Van huis naar appartement

18-12-2019 22:17 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier ervaring mee?

Heb altijd in een huis met tuin gewoond. Ook altijd gezegd nóóit een appartement voor mij.
Nu een appartement gezien en alhoewel het mij aanspreekt blijf ik me afvragen of ik het niet ga missen om de deur open te doen naar de tuin en de ruimte om het huis.

Het appartement heeft 2 balkons.
Overigens kun je in dat appartement met tuin (wat neem ik aan op de begane grond is) wél een houten vloer leggen (als dat mag), ook wel zwevend ivm je naaste en bovenburen maar dan zit er tenminste niet iemand onder je. Je hebt dan echter wel zelf bovenburen.

Is dat appartement in een nieuwer gebouw? Ligt het binnen hetzelfde budget? Je kunt nu nog terug hè.
Het is een ander complrx, maar verder exact hetzelfde.

Binnen budget, maar denk dat deze wel boven de vraagprijs weggaat.

Het is 31000 duurder , vrpr dat app en prijs die ik nu overeen gekomen ben.
Zelf zal ik voor iig 15000 euro moeten investeren.
Je hebt dan inderdaad bovenburen . En buren links en rechts, maar die heb ik nu ook.
S-Groot schreef:
21-12-2019 07:42
Dan zou ik dus echt geen houten vloer leggen. Er zijn wel manieren om het (contact)geluid te verminderen (compleet zwevend leggen en zeer goede isolatie eronder) maar dat kost natuurlijk extra en volgens mij klinkt het dan altijd nog harder door dan een dempende vloer.
Heb jij tips welke vloeren het geluid zoveel mogelijk reduceren?
In het Modelreglement van het complex staat er ongetwijfeld iets over harde vloeren. In de meeste appartementen mag je er nl. niet zomaar een houten vloer in doen. Vaak mag het wel als het 'zwevend' gelegd is.

Je hebt nu geen bovenburen toch? Knijp jezelf in de handen. Vooral als het al een wat ouder complex is (niet in de laatste pakweg 20 jaar gebouwd).
Geen bovenburen inderdaad. Het is een complex van twee verdiepingen en ik zit boven dan.
Gefeliciteerd met de aankoop!
Fijn dat het een opluchting is.
Peertjes schreef:
21-12-2019 08:20
Geen bovenburen inderdaad. Het is een complex van twee verdiepingen en ik zit boven dan.
Dan zit je helemaal goed! En je hebt 2 balkons toch? Dan zou ik daar mijn energie in gaan steken om er mooie plekjes van te maken. Een tuin is leuk hoor, vooral voor mensen die van tuinieren houden. Volgens mij heb jij nu tegels in de tuin, toch? Dan ga je het grasmaaien of het wroeten in de aarde ook niet missen.

Ik heb net iets gekocht met een dakterras. Ik wilde juist geen tuin meer. Ik vind het prettig om toch even buiten te kunnen zitten maar onkruid wieden en grasmaaien zijn niet mijn hobbies.

En geen bovenburen en 31+K bespaard. Ik zou er voor tekenen!
Dank jullie wel , fijn en leuk zo even te sparren met vreemden en ook van anderen ervaringen te lezen, doet me goed!

Moest gister even in tuin ivm eea en toen dacht ik echt gatver, gelukkig ben ik straks van die bende af :-D

Baalde wel even van dat andere appartement, de tuin is leuk ingericht en verder instapklaar.
Maar app wat ik heb gekocht zit zeg maar aan de andere kant van het complex en daar is wel meer 'leven' meer te zien en daar hou ik van.
In dat beneden app zie je zowel voor als achterkant niets.

Én ik heb nu ook wel zin om het helemaal naar mijn smaak te gaan maken. Heb al leuke ideeën opgedaan.

Zelfs mn inwonende kinderen zijn enthousiaster. Oudste krijgt de 'master bedroom' :proud: en heeft dan ook balkon.
Zei al doe je leuk de statafel met krukken daar, minibar, relaxte bank en heb je zo je eigen chillruimte.

Voor jongste ga ik een wand uit de kamer halen waardoor ook die een grote slaapkamer heeft.

Ik krijg beneden een slaapkamer. Zo hebben we alle 3 ook onze privacy.
In het beneden app zijn alle 3 de slaapkamers boven en stuk kleiner.

Nee, tis goed zo :) Ben zó blij. Nieuwe dingen om naar uit te kijken. Zelfs kerst voelt nu weer gezellig en ik heb zin in het nieuwe jaar.
Zat er vreselijk doorheen, zat maar in de regelmodus, nu ook nog wel maar op een andere manier.

Blij dat ik dit topic heb geopend
Lady Day ; vreselijk inderdaad onkruid wieden enzo.
Ik heb alleen potten enzo.

En 2 balkons ja. De bovenste is dan bij slaapkamer oudste kind dus zal ik in de praktijk minder gebruik van maken, behalve een wasje drogen.

Met jongste al leuke balkon ideeën opgedaan.

Wanneer ga jij verhuizen?
Heb ook al leuke ideeën voor de keuken en een zitplek daar.

Er zit een rookkanaal met openhaard, heb ik echt altijd al gewild!! Wel super ouderwetse dus daar moet ik iets leuks op verzinnen wat enigzins nog voordelig is.
Peertjes, ik krijg de sleutel pas in april en er moet ook nog wel wat aan gebeuren dus ik gok dat ik op zijn vroegst in mei ga verhuizen. Ik heb ook een maisonette en geen bovenburen. In mijn vorige huis had ik bovenburen met een laminaatvloer op een houten verdiepingsvloer. Het was vreselijk gehorig. Vandaar mijn eis van 'geen bovenburen'.

Ouderwetse open haard als jaren 70-achtig?
Ja, dat lijkt me ook niet prettig. Wil ook niet dat de onderburen last van mij hebben.
Over het algemeen hebben wij altijd schoenen uit. Alleen ik wil nog weleens op hakken lopen voordat ik wegga naar werk ofzo. Dus daar moet ik even aan denken. Verder lopen we altijd op blote voeten en oudste en ik vaak op slippers.

De openhaard is idd jaren 70. Bruine stenen zeg maar en bruine tegeltjes.
Toch wil ik liever geen vloerbedekking beneden ook ivm mn huisdieren. Te veel stof ben ik bang.

Vind gietvloeren ook altijd mooi, maar of dat geschikt is.. Wat heb/neem jij voor vloer?
Ik doe linoleum op mijn benedenverdieping. Op de bovenverdieping (woonkamer) ligt hout. Ik zit boven een winkel en het is een betonnen gebouw dus het zal wel een beetje meevallen met de overlast die ik veroorzaak maar dan nog... ik wil niet op mijn tenen hoeven lopen.

Jaren 70 haardje... ik vind het wel tof klinken maar goed, ik houd ook wel van een wat retro vibe in huis.
De keuken is wat dat betreft echt retro en ziet er nog goed uit. Is zó oud dat ie bijna weer helemaal hot is, best grappig om te zien. Het heeft ook wel iets vind ik.
Klinkt goed, gefeliciteerd!
Danl je wel Minke!

Ladyday; Is linoleum enigzins warm aan de voeten?
Peertjes, ja ik vind linoleum heel prettig. Ik heb het eerder gehad. Het is ook een natuurproduct (98% of zo). Ik houd niet van laminaat en pvc staat me ook tegen.
Nee, laminaat trekt mij ook niet op één of andere manier.

Linoleum ben ik niet bekend mee verder , ken het alleen van naam. Zal er eens naar kijken.

Zoon kwam uit werk met zijn kerstpakket. Producten in een heel leuke kist , perfect voor op het balkon straks ;)
fitch schreef:
18-12-2019 22:25
Als je te oud wordt om het onderhoud van een huis met tuin te kunnen uitvoeren, is een overgang naar een appartement een logische stap. Hebben mijn schoonouders ook gedaan en geen moment spijt van gehad.
Dit is de enige reden die ook in mij op komt
Tenzij je een balkon prettiger vindt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
MinkeDeWit schreef:
21-12-2019 11:20
Klinkt goed, gefeliciteerd!
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Nou, tijd gaat steeds sneller en krijg begin maart de sleutel.
Ben bezig met oriënteren op vloeren, keuken, raambekleding. Best leuk allemaal.
Verder mensen aan het regelen voor sloopwerkzaamheden etc. De schilder en stucador zijn geregeld . Nog iemand anders voor het plaatsen van een geluidsisolerende wand.

Ook moet er nog een nieuwe ketel komen.

Ik rijd er zeer regelmatig langs en het begint nu al als mijn huis te voelen :-D
Lady_Day schreef:
21-12-2019 15:15
Peertjes, ja ik vind linoleum heel prettig. Ik heb het eerder gehad. Het is ook een natuurproduct (98% of zo). Ik houd niet van laminaat en pvc staat me ook tegen.
Ik heb gemerkt pvc wel koud is. Dat vind ik een nadeel. Echt hout is lekker warm aan de voeten.
Echt hout is zo mooi maar ja, ik ben toch bang dat de verdieping beneden mij last van mij heeft als ik dat er in gooi. Ik begin nu langzaam met het oriënteren op welke vloer ik erin wil hebben, kleuren op de muren etc. Mijn aanvraag voor financiering loopt nu eindelijk (echt ruk iets kopen vlak voor de feestdagen, alles was traag) en nu maar hopen dat ik snel het verlossende antwoord heb. Vind dat altijd toch nog wel spannend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven