Zwanger worden na miskraam
maandag 4 november 2019 om 11:29
Hoi hoi,
Ik zal me even voorstellen. Mijn ‘naam’ is Vietjeh en ik ben 25 jaar oud. Ik ben nu bijna 5 jaar samen met mijn vriend (33) en we proberen sinds de zomer zwanger te worden. Ik had in augustus een positieve test in handen, maar kreeg toen in september bij 7+4 een miskraam.
Dat was èrg rot, maar we willen het liefste door en blijven proberen.
Het lijkt me fijn om te praten met vrouwen in dezelfde situatie. Dan kunnen we elkaar steunen in onzekere tijden.
Ik zal me even voorstellen. Mijn ‘naam’ is Vietjeh en ik ben 25 jaar oud. Ik ben nu bijna 5 jaar samen met mijn vriend (33) en we proberen sinds de zomer zwanger te worden. Ik had in augustus een positieve test in handen, maar kreeg toen in september bij 7+4 een miskraam.
Dat was èrg rot, maar we willen het liefste door en blijven proberen.
Het lijkt me fijn om te praten met vrouwen in dezelfde situatie. Dan kunnen we elkaar steunen in onzekere tijden.
| Naam | Leeftijd | N.O.D./ |
Bijzonderheden |
| Vietjeh | 25 | |
1e kindje, 10-9 spontane vmk gehad bij 7w+4. |
| D0ris | 29 | ? | miskraam leeg vruchtzakje mei '19 bij 9w+1, sinds september pas HCG vrij |
| Makeupgirl | 28 | |
PCOS, zwanger geworden via OI, missed abortion in juni '19 bij 12 weken (vruchtje gestopt bij 9+3) |
| Niesjuh88 | 31 | ? | miskraam september 2019 bij 7 weken. In december 2019 tweede spontane vmk. |
| Shoezzi | 30 | ? | miskraam begin nov bij 10 weken (missed abortion) |
| RaisinGirl | 36 | ? | 2e kindje, in september een missed abortion na 10 weken zwangerschap (vruchtje gestopt bij 8 weken) |
vietjeh wijzigde dit bericht op 16-01-2020 15:52
51.91% gewijzigd
maandag 9 december 2019 om 12:41
maandag 9 december 2019 om 13:14
Ik zit denk ik op het wachtbankje. Weet het niet zeker, maar ik dacht uit gekkigheid eens mn clearblue ovultatietesten erbij te pakken en had na 2 dagen een smiley. En mn temperatuur zegt hetzelfde. Zou gek zijn zo snel na curettage maar heb mn lichaam wel vaker gekke dingen zien doen. Had geen HCG meer, dus dat kan het niet zijn...
maandag 9 december 2019 om 15:40
Ah wat fijn zeg zo snel alweer, dat geeft toch meteen weer goede moed voor de volgende rondes.Shoezzi schreef: ↑09-12-2019 13:14Ik zit denk ik op het wachtbankje. Weet het niet zeker, maar ik dacht uit gekkigheid eens mn clearblue ovultatietesten erbij te pakken en had na 2 dagen een smiley. En mn temperatuur zegt hetzelfde. Zou gek zijn zo snel na curettage maar heb mn lichaam wel vaker gekke dingen zien doen. Had geen HCG meer, dus dat kan het niet zijn...
maandag 9 december 2019 om 20:38
Ik ben ook weer terug van weg geweest. Moest even bijkomen van alles, en nog steeds.. Ik kreeg na de 3e keer cytotec inbrengen flink pijn en veel bloedverlies. Kon ook even helemaal niks meer. Zit nu tegen een longontsteking aan, dus het houdt nog even niet op.. Morgen naar de gynaecoloog voor controle. Hoop dat alles weg is.
Gister was wereldlichtjesdag.. Dat hakte er ook even flink in..
Niesjuh88 wat super k*'t dat het mis is gegaan... Knap hoe je er mee om gaat!
Gister was wereldlichtjesdag.. Dat hakte er ook even flink in..
Niesjuh88 wat super k*'t dat het mis is gegaan... Knap hoe je er mee om gaat!
dinsdag 10 december 2019 om 08:11
Brain, het is niet niks. Ik hoop echt dat je morgen het nieuws krijgt waar je op hoopt, en je weer gauw verder kunt. Veel sterkte en lekker binnen blijven, hopen dat die longontsteking dan niet doorzet!
Hier 9 dpo inmiddels, en nergens last van, zelfs niet als ik het inbeeld haha. Dus heb er een hard hoofd in.
Hier 9 dpo inmiddels, en nergens last van, zelfs niet als ik het inbeeld haha. Dus heb er een hard hoofd in.
dinsdag 10 december 2019 om 11:42
Mijn baarmoeder is zo goed als leeg. Ze zag nog wel iets zitten maar ze denkt dat dat er nog wel gewoon uit komt.
Wat hebben jullie voor advies gekregen qua of je na een miskraam meteen weer mag proberen zwanger te worden of dat je eerst een menstruatie moet afwachten? Ik heb nu 2 verschillende adviezen gehad dus nu weet ik het niet meer.
Doris hopelijk is het alsnog gewoon raak ook al heb je nog geen klachten.
Wat hebben jullie voor advies gekregen qua of je na een miskraam meteen weer mag proberen zwanger te worden of dat je eerst een menstruatie moet afwachten? Ik heb nu 2 verschillende adviezen gehad dus nu weet ik het niet meer.
Doris hopelijk is het alsnog gewoon raak ook al heb je nog geen klachten.
dinsdag 10 december 2019 om 21:14
Ook hier kreeg ik het advies om een cyclus af te wachten, maar dat was bij mij vooral ook vanwege restweefsel. Op zich denk ik ook wel dat het goed is om je lichaam even tijd te geven, het is niet niks, vooral ook niet voor je hormoonhuishouding.
Ik ga nu na de curettage niet meer veilig seksen, maar ik ga mijn ovulatie ook niet opzoeken. En omdat ik normaal alleen een regelmatige cyclus heb met medicijnen, verwacht ik er niks van. Maar heb het gewoon gehad met de condooms, die zorgen er eigenlijk voor dat we dan dus gewoon geen seks meer hebben.
Ik ga nu na de curettage niet meer veilig seksen, maar ik ga mijn ovulatie ook niet opzoeken. En omdat ik normaal alleen een regelmatige cyclus heb met medicijnen, verwacht ik er niks van. Maar heb het gewoon gehad met de condooms, die zorgen er eigenlijk voor dat we dan dus gewoon geen seks meer hebben.
dinsdag 10 december 2019 om 23:04
Bij mij hadden ze geen advies, dus neem aan dat ik mag doen en laten wat ik wil. Heb wel mn ovulatie getest, maar dat was meer omdat ik wilde weten of alles werkte. Eerlijk toegegeven heb jk na de positieve test niets gedaan. Waren moe en raakte het bed en sliep. Met toeval de dag ervoor wel, dus alles is mogelijk. Heb voor nu al besloten de ovulatie testen te laten voor wat is en maar gewoon plezier te maken wanneer we zin hebben. Was tot nu toe ook goed genoeg!
Oh toevoeging: na curettage was alles glad en schoon, dus wellicht dat ik daarom geen menstruatie-afwacht-beleid kreeg?
Oh toevoeging: na curettage was alles glad en schoon, dus wellicht dat ik daarom geen menstruatie-afwacht-beleid kreeg?
dinsdag 10 december 2019 om 23:37
Bij de vorige keer kreeg ik het advies om zelf te kiezen om te wachten of er direct weer voor te gaan. Maar dan op emotioneel vlak, want lichamelijk was ik schoon. Dus eigenlijk geen advies, haha!
oja, zou iemand mijn juichende smiley weg willen halen en 2e spontane miskraam december 2019 erbij willen zetten?
Morgen om 17 uur controle echo of alles schoon is, of had ik dat al gemeld? Nou ja, bij deze nog een keer.
Ga nu naar bed... Weltrusten iedereen!
oja, zou iemand mijn juichende smiley weg willen halen en 2e spontane miskraam december 2019 erbij willen zetten?
Morgen om 17 uur controle echo of alles schoon is, of had ik dat al gemeld? Nou ja, bij deze nog een keer.
Ga nu naar bed... Weltrusten iedereen!
woensdag 11 december 2019 om 09:09
@Doris, ja ik ben erg benieuwd naar de yogales! Momenteel heeeel druk op werk dus ontspanning zou niet verkeerd zijn! Maar het lijkt me inderdaad ook wel zwaar, met die houdingen.. ben namelijk totaal niet lenig haha. We zullen zien.
Ik heb jouw NOD op 15 december gezet (14DPO). Duurt niet lang meer!
@Shoezzi, wat fijn dat je al weer een ovulatie gespot hebt zeg! Wie weet!
@Braincracking, wat shit zeg dat je er lichamelijk zo'n last van hebt gehad! Hopelijk zet die longontsteking niet door. Al moet ik zeggen, ik heb ook een longontsteking gehad en voelde me toen na 2 dagen antibiotica al stúkken beter. Fijn dat je baarmoeder zo goed als leeg is. Ik kreeg ook geen specifiek advies. Als ik er emotioneel klaar voor was mocht ik er gewoon voor gaan.
@Niesjuh, succes bij de controle echo vandaag! Hopelijk is alles goed schoon en is het wat dat betreft achter de rug.
@Makeupgirl, morgen NOD! Spannend! Hoe voel je je? Heb je je in kunnen houden qua testen?
Ik heb jouw NOD op 15 december gezet (14DPO). Duurt niet lang meer!
@Shoezzi, wat fijn dat je al weer een ovulatie gespot hebt zeg! Wie weet!
@Braincracking, wat shit zeg dat je er lichamelijk zo'n last van hebt gehad! Hopelijk zet die longontsteking niet door. Al moet ik zeggen, ik heb ook een longontsteking gehad en voelde me toen na 2 dagen antibiotica al stúkken beter. Fijn dat je baarmoeder zo goed als leeg is. Ik kreeg ook geen specifiek advies. Als ik er emotioneel klaar voor was mocht ik er gewoon voor gaan.
@Niesjuh, succes bij de controle echo vandaag! Hopelijk is alles goed schoon en is het wat dat betreft achter de rug.
@Makeupgirl, morgen NOD! Spannend! Hoe voel je je? Heb je je in kunnen houden qua testen?
woensdag 11 december 2019 om 10:13
Viet, wat doe je normaal voor sport?
Nies, heel veel sterkte en success vandaag. Ik hoop dat als je daar weg bent alles gewoon goed is opgeruimd en je weer kunt starten. Ik duim voor je.
Brain, hoe voel jij je inmiddels?
Raisin, snap dat je niet met condooms gaat seksen, heb ik toen ook na de hysteroscopie niet gedaan. Ik geloofde er toen in dat als mijn lichaam wel weer zwanger zou raken het er dan gewoon klaar voor was. Ik duim voor je.
10 dpo hier en niks aan het handje.. weinig nieuws dus
Nies, heel veel sterkte en success vandaag. Ik hoop dat als je daar weg bent alles gewoon goed is opgeruimd en je weer kunt starten. Ik duim voor je.
Brain, hoe voel jij je inmiddels?
Raisin, snap dat je niet met condooms gaat seksen, heb ik toen ook na de hysteroscopie niet gedaan. Ik geloofde er toen in dat als mijn lichaam wel weer zwanger zou raken het er dan gewoon klaar voor was. Ik duim voor je.
10 dpo hier en niks aan het handje.. weinig nieuws dus
woensdag 11 december 2019 om 10:46
@Doris, nou ik heb altijd gevolleybald. Maar dat was op een gegeven moment niet meer te combineren met mijn 'betaalde hobby' in de muziek. Ik wil dus nergens meer echt aan vast zitten qua trainings&wedstrijd tijden en ben toen van alles gaan proberen. Van Aquaerobics tot buikdansen aan toe haha. En nu is Yoga dus aan de beurt. Momenteel wandel ik dus elke dag zo'n 1,5 uur (heb een hond), ga ik 1x in de week naar aquaerobics en 1x in de week naar yoga.
Ik wil nog weer meer krachttraining gaan doen... maar moet me daar nog even toe zetten....
Doe jij al lang aan yoga?
Ik wil nog weer meer krachttraining gaan doen... maar moet me daar nog even toe zetten....
Doe jij al lang aan yoga?
woensdag 11 december 2019 om 12:00
Ah leuk! Ja ik woon in de stad, dus ik kan van alles doen met eenzelfde abbo (onefit) bij verschillende scholen. Zelf doe ik meestal 2x per week yoga, 1x spinnen, 1x een lesje HIITT training. Maar dat verschilt per week.
Yoga doe ik nu zo'n twee jaar dus niet mega lang. Ik vind het heerlijk ontspannend, vooral omdat je het aan kan passen aan waar je behoefte aan hebt omdat er zo veel verschillende vormen zijn. Voor ovulatie vind ik power yoga of vinyasa heel fijn, lekker actief, en na de eisprong meer zin in yin yoga om even wat meer tot rust te komen. Ik ben benieuwd wat je er van vindt (en hoe snel je been gaat slapen in houdingen, ik heb dat altijd heel snel namelijk haha
)
Yoga doe ik nu zo'n twee jaar dus niet mega lang. Ik vind het heerlijk ontspannend, vooral omdat je het aan kan passen aan waar je behoefte aan hebt omdat er zo veel verschillende vormen zijn. Voor ovulatie vind ik power yoga of vinyasa heel fijn, lekker actief, en na de eisprong meer zin in yin yoga om even wat meer tot rust te komen. Ik ben benieuwd wat je er van vindt (en hoe snel je been gaat slapen in houdingen, ik heb dat altijd heel snel namelijk haha
donderdag 12 december 2019 om 08:14
Ah wat goed makeupgirl! Spannend!
hoe voel je je? Had je al een vermoeden of kwam het als een verrassing? Van harte gefeliciteerd 
En wat fijn dat je niet over hoeft op IVF.. Nu hopen dat het geen twins zijn (of zou je dat helemaal prima vinden?) door je dubbele ei.
Hier nu 11 dpo, voel noppes nada niente.
En wat fijn dat je niet over hoeft op IVF.. Nu hopen dat het geen twins zijn (of zou je dat helemaal prima vinden?) door je dubbele ei.
Hier nu 11 dpo, voel noppes nada niente.
donderdag 12 december 2019 om 20:35
Moest weer even alles teruglezen.
Wauw Makeupgirl gefeliciteerd!! Wat een leuk nieuws
. Hoe voel je je?
Braincracking hoe gaat het nu met jou? Hopelijk zet de longontsteking niet door. Qua advies heb ik meegekregen dat het tinprincipe geen kwaad kan om meteen weer te proberen, maar dat het lichamelijk prettiger kan zijn om een cyclus af te wachten.
Niesjuh hoe gaat het nu met je? En hoe was de controle?
D0ris wanneer ben jij weer begonnen met sporten? Ik ben deze week weer langzaam alles aan het oppakken.
Ikzelf had gister mijn controle. Merkte wel dat ik het echt enorm spannend vond. Gelukkig was de uitkomst positief en is het helemaal schoon/leeg. Vond dat wel een bizar gezicht helemaal leeg...
Wauw Makeupgirl gefeliciteerd!! Wat een leuk nieuws
Braincracking hoe gaat het nu met jou? Hopelijk zet de longontsteking niet door. Qua advies heb ik meegekregen dat het tinprincipe geen kwaad kan om meteen weer te proberen, maar dat het lichamelijk prettiger kan zijn om een cyclus af te wachten.
Niesjuh hoe gaat het nu met je? En hoe was de controle?
D0ris wanneer ben jij weer begonnen met sporten? Ik ben deze week weer langzaam alles aan het oppakken.
Ikzelf had gister mijn controle. Merkte wel dat ik het echt enorm spannend vond. Gelukkig was de uitkomst positief en is het helemaal schoon/leeg. Vond dat wel een bizar gezicht helemaal leeg...
donderdag 12 december 2019 om 21:28
Dankjewel Doris en Mirathe! Ik had wel een klein vermoeden, zelfde kwaaltjes als mijn vorige zwangerschap enzo. Wilde eigenlijk pas testen als ik overtijd was maar ik kon echt niet meer wachten. Ik en mijn man zouden een tweeling super leuk vinden. “Vroeger” toen we nog niet wisten dat het zwanger worden niet zo makkelijk zou gaan, hebben we altijd gezegd dat wij een tweeling gingen krijgen. We hopen dus zelfs een beetje op een tweeling, aangezien dat voor ons ook zal betekenen dat we niet meer de medische molen in gaan (mocht deze zwangerschap goed gaan natuurlijk). Bij een kindje zouden we dat wel doen. Maar we hopen gewoon heeeeel erg dat we in augustus een gezond kindje op de wereld mogen zetten, of dat er nou 1 of 2 zijn. Ik voel me verder prima.... alleen wel veel steken richting m’n liezen. Lijkt alsof de baarmoeder flink aan t groeien is. Onze ouders zijn ook al op de hoogte.
Doris voor jou ook heel spannend!! Wil je eerder testen of wachten tot je overtijd bent? Ik duim heel erg dat ook 2019 voor jou nog eindigt met een zwangerschap
Mirathe wat fijn dat je schoon bent... Kan me voorstellen dat je het een gek gezicht vindt dat het nu een lege baarmoeder is. Hoe voel je je verder?
Doris voor jou ook heel spannend!! Wil je eerder testen of wachten tot je overtijd bent? Ik duim heel erg dat ook 2019 voor jou nog eindigt met een zwangerschap
Mirathe wat fijn dat je schoon bent... Kan me voorstellen dat je het een gek gezicht vindt dat het nu een lege baarmoeder is. Hoe voel je je verder?
donderdag 12 december 2019 om 21:36
Oh wauwww Makeupgirl gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws! De komende weken zullen wel spannend zijn inderdaad! Heb je de verloskundige al gebeld? En hoe reageerden je ouders?
Ik hoop ook op een gezonde augustusbaby voor jou
Mirathe, fijn dat je controle goed was! Ook al is dat natuurlijk een beetje tegenstrijdig, een lege baarmoeder...
Doris, ben net terug van de yin yoga. Vond het heerlijk moet ik zeggen! Niet alle houdingen waren even comfortabel, maar ik merkte wel dat ik echt ontspande. Heel fijn!
Ik hoop ook op een gezonde augustusbaby voor jou
Mirathe, fijn dat je controle goed was! Ook al is dat natuurlijk een beetje tegenstrijdig, een lege baarmoeder...
Doris, ben net terug van de yin yoga. Vond het heerlijk moet ik zeggen! Niet alle houdingen waren even comfortabel, maar ik merkte wel dat ik echt ontspande. Heel fijn!
zaterdag 14 december 2019 om 13:50
Fijn makeup, en helemaal tof als het uiteindelijk een tweeling blijkt te zijn. Kan me ook goed voorstellen dat het een opluchting kan zijn dat je dan niet weer het medisch circuit in terug moet.
Mirathe, snap dat het heel raar voelt om een soort blij te zijn met een lege baarmoeder. Maar goed, het is wel nodig om een nieuwe start te maken. Dus op naar 2020.
Viet, wat goed dat je yin yoga chill vond. En je wordt er nog is leniger van, dat is dan mooi meegenomen
Hier weer een dpo'tje opgeschoven, 13 inmiddels, ik word meestal 15 dpo "ongesteld" (in hoeverre je die paar druppels die naam mag geven). Ik begin sinds aantal uur wat krampen/vervelend gevoel onder in mn buik te krijgen, verder nergens last van, dus heb 0 verwachtingen meer (al had ik die eigenlijk al niet). Nu focus op dinsdag en hopen dat er geen verklevingen zijn.
Mirathe, snap dat het heel raar voelt om een soort blij te zijn met een lege baarmoeder. Maar goed, het is wel nodig om een nieuwe start te maken. Dus op naar 2020.
Viet, wat goed dat je yin yoga chill vond. En je wordt er nog is leniger van, dat is dan mooi meegenomen
Hier weer een dpo'tje opgeschoven, 13 inmiddels, ik word meestal 15 dpo "ongesteld" (in hoeverre je die paar druppels die naam mag geven). Ik begin sinds aantal uur wat krampen/vervelend gevoel onder in mn buik te krijgen, verder nergens last van, dus heb 0 verwachtingen meer (al had ik die eigenlijk al niet). Nu focus op dinsdag en hopen dat er geen verklevingen zijn.
zondag 15 december 2019 om 21:24
@Doris, hoe gaat het daar? Heb je er al een test tegenaan gegooid? Of heb je je kunnen bedwingen?
Hier een beetje rare gevoelens. Af en toe raar gevoel in m’n onderbuik, soms hele warme wangen, mijn vriend die ineens uit ‘t niets zei dat hij me er zwanger uit vond zien...
Nog 2 dagen wachten en dan mag ik testen.
Oh die spanning...
Hier een beetje rare gevoelens. Af en toe raar gevoel in m’n onderbuik, soms hele warme wangen, mijn vriend die ineens uit ‘t niets zei dat hij me er zwanger uit vond zien...
Nog 2 dagen wachten en dan mag ik testen.
Oh die spanning...
maandag 16 december 2019 om 21:23
Oh no Doris wat balen!
Ben je al gaan bloeden? Of nog steeds niet?
Hier ben ik momenteel in shock!
Ik voelde me sinds vanmiddag niet lekker... Kwam net bij toeval in de la een early pregnancy test tegen (wist nieteens dat ik die nog had), dus dacht, ach ik test gewoon! Met avondurine nog wel, dus had niet echt iets verwacht. Maar de test is hartstikke positief!

De vorige keer in augustus was deze test pas 2 dagen na NOD zo positief. Nu al 1/2 dagen vóór NOD. Hopelijk betekent dat goed nieuws... Ik besef ‘t nog niet echt, maar hoop zo dat ‘t blijft plakken...
Ben je al gaan bloeden? Of nog steeds niet?
Hier ben ik momenteel in shock!
Ik voelde me sinds vanmiddag niet lekker... Kwam net bij toeval in de la een early pregnancy test tegen (wist nieteens dat ik die nog had), dus dacht, ach ik test gewoon! Met avondurine nog wel, dus had niet echt iets verwacht. Maar de test is hartstikke positief!

De vorige keer in augustus was deze test pas 2 dagen na NOD zo positief. Nu al 1/2 dagen vóór NOD. Hopelijk betekent dat goed nieuws... Ik besef ‘t nog niet echt, maar hoop zo dat ‘t blijft plakken...