Zwanger worden na miskraam

04-11-2019 11:29 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik zal me even voorstellen. Mijn ‘naam’ is Vietjeh en ik ben 25 jaar oud. Ik ben nu bijna 5 jaar samen met mijn vriend (33) en we proberen sinds de zomer zwanger te worden. Ik had in augustus een positieve test in handen, maar kreeg toen in september bij 7+4 een miskraam.
Dat was èrg rot, maar we willen het liefste door en blijven proberen.

Het lijkt me fijn om te praten met vrouwen in dezelfde situatie. Dan kunnen we elkaar steunen in onzekere tijden.

Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Bijzonderheden
Vietjeh 25 :cheer2: 1e kindje, 10-9 spontane vmk gehad bij 7w+4.
D0ris 29 ? miskraam leeg vruchtzakje mei '19 bij 9w+1, sinds september pas HCG vrij
Makeupgirl 28 :cheer2: PCOS, zwanger geworden via OI, missed abortion in juni '19 bij 12 weken (vruchtje gestopt bij 9+3)
Niesjuh88 31 ? miskraam september 2019 bij 7 weken. In december 2019 tweede spontane vmk.
Shoezzi 30 ? miskraam begin nov bij 10 weken (missed abortion)
RaisinGirl 36 ? 2e kindje, in september een missed abortion na 10 weken zwangerschap (vruchtje gestopt bij 8 weken)
vietjeh wijzigde dit bericht op 16-01-2020 15:52
51.91% gewijzigd
Dag lieverdjes,

Ik wil even laten weten dat ik af en toe nog wel even kom kijken hier! Dus ik lees stil nog even mee. :) Ben niet helemaal verdwenen ;)
@Djennabie, ik moest even opzoeken wat sinusitis is, maar een bijholteontsteking is inderdaad èrg shit! Inmiddels wel weer helemaal fit?

@Niesjuh, kan me helemaal voorstellen dat zo'n tweede miskraam er nog harder inhakt. Alleen die angst al die ik nu al af en toe voel voor een tweede miskraam...
Het is echt belangrijk dat je goed de tijd neemt om hier mentaal van te herstellen, anders zou je er later nog last van kunnen krijgen, dus goed dat je dat doet. :heart:
Fijn dat je in ieder geval na 31 dagen weer ongesteld bent geworden. Gaan jullie gewoon door?

@Mirathe, fijn dat er weer een ovulatie heeft plaats gevonden! Dus nu alweer 10 DPO?? Spannend!

Hier gaat het gelukkig wel goed! Voel me nog steeds zwanger (af en toe heel moe, soms overgeven e.d.) dus dat geeft me toch een fijn gevoel.
Vandaag zit ik op dag 54 (7w + 5d). Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik toen een miskraam, ik merk dus dat ik vandaag gewoon echt spanning heb... kan 't niet helpen.
Aankomende donderdagochtend voor mijn gevoel een hele belangrijke echo. Hopelijk is het vruchtje dan mooi gegroeid en doet 't het goed. Ook daar heb ik veel spanning voor.. probeer mezelf veel af te leiden.
Mocht de echo donderdag goed zijn, dan gaan we in het weekend onze familie inlichten. Mocht het namelijk daarna alsnog misgaan, dan kan ik hun steun wel gebruiken.

Hoe gaat het met jullie allemaal??
Lieve Viet, ik snap je onzekerheid! Maar, je bent de dag voorbij! En ik hoop op een mooi berichtje. :) Ik wens je veel succes, maar vooral veel plezier donderdag. Post je de echo hier (word ik blij van!). Begrijpelijk dat je dan de familie inlicht, mooi moment!

Ik hoop hier snel weer aan te kunnen sluiten meiden, ik heb nu mijn menstruatie achter de rug (ik heb weer rood bloed gezien!) en over twee weken gaat de spiraal eruit. Dan nog 1,5 week geduld voor de controle hysteroscopie en dan hopen op een mooie baarmoeder, vrij van verklevingen. Indien dat het geval is mogen we het weer proberen, met de kanttekening buikpijn en mijn menstruaties heel goed in de gaten te houden. Tot zover.

Ik hoop dat ik als ik af en toe kom gluren ik hier veel mooie berichtjes mag lezen. Het is ons allen zo gegund! Veel liefs
@Doris, oh fijn dat er een beetje schot in de zaak zit nu. Ik hooooop en gun je zo een mooie, schone baarmoeder!! :heart:
We zijn ‘de’ dag voorbij inderdaad, toch een fijn gevoel, al zegt ‘t natuurlijk niets. Maar we zijn officieel langer zwanger dan de vorige keer.
Ik zal donderdag een echo update plaatsen!

Fijne avond nog dames!
@Doris, wat fijn van om van je te horen meid! Oooo ik hoop zo dat je straks geen verklevingen meer hebt.. positief is de rode menstruatie! Ik hoop enorm voor jou op binnenkort weer een kans en een mooie baby. Zoals vietje ook al zei ik gun het je ook heel erg! :hug:

@mirathe wat spannend weer! Fijn dat je je eisprong hebt kunnen vinden.

@niesjuh ja jeetje joh die onzekerheid... en dan idd de angst voor 3e miskraam. Wel fijn dat je menstruatie weer op gang is gekomen. Maar die angst.. pfff dat is echt niet leuk.

@Vietje wat super spannend morgen! Ik hoop zo dat alles goed is en je het lekker met je familie kan delen💕

Ik heb vandaag weer een echo gehad. Alles zag er mooi uit, kloppend hartje, goed gegroeid etc. Het bewoog zelfs, heel leuk om te zien. Nu ben ik volgens die echo 9+1. Toch blijf ik het heel spannend vinden en ben ik nu alweer aan het zenuwen.
@Makeupgirl, wauw, gefeliciteerd met de goede echo! Je mag er nu best meer vertrouwen in hebben, maar dat blijft toch altijd lastig hè, na een miskraam.
Fijn dat het er voor nu in ieder geval heel goed uitziet!

Hier zijn we ook helemaal in de wolken! :love:
Hadden een hele goede echo. Zagen een mooi flikkerend hartje en ik werd geschat op 8w+1d, wat precies overeen komt met mijn eigen telling dus dat vond ik heel fijn.

Mijn verloskundige zei ook, dat als je met 8w een goede echo hebt gehad inclusief mooi kloppend hartje, de kans op een miskraam met 98% (!) afneemt. Nog steeds geen garantie natuurlijk, maar geeft ons wel iets meer vertrouwen.

Afbeelding
Dat vind ik echt zulke grote b.s wat de vk zegt...
Dat je een goede echo ziet heeft niks te maken met minder kans op een mk.
Vorige keer behoorlijk onze neus gestoten daarmee. Vol vertrouwen daardoor en 1 week later ging het mis, daar kwamen we dus pas 4 weken dáárna achter. :cry:
Niet om jullie hoop de grond in te boren en wil jullie dan ook van harte feliciteren!
Meestal gaat het wel gewoon goed, en dat gun ik jullie uiteraard van harte :heart:
Ik vind het alleen een aparte uitspraak van verloskundigen. Misschien is mijn mening te veel ingekleurd door onze ervaring, maar ik geloof daar gewoon echt niet meer in.

Fijne zwangerschap gewenst dames!
En voor de rest; ik duim voor jullie. :bigkiss:
Make Up en VietjeH, jeeej, gefeliciteerd met jullie goede echo's!! Hopelijk blijven de vruchtjes goed groeien en heb je over enkele maanden een gezond baby'tje in de armen!

Oef, ik zou ook blij zijn met rood menstruatiebloed Doris! Hopelijk zijn alle verklevingen weg bij de hysteroscopie, daar duim ik echt heel erg hard voor!

Ik heb intussen ook een positieve zwangerschapstest gehad. Maar ik vind het behoorlijk moeilijk, ik voel ook niks nu, terwijl ik toch stilletjesaan misselijk zou moeten beginnen worden... Al 2x HCG laten bepalen en dat was ok, maar er zitten ook zulke grote marges op... Het klom wel mooi op. Moet nog tot volgende week donderdag wachten voor de eerste echo... Ik hoop echt zo hard dat deze goed is, dat ik het na 4 MK's kan afsluiten en dat er een gezond kindje in mijn buik kan groeien... Probeer positief te denken maar ben ook heel bang dat het weer niet goed zou zijn... Dan ga ik wel verder onderzoek eisen, want dan vind ik 5 miskramen wel echt te gek worden... Anyway, zo ver zijn we nog niet, dus het blijft in spanning afwachten tot volgende week...
@Djennabie, ohhh gefeliciteeerd zeg! Ik kan me voorstellen dat het zó spannend is nu. Helemaal na 4 miskramen, jeetje.
Wachten op de eerste echo duurt dan zooo langg.... Hoe ver zou je dan zijn?
Ik gun je ZO dat alles goed blijft gaan! Ik ga heel hard voor je duimen! :hug:

@Justagirly, ik heb wel vaker gelezen/gehoord dat de kans op een miskraam afneemt na een goede echo met hartactie. Dat zal ook vast wel zo zijn, maar er blijft natuurlijk wel altijd gewoon kans op een miskraam. En die komt dan extra hard aan na een goede echo natuurlijk... Wij blijven daar ook wel onzeker over hoor. Heb aankomende vrijdag alweer een extra echo (de 3e in 9,5 week...). Ik merk dat ik er rustiger van word als ik vaker de bevestiging heb dat het goed zit. Zodat áls het toch niet goed zou zitten, ik daar inderdaad niet pas na 4 weken achter kom. Dat lijkt me erg moeilijk :(
Hoe is het nu met jou?
Ja dat is fijn hè, die bevestiging!
Met mij gaat het goed, lief dat je het vraagt.
Morgen 18 weken !
Wauw 18 weken alweer! Fijn!
Bijna 20 weken echo zeker? Spannend.... :)
Klopt ja!
Wat ik meer bedoelde is gewoon dat je vruchtje niet weet dat er een echo met hartactie is geweest. Dus dat de kans dan minder groot zou zijn daarna is gewoon niet waar. Dan zou iedereen zo vroeg mogelijk een echo doen zodat de kans op een mk daarna kleiner is.
Dat er hartactie te zien is is gewoon wel goed nieuws natuurlijk.
Woow Vietjuh, wat gaat het hard bij jou... Was tijdje niet geweest en ineens zie ik je echo! Wat fijn :-) Een goede echo betekent dat het meestal niet meer mis gaat. Er blijft altijd een kans, maar de kans dat het goed gaat is altijd groter.

Ik ga van het weekend een test doen, terwijl ik al weet dat ik zwanger ben. Wil gewoon de strepen zien. Was naar het ziekenhuis voor controle van mijn bloed en daar hebben ze HCG in gespot! Ik ben dus gewoon weer zwanger!
Shoezzi schreef:
23-01-2020 14:04
Woow Vietjuh, wat gaat het hard bij jou... Was tijdje niet geweest en ineens zie ik je echo! Wat fijn :-) Een goede echo betekent dat het meestal niet meer mis gaat. Er blijft altijd een kans, maar de kans dat het goed gaat is altijd groter.

Ik ga van het weekend een test doen, terwijl ik al weet dat ik zwanger ben. Wil gewoon de strepen zien. Was naar het ziekenhuis voor controle van mijn bloed en daar hebben ze HCG in gespot! Ik ben dus gewoon weer zwanger!
Wat leuk Shoezzi, wij waren in oktober ook tegelijk zwanger. (Heb nog heel even samen in het topic uitgerekend in Juni gezeten)

Ik had gisteren ook een lichte positieve test in mijn handen, dus we gaan ook weer voor een herkansing :-)
Waaaauw Shoezzi en Babyboom, wat een nieuws!! Gefeliciteeerd!! Zo spannend :hyper:
Ik ga keihard duimen voor een mooie gezonde baby!!
Meiden wat een mooie berichten, zoveel positieve testen alweer.
Hoe gaat het met de meiden die wat recenter een miskraam hebben doorgemaakt? Is alles weer een beetje op de rit?

Mijn koperspiraal is vanmorgen verwijderd, wat een verademing qua pijn vergeleken met de ingreep in het ziekenhuis haha. :P
Over precies twee weken weer hysterscopie, au!, en hopelijk "goed" nieuws en geen verklevingen meer.
Duimen jullie mee?
Oh Doris ik hooooop het zo voor je!
Krijg je dan ook direct weer groen licht?
Wat zou dat fijn zijn... kun je eindelijk met goede moed verder.

ik DUIM! :heart:
Jeeej hoera voor alle positieve testen hier! En de verwijderde koperspiraal!

Hier weer foute boel, net hetzelfde als vorige keer. Dus vandaag met cytotec de MK aan het opwekken, maar voel voorlopig enkel wat lichte krampen...
Bloed is genomen voor genetische karyotypering en ik wil een second opinion in het UZ Gent aanvragen. Ben het na 5 miskramen wel spuugzat en mijn man heeft het er ook echt zwaar onder...

Wil gewoon terug een gezonde baby, de eerste keer ging alles vanzelf en nu gaat gewoon niks goed. Sorry voor mijn geklaag..
Neee Djennabie, wat een ellende. Wat vind ik dit kut voor je zeg.. Hoe voel je je nu? Is het allemaal "gelukt" (stom woord in dit geval) met de cytotec? Dikke knuffel voor jou.

Viet, nou als het niet terug is gekomen dan is het devies om zo snel mogelijk zwanger te worden, dat houdt de baarmoeder het beste open van verklevingen.. Maar goed, ik heb ook een sterk verhoogde kans op miskramen (1 op 3) met deze aandoening + we weten hier in dit topic als geen ander hoe anders het kan lopen.. :(
Dus het blijft spannend. Eerste hobbel: menstruatie nummer 2, aankomende week, en hobbel 2: controlehysteroscopie en hopen op het groene licht.. Tot die tijd ben ik op van de zenuwen.. :facepalm: Hoe is het nu met jou?
Dag dames!

Ik heb jullie verhalen gelezen en zou me graag willen aansluiten in deze groep als dag mag 😊
Voor alle zwangere meiden; gefeliciteerd! Wat fantastisch! ❤ en al helemaal omdat jullie inmiddels al wat verder zijn in de zwangerschap.

Ik ben al mama van een lieve tweeling van 22 maanden.
De wens voor een derde kindje was enorm ❤ daar gingen we dus voor.
Het was meteen de eerste maand raak, dat hadden we niet zien aankomen. 3 dagen na mijn NOD een knaller van een zwangerschapstest. We konden onze ogen niet geloven.
De clearblue testen met wekenindicator liepen mooi op, en vol vertrouwen gingen we de zwangerschap tegenmoet.
Tot afgelopen donderdag; bloedverlies.... Omdat ik voor de tweeling ook een miskraam heb gehad schrok ik me rot... Het kon alle kanten opgaan, vrijdagochtend toch wat meer bloedverlies. Ik mocht komen voor een echo. Een mooi lief kindje te zien... Maar de kans op een miskraam was 30% zei de verloskundige. Als het bloeden zou stoppen en ik zou geen krampen krijgen kon het nog helemaal goed komen.
Het stopte helaas niet, gisteren veel krampen gehad en stolsels verloren, vandaag nog altijd... 😔😔
Vandaag wederom een echo gehad, het kindje zat er niet meer en de slijmvliezen waren al wat geslonken.

Aanstaande vrijdag wederom een echo om te kijken of alles 'schoon' is.
Daarna hoop ik dat de cyclus zich snel weer op pakt... 😔

Hoelang hebben jullie gevloeid tijdens de miskraam?

Wanneer was jullie cyclus weer genormaliseerd?

Zijn er dames die ovulatietesten hebben gebruikt de eerste cyclus?

Waren jullie weer snel zwanger?
anoniem_648d5416b9fc6 wijzigde dit bericht op 03-02-2020 23:00
0.00% gewijzigd
Dag dames, wat een verdrietige verhalen hier. Veel sterkte voor iedereen die het nodig heeft :hug:

En voor de weer zwangeren nog gefeliciteerd; ziet er veelbelovend uit :)

Bloemmetje, ik heb je verhaal gelezen in het UD september topic. Las daar me omdat ik ook toen uitgerekend was, maar durfde niet mee te schrijven, omdat ik al een slecht onderbuikgevoel had, dat vorige week ook waarheid is geworden. Zit nu in de laatste dagen (hopelijk) van het bloedverlies en het heeft me lichamelijk en emotioneel meer gedaan dan ik had verwacht.

Ik zou dus ook wel graag in dit topic mee willen schrijven denk ik, ben er alleen niet altijd even goed in. Miskraam was met 6+4 en vruchtje was bij ongeveer 5 weken gestopt met groeien. Heb gelukkig al 2 prachtige kinderen die veel afleiding geven, maar een derde is érg gewenst.
Morgenstond & Bloemetje :hug:
Wat een ontzettend nare verhalen. Schrijf hier lekker van jullie af..

Om op de vragen van Bloemmetje antwoord te geven...
Ik heb dus niet gebloed, want ik had een missed abortion, geen spontane miskraam. Het vruchtje is eigenlijk nooit verder gekomen dan een stipje, maar tot 9-10 weken kreeg ik geen spontane miskraam dus is het opgewekt met cytotec (arbortuspillen), maar ook daarvan kreeg ik geen krampen of bloedverlies. Wel ben ik in de weken daarna af en toe wat stolsels (en uiteindelijk ook de vruchtzak verloren, want die was op een volgende echo weg). Helaas bleef er iets zitten, en is dat drie maanden daarna nog met een hysteroscopie verwijderd. Helaas dus nu verklevingen (Syndroom van Asherman) en al sinds april bezig met miskraamgedoe. Helaas dus niet meer opnieuw zwanger kunnen worden, nooit een eerlijke kans gehad met die verklevingen. Wel had ik direct mijn cyclus terug, na het verwijderen van het weefsel.

Omdat ik in de wachtstand zit ben ik momenteel dus iets minder actief met schrijven, maar hoop dat ik bij mijn volgende kijkingreep te horen krijg dat de verklevingen zijn weggebleven (maar heb er een hard hoofd in) en we het weer kunnen proberen. Helaas zijn we dan een jaar verder. Zodra we het weer mogen proberen ga ik wel ovulatietesten gebruiken (dit omdat de tijd dringt, verklevingen kunnen terugkomen), al moet ik zeggen dat ik ook m'n eisprong voel, en de eisprong eigenlijk altijd op dag 13 van de cyclus is. Eigenlijk gebruik ik ze om te bevestigen wat ik voel, en ik merkte dat dat (zeker na mijn miskraam) vertrouwen gaf.

Veel sterkte meiden. :heart:
Hey meiden,
Wat leuk al die positieve testen zeg. Brengt mij weer hoop.

Ik zit enorm in een rollercoaster op dit moment.
Menstruatie na miskraam in december heb ik gehad in januari, gewoon volgens schema. Nu bloed ik al sinds mijn eisprong, een ovulatiebloeding? Who knows?
Nu kleine krampjes, ongesteld binnenkort of toch zwanger?
In overleg met de huisarts, als ik dit weekend niet ongesteld word, moet ik een test doen.
En in de familie iemand overleden, iemand in op de ic in het ziekenhuis.
Blaasontsteking nummer 86 ofzo, dus weer aan een kuur.

Oja, telefoon laten vallen, en ja hoor, kapot!

Alles komt tegelijk! :evil:

Nu eerst afwachten....

Liefs
anoniem_180504 wijzigde dit bericht op 04-02-2020 17:36
Reden: Iets vergeten
6.40% gewijzigd
Worden beetje veel topics zo maar ik lees/reageer graag mee. Merk dat het helpt.

Ik zit in hetzelfde schuitje als morgenstond en bloemetje. Durfde me ook niet aan te sluiten bij UD sept 2020. Vruchtje is 5 weken. Maar hoor 8 te zijn. Morgen naar vk voor plan.

Fijn om zoveel positieve verhalen te lezen! Geeft de burger moed. En dikke knuffel voor iedereen die middenin het negatieve verhaal zit. Zoveel vrouwen. Zoveel verhalen. Zo oneerlijk.
..
Windgong, knuffel. Ik herken je verhaal, bij mij was het ook te klein en inderdaad helaas met 9,5 week geen groei meer.. (ze dachten dat ik het misschien mis had qua conceptie datum). Veel succes met het maken van het plan, doen wat goed voelt. Is dit je eerste zwangerschap?

Wat je zegt. Zo oneerlijk. Voor iedereen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven