Depressietopic - praat mee!

24-02-2019 22:33 3009 berichten
Nogal wat mensen op het forum (en daarbuiten natuurlijk) kampen met depressie.
Het leek me daarom een goed idee om een algemeen depressietopic te openen.
Zodat we elkaar kunnen steunen, tips kunnen geven, vragen kunnen stellen. Of gewoon even laten weten hoe je je voelt, delen dat je je klote voelt of dat het juist wat beter gaat.
Ook als je inmiddels hersteld bent van je depressie, of partner/betrokkene bent.
Voel je welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit overspannen thuis, flinke griep en de collega met wie ik vaak leuke dingen ging doen laat niks meer van zich horen. Daarnaast vrijdag leuke date gehad, geen echt serieuze intenties want teveel shit in mijn leven en nu blijft hij drammen dat hij denkt dat ik dat wel ben. Raar.

Verder wacht ik af op sollicitaties, nog niks gehoord. Zit er wel ff doorheen.
@vlamtosti. Ellendig die paniek. Heeft je psychiater iets voor je kunnen betekenen?

@pibelli. Hoe is het bij de dokter gegaan? Ken dat gevoel van jezelf willen worden. Hopelijk kan je snel wat stappen die richting in gaan zetten.

@jemmer. Wat verdrietig dat het zo gaat en al zo lang. Ik ken dat gevoel van geen hoop meer hebben.
Toen ik in zo'n fase zat heb ik bedacht dat ik het dan maar met 'de moed der wanhoop' moest gaan doen.
Of sowieso met moed ipv wanhoop. Eiegenlijk ene voet voor de ander zonder dat je daarvoor hoeft te hopen maar omdat moed je drijft. Waarmee je tegen beter weten in doorgaat.
Dit hielp mij. Omdat hoop niet ging. Maar misschien werkt dat bij jou wel anders.

@grietje. Kan heftig zijn die terug uitgang. Maar wel super knap dat je het nu desalniettemin durft op te pakken.

@uggs. Jammer dat mensen zulke dingen tegen je zeggen. Dan snappen ze het inderdaad niet. Vaak is het zelfs wel goed bedoeld allemaal, maar daar koop je niets voor natuurlijk. Ik hoop dat het niet de mensen zijn die heel dichtbij je staand die dit zeggen?
Vannacht redelijk goed geslapen.

Daarna het gesprek met mijn casemanager. Dat ging goed. Ik trilde enorm tijdens het gesprek, maar kwam ook tot rustig.

En nu ben ik heel moe maar wel weer behoorlijk rustig in mijn hoofd!
Ik kan ook weer over praktische zaken als koken en douchen nadenken.

Ik sla nog wel snel door. Maar volgens mij komt dit weer goed.

Verder komt mijn casemanager er ws even bijzitten als ik woensdag een gesprek heb met mijn psychiater. Dan kunnen we het echt even kortsluiten met zijn drieën. Maar echt enorm spannend zo'n afspraak.

En nu hopen dat het rustig blijft.
Grietje2 schreef:
16-12-2019 09:51
Vanmorgen nog even terug gekropen in bed, totdat ik het idee kreeg mijn hardloopapp rennen met evy weer eens te open. Long time ago.
Confronterend , gehuild tijdens het lopen. Vroeger liep ik zo 15 km weg. Ik ga ook met mijn vriend lopen, we hebben samen afgesproken als de 5 km dit keer niet lukt ik het niet meer ga proberen. Afgelopen 5 jaar al 4-5 keer geprobeerd op te pakken.
Wat goed dat je dit doet zeg. Knap dat je het in ieder geval geprobeerd hebt. Ik heb 1 keer in de week running therapie en dan word ik ook vaak emotioneel. Kun je die app ook op iOS downloaden? Ik krijg hem namelijk niet gevonden.
chocoladeballetjes schreef:
16-12-2019 15:50
@vlamtosti. Ellendig die paniek. Heeft je psychiater iets voor je kunnen betekenen?
Ik krijg weer ophoging van de medicatie. 40 Mg citalopram. En verder oxazepam nemen als dit nodig is, alleen is dit erg lastig icm autorijden en werk. Ik heb ook nog een zoon van 10 waar ik voor moet zorgen dus dat is ook lastig af en toe.
@chocoballetjes wat fijn dat het weer even goed gaat. Klinkt als een soort ontlading.

@allen: ik vind het fijn om hier lotgenoten te lezen en dat ik niet alleen ben met deze klachten. Fijn dat ik hier van me af kan schrijven.
Chocoballetje, fijn dat het weer even wat beter gaat! Probeer daar van te genieten. En gelukkig geen mensen dichtbij mij die dat soort opmerkingen maken :)
Ik reageer een andere keer even op de rest hoor.

Vandaag gesprek gehad met mn psycholoog. Eigenlijk weinig tips gehad en dat ik het gewoon moet uitzitten want ze geeft ook aan dat ik weet dat het weer beter gaat op een gegeven moment (wss in of na januari). Ze zou niet aan mn medicatie rommelen als ze mn psychiater was omdat dit wss een tijdelijk iets is, maar eerder voor alprazolam gaan die ik nu slik. Ze geeft aan dat ik gewoon veel tijd nodig heb bij een verlies door o.a verlatingsangst. Maar dat het wel goed was om even dit gesprek te hebben want ze zag hoe moeilijk ik het er mee heb.

Echt een nadeel van deze medicatie is dat ik niet mag autorijden dus afhankelijk ben van mn ouders. Daarnaast slaap ik er vaak 1-2 uur op per dag. Maargoed ik slaap snachts ook slechts door o.a nachtmerries of heel vroeg wakker dus dan ben je ook moeier overdag.

Gisteren wel naar een vriendin geweest met de trein en uiteten geweest en naar last christmas gegaan. Hele leuk film! Toen heb ik ook geen alprazolam genomen maar oxazepam omdat ik 's avonds toch afleiding had.
Even een berichtje van mij, reageer later weer op jullie.
Wel goede dagen eigenlijk. Kom redelijk tot rust. Morgen nog een dagje met veel (leuke) afspraken.
Eerst naar diëtiste, dan kringlopen met vriendin 1, thuis lunchen, dan winkelen met vriendin 2, dan thuis komt de FACT, avondeten en daarna met mijn man naar het theater.

Vanavond onverwachts naar een workshop kerstchocolade maken met vriendin 1 van morgen.

Werd wel gebeld door begeleiding vanuit de WMO mijn indicatie verloopt 31 dec. Al maanden neemt mijn begeleiding contact op voor verlenging met het sociaal wijkteam. Nu werd ze dus vandaag gebeld dat we morgen een gesprek hebben. Gelukkig zei begeleiding dat ze niet kon en dat ze dat ook niet goed voor mij vond zo onverwachts. Toen moest het iig nog deze week maar uiteindelijk is er besloten dat er voor maandag een verslag moest zijn en aan de hand daarvan krijg ik dan wel of geen verlenging.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
@IBopViva: wat een leuke plannen. Veel plezier vanavond. Wat is FACT?
@vlamtosti. Snap dat je met de zorg voor een kinds scherp wil blijven. Soms kan ik van oxazepam zo duf zijn, echt niet fijn. Maar ook niet handig.
De laatste tijd slik ik het niet vaak meer. Maar het is ook een tijdelijke oplossing.

Ja het was inderdaad een ontlading.

@shiverr. Geeft zon gesprek met je psycholoog een beetje rust? Hoe vaak zie je haar? Lijkt me wel zwaar om je zo te voelen en niet veel gesprekken/hulp te hebben.
Ze heeft ws wel gelijk. Sommige dingen zijn een kwestie van tijd. Vooral als er een duidelijke reden onder ligt. Dan zeggen ze bij mij ook dat medicatie niet helpt. Alsof je de medicijnen geeft maar de brandhaard niet weg neemt.
Dat maakt het niet minder ondragelijk natuurlijk.
Ook heavy dat je nu niet meer zo zou zeggen dat het beter gaat, wat je eerst wel kon. En als ik dit zo lees snap ik dat wel.
Ik moet vaak denken als ik zo zit 'this too shall pass'.

Wel ontzettend fijn dat je een leuke avond hebt gehad. Op dit soort momenten zijn dat soort avonden echt belangrijk.

Sterkte!

@ibi. Vind je dat stressvol, onduidelijkheid rond je indicatie? Bij mij komt dat geloof ik in mei. En gezien het beter gaat weet ik niet wat er gebeurt.
Ik had gisteren gesprek met mijn psychiater en casemanager waar ik heel erg zenuwachtig voor was.
Toen ik op het gesprek kwam bleek mijn casemanager ziek.
Ik blokkeerde echt even. Maar doordat mijn psychiater wist wat ze moest doen kwam dat goed.

En eigenlijk heb ik toen een heel goed fijn gesprek met mijn psychiater gehad.

Ze zei dat ik enorm mijn best deed en niet bang hoefde te zijn voor haar verwachtingen. Dit, omdat ik die meer dan haalde.
Dit was ook wat ik wilde, druk van de ketel.
En ik had haar ook herinneringen gemaild van mijn verleden in de psychiatrie. Ze gaf aan dit echt heftig te vinden en het voelde toen ze het las. En dat ze zich verantwoordelijk voelt dat zoiets niet weer gebeurt.
Wat mij betreft een super psychiater.

Nu komt ze er nog een keer bij zitten bij mijn casemanager. Alleen vroeg ik haar gewoon niet te vertellen wanneer, zodat ik niet ga zenuwen. En na de feestdagen.

Ik vind de feestdagen behoorlijk spannend omdat ik vaak ben teruggevallen tijdens de feestdagen. Ook opgenomen op de gesloten afdeling.
Vorig jaar zat ik ook in een diepe depressie en heeft mijn casemanager gedreigd met gedwongen opname.

Ik weet dat ik het niet teveel op moet kloppen. Maar dat vind ik moeilijk. Daar ga ik het over hebben met mijn casemanager maandag.

Verder ben ik heel moe. Ik heb net ook gewoon 11 uur geslapen,niet normaal. Maar wel goed, want gisteren was ik kapot.
Ik denk nu dat niets mij in de weg hoeft te staan om meer de weg naar boven te pakken. Zo ga ik ook zo stabiel mogelijk kerst in.
@Jemmer: Ik snap heel goed dat je hier moedeloos van wordt. Vooral als er maar geen verbetering in zit al hele lange tijd niet. Dan zie je het op den duur ook niet meer gebeuren. Heb je trouwens medicatie? Sterkte :hug:

@Vlamtosti: Lijkt me wel lastig om oxazepam in te moeten nemen als je ook een kind hebt. Omdat je altijd 'alert' moet zijn. Hoe gaat de verhoging tot nu toe?

@Choco: Het is wel even fijn om van je af te praten zonder gelijk een oordeel te horen of dat ze het niet snappen. Maar ik maak mezelf er ook weer van overstuur om alles op te rakelen. Ik heb 1x per 3/4 weken een afspraak met mn psycholoog en ongeveer 1x per 8/9 weken naar de psychiater. Maar een psycholoog heb ik niet altijd, soms zit ik tijden zonder en heb ik alleen mn psychiater. Dit mede ook doordat hij denkt dat therapie niet altijd zinvol voor mij is. Hij heeft meer vertrouwen in de medicatie bij mij.

Ja ik dacht echt dat ik niet meer zo diep zou vallen als nu. Want veel erger kan het niet worden. Ik dacht dat ik wel 'sterker' was geworden en dat ze minder heftig zouden zijn. Ondanks dat dit een reden heeft, dan nog.

Je psychiater klinkt als een heel fijn iemand waaraan je echt wel iets kan hebben! Goed ook dat je haar je herinneringen hebt gemaild zodat zij daar ook rekening mee kan houden.
En je hebt nog een aantal dagen voordat het kerst is dus kan je nog wat uitrusten en stabieler worden misschien. Heb je wel leuke plannen voor kerst?
@shiverr. Bij mij werkt therapie ook niet, averechts ook.
Maar ik heb vooral begeleiding qua gesprekken. Dus hoe doe je de dag structuur, je huishouden en hou je je aan je grenzen.
Daarvoor heb ik een spv'er en een woonbegeleider.
Mijn psychiater is de eerste waarmee ik zo persoonlijk mee kan zijn zonder telkens te ontsporen op de gesprekken.

Maar ik begrijp dat je verder geen begeleiding hebt. Lijkt me zwaar. Maar ook wel goed natuurlijk, minder hulpverlening. En je hulpverlening weer vast ook wel wat ze doen. Dit is natuurlijk vanuit mezelf geredeneerd.

Ik wil dit jaar ook wel de frequentie gaan minderen. Maar langzaam aan.

Ik heb overigens heel lekker gekookt ik ben helemaal trots op mezelf en heb zin in eten! Ook eet weer wat fruit.

Wel heftig dat je dacht niet meer zo erg terug te vallen, maar dat dit wel is gebeurd. Wel kan het soms zijn dat het wel korter duurt dan eerder. Dat heb ik meegemaakt toen ik deels opknapte maar toch nog heel hard kon terugvallen. Maar daar koop je misschien ook niet veel voor.

In elke geval sterkte hopelijk slaat dit snel om naar succes als afsluiting.
@Choco: Het is ook niet altijd nodig een psycholoog. Want vaak val ik in herhaling qua verhalen en dat is ook niet echt nuttig. Ik meld me weer aan als ik merk dat er een lastige tijd aan komt of een lastige tijd is. Maar over het algemeen zit ik dus zonder. Wat ook prima gaat eigenlijk.

Ik verwacht dat het ergens in januari weer beter moet gaan als de beladen datum voorbij is. Maar dat is ook maar een gok, dat weet ik natuurlijk ook niet zeker. Vandaag begon de dag echt mega kut. Gelijk hoog in de paniek en een erg rot gevoel. Dus vroeg een pilletje moet slikken, daar baal ik dan van. Want ik stel het liever uit tot 1 uur ofzo. Dan voelt het alsof ik er niet gelijk 'aan toe geef' zegmaar.

Dat lijkt mij aan de ene kant wel fijn iemand die met je mee kijkt qua huishouden etc. Ik zie namelijk ook niet in hoe ik dat moet doen later met werk erbij, koken, huishouden etc. Daarvoor heb ik vaak te weinig energie. Nu woon ik thuis dus is dat niet aan de orde. Ik vind het wel knap dat jij dat allemaal gewoon kan combineren en ook werkt. Maar je ook niet altijd even goed en stabiel voelt!

Goed dat je lekker gekookt heb en fruit eet! Voor jezelf zorgen is ook erg belangrijk!
Wat een goede dag heb ik vandaag gehad.
Uitgeslapen, rustig een menu en boodschappenlijst gemaakt voor de kerst en komende week. Een behoorlijk leuke kerstfilm gekeken en wachten tot mijn bestelling (broeken) binnen kwam. Die bleken allemaal leuk te zijn en ook nog te passen.
Mijn man was toen in het dorp en na de film heb ik hem gevraagd om samen ergens een drankje te gaan doen.
Heerlijk chocolademelk met kokos gedronken!
Daarna thuis nog ff een tv programma gekeken toen ik alleen was en gekookt.
Samen met mijn man lekker gegeten en toen weer naar het dorp want daar was een sprookjes-kerst evenement. Nog een aantal bekenden tegen gekomen en lekkere hapjes gekocht voor de kerst alvast.

Nu met een latte en veel kaarsjes aan traditioneel santa claus 1 kijken.

Ik kom zo enorm tot rust nu ik even vrijwel geen afspraken heb. Morgen ook erg rustig nog een paar boodschappen halen maar das ok.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
@shiverr. Wat naar dat je nog zo'n last hebt van de paniek.
En op zich klinkt het wel logisch dat je na die data weer op kan knappen, helaas heb je nooit zekerheden. Maar de logica zit in dat verhaal, dat wel.

Fijn dat er ook tijden zijn dat je geen psycholoog nodig is. En dat je dat ook zo voelt. Jaren en jaren geleden had ik ook weleens maanden geen hulpverlening nodig. Dus onmogelijk is het niet bij mij.

Nou mijn huishouden en werken. Ik werk maar een halve dag met nog 3/4 dag semi werk (werk gerateerd). Ik heb veel aan mijn woonbegeleider. Ook juist systemen leren zodat ik het steeds meer zelf kan.
Misschien kan je dat ook aanvragen als je op jezelf gaat?

Heel veel sterkte!

@ibi. Wat fijn dat je zo tot rust komt! Dan zie je ook wat dit met je doet. Veel plezier!
Hier gaat het goed. Morgen langs mijn zusje (+fam).

Maandag is nog spannend, want gesprek met mijn casemanager. En ik weet dat er een kans is dat ik ontspoor op dat gesprek omdat het tussen ons nog een beetje onduidelijk is.
Maar als ik dat zonder kleerscheuren overleef heb ik vertrouwen in de kerst.
We waren flink gezakt.

Hoe is het gegaan choco?

Hier goede dagen over het algemeen. Merk wel dat mijn emotieregulatie nog wel erg instabiel is. Paar keer finaal uit mijn dak gegaan en met mijn vuisten op de deur geslagen maar vrij snel daarna wordt ik weer rustig en zie alles weer wat meer in perspectief.
Al met al niet ontevreden over mijn stemming.

Ik wil jullie in ieder geval zo fijn mogelijke dagen wensen!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Voor iedereen fijne feestdagen en een goed nieuw jaar. :rose:

Hoe komen jullie deze dagen door , ik heb er een hekel aan al dat 'verplichte en commerciële gedoe'. Gisteren avond een paar cadeautjes uit gepakt en vandaag alleen naar een verjaardag de rest van het gezin ligt nog te slapen zo even de tafel dekken eten we warme broodjes vinden de kinderen altijd leuk.
Morgen ook een verjaardag en met oud en nieuw zijn we niet thuis. Ik heb aangegeven dat de andere de boodschappen konden doen en dan hoorde ik wel hoeveel ik kan bij dragen en dat was totaal geen probleem gelukkig weten ze van mijn situatie en hebben ze er begrip voor. Scheelt mij veel geregel.

IBLopviva heb jij voor je emotieregulatie traint gehad. Ik ben er nu mee bezig en merk dat ik wel goed kan evalueren voor mezelf waardoor het komt maar een soort van voorkomen niet.

Zo goed als de medicijnen eerst hielpen ik voelde me weer zoals ik was toen ik 16 was puberteit en dat was niet verkeerd. Zo rot voel ik me nu weer pfff hier was ik al bang voor.
Vaak door de opluchting dat er iets aan gedaan wordt valt er wat van me af blijkbaar. om vervolgens 2 weken later weer kei hard in te knallen.

Ik weet even niet meer wie het vroeg
Harlopen met Evy staat in de mobiele shop bij mij de Apple Store.
Ik heb het gedownload en dan moest ik wel punten kopen in het aapje want met 300 punten kan je met de eerste cursus beginnen. kost iets van 3,99
Ja hoe kom je de kerstdagen door?

Hier gaat het goed. Maar ik moet wel alle zeilen bijzetten om dat zo te houden met kerst.
Vooral het feit dat alles anders is. Op straat voel je al een andere sfeer.

Gisteren heb ik het wel leuk gehad met mijn beste vriendin. Vanavond zit ik alleen. Dit omdat het nu echt te druk is bij mijn familie.
En eigenlijk vind ik het wel even lekker. Gewoon doen alsof het geen kerst is. Vandaag ook nog bij mijn baas geweest voor vrijwilligerswerk. Beide vonden we het fijn kerst te negeren.

Morgen ga ik naar mijn ouders. Maar daad is iedereen nu en morgen niemand. Dus vanaf nu komt het wel goed.

En ik merk wel dat ik moeier ben dan normaal omdat alles zo anders is. Maar het is lang geleden dat ik niet in crisis ben geraakt. Dus dat gaat goed.

Ik ga hier lekker kerst negeren, maar toch fijne kerst gewenst!
Mijn 1e Kerstdag begon niet leuk. Ruzie met mijn moeder. Gisteravond belde ik haar om te vragen of ze een planning had voor vandaag. Ze zei van niet, maar had die wel. Ik had gezegd rond 17:00 te willen komen, alleen voor het eten. Daardoor kreeg zij het gevoel dat ze mij met een enorme verplichting opzadelde. Dat ik daar niet graag Kerst vier. Klopt ook wel een beetje, ik heb niks met hun huis. Dat wist ze al, maar heb ik nu niet gezegd. Afijn, ik moest de volgende dag maar zien wat ik deed.

Toen ik haar vandaag belde om te zeggen dat ik inderdaad toch liever met het eten kom en niet 's al 's middags met de thee, was ze emotioneel. Ze zei dat als het voor mij zo'n opgave is te komen het niet hoeft. Maar dat had ik helemaal niet gezegd. Alleen dat ik er geen 5/6 uur wil doorbrengen. Dat trek ik niet. Toen zei ze dat zoveel voor me doet en mij al 30 jaar gelukkig probeert te maken. Dat ze zoveel voor me doet (noemde ook enkele dingen op) En dat ik daar dan niet blij en egoïstisch op reageer. Maar mijn punt is, ze doet die dingen ongevraagd. En daar heb ik moeite mee. Ze heeft vaak het gevoel dat ze het bij mij niet goed kan doen. Terwijl ik al heel mijn leven zo reageer op verrassingen. Ik ben er wel gaan eten, vond het ook weer lullig om haar te laten zitten. Want ze had wel dingen speciaal voor mij gekocht. Het was ook erg lekker en we hebben ook gelachen. Maar had toch het idee dat het gemaakte vrolijkheid van haar was. Ik heb er maar niks meer over gezegd. Morgen eet ik thuis.
Grietje2 schreef:
25-12-2019 09:29
Voor iedereen fijne feestdagen en een goed nieuw jaar. :rose:

Hoe komen jullie deze dagen door , ik heb er een hekel aan al dat 'verplichte en commerciële gedoe'. Gisteren avond een paar cadeautjes uit gepakt en vandaag alleen naar een verjaardag de rest van het gezin ligt nog te slapen zo even de tafel dekken eten we warme broodjes vinden de kinderen altijd leuk.
Morgen ook een verjaardag en met oud en nieuw zijn we niet thuis. Ik heb aangegeven dat de andere de boodschappen konden doen en dan hoorde ik wel hoeveel ik kan bij dragen en dat was totaal geen probleem gelukkig weten ze van mijn situatie en hebben ze er begrip voor. Scheelt mij veel geregel.

IBLopviva heb jij voor je emotieregulatie traint gehad. Ik ben er nu mee bezig en merk dat ik wel goed kan evalueren voor mezelf waardoor het komt maar een soort van voorkomen niet.

Zo goed als de medicijnen eerst hielpen ik voelde me weer zoals ik was toen ik 16 was puberteit en dat was niet verkeerd. Zo rot voel ik me nu weer pfff hier was ik al bang voor.
Vaak door de opluchting dat er iets aan gedaan wordt valt er wat van me af blijkbaar. om vervolgens 2 weken later weer kei hard in te knallen.
Klinkt op zich goed als invulling van deze dagen. Hoe is het gegaan vandaag?

Ik heb schematherapie gehad iets wat de hele hele scherpe randen er destijds vanaf gehaald maar inmiddels is het oude er toch weer ingeslopen helaas.
Ik sta nu een paar maanden op een wachtlijst voor dagbehandeling in september kan ik daar waarschijnlijk beginnen.

Wat naar dat de medicatie maar zo kort gewerkt heeft zeg! Kan er een bloedspiegel bepaald worden bij jouw medicatie?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Zo de visite is de deur uit. Was gezellig, eten was geslaagd, geen paniekaanvallen gehad en nu kapot op de bank. Prima dag moet ik zeggen.
Enige is dat mijn man dan altijd zo snel wil gaan slapen. Denk aan nog even 1 programma en dan lekker naar bed waarbij hij ervan uit gaat dat zijn behoefte ook mijn behoefte is.
Maar ik heb langer de tijd nodig en eerlijk gezegd vind ik het vooral erg fijn als hij vast in bed gaat liggen en ik alleen beneden nog even "mijn ding doen" en ja dat even kan best een uur zijn. Ik heb ook minder slaap nodig dan hem dus ik kan ook echt later naar bed en dan gewoon bijtijds er weer uit indien nodig.
Voorheen ging ik dan maar tegelijk naar bed maar lag dan lang wakker en luisterde met oordoppen in naar een luisterboek.
Tegenwoordig zeg ik soms dat hij maar zonder mij moet omdat ik nog beneden wil blijven. Dit vind hij niet leuk en zegt dan vaak: ik hoop alleen niet te lang want ik wil op een normale tijd slapen.
Ik ga heus niet pas om 3 uur naar bed maar soms wel idd rond half 1 als ik dat nodig heb.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
@hondenmens. Dat klinkt behoorlijk heftig, die ruzie. Naar voor je!
Wel knap dat je daar nog bent gaan eten.
Het feit dat je het veel vind om naar je moeder te gaan wil natuurlijk niet zeggen dat je niet om haar geeft.
Ik hoorde gisteren ook al iemand in de trein die ruzie had met haar moeder. Het is ook echt de kerst stress die zorgt dat mensen extra gevoelig zijn.

Nou sterkte vandaag!

@ibi. Lekker genieten van je alleen tijd in de avond, fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven