Van huis naar appartement
woensdag 18 december 2019 om 22:17
Wie heeft hier ervaring mee?
Heb altijd in een huis met tuin gewoond. Ook altijd gezegd nóóit een appartement voor mij.
Nu een appartement gezien en alhoewel het mij aanspreekt blijf ik me afvragen of ik het niet ga missen om de deur open te doen naar de tuin en de ruimte om het huis.
Het appartement heeft 2 balkons.
Heb altijd in een huis met tuin gewoond. Ook altijd gezegd nóóit een appartement voor mij.
Nu een appartement gezien en alhoewel het mij aanspreekt blijf ik me afvragen of ik het niet ga missen om de deur open te doen naar de tuin en de ruimte om het huis.
Het appartement heeft 2 balkons.
donderdag 19 december 2019 om 09:33
Dat snap ik niet goed, hoeveel verder kan dat zijn dan? Het grenst aan de wijk waar je nu woont zeg je.
donderdag 19 december 2019 om 09:34
Peertjes schreef: ↑19-12-2019 08:46
Gisteravond wel over gesproken. Ook uitgelegd de overwegingen. Ze snappen dat ook en willen zelf ook dat ik meer thuis kan werken, niet meer 24/7 werkgas erop. Dus heb ze ook uitgelegd dat we ik dan keuzes moeten maken hierin.
Ik ben door dit topic er nu wel achtergekomen dat voornamelijk daar mijn pijnpunt ligt merk ik nu duidelijk.
Mooi dat je nu weet wat het pijnpunt is.
Uit je reacties blijkt dat je weet wat je wilt, dat het veel voordelen oplevert, dus ga er voor. Laat je niet tegenhouden door kinderen die hun eigen leven lijden, wat normaal is op hun leeftijd, en in een paar jaar de deur uit zijn.
Wat houdt je tegen om voor jezelf te kiezen? Ben je bang dat ze je het kwalijk nemen, dat je hen ongelukkig maakt?
Ben je gewend om hun altijd hun zin te geven? Hebben ze altijd inspraak in veel zaken?
Over een paar jaar maken zij hun eigen beslissingen die hén gelukkig maken, nu mag jij voor jezelf kiezen.
donderdag 19 december 2019 om 09:45
Ik woon al heel lang in een appartement, heb onder- en bovenburen, maar ik heb nog nooit overlast ervaren.
Voordelen van een appartement vind ik het gevoel van veiligheid en het uitzicht. Ik woon op de 1e verdieping en kan echt genieten van het zicht op straat, maar ik woon dan ook in een leuke, levendige buurt.
Ik heb een balkon en dakterras, en daar heb ik veel meer privacy dan in de tuin van mijn voormalige tussenwoning. Als ik toen in de tuin zat dan zat mijn buurman soms aan de andere kant van de schutting op een paar meter afstand, die kon ik bijna horen ademen. Ik vond dat helemaal niets.
Voordelen van een appartement vind ik het gevoel van veiligheid en het uitzicht. Ik woon op de 1e verdieping en kan echt genieten van het zicht op straat, maar ik woon dan ook in een leuke, levendige buurt.
Ik heb een balkon en dakterras, en daar heb ik veel meer privacy dan in de tuin van mijn voormalige tussenwoning. Als ik toen in de tuin zat dan zat mijn buurman soms aan de andere kant van de schutting op een paar meter afstand, die kon ik bijna horen ademen. Ik vond dat helemaal niets.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
donderdag 19 december 2019 om 09:47
Hoi TO,
Ik heb in een huis met een tuin gewoond, en nu woon ik alweer 3 jaar in een bovenwoning met 1 balkon en ik vind het heerlijk.
Ook omdat ik nu in een veel leukere buurt woon, vlakbij het centrum.
Ik mis die tuin echt totaal niet.
Ik heb in de zomer de balkon deur vrijwel altijd open, in het vorige huis niet aangezien ik katten heb en daar had ik stomme tokkieachtige buren die verschrikkelijk veel gezeurd hebben om mijn katten.
Ook heb ik niet hele groene vingers, dus ik mis het totaal niet.
Ik heb in een huis met een tuin gewoond, en nu woon ik alweer 3 jaar in een bovenwoning met 1 balkon en ik vind het heerlijk.
Ook omdat ik nu in een veel leukere buurt woon, vlakbij het centrum.
Ik mis die tuin echt totaal niet.
Ik heb in de zomer de balkon deur vrijwel altijd open, in het vorige huis niet aangezien ik katten heb en daar had ik stomme tokkieachtige buren die verschrikkelijk veel gezeurd hebben om mijn katten.
Ook heb ik niet hele groene vingers, dus ik mis het totaal niet.
donderdag 19 december 2019 om 09:53
Heb in allebei gewoond, met en zonder kinderen.
Vind een (luxe) appartement heerlijk, ons plan is ook om zodra de kids uit huis zijn, weer naar een appartement te gaan, midden in de stad. Tuin is leuk maar ook veel werk, en wat ik erin wil doen (zitten, ipv tuinieren) kan ook op een goed balkon.
Of het een goede keuze is ligt aan jezelf, waar is het appartement gelegen, heb je voldoende buitenruimte + garage/berging, Hoe is de zon, je uitzicht, omgeving in het algemeen. Kun je er rustig buiten zitten of is het rumoerig? Qua binnenruimte doet het vaak niet onder voor een gewoon huis, op de bovenste verdieping wonen is het prettigst, evenals aanwezigheid van een lift. Ook al denk je die nu niet nodig te hebben, als je een keer je been breekt ofzo ben je de sjaak.
Vind een (luxe) appartement heerlijk, ons plan is ook om zodra de kids uit huis zijn, weer naar een appartement te gaan, midden in de stad. Tuin is leuk maar ook veel werk, en wat ik erin wil doen (zitten, ipv tuinieren) kan ook op een goed balkon.
Of het een goede keuze is ligt aan jezelf, waar is het appartement gelegen, heb je voldoende buitenruimte + garage/berging, Hoe is de zon, je uitzicht, omgeving in het algemeen. Kun je er rustig buiten zitten of is het rumoerig? Qua binnenruimte doet het vaak niet onder voor een gewoon huis, op de bovenste verdieping wonen is het prettigst, evenals aanwezigheid van een lift. Ook al denk je die nu niet nodig te hebben, als je een keer je been breekt ofzo ben je de sjaak.
nootboek wijzigde dit bericht op 19-12-2019 09:54
1.37% gewijzigd
donderdag 19 december 2019 om 09:54
Dat huis wat mijn kinderen mooi vinden grenst aan de wijk waar ik nu woon, maar is nog aardig stukje al met al naar het centrum ed.
De wijk waar het appartement staat grenst zeg maar aan de andere kant voor mijn wijk nu en ligt dan weer bij het centrum.
donderdag 19 december 2019 om 09:57
Dan heb je in een eengezinswoning ook een probleem, hoewel je dan evt een poosje in de woonkamer kunt slapen.nootboek schreef: ↑19-12-2019 09:53Heb in allebei gewoond, met en zonder kinderen.
Maar om je leven in te richten op het risico van een gebroken been gaat me dan wel weer wat ver.
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 19 december 2019 om 10:00
Dank je wel ..Blijenvrij schreef: ↑19-12-2019 09:34Mooi dat je nu weet wat het pijnpunt is.
Uit je reacties blijkt dat je weet wat je wilt, dat het veel voordelen oplevert, dus ga er voor. Laat je niet tegenhouden door kinderen die hun eigen leven lijden, wat normaal is op hun leeftijd, en in een paar jaar de deur uit zijn.
Wat houdt je tegen om voor jezelf te kiezen? Ben je bang dat ze je het kwalijk nemen, dat je hen ongelukkig maakt?
Ben je gewend om hun altijd hun zin te geven? Hebben ze altijd inspraak in veel zaken?
Over een paar jaar maken zij hun eigen beslissingen die hén gelukkig maken, nu mag jij voor jezelf kiezen.
Schuldgevoel denk ik. Het zijn totaal geen verwende kinderen, ze dragen mij op handen om het zo te zeggen.
Heb grootste deel van hun leven alleen voor ze moeten zorgen. Heb daardoor hechte band. Oudsten zeggen ook doen ma, je doet het goed.
En ik kijk er ergens ook naar uit om het zo te laten maken zoals ik het mooi vind, zelf de keuken uit te kunnen kiezen etc.
Ik heb dit huis verkocht omdat het financieel in alle opzichten beter is, maar het is ook een emotionele beslissing geweest; heb er veel mooie dingen beleefd maar ook veel meegemaakt. Ik wil een nieuwe start.
donderdag 19 december 2019 om 10:03
Nee natuurlijk ga je je leven er niet op inrichten, gebroken been is maar 1 voorbeeld. Ik ken mensen die zonder lift wonen en iedereen heeft qua gezondheid wel een situatie gehad waarin dat best problematisch was. Daar zou ik dus niet bewust voor kiezen, als je nu voor de keuze staat. Zeker als je geen 20 meer bent.
Verder voordeel van appartement: ik vond het qua tijd altijd veel efficienter omdat je geen tijd verdoet met trappen lopen bij het ochtendritueel, schoonmaken etc. Valt echt meteen op als je switcht tussen huis/gelijkvloers
Verder voordeel van appartement: ik vond het qua tijd altijd veel efficienter omdat je geen tijd verdoet met trappen lopen bij het ochtendritueel, schoonmaken etc. Valt echt meteen op als je switcht tussen huis/gelijkvloers
donderdag 19 december 2019 om 10:05
Het appartement zelf heeft 2 verdiepingen. Het is gelegen op de 1ste verdieping van het complex, er is een trap maar ook mogelijkheid boven te komen met fiets, rolstoel whatever.nootboek schreef: ↑19-12-2019 09:53Heb in allebei gewoond, met en zonder kinderen.
Auto kan ik parkeren carport onder het appartement. De berging is vlakbij de voordeur.
Ik ga vanmiddag weer kijken met de aankoopmakelaar.
donderdag 19 december 2019 om 10:14
Ik heb op allerlei plekken gewoond, in een groot huis met dito tuin, huis met postzegeltuintje in de stad, flatje zonder balkon, studentenkamer met balkon. Ik heb gemerkt dat ik een béétje buitenruimte wel fijn vind, omdat ik gewoon heel erg graag in de zon wil kunnen zitten. Maar of dat een tuin of balkon is, maakt mij niet uit. De tuin die we nu hebben is heel groot, vergt heel veel onderhoud en in de praktijk zitten we altijd op 1 bepaalde plek van een paar vierkante meter.
vrijdag 20 december 2019 om 06:01
Ja dat laatste is hier idem..pamelacourson schreef: ↑19-12-2019 10:14Ik heb op allerlei plekken gewoond, in een groot huis met dito tuin, huis met postzegeltuintje in de stad, flatje zonder balkon, studentenkamer met balkon. Ik heb gemerkt dat ik een béétje buitenruimte wel fijn vind, omdat ik gewoon heel erg graag in de zon wil kunnen zitten. Maar of dat een tuin of balkon is, maakt mij niet uit. De tuin die we nu hebben is heel groot, vergt heel veel onderhoud en in de praktijk zitten we altijd op 1 bepaalde plek van een paar vierkante meter.
Heb een bod uitgebracht gister!
Kon er niet van slapen dus maar wat aan het googlen voor balkoninspiratie
vrijdag 20 december 2019 om 08:23
Spannend! Succes!
Van groot huis naar redelijk klein appartement. Zou het niet meer anders willen.
Op een uur klaar met poetsen, temperatuur zakt niet onder 18 graden, snel en overal warm en een energiefactuur dat 1/3 bedraagt van mijn huis.
Is hier erg rustig, hoor niets van de buren, modern, goed geïsoleerd.
Er bestaan ook gelijkvloers appartementen met tuin(tje)
Van groot huis naar redelijk klein appartement. Zou het niet meer anders willen.
Op een uur klaar met poetsen, temperatuur zakt niet onder 18 graden, snel en overal warm en een energiefactuur dat 1/3 bedraagt van mijn huis.
Is hier erg rustig, hoor niets van de buren, modern, goed geïsoleerd.
Er bestaan ook gelijkvloers appartementen met tuin(tje)
vrijdag 20 december 2019 om 15:41
Ik wil even laten weten dat ik een deal heb gemaakt vandaag!
Heel gek. Ben nu best wel blij, opgelucht enzo. En begint al te kriebelen om alles te gaan plannen voor verbouwen ed.
Toeval treft vandaag ook een appartement in de verkoop komt met tuin, zal je altijd zien
Maar ik laat het los, ga niet meer op Funda kijken
Heel gek. Ben nu best wel blij, opgelucht enzo. En begint al te kriebelen om alles te gaan plannen voor verbouwen ed.
Toeval treft vandaag ook een appartement in de verkoop komt met tuin, zal je altijd zien
Maar ik laat het los, ga niet meer op Funda kijken
vrijdag 20 december 2019 om 21:59
Groot nadeel van een appartement is dat je in een VVE zit. Goede kans op gezeik. Van alles meegemaakt. Ene eigenaar wilde alles perfekt regelen en dus te kostbaar, een ander probeert een slaatje uit de VVE te slaan en gaat voor eigen gewin, buurman begane grond ziet de noodzaak van een goed dak dat niet lekt niet in, een eigenaar verhuurde het permanent en was duidelijk minder betrokken bij VVE, een ander huurde het van z'n ouders die eigenaar waren en zei namens zn ouders die er nooit waren 'nee' tegen alles wat geld kostte .... . Alleen als hij er niet was konden er knopen worden doorgehakt. Lastig lastig . Ja en dan heb je ook eigenaren die graag overal regels voor op willen stellen ... .
En goede kans op geluidsoverlast in oude panden.
En goede kans op geluidsoverlast in oude panden.
zaterdag 21 december 2019 om 06:55
Ook nog tips om wanden te isoleren?
De wanden moeten worden gestuct wil ik ze glad krijgen.
Las ook over isolerende gipsplaten.
Boven de slaapkamers wil ik vloerbedekking en beneden liefst een houten vloer.
As week zie ik een vriend die aannemer is en bouwbedrijf heeft. Zal bij hem ook vast informatie gaan inwinnen.
De wanden moeten worden gestuct wil ik ze glad krijgen.
Las ook over isolerende gipsplaten.
Boven de slaapkamers wil ik vloerbedekking en beneden liefst een houten vloer.
As week zie ik een vriend die aannemer is en bouwbedrijf heeft. Zal bij hem ook vast informatie gaan inwinnen.
zaterdag 21 december 2019 om 07:35
Goede vraag, weet ik niet, zal het even gaan opzoeken!
Wil idd niet iets doen wat vervelend is voor de onderburen, juist niet.
zaterdag 21 december 2019 om 07:42
Dan zou ik dus echt geen houten vloer leggen. Er zijn wel manieren om het (contact)geluid te verminderen (compleet zwevend leggen en zeer goede isolatie eronder) maar dat kost natuurlijk extra en volgens mij klinkt het dan altijd nog harder door dan een dempende vloer.