Zwanger worden vanaf december 2019

28-11-2019 08:49 660 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee! Tabel is wel vol.

NaamLeeftijd#KindNOD/ ZwangerBijzonderheden
Fitze332 :cheer2: Geen
Selene321 .. Geen
Suusy31107-01Geen
Snunnie29118-01Geen
Gelukszoeker31105-02Geen
Wishfulthinking36126-01Geen
Sneeuwwitje32207-02Geen
Luikje32107-02Geen
HartjeJynx24123-01Geen
Elisabert352 .. Geen
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie91281 .. PCOS
ASP..2?Geen
Vosje198732109-01Geen
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)

Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier even een kleine ego post.

Gisteren voelde ik allemaal krampjes en lage rugpijn. Online gekeken en het blijken dus symptomen van een ovulatie te zijn. Ondanks dat ik niet zou gaan testen, heb ik gisteren toch maar wat testen gekocht. Vannochtend getest, en ja hoor: positief :yes: . Vandaag en morgen maar even gezellig maken. Ben zo blij,dat ik het heb gevoeld. Normaal nooit. Mijn app heeft het dus goed aangegeven :cheer2:
Wat goed Sunshine! :cheer2: Geeft toch weer een stukje geruststelling en fijn om het moment goed te kunnen benutten. Vond de ovulatietesten in die zin deze maand ook een openbaring dat ik dacht: aha, dat gevoel is het dus! Al vind ik het wel apart dat je tussen ovulatie en NOD ook nog steeds zoveel steekjes en krampjes kunt hebben. Maar ja, we gaan er maar vanuit dat het een doel heeft ;)
En ik ben weer bijgelezen :)

Sunshine: Geen rare vraag hoor. PCOS heeft nogal een breed gebied waarop het zich kan uiten. Je hebt mensen die het heel erg hebben, met de typische klachten als overgewicht, overbeharing, overmatig testosteron, anovulatie, etc. Maar dat heb ik allemaal niet. Mijn enige symptomen zijn een wat langere cyclus, en dat mijn LH voor de ovulatie plaatsvindt altijd verhoogd is. Ik weet dat ik een eisprong heb, doordat ik mijn temperatuur heb bijgehouden. De vraag is wel of die eisprong ook elke cyclus plaatsvindt en ongeveer op hetzelfde moment, dat moet nog blijken.

Wat goed dat je je ovulatie zo duidelijk hebt gevoeld! Nu weet je ook beter waar je op moet letten in volgende rondes (die hopelijk niet nodig zijn :) )

Snunnie: Ik snap dat je het vaag houdt hoor. Klinkt wel als een super mooie kans! Ik ben benieuwd of je de stap gaat wagen.

Gelukszoeker: Dat klinkt alsof het tijd is om het gezellig te maken :cheer2:

ASP: Ai, wat een ellende met die operaties zeg. Ik snap dat het deze keer niet echt fijn voelt als uitgangspunt. Hopelijk voel je je snel weer helemaal beter.

Fitze: Ahhh wat schattig dat je zoontje vraagt om een babyzusje! Nou maar hopen dat als het een broertje wordt dat hij het ook nog leuk vindt :P En mannen..ik ben ook zo benieuwd hoe voor ons deze eerste ronde gaat voelen qua prestatiedruk enzo. Volgens mij vindt mijn vriend het nu vooral een leuk vooruitzicht :)

Elisabert: Wat verdrietig en mooi tegelijk, die vraag van je dochter. Voor die kleintjes is het natuurlijk ook moeilijk om te snappen allemaal, maar ze hebben toch een hoop door. Jammer dat je ongesteld bent geworden, en ik snap ook de gedachte erachteraan (kan het dan wel). Maar het is nog veel te vroeg om daar bang voor te zijn! Op naar de volgende ronde :hug:

Hier is het rustig, ik ben nog ongesteld. Het voelt wel alsof ik aan het begin sta van een grote verandering en vind het best spannend om er straks écht voor te gaan. Ik ga toch wat vaker denken: zou ik wel een goede moeder zijn? Vooral het vooruitzicht om zoveel ballen in de lucht te houden vind ik best spannend. Maar goed, de wil is er, dus we zullen moeten afwachten hoe het zal gaan :)
Elisabert schreef:
18-12-2019 09:51
Oh Fitze wat grappig van je peuter. Toch vangen ze meer op dan je denkt he? In elk geval duidelijk wat de wens is :).

Onze dochter die net drie is kan ook zulke rake dingen zeggen. In ons geval vraagt ze nu af en toe om een baby die 'niet kapot is'. Hartverscheurend maar toch ook troostend op een bepaalde manier..

Vanochtend ongesteld geworden (nee niet ongi :)). Toch wel teleurgesteld, ook omdat het bij mij de eerste 2 keer in 1x raak was. Natuurlijk ook wel weer fijne kanten aan, met name drinken tijdens kerst en oud&nieuw. Maar toch bizar hoe er ook gelijk door je hoofd schiet: zou het uberhaupt nog wel lukken? Man toch ook wel teleurgesteld merkte ik.

:sigh: Wat pijnlijk eerlijk om dat zo te horen van jullie kleine. Weet je eigenlijk waarom deze baby ‘kapot’ was en of jullie een hogere kans daarop hebben?

Jammer dat het niet in 1x raak is :hug:

Waar kan ik je NOD op zetten?
Millie die gedachten blijven vanaf nu ;) En vanaf het moment dat je zwanger bent zal je nooit meer zorgeloos zijn. Geen leeg hoofd meer, geen gelanterfant als je winkelt/thuis bent of ook maar uitloopt op je werk.. op alles zit een zorg of een deadline.

Maar dat ik vind dat niet erg. Alles is anders en alles is aangepast aan kind maar het was ook tijd om te veranderen. Als ik kijk naar vrienden die bewust kinderloos zijn dan zou ik hun vrijheid wel willen maar niet het gemis van onze peuter. De verantwoordelijkheid voor hem is net zo zwaar als zo ontzettend heerlijk :heart:
Ik heb eindelijk mijn menstruatie gevonden 🎉 zo blij als een kind haha.

Volgens de app is mijn NOD 18-01 maar goed een paar dagen later zou ook prima kunnen dus
snunnie wijzigde dit bericht op 18-12-2019 17:19
0.57% gewijzigd
Ha Snunnie wat fijn!

En FItze wat zeg je dat mooi; net zo zwaar als ontzettend heerlijk. Zo ervaar ik dat ook wel, Millie! De eerste jaren was het heel erg wennen om zo verantwoordelijk te zijn (de he-le tijd!), maar nu wordt ze toch ook steeds meer echt een onderdeel van ons als gezin, en zijn we met ons drietjes echt een team. Het lukt inmiddels ook echt goed om weer dingen voor mezelf te doen en hobbies weer op te pakken, dus het voelt nu na drie jaar ook echt alsof ik mijn leven weer terug heb.

Ik merkte dat heel sterk toen we afgelopen weekend een weekendje samen weg gingen, zonder dochter. Voorheen dachten we dan alleen maar; YESSS!!!! Maar nu hebben we haar ook echt ontzettend gemist. Ook omdat ze natuurlijk steeds meer een echt persoontje wordt.

Wat betreft de doodgeboorte van onze zoon; de oorzaak was een infectie met CMV-virus. Een stom griep-achtig virus wat in principe ongeveer iedereen bij zich draagt (vergelijkbaar met herpes). Ik waarschijnlijk nog niet. De kans dat je dat doorgeeft aan je kindje is heel klein, maar is bij mij dus wel gebeurd.

Botte pech dus eigenlijk, maar het goede nieuws is dat kans op herhaling ontzettend klein is!
Ah wat fijn snunnie dat je nu een beetje weet wanneer je het kan verwachten.

Millie ik snap je gedachten heel goed, ik heb het af en toe ook wel hoor. En iedereen in mijn omgeving die jonge kinderen heeft liep daar ook tegenaan. Ik weet zeker dat het goed komt!

Hier net de dokter gebeld. De assistente deed weer moeilijk. Ik had in Augustus namelijk al een keer gebeld, maar toen had ik al te horen gekregen dat ik pas langsmocht komen na 1 jaar gestopt te zijn met de pil. Nu ben ik in januari gestopt, dus ik belde vandaag, kreeg ik eerst een pleidooi dat er sinds augustus nog geen jaar voorbij is gegaan. Wederom uitgelegd dat ik toen ook al had verteld in januari gestopt te zijn en er wel een jaar voorbij is,
Nou vooruit dan toch maar. Baal ervan dat ze het niet serieus nemen, aangezien ik bijna nooit bel en langskom voor iets tenzij het echt ernstig is.
Sunshine haha ja bijzonder hoe je de dingen nu ineens wel voelt en ervaart he?

ASP wat vervelend zeg! Hopelijk knap je nu snel op!

Millie, die gedachten blijven zeker! Ik merk wel nu wij al iets langer bezig zijn, het ook wel weer wat meer naar de achtergrond zakt. Ik ben er zelf nu een stuk minder mee bezig dan in het begin. Maar goed verantwoordelijkheden zullen er alleen nog maar meer komen, en je groeit er ook wel in denk ik!

Fitze kinderen vangen erg veel op. Zelfs als je denkt nog zo voorzichtig te zijn. En ach ook wel leuk toch? als hij maar niet heel teleurgesteld wordt als het ineens een broertje wordt haha. En anders daar went die ook wel weer aan ;)

Elisabert bijzonder hoe kinderen daarmee omgaan, en over dingen nadenken he? Ik vind dat altijd iets heel moois en puurs hebben, en inderdaad soms ook confronterend. Wel goed dat hij het zo naar jullie toe kan brengen!
Teleurstelling snap ik. Ook al denk je ergens in je hoofd het zou te mooi zijn om waar te zijn hoop je het toch ook wel. Op naar volgend jaar, hopelijk een mooi en gezond kindje!

Babygroot, wat jammer dat de dokter zo moeilijk doet. Goed dat je zelf wel doorzet! Goed voor jezelf opkomen. Benieuwd wat de dokter zegt, wanneer moet je heen? Hopelijk wordt je dan wel serieus genomen.

Hier is alles rustig. Hoe blij ik vanmiddag was, nu mag het vanavond ook wel weer over zijn haha! Jammer dat het 5 dagen duurt en niet maar 1 dag ;)
Over het werk, ik denk dat ik de nieuwe baan wel gaan aannemen, mooie kans om verder te ontwikkelen.
Heftig Elisabert wat je dochtertje heeft gezegd! Wel fijn, dat het enigszins troostend werkt voor jullie. Hopelijk, dat het nu gewoon goed gaat!

Jammer, dat je ongesteld bent geworden! Maar, positief blijven, op naar de volgende ronde!

Wat stom Babygroot dat je huisarts je niet eerder wilt onderzoeken. Kun je het niet gewoon meteen bij een gynaecoloog vragen?

Klopt Wishulfthinking het is inderdaad een geruststelling. Fijn, dat ze jou ook een openbaring hebben gegeven!

Dat is wel fijn Millie, dat jouw PCOS niet zo heftig is. Dus eigenlijk moet jij je ovulatie vinden door alleen te temperaturen. Dat is toch ook een hele taak of niet?

Fijn Snunnie dat je nu duidelijkheid hebt! Kan mij goed voorstellen, dat het niet weten waar je aan toe was, niet bepaald fijn was. Veel succes, de komende ronde!

Het is inderdaad apart ja, dat ik het nu wel ineens voel en ervaar. Maar, ben er zeker wel blij mee. Geeft mij toch een gevoel, dat ik mijn lichaam wel ken. Als ik terug denk aan mijn vorige cyclus, had ik hier en daar ook wel krampjes, maar niet zoals ik het gisteren had. Ik heb denk ik daarom ook geen verband gelegd met een aankomende ovulatie.

Ik snap je opmerking over je menstruatie helemaal. Ik heb het gelukkig maar 3 dagen, dus ik mag niet klagen, maar doe het toch :hihi:

Fijn, dat je een keuze hebt kunnen maken wat je nieuwe baan betreft. Alvast veel succes!
Zo, even achter de laptop gaan zitten. Wel bijgelezen de afgelopen dagen via m'n telefoon, maar reageren is toch handiger op deze manier.
Zoals verwacht ben ik toch ongesteld geworden, had al gedacht dat ik m'n eisprong gemist zou hebben. Nu heb ik het rond de kerstdagen, worden dus hele gezellige dagen hier :proud:

Wat ontzettend moeilijk Elizabert dat jullie afscheid hebben moeten nemen van jullie zoontje. Lijkt me wel pittig om dan nu weer zwanger te worden, je staat dus verder niet extra onder controle?

Irritant he BabyGroot bij de assistente van de huisarts. Ik bel ook nooit, dus als ik bel dan is er ook echt iets. Maar je krijgt bijna het gevoel alsof je wekelijks aan de lijn hangt... Hopelijk kun je straks wel goed overleggen met de huisarts.

Fijn dat je ongesteld bent geworden Snunnie, je zit er dan echt op te wachten.

Vervelend van je narcose ASP, maar kan me voorstellen dat je veel last had van je amandelen en dat je blij bent dat ze eruit zijn.

Wat betreft werk; ik werk al langere tijd op dezelfde plek (hou ook van stabiliteit), maar ben wel zwanger geworden tijdens een studie die ik naast m'n werk deed. Wilde die studie al langere tijd, maar mocht steeds niet. En toen het mocht wilde ik onze kinderwens niet uitstellen. Is helemaal goed gegaan en er waren veel meer mama's tijdens de opleiding.
:cheer2: Snunnie goed dat je je ongesteldheid hebt gevonden. En een broertje of zusje maakt peuter denk ik uiteindelijk weinig uit. Hij speelt met beide geslachten even veel.

BabyGroot wat stom dat de assistente zo naar doet. Ik heb mijn huisartsassistente wel eens gevraagd of ze dacht dat ik het leuk vond om te bellen voor ... Toen ze nee zei heb ik gevraagd of ze mij dan alsjeblieft serieus wilde nemen want ze maakte de situatie niet makkelijker. Ik bel voor hulp, geen preek.

Elisabert heel herkenbaar dat meer gaan missen omdat het een persoontje wordt. Er komen wel steeds meer haken en ogen aan omdat hij ook een mening heeft gekregen :-D Wel ‘fijn’ dat het iets op zichzelf staands was met jullie tweede baby. Dat het niet om die reden nogmaals kan gebeuren. Het blijft afschuwelijk.

Hier heb ik mijn eisprong nog niet gevonden met de ovulatietesten :-? Ik test nog even door.
BabyGroot wat belachelijk dat de huisarts zo moeilijk doet.

Hier sorry, ik wil op iedereen reageren. Maar zoon en ik zijn gevloerd door de buikgriep. :sick:
leolux schreef:
19-12-2019 14:57

Hier sorry, ik wil op iedereen reageren. Maar zoon en ik zijn gevloerd door de buikgriep. :sick:

:there: Sterkte
Hi meiden!

Snel berichtje tussendoor ... lees alles maar reageer weer het weekend :)
Ff super hectische dagen op werk ( maar ik maak wel promotie jeeej! :cheer2: )

Voor nu: Beterschap, hopelijk snel positieve ovulatie testen, en wat een stomme huisarts assistente! & @snunnie nieuwe baan al beklonken?
Hi meiden!

Hier ontzettend druk gehad met de studie. Alle deadlines waren nog even voor de vakantie gepropt. Vanaf nu weer wat rustiger, dus tijd om even bij te lezen en weer wat actiever mee te kletsen.

Gefeliciteerd voor de dames die al zwanger zijn! :duckie:
leolux schreef:
19-12-2019 14:57

Beterschap!
Veel plezier Sneeuwitje! ;)

Jammer Fitze dat je je eisprong nog niet hebt gevonden. Hopelijk komt het snel!

Beterschap Leolux!

Congratz Seaofdreams! :cheer2:

Fijn dat je weer actief kan meekletsen hartjeJynx

En Babygroot heb je al een reactie gehad van de huisarts, of doen ze nog steeds moeilijk?

Hier had ik vandaag voor de zekerheid nog een ovulatietest gedaan, en die was ook positief. Is dat normaal? Anyway, vanavond nog maar gezellig maken :hihi:
Dus ik voelde een kramp in mijn buik vanmiddag en deed net toch maar een ovulatietest en die was donkerder dan alle testen voorheen. Dus ik :cheer2: en ik hoor beneden "ik ben weg! *deur dicht*" man weg :-[ Nu maar hopen dat ie snel weer terug is van zijn hobby.

Sunshine ik had vorige keer twee dik positieve dagen en een lichtere dag er voor en er na :lijstje:

Gefeliciteerd met je promotie SOD :cheer2:
Jeej Fitze, maar ook balen dat je man weg is gegaan. Ik hoop voor je, dat hij inderdaad snel terug is! ;)

Ah ok, dan weet ik dat het normaal is. Hebben er gisteren gelukkig gebruik van gemaakt, maar we moeten natuurlijk alle kansen goed benutten ;-))

Fijne avond allemaal!
Hey allemaal,
Hier een stiekeme meelezer. Ik hoop dat dat niet erg is :)
Mijn vriend en ik zouden namelijk eigenlijk pas in januari beginnen, alleen afgelopen dinsdag voelde ik (en wist ik) dat mijn eisprong eraan kwam en 'in the heat of the moment' voelde het gewoon goed om het al een kans te geven en hebben we dus onveilig gevreeën. Een heel bijzonder moment!
Alleen nu zag ik in de Flo app dat mijn NOD op 5 januari is. Met alle borrels, diners en natuurlijk oud & nieuw in het vooruitzicht, wat zouden jullie doen? Wel of niet drinken? En toch maar alvast op 31 december een vroege test doen ivm groot feest? Ik vind het best lastig, heb wel zin om nog wat drankjes te doen, maar niet als dat effect heeft op een eventuele zwangerschap natuurlijk.
Ik zag dat meerderen hun NOD rond die datum hebben, ik ben benieuwd naar jullie aanpak!

Liefs,
Pip
Welkom Pip!

Fijn, dat je je eisprong zo duidelijk hebt gevoeld en er meteen gebruik van hebt gemaakt.

Wat je vraag over alcohol betreft: ik drink niet, dus ik kan je er niet echt antwoord op geven. Mijn mening: je zult je denk ik moeten afvragen, wat je belangrijker vindt. Maar, aan de andere kant, kan het in het begin stadium volgens mij geen kwaad, maar dat durf ik natuurlijk niet met zekerheid te zeggen.

Succes, met het maken van een keuze :)
Thanks sunshine18, ja je hebt helemaal gelijk hoor, gezondheid en zwangerschap gaat zeker weten voor. Ik ben alleen bang dat het echt mega op gaat vallen (ik drink niet veel maar doe altijd sowieso wel 1 of 2 wijntjes mee) en dat ik mezelf alle dagen van alles ontzeg en het dan toch niet raak is. Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat het in 1x lukt, want we hebben het maar 1 keer gezellig gemaakt en het zou wel heel snel al zijn, maarja ik weet ook wel weer dat het wel kan natuurlijk.
Lastig hoor...
Nou Pip, je zou altijd kunnen zeggen dat je medicatie slikt, waardoor je niet kan drinken. Of zoals de andere meiden in het begin hebben gezegd: doe een non-alcoholisch drankje in je glas. Op die manier, hoeft het ook niet op te vallen ;-)
Sea, Wishful & ASP hoe is het in de baarmoeders? Jullie zijn de eerste aankomende NODs ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven