Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Ah zo schattig teckel!

Ah wat schrikken due! Heeft hij veel pijn of zijn jullie meer geschrokken?

Dochter mocht vandaag een ornament voor de kerstboom uitzoeken. Het werd een roze flamingo met veertjes haha die hangt nu tussen mijn klassieke boom. Moet kunnen!
Wow schrikken due. Ik hoor dit ongelukje wel vaker, mijn broertje en zusje zijn allebei op die manier aan een litteken gekomen :facepalm: Je zou denken dat mijn ouders ervan hadden geleerd haha.

Ik verkondigde tijdens mijn zwangerschap nog, geen speen voor mijn baby! En toen kwam de eerste nacht thuis met baby :facepalm: haha. Bleek toch veel zuigbehoefte. Al snel wilde ze de speen niet meer en had ze met drie maanden haar duim al gevonden. Nu nog steeds als ze naar bed gaat en dr knuffel heeft of als ze lekker bij me op de bank zit.

Gister mijn telefonisch consult met de kinderarts gehad en ik had het schijnbaar niet goed genoteerd de laatste keer met wegen. Dus bleek dat ze wel minimaal was gegroeid en een beetje aangekomen, maar omdat ze niet was afgevallen, afboog van haar lijn en lichamelijke oorzaken waren uitgesloten hoeven we niet meer onder controle in het ziekenhuis. :cheer: Rond haar derde worden we nog weer eens opgeroepen voor een afspraak bij cb en de jeugdarts. Als het dan wel weer sterk gaat afbuigen kunnen we nog weer doorverwezen worden. Ik ben happy en voel het wel als opluchting!
Fijn Lavendel!

Peuter was heel stoer. We moesten nog even wachten op mijn moeder want wilde niet op de fiets en hey was al gestopt met bloeden. Dus had er twee hechtstrips op geplakt en hij was al aan het spelen voor we bij dokter waren. Alleen beetje piepen toen lijm begon te prikken. Ik had dus net gezegd dat het klaar was net dat geklim en hij de hoek in moest. En hij luisterde niet en viel toen dus van de bank op salontafel :facepalm:
Schrikken due, gelukkig was peuter stoer.

Lavendel wat fijn!!

Onze peuter heeft (net als man en ik vroeger) een eigen boompje. Hij is apetrots.

Helaas was hij vannacht weer om 4.45 helemaal in paniek. Z'n bedje aan de bank geschoven en ben er bij gaan liggen. Hij had baby ook wakker gekrijst maar ze gingen allebei slapen snurken tot 6.45. Ik dus nauwelijks door 1 een oncomfortabele ligplaats en 2 door het gesnurk. Zometeen gymmen met peuter en daarna koffie bij vriendin. Vanmiddag ga ik even gestrekt als ze allebei slapen.
Ah wat schrikken Due!

Lavendel, wat fijn zeg! Weer een zorg minder.

Teckeltje, leuk! Dochter heeft ook een klein kerstboompje op haar kamer, ze heeft hem zelf versierd met ballen :love:

Peuter is vandaag uit logeren dus ik ben alleen met de baby. Ik was nog tot laat aan het werk en lag dus pas om 0.00 in bed. Om 5.00 was de baby wakker, schreeuwend van de honger. :whip: Echt voor het eerst sinds de geboorte, normaal is het 7.30-8.00. Ik ga straks even lekker wandelen en daarna dochter ophalen, ik ben benieuwd of ze het naar haar zin heeft gehad.
Envelop, hopelijk blijft het zo gaan met het minderen van de puf.
Hier nu naar 1 puf per dag en dat gaat goed. We hebben geprobeerd zonder maar dat is geen succes. En uiteindelijk is het in dochter haar geval ook niet de bedoeling nu zonder. Die ontstekings remmer dus die onderhouds puffer moet iedere dag om de longblaasjes bacterie vrij te houden. Anders is de kans op verslechtering te groot dus dan maar 1 puf per dag.

Hier ook nog papfles voor dochter.En doordat zoon ook nog wisselt tussen beker en drinkfles lurkt ze daar ook nog wel eens aan. Het is niet anders zo drinkt iedereen genoeg.

Peuter dochter duimt en zoon heeft speen alleen in bed of auto. Hij moet nu over naar 18 maanden speen maar van difrax hebben ze alleen die hele harde dit om de speen af te leren, wat een onzin uitvinding. Hij moet ze niet maar hoeveel kwaad kan het dat hij op die 12 maanden speen blijft? Kauwen op speen doet hij niet en al kan het geen kwaad maar hij heeft nog steeds maar 3 tanden. Iemand idee welke speen eventueel op die van difrax lijkt?

Due pffff je zal wel weer geschrokken zijn , gelukkig valt het mee en konden ze het lijmen.

Fiona zal je net zien haha kan je bijslapen meldt baby zich , zo typisch

Teckel jouw zoontje is te schattig :flirting:
Zo. Gisteren 9 kilometer hardgelopen met zoon. Heerlijk dat dat zo kan.

Voor de rest wacht ik in spanning af. Iedereen een prettig weekend.
Wij hebben echt ons weekend niet :-(. Peuter is net in binnenspeeltuin gevallen en klaagt over pijn in zijn arm dus om 14:50 weer naar huisartsenpost.
Ach Due wat een pech! Succes maar weer, laat je weten hoe het is gegaan?
Ah due wat shit zeg! Echte brokkenpiloten bij jullie thuis. Succes, hopelijk valt het mee
Niet gebroken, wel veel pijn :-(
Ah gelukkig niet gebroken Due. Wat een rotweekend zo voor jullie!
Nee due meen je niet! Hopelijk blijft de pijn niet te lang aanhouden.

Sorry lavendel helemaal overheen gelezen fijn dat jullie nu niet meer zo nauw onder controle hoeven te zijn.
Ach due, arme peuter. Vrijdag de 13e heeft een extra dag bij jullie :(

Super fijn Lavendel!

Wij hebben lekker een rustig weekendje. Vanmiddag even bij vrienden geweest, peuter vind het daar altijd gezellig. Baby voor het eerst ook mee en ging allemaal goed.
Ben ik ook weer ergens anders geweest dan maar thuis/hond uitlaten :P
Teamnosleep meldt zich! De baby is al twee nachten ontzettend aan het spoken en de weinige uurtjes dat ze stil is hoest peuter de longen uit haar lijfje. Hoe lang mag dat hoesten duren? Het is nu al een week of 6.

Dochter noemde me net bij mijn naam. "Fiona, mag ik naambaby mijn duplo geven?" Een nachtje logeren en ze noemt me geen mama meer :roll: Oh en toen ik haar vanochtend na 3,5 uur slaap uit bed haalde en zei dat ik pap voor haar ging maken zei ze "Nee, ik vind papa liever". :whip:
Sneeuwbal lekker he even beetje weer onder de mensen.

Fiona check! Hier dreumes die al een week of 5 hoest, vannacht drama nacht gehad. Peuter tot half 3 om het half uur wakker en half 5 dreumes wakker. Ellende. Ben het soms echt even helemaal beu.

Heel gek idee fiona dat ze je dan geen mama meer noemt. En liever pap van papa nou ik had het geweten haha
Oh wat zwaar ook Quest. Ik stond vanochtend ook op het punt om te huilen van vermoeidheid. Mijn man kwam net uit zijn nachtdienst en heeft de baby onder zijn hoede genomen voordat hij naar bed ging, dus peuter moest de pap toch echt van mij accepteren ;-)
Zware nachten hier, balen meiden!

Hoesten duurt al wel lang zeg bij jullie. Zoon krijgt met gehoest tijmsiroop. hij is dan ook vaak verkouden, dus neusspray en luuf smeren.
Dat is het vaak met een week weg. Langer krijgt hij ook geen hoestdrank en neusspray van me.
Helpt de hoestdrank sneeuwball en geef je dat dan voor het slapen gaan, of ook midden in de nacht? Wij hebben het niet in huis maar misschien moet ik het toch even halen. Is er een speciale hoestdrank voor kinderen? Neusspray heb ik wel in huis maar ze is niet verkouden, het is echt alleen hoesten.
Due wat een pech hebben jullie! Ik hoop dat het snel beter gaat!

Oef Fiona en teckel, pittig zeg!

Fijn lavendel!

Hier heeft dochter voor het eerst ooit tot 8.30 geslapen. Zal wel een eenmalige actie zijn! We kijken nog even een filmpje met een broodje in bed. Man slaapt nog even.

Vanmiddag naar een kerst event, er zijn kraampjes, levende kerststal, zang en het kerstverhaal wordt voorgelezen. Lijkt me wel leuk voor dochter
Ik heb hier ook hoest siroop maar ook maar week gebruikt daarna kwam de hoest los, maar hij blijft ophoesten.
We hebben vannacht even weer station in zijn kamer gezet om de zuurstof en luchtvochtigheid te meten. Nou was niet best. Komt denk ik voornamelijk door de kachel. Dus van de week even een lucht bevochtiger aanschaffen. Bij dochter staat altijd het raam mini kiepstand. Maar bij zoon moeten ze het raam komen maken al een maand of 3. Word ik ook zo moe van een bedrijf wat zijn afspraken niet nakomt. Grrr

Fiona gelukkig heeft man de baby over genomen. Scheelt weer. Is ook heftig voor jou die nachten helemaal alleen zeg!
Ja de verwarming is ook slecht voor je keel. Daar had ik ook altijd last van.
Nu hebben we geen cv en verwarming meer, maar een warmtepomp en vloerverwarming. Constante temperatuur in huis.
Bedenk me nu dat ik eigenlijk ook geen keelpijn meer heb nu.

Ik gaf vaak hoesdrank voor het slapen gaan savonds en sochtends bij wakker worden.
Af en toe bij een flinke hoestbui ook in de nacht.
Tijmsiroop zonder suiker vanaf 3 jaar van de apotheek hebben we.
Maar je hebt ook voor de kleinere, die haďden we eerst.

Lekker pip, uitslapen! En veel plezier va nmiddag!
Quest schreef:
15-12-2019 09:00
Ik heb hier ook hoest siroop maar ook maar week gebruikt daarna kwam de hoest los, maar hij blijft ophoesten.
We hebben vannacht even weer station in zijn kamer gezet om de zuurstof en luchtvochtigheid te meten. Nou was niet best. Komt denk ik voornamelijk door de kachel. Dus van de week even een lucht bevochtiger aanschaffen. Bij dochter staat altijd het raam mini kiepstand. Maar bij zoon moeten ze het raam komen maken al een maand of 3. Word ik ook zo moe van een bedrijf wat zijn afspraken niet nakomt. Grrr

Fiona gelukkig heeft man de baby over genomen. Scheelt weer. Is ook heftig voor jou die nachten helemaal alleen zeg!
Pittige nachten quest, snap dat je daar zat van bent. Wij hebben ook een lucht bevochtiger en toevallig vannacht weer op de kamer vd kids gezet omdat ze dus ook zo hoesten en prompt sliepen ze allebei tot 6 (baby) en 7 uur (peuter).
Pip wat heerlijk zo uitslapen! Veel plezier vanmiddag.

Wij hebben boven geen verwarming allen bij de kids op de kamer olie kacheltje. Na de verbouwing ook gelukkig vloer verwarming. Maar goed dat duurt nog 2 jaar!

Teckel welke bevochtiger hebben jullie?
Ben al aan het rondkijken
Oh dat zal hier ook de oorzaak zijn, die droge lucht. We hadden altijd het raam openstaan maar dochter slaapt nu op zolder en het is daar zo koud.. De verwarming staat nu dus ook 's nachts aan want anders wordt het daar echt te koud.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven