgeven. Ik ga wel naast man zitten, dan schuif ik het op zijn bord als ik het niet zou mogen. Gelukkig is het nu wel vaak hert of eend ofzo dus dat zal wel loslopen
Kun je niet alsnog vis of vegetarisch krijgen?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
vrijdag 13 december 2019 om 21:09
Neeeeeeee!!!Dropdrop schreef: ↑13-12-2019 16:52Dit. Mensen zijn niet gek. Als je een apart menu wil, misschien ook even vertellen aan het restaurant dat het nog een geheim is, anders zitten er zometeen felicitatiesterretjes in je voorgerecht of wordt er geroepen 'wie is er zwanger en wilde dit andere gerecht?'
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
vrijdag 13 december 2019 om 21:17
vrijdag 13 december 2019 om 21:18
vrijdag 13 december 2019 om 21:20
Ik drink eigenlijk altijd in gezelschap met een avondje uit. Bij een diner of borrel zal niet snel fris nemen, tenzij er een reden voor is. Dan ben je nog geen alcoholist, maar het valt mensen wel op natuurlijk.
vrijdag 13 december 2019 om 21:24
Sneu voor wie echt een blaas- oor-, of wat voor ontsteking dan ook heeft, maar zodra iemand daarmee aan komt zetten denk ik al meteen dat ze zwanger is. Zeker iemand van in de 30.whitewolves schreef: ↑13-12-2019 17:54Huh hoezo? Dat is gewoon een legitieme reden om überhaupt niet te drinken.
Alleen al omdat de meeste mensen prima een enkel wijntje nemen tijdens een antibioticakuurtje.
zaterdag 14 december 2019 om 02:10
Dan heb je zelf dus al lopen roepen dat je er mee bezig was? En dan nu ineens geheimzinnig doen terwijl ze eerst mee mochten geiten.SofieJ1986 schreef: ↑13-12-2019 15:43Ja dat dus... als ik soms een ronde oversla met een borrel ofzo vragen ze meteen of ik zwanger ben
Jammer hoor.
Net als dat je altijd mee deed, en nooit eens niet. Dat valt mij op.
Je hebt niet momenten dat je wel drinkt of niet drinkt? Wel rookt of niet rookt?
Dat is een behoorlijk ongezonde basis om een kind te gaan dragen.
Een antibioticakuur plus een vroege afspraak lijken me nu het enige excuus waar iemand dan nog in kan trappen. Maar ga dan wel discreet om met je biefstuk of ei (bestel iets anders zodat het niet opvalt).
zaterdag 14 december 2019 om 07:19
Ga je lekker?MevrKakel schreef: ↑14-12-2019 02:10Dan heb je zelf dus al lopen roepen dat je er mee bezig was? En dan nu ineens geheimzinnig doen terwijl ze eerst mee mochten geiten.
Jammer hoor.
Je hebt niet momenten dat je wel drinkt of niet drinkt? Wel rookt of niet rookt?
Een antibioticakuur plus een vroege afspraak lijken me nu het enige excuus waar iemand dan nog in kan trappen. Maar ga dan wel discreet om met je biefstuk of ei (bestel iets anders zodat het niet opvalt).
zaterdag 14 december 2019 om 08:00
Heb je altijd zoveel vooroordelen? Niemand weet dat wij een kindje willen, het was ook in de 1e ronde meteen raak dus er is niet veel te geiten. Daarnaast drink ik inderdaad alcohol als ik op mijn werk een borrel of diner heb, net als de rest, dat maakt me nog geen alcoholist.MevrKakel schreef: ↑14-12-2019 02:10Dan heb je zelf dus al lopen roepen dat je er mee bezig was? En dan nu ineens geheimzinnig doen terwijl ze eerst mee mochten geiten.
Jammer hoor.
Maar goed ik heb een heerlijke avond gehad, net alsof gedaan met een glas prosecco en daarna alleen maar water gedronken.
zaterdag 14 december 2019 om 08:16
SofieJ1986 schreef: ↑14-12-2019 08:00Heb je altijd zoveel vooroordelen? Niemand weet dat wij een kindje willen, het was ook in de 1e ronde meteen raak dus er is niet veel te geiten. Daarnaast drink ik inderdaad alcohol als ik op mijn werk een borrel of diner heb, net als de rest, dat maakt me nog geen alcoholist.
Maar goed ik heb een heerlijke avond gehad, net alsof gedaan met een glas prosecco en daarna alleen maar water gedronken.
En verder? Vragen en opmerkingen gehad?
zaterdag 14 december 2019 om 08:28
Dit. Of dat je net hebt gehoord dat het niet goed gaat met opa en je weg wil kunnen als dat nodig is.
En dan discreet 1 glas alcolvrije bubbels bij binnenkomst bestellen.
Gefeliciteerd!
Edit: ah, mosterd..
zaterdag 14 december 2019 om 09:09
Wel veel waarom ik geen wijntje nam bij het eten. Smoesje gebruikt van de hoofdpijn en dat man dan lekker kan drinken en ik me opoffer als Bob. Ik merkte niet echt een rare reactie maar misschien denken ze er iets anders over. Volgende uitdaging is het uit eten 2e kerstdag met mijn ouders
Normaal zouden er 1-2 flessen doorheen gaan bij een goed etentje.
zaterdag 14 december 2019 om 09:59
Gefeliciteerd TO!SofieJ1986 schreef: ↑14-12-2019 09:09Wel veel waarom ik geen wijntje nam bij het eten. Smoesje gebruikt van de hoofdpijn en dat man dan lekker kan drinken en ik me opoffer als Bob. Ik merkte niet echt een rare reactie maar misschien denken ze er iets anders over. Volgende uitdaging is het uit eten 2e kerstdag met mijn ouders![]()
Goed opgelost zo. Fijn dat je hebt genoten van je kerstdiner. Pas dezelfde truc toe bij je ouders. Komt goed.
zaterdag 14 december 2019 om 10:02
Fijn voor je. Maar dat wil niet zeggen dat het aan te raden is.DuchessMeganMarkle schreef: ↑14-12-2019 09:51Ik heb gedronken tijdens de zwangerschap, alleen ik wist niet dat ik zwanger was. Met de baby gaat het goed.
zaterdag 14 december 2019 om 10:06
Zou je je ouders die dag niet gewoon vertellen dat je zwanger bent? Het lijkt me een mooi moment daarvoorSofieJ1986 schreef: ↑14-12-2019 09:09Wel veel waarom ik geen wijntje nam bij het eten. Smoesje gebruikt van de hoofdpijn en dat man dan lekker kan drinken en ik me opoffer als Bob. Ik merkte niet echt een rare reactie maar misschien denken ze er iets anders over. Volgende uitdaging is het uit eten 2e kerstdag met mijn ouders![]()
zaterdag 14 december 2019 om 10:12
Als je met andere mensen uit (eten) bent is het toch logisch dat je dan drinkt. Wellicht in veel gevallen slechts 1 of 2 glaasjes voor de meeste mensen, maar als je dan opeens helemaal niets alcoholisch pakt dan valt dat wel op ja. Zeker bij vrouwen in de leeftijd dat ze zich doorgaans voortplanten.