Pantoffels centrifugeren

27-12-2019 12:23 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net 2 pantoffels met de hand gewassen en zo goed mogelijk uitgewrongen. Nu wil ik (zonder andere was) deze in de wasmachine centrifugeren op de hoogste stand (1400 toeren). Het gaat om beestensloffen. Kan ik dit doen of gaat dan de vorm eruit?
Ik zou het alleen doen als je er niet al te erg aan gehecht bent.
Mijn Spaanse sloffen gooi ik altijd gewoon in de wasmachine maar die kunnen wel tegen een stootje.
Mijn wasmachine vertikt dat, 1 enkel ding centrifugeren, niet genoeg gewicht ofzo.
Maar, de kringloopwinkels staan vol met van die oude losse centrifuges en die dingen zijn geweldig! Even een minuutje erin, of tot de grootste stroom water eruit is. Gewoon doen, het zijn maar pantoffels.
.
Ik zou ze juist met andere was laten centrifugeren. 1400 zou ik niet doen, maar met 800 toeren zou het de vorm wel behouden.
Juist in een volle trommel centrifugeren, en dan met een lager toerental
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ja, als je andere was klaar is met centrifugeren op het gewone toerental de pantoffels er nog even bij doen en dan nog een keer centrifugeren op wat minder toeren. Zo zou ik het doen in ieder geval. Met centrifugeren gaat er toch meer water uit, en als je dat niet doet dan blijven ze misschien wel zo nat dat ze muf zijn voordat ze droog zijn.
Anoniem262821034 schreef:
27-12-2019 12:31
Mijn wasmachine vertikt dat, 1 enkel ding centrifugeren, niet genoeg gewicht ofzo.
Maar, de kringloopwinkels staan vol met van die oude losse centrifuges en die dingen zijn geweldig! Even een minuutje erin, of tot de grootste stroom water eruit is. Gewoon doen, het zijn maar pantoffels.
Die van mij doet dat ook niet. Als ik een enkel ding wil centrifugeren doe ik er altijd wat oude handdoeken bij.

Maar inderdaad, mijn moeder heeft ook nog zo’n oude losse centrifuge staan, ideaal voor sommige handwasjes. Maar tegenwoordig gebruikt ze ‘m nog maar zelden. Vroeger gebruikten we ‘m heel regelmatig herinner ik me nog. Ze worden trouwens ook nog nieuw verkocht, verbaasde ik me laatst nog over! https://www.bol.com/nl/l/centrifuges/N/18250/
27-12-2019 12:31
Zie nu voor me hoe TO haar pantoffels gaat centrifugeren in de kringloopwinkel :mrgreen:

Maar wat de rest zegt: in een volle trommel erbij stoppen of wat handdoeken er bij mikken.
Je had ze beter kunnen laten stomen.
Sudrì schreef:
27-12-2019 14:03
Je had ze beter kunnen laten stomen.
Voor de prijs van de stomerij had je waarschijnlijk een paar nieuwe gehad.

Mijn tip: in een kussensloop centrifugeren op 800 toeren.
Superuser2018 schreef:
27-12-2019 14:08
Voor de prijs van de stomerij had je waarschijnlijk een paar nieuwe gehad.

Mijn tip: in een kussensloop centrifugeren op 800 toeren.
Precies.
Gezemel over sloffen. Was ze op een lage temp en laat op 800/1000 centrifugeren en als ze niet goed meer zijn gooi je ze weg.
Nitflex schreef:
27-12-2019 13:30
Die van mij doet dat ook niet. Als ik een enkel ding wil centrifugeren doe ik er altijd wat oude handdoeken bij.

Maar inderdaad, mijn moeder heeft ook nog zo’n oude losse centrifuge staan, ideaal voor sommige handwasjes. Maar tegenwoordig gebruikt ze ‘m nog maar zelden. Vroeger gebruikten we ‘m heel regelmatig herinner ik me nog. Ze worden trouwens ook nog nieuw verkocht, verbaasde ik me laatst nog over! https://www.bol.com/nl/l/centrifuges/N/18250/

Wauw, die zijn nog duur ook! O_O

Ik denk steeds ik doe ‘m weg want het is wel een sta-in-de-weg, maar dan gebruik ik ‘m weer en keertje en ben ik er zo blij mee, dat ie toch weer mag blijven. :jump:
.
27-12-2019 14:12
Wauw, die zijn nog duur ook! O_O

Ik denk steeds ik doe ‘m weg want het is wel een sta-in-de-weg, maar dan gebruik ik ‘m weer en keertje en ben ik er zo blij mee, dat ie toch weer mag blijven. :jump:
Mijn moeder heeft het nog steeds over die ene keer in de jaren ‘80 dat de wasmachine kapot ging op een ongelukkig moment dat mijn ouders nauwelijks geld over hadden en wij als 4 jonge kinderen veel was produceerden. Toen was deze zelfde losse centrifuge een godsgeschenk geweest om het te redden tot de aanschaf van de nieuwe wasmachine, haha! Alleen al daarom lijkt ze geen afstand te willen doen van dat ding.
Nitflex schreef:
27-12-2019 14:40
Mijn moeder heeft het nog steeds over die ene keer in de jaren ‘80 dat de wasmachine kapot ging op een ongelukkig moment dat mijn ouders nauwelijks geld over hadden en wij als 4 jonge kinderen veel was produceerden. Toen was deze zelfde losse centrifuge een godsgeschenk geweest om het te redden tot de aanschaf van de nieuwe wasmachine, haha! Alleen al daarom lijkt ze geen afstand te willen doen van dat ding.

Ja kan ik me voorstellen!
Mijn moeder kocht deze voor mij bij de kringloop toen ik op mezelf ging wonen. :mrgreen:
.
Ik heb meerdere sloffen en als ik ze met de hand heb gewassen zet ik ze ergens op of tegen de verwarming en trek ondertussen andere sloffen aan. Soms gooi ik ze ook mee in de was als ik vermoed dat ze dat wel aankunnen.
Sudrì schreef:
27-12-2019 14:10
Precies.
Gezemel over sloffen. Was ze op een lage temp en laat op 800/1000 centrifugeren en als ze niet goed meer zijn gooi je ze weg.
Ik had ze waarschijnlijk sowieso al in de wasmachine gewassen, net als ik doe met gympen en sportschoenen bijvoorbeeld.
Nitflex schreef:
27-12-2019 14:50
Ik had ze waarschijnlijk sowieso al in de wasmachine gewassen, net als ik doe met gympen en sportschoenen bijvoorbeeld.
Precies.
Sudrì schreef:
27-12-2019 15:16
Precies.
Mensen wassen knuffels ook gewoon.
Nitflex schreef:
27-12-2019 15:22
Mensen wassen knuffels ook gewoon.
Natuurlijk. En gewoon hoog centrifugeren.
TsumTsum schreef:
27-12-2019 14:50
Ik heb meerdere sloffen en als ik ze met de hand heb gewassen zet ik ze ergens op of tegen de verwarming en trek ondertussen andere sloffen aan. Soms gooi ik ze ook mee in de was als ik vermoed dat ze dat wel aankunnen.
Zo doe ik het met schoenen ook.

Maar maakt het uit of de vorm eruit gaat? Dierensloffen lijken toch al nergens op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven