Zwanger worden na miskraam

04-11-2019 11:29 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik zal me even voorstellen. Mijn ‘naam’ is Vietjeh en ik ben 25 jaar oud. Ik ben nu bijna 5 jaar samen met mijn vriend (33) en we proberen sinds de zomer zwanger te worden. Ik had in augustus een positieve test in handen, maar kreeg toen in september bij 7+4 een miskraam.
Dat was èrg rot, maar we willen het liefste door en blijven proberen.

Het lijkt me fijn om te praten met vrouwen in dezelfde situatie. Dan kunnen we elkaar steunen in onzekere tijden.

Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Bijzonderheden
Vietjeh 25 :cheer2: 1e kindje, 10-9 spontane vmk gehad bij 7w+4.
D0ris 29 ? miskraam leeg vruchtzakje mei '19 bij 9w+1, sinds september pas HCG vrij
Makeupgirl 28 :cheer2: PCOS, zwanger geworden via OI, missed abortion in juni '19 bij 12 weken (vruchtje gestopt bij 9+3)
Niesjuh88 31 ? miskraam september 2019 bij 7 weken. In december 2019 tweede spontane vmk.
Shoezzi 30 ? miskraam begin nov bij 10 weken (missed abortion)
RaisinGirl 36 ? 2e kindje, in september een missed abortion na 10 weken zwangerschap (vruchtje gestopt bij 8 weken)
vietjeh wijzigde dit bericht op 16-01-2020 15:52
51.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eigenlijk eens met Morgenstond.
Ik struggle vooral nu met de Asherman en het ziekenhuis in en uit moeten. Al heeft dat natuurlijk wel met de miskraam te maken. Tevens zijn er natuurlijk veel weer zwanger hier (wat fijn is)!

Dus ook ik trek met terug. Al hoop ik natuurlijk wel dat ik anderen nog elders tegen kom :)
Alle reacties Link kopieren
Heey Dames!
Ik begrijp het. Ik schrijft ook mee met wachtbankje en zwanger vanaf dec. Het is genoeg.

Zou het wel heeeeel leuk vinden om te lezen dat jullie opnieuw zwanger zijn. Dus schreeuw je dat dan even van de daken? ;-)
..
Alle reacties Link kopieren
Oh dames ik begrijp het helemaal...

@Bloemetje, van harte gefeliciteerd!! Wat een geweldig mooi nieuws! Ik duim voor een mooie plakkerd!

En aan alle anderen die nog struggelen met het een en ander, ik wens jullie allemaal ècht het beste! Jullie verdienen het zo! :hug: :heart:
Hopelijk houdt het coronavirus jullie ook niet tegen met bepaalde onderzoeken e.d.

Als er goed nieuws is, delen jullie het dan nog wel please!

Succes dames, ik blijf voor jullie duimen. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden.

Het is al even geleden dat ik iets geschreven heb. Ik hou het al bijna 3 weken voor me, maar ik ben weer zwanger. Enorm nerveus deze keer, hoe zou het deze keer verlopen?

Vandaag naar de verloskundige geweest. Ben 6.6 weken zwanger en heb een kloppend hartje gezien! Ben zo blij! Nog steeds blijft het spannend natuurlijk, maar ben wel iets gerust gesteld.
Nu weer 5 weken wachten tot de volgende echo en we gaan het deze week maar weer vertellen aan de familie nu we (voorzichtig) zeker zijn dat het goed is.

@bloemetje, jij ook gefeliciteerd en ook de eerste echo vandaag. Ben benieuwd!

En hoe gaat het met de andere dames?
Alle reacties Link kopieren
Nies, wat een ontzettend goed nieuws 😘
Wat fijn! Hoe gaat het met je?

Het is is je gegund!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Niesjuh, wat een super goed nieuws! Gefeliciteerd!! Leuk dat je het aan familie gaat vertellen. Toch iets om naar uit te kijken in deze tijden! Houd je ons op de hoogte?
Ook voor bloemetje!! Super!

Ik ben even niet echt op het forum geweest en zie veel nieuwe meeschrijvers. Met ieder haar eigen, heftige verhaal. Sterkte voor jullie allemaal!!

Doris, heel begrijpelijk dat je afstand neemt. Wil je ons wel op de hoogte houden? Ik leef met je mee, want wat jij nu echt mee maakt is echt heel erg naar.

Het voelt voor mij niet helemaal gepast meer om hier te schrijven. Ik ben inmiddels bijna 20 weken zwanger van een dochter. En hoewel ik nog wel zorgen heb, zeker met de hele coronacrisis, ben ik wel zwanger. En dat besef ik ook heel goed hoor!

Veel sterkte voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat prima, de kwaaltjes komen en gaan. Af en toe dit, af en toe dat. :-D

Maar zit dus met een dilemma. Mijn moeder gaf aan dat ze haar verjaardag niet viert ivm Corona, logisch, maar wij wilden het die dag persoonlijk vertellen. Ook omdat ze een leuke leeftijd bereikt heeft. Ze wil verder geen visite, ook niet haar eigen zeg maar. Bang voor besmetting.
Ik wil het mijn ouders niet aan de telefoon vertellen, maar wil er ook niet te lang mee wachten. Het liefst ga ik naar hun toe om het goede nieuws persoonlijk te vertellen. Baal hier zo van en heb daardoor vandaag m’n dag niet.

Wat zouden jullie doen? Wel naar ze toe gaan? Of toch bellen?
Mijn schoonouders vertellen we het deze week, maar die blazen ook alle familie aangelegenheden af.

Misschien gezeur hoor, er zijn ergere dingen in de wereld op dit moment... maar zit hier mee. Heb advies nodig. :cat:
Alle reacties Link kopieren
Snap ik, is ook stom.
Is voor het raam een idee? ;)
Alle reacties Link kopieren
Meelezer hier:

Niesjuh, gefeliciteerd! Wat leuk dat je het bijna gaat vertellen :flirting:

Ik zou ook voor het raam doen! :sun:
Misschien met a4 tjes met leuke tekst die je dan een voor een laat lezen.
Alle reacties Link kopieren
Oh Nies wat fijn!! Gefeliciteeerd!! Het is je zo gegund!

En precies wat Loozey zegt kwam ook in mij op!
Dat houd je toch rekening met 't corona gebeuren, maar is 't wel persoonlijker dan via de telefoon. En wel een hele bijzondere manier natuurlijk... als in... dit wordt later een verhaal dat nog vaak verteld zal worden waarschijnlijk.

Hoe heb je het uiteindelijk gedaan? :hyper:
Alle reacties Link kopieren
@Niesjuh: Gefeliciteerd!! Super leuk. Rompertje voor het raam zou nog kunnen. Hoe heb je gedaan? Wat waren de reacties?
..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toch naar de verjaardag van m’n moeder geweest. Alleen m’n vriend en ik waren er, m’n moeder had zich toch bedacht.
Heb het verteld via een kaartje waar ik de echo in had geplakt. Ondanks de regels toch een knuffel gekregen. 😄

Mijn moeder zei dat dit een verjaardag was om nooit te vergeten. 60 jaar, geen visite ivm Corona en een kleinkind op komst. 😃
M’n zus en zwager via videobellen verrast. Zij wonen niet echt dichtbij en waren niet op de verjaardag.

En de schoonfamilie ook persoonlijk verteld... meer mensen weten het nog niet.

Iedereen was erg blij. Nu nog 3 weken wachten voor de 12 weken echo. Duimen dat alles dan ook oké is.
anoniem_180504 wijzigde dit bericht op 10-04-2020 10:50
Reden: Iets vergeten
8.64% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven