Ergste eigenschap van je kerstbezoek

24-12-2019 14:30 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja dat leek me nou een leuk topic idee:

Wat is de ergste eigenschap van jouw kerstbezoek

Ik trapt even af:

Familie van mijn vrouw(tje) logeert nu bij oma van 86 maar vind het heel normaal om als ze daar binnenkomen de tv uit te zetten waar oma gezellig naar zit te kijken.....ja ja ja.
Autofan schreef:
24-12-2019 21:02
Waarom doet ze dat dan?
Bijvullen, natuurlijk! Maar te lui om zelf op te staan.

Bloed irritant!
FunnyFace8 schreef:
24-12-2019 21:05

Bloed irritant!
Ah ja, dat idee had ik ook al eigenlijk. ;)
apppie schreef:
24-12-2019 20:55
Ohh ja dit doet mijn schoonloeder! Die klaagt elk jaar weer dat vorig jaar het buffet (zoiets wordt het altijd) niet compleet was, maar maakt zelf nooit iets. En als iemand opstaat, maakt niet uit waarvoor, schiet haar arm met half leeg glas als een reflex vooruit. Zó irritant.
Zet een fles bij haar neer :-)
FunnyFace8 schreef:
24-12-2019 21:05

Bloed irritant!
Dan zeg je: "Geef maar, ik ging net naar de toilet en zal hem meteen bijvullen".
Quincy2 schreef:
24-12-2019 21:14
Zet een fles bij haar neer :-)
Dat heeft mijn schoonzus wel eens geopperd, maar dan blijft ie niet koud genoeg :roll:
Andersom schreef:
24-12-2019 15:38
Tegenovergestelde van mijn schoonmoeder, die heeft naar haar idee altijd meer dan genoeg in huis maar in feite precies genoeg omdat wij zo beleefd zijn...

Nodigt ons uit voor koffie met taart. Haalt een taart voor acht personen en neemt kerstavond samen met schoonvader alvast een stuk.

Ze heeft drie kinderen, drie aangetrouwde kinderen en vijf kleinkinderen. Op het moment van koffie met taart zijn we dus met dertien mensen en taart voor ongeveer zes. vervolgens zitten er dan nog wel speculaasjes in de trommel en diept ze uit de kelder nog een half doosje Mercie op. Nou komen we niet van de honger daarheen, maar het geeft ons niet zo'n welkom gevoel. Nodig ons dan niet uit voor taart, maar alleen voor koffie.
Voortaan zou ik zelf minstens één taart meenemen. Jammer dan als ze dat niet leuk vindt.
Aldi vrees?

En waarom kerst vieren met iemand die je kind afblaft? Of überhaupt met mensen die naar zijn? Nooit gedaan en ga ik niet doen.
dat het áltijd eindigt met ruzie omdat ze constant over alles en elkaar een mening moeten geven en na elke zin harder gaan praten.
Geen. Mijn familie is chill :heart:
Over een deel van de familie praten die mij niet meer willen zien door onbekende redenen. En dan vertellen hoe gezellig het was toen ze x datum daar waren etc.
Ik ga morgen naar mijn moeder en stiefvader, dus heb geen bezoek. Mijn oom is er ook. Ik vind meer dingen aan hem irritant. Betweterig, erg aanwezig, kinderachtige humor, moet altijd winnen, gauw zijn oordeel klaar. Eigenlijk een groot kind.
En hij koopt elk jaar weer chocola voor me terwijl we al sinds ik kleuter ben zeggen dat hij dat niet moet doen. Want het raakt toch nooit op.
apppie schreef:
24-12-2019 21:58
Dat heeft mijn schoonzus wel eens geopperd, maar dan blijft ie niet koud genoeg :roll:
Bak ijsblokjes erbij en verder geen argumenten meer willen aanhoren!
apppie schreef:
24-12-2019 21:58
Dan moet ze sneller drinken!
Irritant is dat schoonfamilie altijd over anderen praat, die ik niet ken. Over oude schoolvrienden van de volwassen kinderen of de voormalige buren of een of andere oudoom of verre vriend. Wat ervan geworden is of hoe het daarmee gaat...
Geen idee waarom ze dit doen.
Mijn bezoek kwam dit jaar onaangekondigd en al voor het ontbijt. Daarbij was hij nogal luidruchtig en hij maakt rotzooi.

Aan de andere kant stopt hij cadeautjes in mijn pantoffel en tuinklomp bij de achterdeur die hij uit de muizenval haalt die ik voor hem heb klaargezet. Eigenlijk vind ik sintermuis best gezellig :heart: .
Ik vind hier dingen van.
cha schreef:
25-12-2019 09:59
Irritant is dat schoonfamilie altijd over anderen praat, die ik niet ken. Over oude schoolvrienden van de volwassen kinderen of de voormalige buren of een of andere oudoom of verre vriend. Wat ervan geworden is of hoe het daarmee gaat...
Geen idee waarom ze dit doen.
Ja, hier ook. Ik vat het maar op als geestelijke leegte. Overigens krijgt het altijd nog een negatief sausje, dus is het al helemaal niet aan te horen. Er komt altijd iets bij als 'hij is toch wel zo lelijk' of 'zij heeft zo'n grote neus, ik zou er wat aan laten doen'.
lilalinda schreef:
24-12-2019 15:04
de rook???
Dus bij een bbq-feestje mogen je kinderen ook niet naar buiten vanwege de rook?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
25-12-2019 14:08

Welke rook?

En goed aangemaakte barbecue rookt niet.
Schoonmoeder die een bijzonder grote voorkeur voor een van de 4 aanwezige kleinkinderen heeft en telkens over de tafel heen toetert richting desbetreffende kleinkind terwijl de andere 3 praktisch naast haar zitten en geen aandacht krijgen. Dit alles op geluidsniveau standje luchtalarm wat het nog pijnlijker maakt. Verder is het echt een schat van een mens en bedoelt ze het allemaal goed, maar voor de andere kleinkinderen vind ik het soms gewoon zielig.
Ahh wat een vreselijke dingen lees ik hier! Hier gelukkig geen van die dingen, behalve een zusje die teveel zuipt dus soms niet in de buurt van de wijn mag komen.

Verder komen er een hoop mensen, iedereen maakt wat, we kwakken het op tafel en je eet waar je zin in hebt. Paar ruimen de vaatwasser in en dan aan de borrel, zonder gedoe.
Andersom schreef:
25-12-2019 14:22
Welke rook?

En goed aangemaakte barbecue rookt niet.
Er komt rook vanaf, of je het nou leuk vindt of niet. Ook als hij goed aangemaakt is. Verkolend materiaal geeft rook af. Bij minder geoefende mensen wat meer dan bij mensen die er een pro in zijn. Dus dan de kinderen ook maar binnen houden, want rook? Ik zou me echt niet druk maken om tante Annie en ome Henk die buiten een sigaretje staan te roken en ojee, de kinderen in de buitenlucht erbij. Denk je dan écht dat die met een ambulance opgehaald moeten worden om voor een levensbedreigende longaandoening behandeld te worden omdat ze 10 minuten in de buitenlucht in de nabijheid zijn geweest van een paar mensen die een sigaret roken? Want wat doe je daarna? Veelal worden die kinderen dan in een dikke SUV of ander vervuilend voertuig weer naar huis getransporteerd... of denk je écht dat er uit die uitlaat van die SUV louter rozenparfum komt?
pejeka schreef:
25-12-2019 14:08
ik heb zelf slechte longen (jarenlang meegerookt als kind, 2 rokende ouders, die zelfs in de auto rookten) en er is voor je longen een duidelijk verschil tussen bbq-rook en sigarettenrook. Die laatste is veel geconcentreerder, qua vertrekpunt en qua stank
Maar rokers ruiken/merken dat zelf niet. Mijn ouders schamen zich nu (jaaaarenlater) kapot voor hun gedrag
lilalinda schreef:
25-12-2019 14:35
ik heb zelf slechte longen (jarenlang meegerookt als kind, 2 rokende ouders, die zelfs in de auto rookten) en er is voor je longen een duidelijk verschil tussen bbq-rook en sigarettenrook. Die laatste is veel geconcentreerder, qua vertrekpunt en qua stank
Maar rokers ruiken/merken dat zelf niet. Mijn ouders schamen zich nu (jaaaarenlater) kapot voor hun gedrag
Het grootste aantal longaandoeningen en overlast van stoffen in de lucht komt op dit moment o.m. door uitstoot van auto's. Dus jij hebt ook geen auto en je stelt je kinderen ook niet bloot aan de buitenlucht waar al die (fijn)stoffen vrij ronddwarrelen?
pejeka schreef:
25-12-2019 14:42
Het grootste aantal longaandoeningen en overlast van stoffen in de lucht komt op dit moment o.m. door uitstoot van auto's. Dus jij hebt ook geen auto en je stelt je kinderen ook niet bloot aan de buitenlucht waar al die (fijn)stoffen vrij ronddwarrelen?
psssst, rustig maar
het kan me geen ruk schelen, dat jij rookt
voel je maar niet aangevallen
happy christmas
lilalinda schreef:
25-12-2019 14:44
psssst, rustig maar
het kan me geen ruk schelen, dat jij rookt
voel je maar niet aangevallen
happy christmas
Het gaat er niet om of ik rook of niet. Het gaat om onlogisch gedrag. Stel dat een aantal gasten buiten een sigaret rookt en je kinderen zijn ook buiten, dan lopen ze daar heus niks van op in de buitenlucht. Niet meer of minder dan wanneer ze gewoon op straat lopen met een stroom auto's die aan hen voorbijrijdt en hun afvaldampen uitstoten. Of een paar fabrieken in een nabijgelegen industriegebied die hun afvaldampen uitstoten. Er zijn méér en méér mensen die nog nooit een sigaret hebben aangeraakt, maar die wel longaandoeningen hebben doordat ze in de buurt van een snelweg wonen, of op andere wijze structureel aan vervuilende uitstoot zijn blootgesteld. In de grote steden is de uitstoot van het verkeer momenteel de grootste boosdoener. Lijkt me eerder iets om je zorgen over te maken dan de sigaret die Tante Annie in de achtertuin rookt.

Maar ook jij fijne Kerstdagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven