Zwanger worden vanaf december 2019

28-11-2019 08:49 660 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee! Tabel is wel vol.

NaamLeeftijd#KindNOD/ ZwangerBijzonderheden
Fitze332 :cheer2: Geen
Selene321 .. Geen
Suusy31107-01Geen
Snunnie29118-01Geen
Gelukszoeker31105-02Geen
Wishfulthinking36126-01Geen
Sneeuwwitje32207-02Geen
Luikje32107-02Geen
HartjeJynx24123-01Geen
Elisabert352 .. Geen
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie91281 .. PCOS
ASP..2?Geen
Vosje198732109-01Geen
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)

Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lastig dilemma inderdaad pip. Buiten de deur is het veel makkelijker om bv. een 0% biertje te pakken en thuis kun je nog wel eens iets delen of omwisselen, maar onder de neus van familie is het toch altijd een uitdaging. Niet drinken blijft altijd beter, maar desnoods houd je het bij 1 of 2 drankjes... gewoon met mate?

Nou, Fitze, weet gek genoeg niet zo goed hoe ik me moet voelen. Alles voelt vrij rustig. Geen opvallende symptomen (laat me gelukkig niet zo gek meer maken als die eerste maanden), en de soms wat vervelende krampjes en steekjes in m’n buik de week na ovulatie zijn gelukkig ook weg. Kan me gek genoeg niet voorstellen dat het raak zou zijn, maar hebben door de ovulatietest onze kansen wel echt meer dan volop benut. Dus daar zou het eigenlijk niet aan kunnen liggen. Had meer even de angst door de steekjes of m’n eitje niet weer verkeerd sprong. Het voelt vooral wat gek van welke NOD ik uit moet gaan. Vandaag zou het op z’n vroegst 9 dpo kunnen zijn, maar het kan net zo goed later. Kortom: ik heb werkelijk geen flauw idee ;)

Zebraman hoe is het intussen met jou? Het laatste wat ik meekreeg was dat je dinsdag je testen verwachtte.
Pip, de vorige keer dronk ik vanaf tussen mijn eisprong en NOD zo min .mogelijk en tussen ongesteldheid en eisprong wel gewoon.
Nu drink ik bijna niet meer, als ik twee keer in de maand een glas alcohol drink is het veel, maar ik overweeg helemaal geen alcohol meer te drinken omdat steeds meer bekend wordt over de negatieve gevolgen van alcohol.
Dat gaat nu sowieso mijn 'excuus' ook zijn.

Ik dacht dat morgen mijn NOD was en rekende er op dat die op zich zou laten wachten door mijn narcoses, maar vanmorgen werd ik gelukkig ongesteld. Nu hoef ik me geen zorgen te maken of het allemaal wel goed zou gaan en gaan we voor de volgende ronde!
Even afwachten dus wishfulthinking.!

Fijn Asp, dat je ondanks je narcose ongesteld bent geworden! Zoals je zelf al zegt: op naar de volgende ronde.

Fitze, was je man nog op tijd thuisgekomen?

Hoe gaat het met de rest van de dames? Allemaal klaar voor de kerstdagen?

Hier, heb ik lekker 2 weken vakantie. Daar heb ik echt naar uitgekeken!
ASP fijn dat je gewoon ongesteld bent geworden ondanks de narcose!

Pip ik snap je dilemma, vind het zelf ook lastig.. Mijn NOD is iets eerder,. Ik ga wel een early test halen.

Sunshine heerlijk, fijne vakantie!

Hier sinds gisteren doen mijn tepels ineens pijn. Ik probeer niet te veel te hopen, maar alsnog.. Afscheiding lijkt ook anders te zijn. Ben alleen bang dat ik mezelf voor de gek zit te houden. :|
Hoi dames, ik ben ook weer in het land van de levenden. Ongeveer... We zijn nu alle 3 ziek (geweest)

ASP fijn dat je ondanks narcoses ongesteld bent geworden. Was vervelend geweest als dat de boel in de war zou gooien.

Fijne vakantie Sunshine! Geniet ervan!

Pip Ikzelf drink niet tussen eisprong en nod. Maar sinds zwangerschap heb ik nooit meer echt gedronken. Op heel soms een glaasje na. Kan er ook niet zo goed meer tegen, super snel aangeschoten. :$

Zebraman Heb je nog getest? Ik ben heel erg benieuwd!

HartjeJynx Spannend, ik zie dat de 29e jouw nod is. Zou zo maar kunnen!
Egopost: kunnen jullie hier een eisprong vinden? :-?

https://www.mupload.nl/db/tyaehc
Fitze schreef:
23-12-2019 07:21
Egopost: kunnen jullie hier een eisprong vinden? :-?

https://www.mupload.nl/db/tyaehc
Foto werkt bij mij niet.
Foto doet het inderdaad niet Fitze, even opnieuw uploaden en dan kijken we mee.
Nou hartjeJynx, het kan nog alle kanten op. Stille hoop mogen we altijd hebben, maar ik snap wat je bedoeld. Hopelijk is raak!

Fijn dat je weer beter bent leolux

Inderdaad Fitze, foto doet het niet. Hopelijk heb je hem wel gevonden!
En deze link? https://ibb.co/ygTWTVx

Ik snap niet dat de testen zo licht blijven. Ik zou mijn eisprong gister gehad moeten hebben maar dat lijkt er niet op qua ovulatietesten.

* = seks.
Wat gek Fitze, die van vandaag is wel iets donkerder. Maar ze lopen niet op ofzo. Misschien kun je als ze oplopen een keer een Clearl blue test halen, die een smiley geeft...
Fitze, misschien is je eisprong wat later deze cyclus?
Fitze, de hoeveelste dag was het gisteren van je cylus? Net zoals Millie zegt, misschien is het deze keer wat later?

Naar mijn mening, lijkt het streepje zelfs iets donkerder op 19/12. Maar goed, iedereen heeft daar natuurlijk een andere kijk op. Heb je wel iets gevoeld waardoor je kunt afleiden dat je eisprong eraan komt of al is geweest?
Ik heb dezelfde testen Fitze. Op de dag van eisprong had ik wel precies 2 dezelfde strepen en de avond ervoor was de streep donkerder dan de dagen ervoor maar nog net lichter dan de controlestreep.
Ik denk dat je nog even moet blijven doortesten en dat je je piek nog niet hebt gehad. Denk dat je deze maand je eisprong gewoon later hebt.
Dankjewel voor jullie reacties :heart: Ik wil het zo graag dat ik bang ben dat ik mijn ei mis.

Mijn cyclussen de afgelopen maanden waren 32, 34, 27, 30, 30 29 en 31 dagen.

Mijn ongesteldheid begon 5 december en was 11 december klaar. Volgens mijn app zou ik vandaag op dag 19 zitten en 5 januari ongesteld worden.

Of ik iets voel vind ik moeilijk te zeggen. Toen ik er de afgelopen jaren/maanden niet mee bezig was, voelde ik heel duidelijk mijn cyclus. En nu ik graag zwanger wil worden wordt ik nerveus van alle krampjes en ditjes en datjes rondom mijn baarmoeder.

Gelukszoeker ik verwacht ook twee dezelfde kleur strepen als de eisprong er is. Ik ga zeker nog doortesten.

Sneeuwwitje die van CB leest eigenlijk ook alleen het streepje af :-? Maar ik sluit niet uit dat die van cb de volgende ronde gewoon meedoen :lol: Het streepje van vanmorgen was wat donkerder omdat die test donkerder is omdat het ‘vers’ is.

Ik ben hier zo niet voor gemaakt :-$ Maanden of jaren hier mee bezig moeten zijn lijkt mij echt afgrijselijk.
Ha dames! Ik reageer later wat uitgebreider, beetje druk zo rondom de kerstdagen.

Ik denk dat je eisprong nog niet is geweest @Fitze. Mijn testen waren ook heel licht en toen had ik ineens een knaller (streep net zo donker als controlestreep). Kan dus maar zo zijn dat het vanmiddag of morgen ineens anders is :) ik heb m uiteindelijk (3 dagen later dan verwacht) gevonden met twee keer per dag testen. Spannend...
ASP wanneer is je nieuwe NOD? Fijn dat je je niet zorgen hoeft te maken over de gevolgen van de narcose. Zijn je amandelen weggehaald?

Hartjelynx :-D Hopelijk is het raak en hou je jezelf niet voor de gek.
WishfulThinking schreef:
21-12-2019 20:23
Lastig dilemma inderdaad pip. Buiten de deur is het veel makkelijker om bv. een 0% biertje te pakken en thuis kun je nog wel eens iets delen of omwisselen, maar onder de neus van familie is het toch altijd een uitdaging. Niet drinken blijft altijd beter, maar desnoods houd je het bij 1 of 2 drankjes... gewoon met mate?

Nou, Fitze, weet gek genoeg niet zo goed hoe ik me moet voelen. Alles voelt vrij rustig. Geen opvallende symptomen (laat me gelukkig niet zo gek meer maken als die eerste maanden), en de soms wat vervelende krampjes en steekjes in m’n buik de week na ovulatie zijn gelukkig ook weg. Kan me gek genoeg niet voorstellen dat het raak zou zijn, maar hebben door de ovulatietest onze kansen wel echt meer dan volop benut. Dus daar zou het eigenlijk niet aan kunnen liggen. Had meer even de angst door de steekjes of m’n eitje niet weer verkeerd sprong. Het voelt vooral wat gek van welke NOD ik uit moet gaan. Vandaag zou het op z’n vroegst 9 dpo kunnen zijn, maar het kan net zo goed later. Kortom: ik heb werkelijk geen flauw idee ;)

Zebraman hoe is het intussen met jou? Het laatste wat ik meekreeg was dat je dinsdag je testen verwachtte.

Ik ben sowieso voor je aan het duimen :high5:
Oproep voor Vonkster & Zebraman, schrijven jullie nog mee?
Dat wisselt inderdaad nog aardig Fitze qua duur. Nu had ik met ca. 28 dagen ook ineens m’n piek pas op dag 18 en 19 (eisprong 19/20?) dus wie weet kan het bij jou ook nog alle kanten op. Rustig doortesten en als je ‘m niet vindt (ook dat kan blijkbaar, dat je een maand geen ovulatie hebt) volgende maand herkansen. Misschien zijn de hormoonlevels die je aanmaakt wat lager dan gemiddeld en is ‘ie er wel maar lastiger meetbaar of hij komt idd nog (Zou me niets verbazen! Sluit me dan ook aan bij Gelukszoeker!) Maar snap je helemaal, ik zou ook gek worden denk ik als dit nog een jaar zou duren. Vrouwen en geduld... :hyper:

Wat goed Luikje dat je ‘m hebt gevonden en dan zo’n knaller! Lekker gevoel dan he, zo’n geruststelling. Ik duim! Net als voor HartjeJynx, hopelijk is het raak!

Dames, misschien een hele gekke, maar ik kan zo enorm blij worden van deze “zwanger” symbooltjes... het straalt zoveel blijheid uit: :cheer2: en :cheer2: . Is het misschien een optie om de eendjes hiervoor in te ruilen? Of die te houden voor “nog niet zeker”? Als jullie hier heel anders over denken geen enkel probleem hoor, vond het eendje ook wel origineel.
Het lukt me maar niet om de roze EN blauwe cheer te plaatsen, maar jullie snappen ‘m vast wel ;)
Ook ik zal even onder mijn steen vandaan komen! Mijn menstruatie periode zorgt niet voor de beste versie van mezelf haha! De menstruatie weer uitgezwaaid, dus ik voel me top. Ook de nieuwe baan aangenomen, dus vanaf 1 februari nieuw werk. Super veel zin in de nieuwe uitdaging maar toch ook altijd weer spannend!

@pip als ik niet wil drinken benoem ik dat altijd gewoon. Mensen denken er toch altijd wel wat van. Zelfs als je echt ziek bent zijn er nog genoeg mensen die denken, o ze is vast zwanger.

@asp fijn dat je menstruatie is gekomen! Op naar volgend jaar! Hoe is het verder met je? Knap je zelf al op?

@sunshine geniet van je vakantie heerlijk zeg! Ga je nog wat leuks doen? (Behalve de kerst etc).

@hartjeJynx spannend zeg, of even geduld dus!

@leolux vervelend al die zieken! Nu wel weer iedereen beter?

@fitze vervelend dat je je eisprong niet kunt vinden. Misschien komt hij inderdaad wat later en probeer het daarbij ook een beetje los te laten, hoe lastig dat ook is! Ik merk, wij zijn nu 3 maanden bezig, dat ik er zoveel rustiger insta dan de eerste maand, sowieso ben ik me er van bewust dat het gemiddeld een half jaar tot een jaar duurt om zwanger te worden. Hopelijk lukt dat bij jou ook of ben je gewoon snel zwanger.

@wishfullthinking dat zijn inderdaad heerlijk blije emoticons!

Ik geloof dat ik het meeste gehad heb zo.

@seaofdreams, morgen je NOD spannend! Voel je al iets? Richting zwangerschap of menstruatie? Ik ben benieuwd!
De motie van Wishful is aangenomen :cheer2: Helaas is er geen verschil tussen blauw of roze mogelijk.

Wel een hele leuke steen Snunnie! Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd snunnie, wat een mooi nieuws! Een nieuwe baan is altijd weer even spannend en intensief in het begin, maar dat gaat vast helemaal goed komen die 1 februari!
Ik ben verder gaan testen :$

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven