Zwanger worden na miskraam

04-11-2019 11:29 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik zal me even voorstellen. Mijn ‘naam’ is Vietjeh en ik ben 25 jaar oud. Ik ben nu bijna 5 jaar samen met mijn vriend (33) en we proberen sinds de zomer zwanger te worden. Ik had in augustus een positieve test in handen, maar kreeg toen in september bij 7+4 een miskraam.
Dat was èrg rot, maar we willen het liefste door en blijven proberen.

Het lijkt me fijn om te praten met vrouwen in dezelfde situatie. Dan kunnen we elkaar steunen in onzekere tijden.

Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Bijzonderheden
Vietjeh 25 :cheer2: 1e kindje, 10-9 spontane vmk gehad bij 7w+4.
D0ris 29 ? miskraam leeg vruchtzakje mei '19 bij 9w+1, sinds september pas HCG vrij
Makeupgirl 28 :cheer2: PCOS, zwanger geworden via OI, missed abortion in juni '19 bij 12 weken (vruchtje gestopt bij 9+3)
Niesjuh88 31 ? miskraam september 2019 bij 7 weken. In december 2019 tweede spontane vmk.
Shoezzi 30 ? miskraam begin nov bij 10 weken (missed abortion)
RaisinGirl 36 ? 2e kindje, in september een missed abortion na 10 weken zwangerschap (vruchtje gestopt bij 8 weken)
vietjeh wijzigde dit bericht op 16-01-2020 15:52
51.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ahh niesjuh wat goed! Wat ontzettend fijn!
Je had al wel een negatieve test gehad he (zodat je zeker weet dat het van een nieuwe zwangerschap is). Wanneer was eigenlijk de dag dat je ongesteld moest worden? Ah zo leuk, fijn! Geeft vertrouwen! Verder totaal geen symptomen?

Jeejjjj! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Geen flauw idee wat mijn nod zou zijn, aangezien eisprong laat was. Pas na +/- 22 dagen. Mijn cyclus was de vorige keer 30 dagen. Zit nu op 34 dagen, vandaag positieve test. Dus nu 12 dpo?

Ik had vorige maand al een negatieve test in handen, had ik voor de zekerheid gedaan. En afgelopen vrijdag zelfs nog.

Verder geen symptomen eigenlijk, op de menstruatieachtige krampen na.

Ik ben voorzichtig blij... :-D
Alle reacties Link kopieren
@Niesjuh, oooohhhhh wat fijn!! Gefeliciteeerd! Ben zo blij voor je! :hug: Ik wens je een hele fijne en vooral GEZONDE zwangerschap toe! :heart: Heb je al een afspraak gemaakt bij de VK? Mag je nu ook eerder langskomen voor een echo?

@Braincracking, hoe ging het dit weekend? Heb je nog pillen kunnen krijgen?

@Harper, wat balen dat je zo vroeg ongesteld bent geworden zeg! Op zo'n moment denk je misschien in eerste instantie nog aan een innestelingsbloeding...
Maar ik begrijp dat dat niet het geval was.
Ik ben zeker in voor een appgroepje!

@Shoezzi, wat k*t dat je toch nog een curretage moet ondergaan zeg! Heel veel sterkte gewenst :( :redrose:

@Makeupgirl, jeetje wat heftig dat je toch moet overstappen op IVF. Ik leef echt mee met jullie allemaal :( :hug: Wanneer zou je je eisprong moeten hebben?

Hier gaat het wel goed.
De laatste dagen niet zo lekker in orde geweest (verkoudheidsvirus), maar aan de betere hand. Ik ben vandaag weer begonnen met echt gezond eten, genoeg vitaminen en mineralen proberen binnen te krijgen. Wil er alles aan doen om zo 'vruchtbaar' mogelijk te zijn, want de afgelopen ronde ben ik niet echt gezond geweest qua voeding... Je weet nooit...
Alle reacties Link kopieren
Shoezzi wat naar dat je toch nog restweefsel hebt en dus toch een curettage krijgt. Sterkte!

Makeupgirl :hug: ik ga voor je duimen dat er nog een eisprong komt!

Niesjuh88 gefeliciteerd! :-D Wat super zeg!


Hier wil het niet zo qua de miskraam.. Kon gelukkig toch nog cytotec krijgen, dit gister ingebracht om 12 uur. Rond 18.00 uur had ik bloed verlies, en in de loop van de avond stopte dit weer. Vanochtend opnieuw 4 tabletten ingebracht, maar tot nu toe geen bloedverlies meer gehad.. Kan mij niet voorstellen dat alles er al uit is. Heb helemaal niet zo heftig bloedverlies gehad namelijk. Ben ook het vruchtzakje niet tegen gekomen.
Hoop dat het straks nog komt, anders morgen de gynaecoloog bellen wat nu..
Alle reacties Link kopieren
@braincracking wat klote! Ik hoorde bij het vruchtzakje echt een plons in de wc.. merkte die echt wel. De tweede ronde cytotec deed ook niets.. Misschien afwachten? Het kan een dag duren tot het weer op gang komt

Als je onzeker bent, gewoon bellen! Bij mij heeft de verloskundige tussendoor een keer gekeken. Was ook niet zeker, te weinig bloedverlies en weinig stolsels voor mijn gevoel. Ga op je gevoel af, je kent je lichaam het beste!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad gebeld gister en ik heb straks een afspraak. Ze vond het te lang om te wachten tot m'n controle afspraak over 2 weken.
Alle reacties Link kopieren
Brain, wat ontzettend ruk, maar helaas herken ik het van mijn cytotec avontuur (ik verloor welgeteld twee druppels bloed + had verder alleen mega erge buikpijn). Ik hoop dat je het wel verloren bent, ik ben het in dele uiteindelijk kwijtgeraakt (in een paar weken), dus je kunt het ook afwachten.. Al moet je daar wel tegen kunnen, ik vond het erg zwaar.

Shoezzi, wanneer staat jouw curretage gepland?

Ik kan op dit moment elk moment gebeld worden door mijn gyn om mijn menstruatie (of beter gezegd, bijna het gebrek aan..) te bespreken.. Pff hoop dat het een beetje soepel verloopt.

Nies, hoe ga jij? Hoe voel je je? :)
Alle reacties Link kopieren
Gyn heeft gebeld, hij kan Asherman (verklevingen) niet uitsluiten omdat ik wel een ingreep heb gehad (de hysteroscopie) dus ik moet weer een hysteroscopie om te kijken of dat ook het geval is. :-[
Ik trek dit echt zo slecht momenteel. Het houdt gewoon niet op.
Alle reacties Link kopieren
Jeeej Niesjeuh, gefeliciteeeeerd!!! Ooooh, ik hoop dat alles goed is met het vruchtje en dat je een supergoede eerste echo hebt binnenkort! Jeeeej!!! :cheer:

MakeUpGirl: Pfff, IVF, wat heftig... Spannend om zo een nieuw traject in te stappen, hopelijk mag het allemaal goed gaan en ook met de inspuitingen... Ik heb op YouTube een Amerikaans koppel waar ik regelmatig video's van kijk die via IVF zwanger geworden zijn, heeft mij wel inzicht gegeven in het hele traject, hoe het werkt enzo...

Shoezzi, jammer dat je nog gecurreteerd moet worden! Maar hopelijk is dan alles ook achter de rug en kan je het afsluiten, dat heeft bij mij wel geholpen, dat ik het dan gewoon kon afsluiten...

Succes bij de gyn straks Braincracking!! Ik hoop op goed nieuws voor je!

Ah Doris wat ongeloofelijk kut :-[ Wanneer moet je een nieuwe hysteroscopie ondergaan? Ik duim heel hard dat er geen verklevingen zijn!! Volhouden meid, hopelijk zit je nu in het oog van de storm, dan weet je dat het nog even zwaar wordt, maar dat er ook weer "mooi weer" aankomt :hug:


Hier verder weinig te melden, merk wel dat mijn humeur er enorm op vooruit gegaan is sinds de HcG uit mijn lichaam is en alles achter de rug is nu ivm de laatste miskraam...
Heb vorige week de acupunctuur gehad, maar meh, ik weet het niet, had geen goed gevoel bij die man en waar hij de naalden in mijn handen stak heeft het echt een aantal uur flink zeer gedaan aan de spier en ik had gewoon 2 blauwe plekken nadien... Ik heb dat wel makkelijk, maar dat vond ik toch niet zo fijn... Van de andere naaldjes in mijn voeten etc geen enkele last gehad... Ik heb een 2e afspraak staan, want wil het wel een kans geven, maar daarna toch maar even zien of ik er mee verder doe of niet...
Alle reacties Link kopieren
Brian en shoezzi, heel veel sterkte gewenst. Dikke knuffel! :cat:

Doris, spannend zeg, komt vast wel goed. :cat:

Ik heb het gisteren verteld aan mijn vriend, hij was erg blij! Had hem de test als cadeautje gegeven voor slagen motorrijexamen.

Moet de verloskundige nog bellen voor een afspraak. Ben benieuwd wanneer ik terecht kan.

Ik voel me verder wel prima, had gisternacht een ontzettend opgeblazen gevoel, in de ochtend wat misselijk.
Verder honger waar je u tegen zegt. Had gisteren een gebakje, 2 chocolaatjes en een pistoletje gehad, binnen 1,5uur ofzo en een uur later had ik weer een honger gevoel. :facepalm:
Oja, ik slaap slecht en als ik slaap, droom ik ontzettend veel en echt. Waardoor ik weer slecht slaap :bonk:

We gaan het deze keer op tijd vertellen aan onze ouders en zussen. Vorige keer alles in 1 keer moeten vertellen: ik ben zwanger, maar ook weer niet. Dat was niet zo leuk. :nooo:

Maar Sinterklaas is on the way, dus 2 momenten waar we het iedereen in 1 keer kunnen vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Nies, weet je al hoe je het aan familie gaat vertellen, of maak je er niet zo'n spektakel van ;)?

Djennabie, mooi hoe je het omschrijft, ik hoop dat het mooie weer eraan komt. Helaas is dit hele gedoe al vanaf april bezig en lijkt er nog steeds geen eind aan te komen.. Lange storm dus.. Gatver, wat een negativiteit, zo ken ik mezelf helemaal niet.. Maar goed, ondertussen weet ik ook niet goed meer wat ik kan/moet voelen.

Makeupgirl, ik lees nu pas dat jullie naar IVF over moeten stappen. Wat ontzettend spannend. Ik wens je erg veel sterkte want dit zal niet makkelijk zijn, icm al die hormonen. Veel liefs.

Voor iedereen hier ook trouwens. :rose:
Alle reacties Link kopieren
Hoi, Ik zou graag hier ook mee willen schrijven
Fijn om ervaringen uit te wisselen.

Ik heb 37 dagen geleden een vroege miskraam gehad met 6 weken.
Inmiddels nog geen eisprong na die tijd kunnen vinden en ook nog geen menstruatie.
Heel erg frustrerend dat alles nu op stil staat, en we eigenlijk alleen meer kunnen wachten totdat er weer een cyclus is.
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand eigenlijk ervaring met curettage na cytotec? Ik weet namelijk niet echt wat ik kan verwachten qua wanneer ik ongesteld moet worden.. is dat 4-6 weken gerekend vanaf de cytotec of vanaf de curettage? Zo stom omdat niet aan de gyn te vragen gisteren, maar was nogal suf en overrompeld
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Mag ik ook meeschrijven? Ik ga later nog alle berichten terug lezen.

Afgelopen donderdag hebben we na drie onzekere weken officieel te horen gekregen dat de zwangerschap is uitgelopen tot een missed abortion. Ik heb meteen de misoprostol/cytotec meegekregen en zaterdag is de miskraam begonnen.

Hoe zijn jullie de eerste dagen/weken doorgekomen? Ik merk zelf dat ik het erg lastig vind om "rust" te nemen. Terwijl dit logischerwijs wel nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Doris wat heftig dat dit nu weer uitgesloten moet worden.. Je wilt toch gewoon door.. Sterkte!

Babyboom, welkom. Hopelijk komt je cyclus snel weer op gang!

Mirathe, welkom. Ik zit nu zelf ook nog middenin de miskraam. Ik heb zelf eigenlijk helemaal geen moeite met rust nemen, maar dat komt ook omdat ik redelijk beroerd ben door de miskraam. Voel jij je wel gewoon goed? Ben je gewoon aan het werk of ben je nog thuis? Toch proberen om even zo min mogelijk te doen en zowel lichamelijk als psychisch te herstellen.

Ik ben vanochtend bij de gynaecoloog geweest. Ik ben toch het vruchtzakje al verloren. Ik heb dus gewoon minder bloedverlies als gemiddeld. Heb wel nogmaals 4x cytotec meegekregen omdat mijn baarmoeder nog niet helemaal schoon was, maar het was nog maar een klein beetje. Het was wel een opluchting, ik was wel bang dat ik toch gecuratteerd moest worden. Ik blijf de rest van deze week nog gewoon thuis, en dan hoop ik maandag lichamelijk genoeg te zijn opgeknapt om weer te kunnen werken.
De kinderen van mijn vriend hadden per ongeluk het een en ander opgevangen toen we gister in gesprek waren met hun moeder. Ze hadden dus meteen allemaal vragen, waardoor we het wel moesten vertellen. De oudste (10 jaar) schrok er erg van. Hij is nu ziek thuis van school en had aan mijn vriend gevraagd of hij bij ons mocht zijn. Dan kon hij voor mij zorgen als mijn vriend moet werken had hij gezegd. :-(
Super lief natuurlijk dat hij zo denkt en natuurlijk helemaal niet nodig, maar doet ook wel pijn om te zien hoe het hem raakt. :'-(
Alle reacties Link kopieren
Mirathe welkom, en wat rot.. Ik heb dezelfde weg als jou bewandeld.. Ik kan niets anders zeggen dan veel sterkte. Ik nam zelf af en toe rust, maar dat was omdat bij mij de miskraam niet op gang kwam en ik dacht, t zou je maar gebeuren als je op kantoor bent en het breekt los (overigens nooit gebeurd). Kan je misschien wat meer thuis werken? Weet je werk ervan?

Babyboom, ik heb je verhaal deels gevolgd in een ander topic. Heb je al witte testen? Wellicht even een controle echo plannen om te kijken of er nog een rest zit? Knuffel!

Shoezzi, ik heb geen ervaring met curretage, wel met een hysteroscopie. Als je de keuze hebt; kies voor het laatste! Bij een curretage is er nog meer kans op verklevingen (asherman) dan bij een hysteroscopie, zeker als het om een rest gaat is dat een veiligere optie. Bij mij vermoeden ze nu mogelijk nog steeds verklevingen, maar goed je kunt beter voor het minst ingrijpende kiezen. Als je een keuze hebt natuurlijk, anders is het niet anders.

Brain, “fijn” dat je het zakje toch al wel kwijt bent geraakt, ik ben het ook in delen kwijt geraakt, zonder veel bloed/plons in de wc zoals je wel eens hoort, het kan dus zeker. Houd goed in de gaten of je zwangerschapstesten wit worden (of heb je al een witte test)? Veel sterkte met afwachten.. En wat ontzettend lief van het zoontje van je vriend. Ik snap dat je liever niet hebt dat ze er vanaf weten, maar dit is wel erg aandoenlijk. Arm ventje.

Hier een kutdag/nacht achter de rug, ik ben zo bang dat ik verklevingen heb (aangezien de gyn daar gelijk over bego) en dat ik de kinderwens nog langer on hold moet zetten (of dat het nog moeilijker wordt dan het al is) + zie op tegen al die ziekenhuis bezoeken weer..
Vind het zo lastig te accepteren dat ik dit miskraam gebeuren geen plek kan geven omdat de nasleep zo lang is. En des te drukker ik me er om maak des te meer energie het kost, en zo beland je in een negatieve cirkel. Terwijl ik normaal gesproken hou van het leven en alles wat het te bieden heeft. EN WAAR IS DIE ZON? Wat een klote weer, maakt het er ook allemaal niet beter op 😉
Alle reacties Link kopieren
Niesjuh wauw wat leuk om te lezen, gefeliciteerd :cheer:! Heb je al een idee hoe jullie het nieuws gaan delen met de familie?

Braincracking lijkt me wel “fijn” om te weten dat je het vruchtzakje al verloren bent. Dat geeft misschien wat rust? Wel echt een schattige reactie van de zoon van je vriend. Kan me voorstellen dat het pijnlijk is om te zien hoe het hem raakt.

Doris jeetje wat heftig dat je zo’n lange nasleep hebt en nu een nieuwe hysteroscopie moet ondergaan. Hopelijk krijg je snel goed nieuws :hug: .

Met mij gaat het relatief goed. Ik heb nog wel bloedverlies en af en toe buikpijn, maar verder gaat het eigenlijk wel.
Ik ben maandag gewoon weer naar kantoor gegaan. Iets wat ik uiteraard bij ieder ander zou afraden, maar goed koppig hier :bonk:. Daarnaast is deze periode voor mij zowel op werk als privé compleet hectisch. Zit compleet vol qua deadlines deze week en heb volgende week een belangrijke deadline/livegang van een groot project. Allemaal dingen die wanneer ik niet op kantoor ben niet door gaan, waardoor ik meer stress ga krijgen en weer een inhaal slag moet maken. Oh en volgende week krijgen we ook de sleutels van ons nieuwbouwhuis (begin deze week hadden we de vooroplevering). Iets met hectisch en te veel tegelijkertijd ;-).
Mijn hoofd zit zo vol op dit moment dat rust pakken en nemen echt lastig is. Ook al weet ik dat dit echt nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst @Niesjuh Wauw wat een super goed nieuws!! Fantastisch! Ik hoop op een mooie zwangerschap!

@D0ris Wat heftig zeg dat de gyn daar misschien aan denkt. Kan me heel goed voorstellen dat je er tegen op ziet. Soms lijkt de tijd je in te halen en is het enige wat je kan doen afwachten en dat is zo stom. Daar mag je zolang als je wil goed om balen en verdrietig om zijn.

@Braincracking Toch fijn dat de eerste dosis al relatief goed geholpen lijkt te hebben. En wat zijn de kinderen van je vriend lief voor je zeg :heart:

@Mirathe wat betreft je werk moet je doen wat goed voor jou voelt. Ik ben drie dagen thuis geweest. Achteraf gezien erg kort, maar op dat moment leek me dat de beste beslissing omdat ik anders alleen met mijn gedachten thuis zou zitten.

Ik heb afgelopen donderdag toch nog een eisprong gehad, een dubbele zelfs, dus heel benieuwd. Mijn NOD is 12 december.

Vinden jullie deze aankomende feestmaand ook lastig? Ik vind het zo confronterend weer een kerst zonder kindje of zwangere buik, weer een nieuw jaar in zonder dat alles. Zeker ook omdat ik 31 december uitgerekend zou zijn van mijn miskraam en ik nu dus nog niet opnieuw zwanger ben, maakt me zo verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
@ mirathe
Ik heb een sinterklaasgedichtje gemaakt voor beide families. Gisteren aan mijn ouders gegeven. M’n moeder was erg emotioneel en blij en vader ontzettend blij.
Zus en zwager waren iets minder uitbundig, haha. Maar waren wel blij. :-D
Aankomende donderdag aan mijn schoonfamilie vertellen dmv een gedichtje. Denk niet dat ze het verwachten.

Verder heb ik 19 december de eerste echo, dan ben ik ongeveer 7 weken. Net zo ver als toen ik de miskraam had. Vind het erg spannend. o_o

@ make-up girl,
Ik snap je heel goed, dat je de feestmaand niet zo leuk vind. Zeker omdat je iets mist. Iets wat je had kunnen hebben. Heb dat ook een tijdje gehad. Ik was vorige miskraam uitgerekend op mijn oma’s verjaardag, vond dat wel speciaal.
Ik ga voor je duimen! Hopen dat je dit jaar kan afsluiten met een knaller...

Ga nu maar eens slapen.... welterusten! :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Ah leuk gedaan Niesjuh.. Fijn dat je familie zo uitbundig reageerde!
Nu lekker gaan genieten, en toeleven naar de echo.. Al is dat nooit meer onbezorgd.

Makeupgirl, ja ik heb er wel een beetje moeite mee. Ik zou 2 januari uitgerekend zijn. Over precies een maand. Als ik dan zie het het er nu allemaal uit ziet dan baal ik enorm en maakt het me wel verdrietig ja. Aan de andere kant; ik heb ondanks alle ziekenhuis bezoeken en het verdriet ook zoveel mooie dingen meegemaakt die anders misschien niet waren gebeurd. Laat ik het zo zeggen; ik probeer niet te focussen op hoe het had kunnen zijn. Maar dat gaat de ene dag beter (lees voor eisprong) dan de andere (na de eisprong haha).

Mirathe, wat leuk een nieuw huis! Full focus on that straks, spannend! Knap dat je gewoon door gaat, respect. Hou jezelf wel in de gaten en geef jezelf straks ook een break op het moment dat je het wat rustiger hebt.

Brain, hoe ben jij het weekend doorgekomen, hoe gaat het nu?

Hier mijn eisprong net gehad. Ik merk het aan het feit dat ik vannacht weer voor het eerst levendig gedroomd hebt + onthouden. Vind het lastig positief te blijven met die hysteroscopie die er aan zit te komen in december, maar mijn vriend zei; geef nooit op, dus daar luisteren we dan maar naar ;)
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden!
Ik ben weer terug van weggeweest...
Na mijn laatste bericht vorige week maandag over dat ik 'gezonder wilde gaan leven' en 'net hersteld was van een verkoudheidsvirus' kreeg ik ineens een goed buikvirus te pakken. Ben dus even offline geweest, maar inmiddels weer up & running. Ik was eerst bang dat mijn eisprong door de griep later zou zijn, maar ik verwacht toch vanavond/morgen een positieve ovulatietest.

@Niesjuh, wat leuk dat je het je ouders op die manier hebt verteld! Kan me voorstellen dat het een emotioneel moment was. Spannend dat je het donderdagavond ook je schoonouders gaat vertellen! Gelukkig is de decembermaand vaak een beetje druk en volgepland, misschien gaat de tijd dan wat sneller. Kan me voorstellen dat je de eerste echo ontzettend spannend vindt... Ik hoop op EEN GOEDE!! :heart:

@Doris, wat balen dat je toch weer een hysteroscopie moet! Ik heb even opgezocht wat het precies inhoudt, ook wat betreft de verklevingen. Kan me voorstellen dat je je daar druk om maakt. Gelukkig las ik veel dat het 'goed te herstellen' is, maar ik geloof dat je bij het verwijderen van verklevingen wel weer 8 weken verder bent, dat is natuurlijk gewoon k*t! Ik hoop zo dat het meevalt allemaal! Wanneer heb je de hysteroscopie? :hug:

@Babyboom, welkom! Wat balen dat je nog niet ongesteld bent geworden, en geen eisprong hebt gevonden. Gebruik je daarvoor ovulatietesten?

@Mirathe, ook welkom! Wat een hectiek bij jou zeg! Ik vind het knap hoe je ermee omgaat! Druk zijn is niet erg, als je maar momenten voor jezelf inplant wanneer je lichaam deze nodig heeft. 6 dagen in de week werken is niet erg, maar zorg dan dat je die ene dag in de week lekker ontspant, door bijv. een dagje sauna of iets te plannen. Wel spannend zo met je nieuwe huis!

@Braincracking, 'fijn' dat een curretage toch niet nodig is! Lieve reactie van 't zoontje van je vriend ook, maar ik snap dat je ze er liever niet bij betrekt op die leeftijd. Heb je de afgelopen dagen nog bloedverlies gehad?

@Makeupgirl, wauw een dubbele eisprong zelfs! Ik heb even gegoogled, maar hoe kom je erachter dat je een dubbele eisprong hebt gehad? Kans op een tweeling dus? Spannend! Ik heb je NOD aangepast.
En ik snap je gevoelens over de decembermaand heel erg goed, vooral omdat je ook uitgerekend was in deze maand. Wij zouden in december achter het geslacht van ons kindje komen, en hadden al helemaal in ons hoofd hoe we dit zouden gaan vertellen aan familie en vrienden. Dat heb je nu allemaal niet meer. In de maanden daarna dachten we elke keer 'Oh als ik nu zwanger zou zijn, kunnen we het mooi met Sinterklaas/Kerst/Oud&Nieuw vertellen!'... Ook dat gaat 'm niet meer worden. Ik wil dus echt anders gaan denken, om zo teleurstelling daarin te voorkomen. Maar soms gaat 't zo vanzelf...
In ieder geval deze maand even extra lief zijn voor jezelf!! :hug: En ik ga duimen voor 12 december!!

PS: Zijn er nog meer mensen die in de tabel willen? :)
Alle reacties Link kopieren
@niesjuh wat spannend! Hoe voel je je?

@D0ris ach Doris, ik heb zo met je te doen. Snap heel goed dat je er tegen op ziet!!

@vietje Jeetje jij hebt het behoorlijk te pakken gehad zeg! Fijn dat je weer opgeknapt bent zo vlak voor je eisprong!! Kunnen jullie daar hopelijk goed gebruik van maken. En wie weet... als je het vroeg wil vertellen kan het toch nog met Kerst! Ik hoop t heel erg voor je!
Ik weet dat ik een dubbele eisprong heb gehad omdat ik wekelijks follikel metingen krijg in het ziekenhuis en ik dus nu twee grote follikels had die zijn gesprongen. Ik denk niet, dat als je niet op een echo ziet dat je twee eitjes hebt, je het dan ook echt kan voelen. Maar het betekent idd kans op een tweeling deze maand.

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met wat moeite met deze maand. Jullie woorden laten mij ook inzien dat ik toch moet gaan proberen er niet te lang bij stil te staan. Maar blijft soms lastig he...
Alle reacties Link kopieren
Vietjuh, wat een leuk kadootje voor z'n motorexamen haha! Leuk om met pakjesavond aan de rest van de familie te vertellen. Hoe voel je je, niet te moe?

Babyboom, welkom, en sterkte met je miskraam... ik ben ook op m'n menstruatie aan het wachten nu, zit op dag 32 nu... Vorige week had ik veel krampen, dus dacht dat ze er aankwamen, maar niks... voor de zekerheid een testje gedaan en deze was spierwit, dus maar blijven afwachten nu...

Mirathe, wat rot zeg, dikke knuffel! 3 weken onzekerheid is niet niks... Hopelijk lukt het je toch om je rust te nemen, mij heeft het geholpen om er over te lezen (goed boekje van Manu Keirsse) en om even alle social media af te sluiten... Hopelijk kun je in je nieuwbouw (jeeej!) wel wat rust nemen, of rust vinden in het inrichten of de laatste klusjes afwerken...

Ah Brain, wat een lieve (en emotionele) reactie van het zoontje van je vriend... Wel fijn dat hij je wil steunen...

MakeUp, de komende feesten doen mij ook wel denken aan vorig jaar, toen was ik net voor het eerst terug zwanger na m'n zoontje, nog niet wetende dat het zou misgaan in januari... Nu kan ik het plaatsen, enkele weken geleden had ik het veel moeilijker met deze gedachte... Hopelijk kan je het ook wat plaatsen en toch van de feestdagen genieten :hug: Oeh, een kans op een tweeling! Jij liever dan ik haha, maar hopelijk blijft er wel ééntje zitten :P

Doris, dikke knuffel :hug: voor de klotedagen die je (hopelijk achter de rug!) hebt, en ik duim heel erg dat het geen verklevingen zijn... En een dikke jeeeeej voor de eisprong! En niet opgeven inderdaad :)


Eindelijk nog eens achter de laptop geraakt, ik lees wel bij op de telefoon, maar dat typt zo lastig...

Hier vorige week flinke krampen, dacht echt dat ik ongesteld zou worden, maar niks, en zelfs een witte test, dus wacht maar heel hard ongeduldig af nu... Vandaag weer wat krampen, maar nog altijd niks. Nu op dag 32, als het er tegen aankomend weekend niet is, dan doe ik nog maar een testje... En mijn zoontje heeft misschien windpokken, en ik heb geen idee of ik dat als kind gehad heb, mijn moeder herinnert het zich ook niet, en dat is niet goed als je dan pril zou zwanger zijn, kan gordelroos geven en daar heb ik geen zin in... :|
Alle reacties Link kopieren
Had net van alles getypt... Weg!

Dus even een ego post, morgen een langere, haha.

Ik voel me wel prima, op kleine vermoeidheid na.
Maar goed, ben morgen net 5 weekjes, dus het kan alle kanten nog op. :-D

Ik ga zo naar huis, ben aan het werk. Reageer morgen even op de rest.
Alle reacties Link kopieren
Mirathe, hoe is het nu met jou? Heb je al kans om binnenkort even wat rust te nemen?

Brain, en met jou? Hoe voel je je? Kan je het alles een beetje een plek geven?

Makeupgirl, een dubbele eisprong, spannend! Zou wat zijn.. een tweeling. “Vroeger” was dat een nachtmerrie van mij, het zit namelijk wel in de familie, maar nu denk ik alleen maar: I don’t care. Je hebt het leven toch niet in de hand. Hoe kijk je er zelf tegenaan?

Niesjuh, wat ontzettend fijn dat je je gewoon goed voelt. Tuurlijk kan het me 5 weken alle kanten op, maar we gaan er gewoon voor dat dit de plakbaby is en blijft! Misschien heb ik het gemist, maar welke datum ga je voor de eerste echo?

Vietje, wat rot van je dubbel griep, so to say. Nu dus weer up and running? Fijn dat je eisprong lekker doorgaat, niet klein te krijgen jij!

Djennabie, jammer dat de test wit is. Ben je zeker van je dag van eisprong? Klote he dat je niet van je lichaam op aan kan na zo’n miskraam, die dagen duren laaaaang. Ik hoop dat je snel meer weer en vol moed weer kunt proberen!

Dankjewel lieve meiden voor de bemoedigende en meelevende woorden. Ik heb de hysteroscopie op 17 december, op de tweede menstruatiedag. Ik moet dus op mijn NOD testen, want als je zwanger bent mogen ze natuurlijk die ingreep niet doen.
Uiteraard heb ik hoop, maar ik weet ook vrijwel zeker dat ik weer teleurgesteld zal worden, beetje een mindfuck.

Oh lieverds ik hoop zo dat we dit topic binnenkort kunnen sluiten en we de titel kunnen veranderen naar: Iedereen zwanger na miskraam. Ik gun het iedereen zo.
Ik vind het ook wel echt heftig om te zien hoeveel vrouwen dit meemaken. Vroege miskramen, curretages, lege vruchtzakjes. En wat er ook gebeurd, hoe down je ook bent, je blijft sterk en je staat gewoon weer op en gaat door (al voelt dat vaak niet zo tussen de tranen en het verdriet door). Ik probeer daar de laatste tijd bij stil te staan, i.p.v. bij waarom lukt het me niet, merk wel dat dat echt helpt en me krachtiger maakt. Jullie kunnen en zijn dit ook allemaal, powerwijffies. :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven