Zwanger en Kerstdiner
vrijdag 13 december 2019 om 15:35
Ik heb vandaag ontdekt dat ik pril zwanger ben. We waren nog niet heel serieus bezig maar het is blijkbaar sneller gelukt dan gedacht. Ik heb vanavond een uitgebreid Kerstdiner van mijn werk in een heel goed restaurant, we hebben een klein team (10/15 personen ) en ze zijn het van mij gewend dat ik altijd mee doe aan het wijnarrangement
wat is een goed excuus? Ik heb net nog gewerkt dus zeggen dat ik ziek ben ofzo werkt niet, daarnaast zou mijn collega me thuis brengen zodat ik kon drinken... bij binnenkomst maar aangeven bij personeel en vragen of ze me iets alcoholvrij kunnen geven?
sofiej1986 wijzigde dit bericht op 13-12-2019 17:35
2.99% gewijzigd
zaterdag 14 december 2019 om 10:13
Ook als BOB mag je 2 glazen drinken. Het zou hier in elk geval wel opvallen als iemand die nog moet rijden helemaal niets wil drinken en dat opeens als smoesje gebruikt.SofieJ1986 schreef: ↑14-12-2019 09:09Wel veel waarom ik geen wijntje nam bij het eten. Smoesje gebruikt van de hoofdpijn en dat man dan lekker kan drinken en ik me opoffer als Bob. Ik merkte niet echt een rare reactie maar misschien denken ze er iets anders over. Volgende uitdaging is het uit eten 2e kerstdag met mijn ouders![]()
Normaal zouden er 1-2 flessen doorheen gaan bij een goed etentje.
zaterdag 14 december 2019 om 10:49
Hier drinkt de BOB niets.redbulletje schreef: ↑14-12-2019 10:13Ook als BOB mag je 2 glazen drinken. Het zou hier in elk geval wel opvallen als iemand die nog moet rijden helemaal niets wil drinken en dat opeens als smoesje gebruikt.
zaterdag 14 december 2019 om 12:31
Huh? Het is toch volledig haar goed recht om geheimzinnig te doen over zoiets, zelfs al zouden ze weten dat ze bezig was? Het is zo pril, ze weet het zelf nota bene nog niet eens een dag. Zou lekker worden dat ze het nu maar meteen moet delen omdat er toevallig een kerstdiner met wijn is vandaag.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 14 december 2019 om 14:10
Hier niet. Hier is bob volledig nuchter anders stap ik niet in de auto.redbulletje schreef: ↑14-12-2019 10:13Ook als BOB mag je 2 glazen drinken. Het zou hier in elk geval wel opvallen als iemand die nog moet rijden helemaal niets wil drinken en dat opeens als smoesje gebruikt.
zaterdag 14 december 2019 om 14:50
Tjonge jonge, wat een hoop onzin zeg. Bij iemand van in de 30 die al een jong kind heeft, berekenen mensen snel wanneer het tijd is voor een tweede. In hun ogen.MevrKakel schreef: ↑14-12-2019 02:10Dan heb je zelf dus al lopen roepen dat je er mee bezig was? En dan nu ineens geheimzinnig doen terwijl ze eerst mee mochten geiten.
Jammer hoor.
Net als dat je altijd mee deed, en nooit eens niet. Dat valt mij op.
Je hebt niet momenten dat je wel drinkt of niet drinkt? Wel rookt of niet rookt?
Dat is een behoorlijk ongezonde basis om een kind te gaan dragen.
Een antibioticakuur plus een vroege afspraak lijken me nu het enige excuus waar iemand dan nog in kan trappen. Maar ga dan wel discreet om met je biefstuk of ei (bestel iets anders zodat het niet opvalt).
En in een setting als een diner of borrel nooit niet drinken is niet hetzelfde als altijd drinken.
zaterdag 14 december 2019 om 18:34
Dan zou je van mij een andere taxi mogen regelen.Due-scimmie schreef: ↑14-12-2019 14:10Hier niet. Hier is bob volledig nuchter anders stap ik niet in de auto.
Zelf houd ik ook rekening met de 1,5 uurs regeling. In 1,5 uur is één eenheid afgebroken. Dus begin van de avond lekker aperitieven en daarna over schakelen op alcoholvrij en je komt ook prima door de blaastest heen.
zaterdag 14 december 2019 om 19:31
Ik ben na een half glas witte wijn al lekker ‘los’, na een heel glas behoorlijk aangeschoten. Het is totaal onverantwoord als ik met 2 glazen wijn op ga autorijden. Ben ook wel nieuwsgierig wat er uitkomt als ik dan zou moeten blazen. Zelfs na 1 glas. Maar ik rij dus nooit als ik alcohol gedronken heb.redbulletje schreef: ↑14-12-2019 10:13Ook als BOB mag je 2 glazen drinken. Het zou hier in elk geval wel opvallen als iemand die nog moet rijden helemaal niets wil drinken en dat opeens als smoesje gebruikt.
maandag 16 december 2019 om 20:18
Ik twijfel ook ontzettend of ik het met de kerstdagen al ga vertellen... bij mijn schoonouders gaan we gourmetten en zij zijn niet zo van de alcohol, daar kom ik er zeker zonder problemen door. Alleen gaan we eerste kerstdag met mijn broer en zus eten en tweede kerstdag uit eten met mijn ouders. En die gaan het merken. Mijn moeder stuurde vandaag al dessertwijntjes over de app
Wat zouden jullie doen? Aan de ene kant wil ik het wel met ze delen, dan hoef ik verder ook niet moeilijk te doen en het is met kerst denk ik ook een hele leuke herinnering. Andere kant is natuurlijk dat ik dan in mijn 6e week zit pas, eerste echo is dan nog niet geweest.
Hebben jullie het al zo vroeg aan iemand verteld? Het is ook zo heerlijk om samen een ‘geheimpje’ te hebben. Mijn zoon is net 5 en die mag het uiteraard nog lang niet weten, die kan nog geen 2 tellen een geheim bewaren.
Wat zouden jullie doen? Aan de ene kant wil ik het wel met ze delen, dan hoef ik verder ook niet moeilijk te doen en het is met kerst denk ik ook een hele leuke herinnering. Andere kant is natuurlijk dat ik dan in mijn 6e week zit pas, eerste echo is dan nog niet geweest.
Hebben jullie het al zo vroeg aan iemand verteld? Het is ook zo heerlijk om samen een ‘geheimpje’ te hebben. Mijn zoon is net 5 en die mag het uiteraard nog lang niet weten, die kan nog geen 2 tellen een geheim bewaren.
maandag 16 december 2019 om 20:29
maandag 16 december 2019 om 20:36
Ik heb het beide keren aan mijn ouders verteld zodra ik het wist. Maar wel gewoon omdat ik dat wilde. Dat gevoel van je gedwongen voelen om het te vertellen omdat ze het merken dat je geen alcohol drinkt, dat lijkt me echt heel vervelend. Als je het echt fijner vindt om het nog even met zijn tweeën te weten dan zou ik toch een smoes bedenken. Of gewoon niks zeggen en hopen dat ze zo aardig en discreet zijn om niet te laten merken dat ze iets vermoeden.
Don't waste your time on jealousy,
maandag 16 december 2019 om 20:47
Nee als ik aangeef dat ze het stil moeten houden is dat geen probleem. Het is ook niet erg dat ze het zouden weten als het niet goed zou zijn, ik vind het alleen vervelend om ze nu blij te maken en dan eventueel die teleurstelling aan zou doen?Dropdrop schreef: ↑16-12-2019 20:29Ligt aan je band met je ouders. Gaat je moeder het hele dorp af met het blijde nieuws van je prille zwangerschap? Zou je het hun willen vertellen als het een miskraam wordt?
Ik heb mijn moeder de dag na de test verteld omdat we sauna gepland hadden. Geen zin in smoesjes.
maandag 16 december 2019 om 22:53
Ik denk dat zij er toch ook voor jou willen zijn om je te steunen dan?SofieJ1986 schreef: ↑16-12-2019 20:47Nee als ik aangeef dat ze het stil moeten houden is dat geen probleem. Het is ook niet erg dat ze het zouden weten als het niet goed zou zijn, ik vind het alleen vervelend om ze nu blij te maken en dan eventueel die teleurstelling aan zou doen?
maandag 16 december 2019 om 23:13
Ik denk dat de teleurstelling voor jullie zelf groter is, mocht het mis gaan. En dan kan je de steun van je ouders misschien juist wel gebruiken.SofieJ1986 schreef: ↑16-12-2019 20:47Nee als ik aangeef dat ze het stil moeten houden is dat geen probleem. Het is ook niet erg dat ze het zouden weten als het niet goed zou zijn, ik vind het alleen vervelend om ze nu blij te maken en dan eventueel die teleurstelling aan zou doen?
In een normale situatie had ik misschien langer gewacht. Maar als ze het toch gaan merken, dan is het leuker het zelf te vertellen denk ik. Anders is straks de reactie: leuk, maar dat wisten we eigenlijk al.
dinsdag 17 december 2019 om 12:09
SofieJ1986 schreef: ↑16-12-2019 20:47Nee als ik aangeef dat ze het stil moeten houden is dat geen probleem. Het is ook niet erg dat ze het zouden weten als het niet goed zou zijn, ik vind het alleen vervelend om ze nu blij te maken en dan eventueel die teleurstelling aan zou doen?
Als het misgaat heb je toch juist ook je ouders steun nodig. Dus ik zou het wel gewoon vertellen.
dinsdag 17 december 2019 om 12:11
Dit zou ik doentinydancer schreef: ↑13-12-2019 15:39Doe alsof je een antibioticakuurtje slikt, en daardoor geen alcohol mag.
Stressed is just desserts spelled backwards