Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Hoe is het hier Ladies?
Gaat goed hier :D Inmiddels 23 weken zwanger en voel onze kleine meid goed bewegen. Sinds deze week ook aan de buitenkant. Zo bijzonder :flirting:
Fysiek wordt het wel steeds zwaarder. Merk dat ik mij al anderhalf jaar niet fit voel. Eerst de miskramen en een galblaas ontsteking en nu door de zwangerschap. Soms baal ik daar wel even van en hoop ik dat ik straks wel een energieke mama kan zijn.
Maar het is voor het goede doel en het zal vast op den duur allemaal goed komen. Bovenal geniet ik zo ontzettend van het zwanger zijn. Vind het zo mooi en bijzonder en voel me heel dankbaar dat ik dit mag meemaken :heart:

Ben ook benieuwd hoe het met de rest gaat!

@Yogayup Jij bent nu in Nederland toch?

@Theemonster Hoe gaat het met de voorbereidingen voor de bruiloft?
@Yoga hoe was het festival? Allemaal gelukt met kolven?

@Stippel wat naar dat je al zolang niet lekker bent. Het is ook nogal een heftige reis voor je geweest voordat je op dit punt kwam, en onderschat niet wat je lichaam op dit moment allemaal aan moet kunnen. Vertrouwen dat het na de bevalling allemaal weer terug komt :)

Voorbereidingen bruiloft staan even op een lager pitje. We hebben nog maanden te gaan, en de belangrijkste dingen zijn nu vastgelegd. Ik mag lekker dromen over de huwelijksreis en ondertussen verder klussen aan het huis.
Enerzijds heel erg fijn om echt even pauze te nemen. Ik kan zonder zorgen een flesje wijn open trekken of een sauna-date plannen! Anderzijds voelt dit wel als "tijdverspilling" en zou ik het liefst weer snel beginnen. Ik denk dat we zeker nog wachten tot januari.
Thanks voor de updates! Fijn om jullie verhalen te lezen.

Jammer dat je niet zo fit bent stippel en aan de andere kant: heel normaal. (Maar daar koop je niks voor, want het is gewoon ruk). Heerlijk dat je de kleine aan de buitenkant voelt, zo bijzonder!

En theemonster: het klinkt alsof er een beetje rust in de keet is gekomen. Ook fijn, hoewel ik mij kan voorstellen dat het dubbel voelt. Ik hoop dat we net zo lang posten hier tot jij ook een kleine in je armen hebt liggen (dus over een kleine 14 maanden ;))

Ik was inderdaad eventjes in NL om onze zoon voor te stellen en dat was heel leuk! De heenreis ging goed en ondanks de jetlag hadden we echt een fijne tijd. En ik vond het ook heerlijk om 3 dagen even vooral vriendin te zijn op het festival, hoewel het veelal over onze kinderen ging. Kolven heb ik op de accommodatie gedaan, maar het ging niet zo goed. Ik heb het idee dat ik amper nog melk aanmaak. Hopelijk komt het nog weer iets op gang, want ik zou nog graag de ochtenden willen volhouden.
Stippeltjesbehang schreef:
27-08-2019 13:52
Gaat goed hier :D Inmiddels 23 weken zwanger en voel onze kleine meid goed bewegen. Sinds deze week ook aan de buitenkant. Zo bijzonder :flirting:
Fysiek wordt het wel steeds zwaarder. Merk dat ik mij al anderhalf jaar niet fit voel. Eerst de miskramen en een galblaas ontsteking en nu door de zwangerschap. Soms baal ik daar wel even van en hoop ik dat ik straks wel een energieke mama kan zijn.
Maar het is voor het goede doel en het zal vast op den duur allemaal goed komen. Bovenal geniet ik zo ontzettend van het zwanger zijn. Vind het zo mooi en bijzonder en voel me heel dankbaar dat ik dit mag meemaken :heart:

Ben ook benieuwd hoe het met de rest gaat!

@Yogayup Jij bent nu in Nederland toch?

@Theemonster Hoe gaat het met de voorbereidingen voor de bruiloft?
Hoe gaat het stippel? Ruim over de 30 weken inmiddels. Het gaat nu echt aftellend richting de uitgerekende datum. Hoe gaat het nu met de klachten?
theemonster schreef:
03-09-2019 07:51
@Yoga hoe was het festival? Allemaal gelukt met kolven?

@Stippel wat naar dat je al zolang niet lekker bent. Het is ook nogal een heftige reis voor je geweest voordat je op dit punt kwam, en onderschat niet wat je lichaam op dit moment allemaal aan moet kunnen. Vertrouwen dat het na de bevalling allemaal weer terug komt :)

Voorbereidingen bruiloft staan even op een lager pitje. We hebben nog maanden te gaan, en de belangrijkste dingen zijn nu vastgelegd. Ik mag lekker dromen over de huwelijksreis en ondertussen verder klussen aan het huis.
Enerzijds heel erg fijn om echt even pauze te nemen. Ik kan zonder zorgen een flesje wijn open trekken of een sauna-date plannen! Anderzijds voelt dit wel als "tijdverspilling" en zou ik het liefst weer snel beginnen. Ik denk dat we zeker nog wachten tot januari.
Wanneer gaan jullie trouwen? (Welke maand?) al ernaar aan het uitkijken? En ben je een beetje relaxt aan het genieten van wijn en sauna? Nog maar november door en dan vliegt december voorbij met de feestdagen en dan is het zomaar alweer januari. Is dat nog steeds de voorlopige startmaand? En hoe voelt jouw lichaam zich nu die niet even extra hormonen te verwerken heeft?
:A: Stiekem hoop ik nog op een update. :A:
Dus Up!
Toch nog een poging omdat jullie toch in m’n hoofd blijven spoken.

Hey stippel, heb je jullie kleine al in de armen kunnen sluiten? Hoop dat je het fijn hebt met z’n drietjes.

En theemonster: januari is nu echt om de hoek! Hoe is het met jou?
Hier even een update 😄 Inmiddels 40 weken zwanger en zoooooooo spannend... Straks naar het ziekenhuis om een ballonnetje te laten plaatsen die als het goed is de bevalling in gang moet zetten :O :yes:
Het is een zware zwangerschap geweest met heftige bekkeninstabiliteit en zwangerschaps diabetes. Maar ow wat heb ik genoten van dat lieve getrappel in mijn buik :flirting: En wie weet straks al wel getrappel op mijn buik :cheer2:
Ik laat het jullie weten!

Hoe gaat het met jullie allemaal?
Oeeeh, een update!!
Wat fijn stippel, hopelijk mag je je dochter nu snel ontmoeten na een heftige zwangerschap. Ik duim dat ze er snel is!

Hier vieren we de feestdagen in New York met z’n drietjes. Zoon is nu bijna 11 maanden en het is echt een flinke knul. Die jongen houdt van eten, hij ligt nu ook nog aan de borst bij mij in bed. Steeds meer zie karaktertrekken naar voren komen, erg leuk.

Moederschap zelf vond ik best pittig af en toe, ook omdat ik fysiek nog veel gedoetjes had na de bevalling, waaronder reumatische klachten waardoor bepaalde simpele dingen pijnlijk zijn. En onze zoon heeft het slapen niet uitgevonden, dus ik kan mij niet herinneren wanneer ik echt een goede nacht heb gemaakt. Dus die dingen maken het mentaal soms wat uitdagender. Maar al met al is het zo vreselijk fijn met z’n drietjes.

Veel geluk stippel! En ik hoop snel op mooi nieuws.
Jaaaaaaaaaaa Stippel whoehooooeeeee you go girl!! Was al de hele tijd aan het spieken in het andere topic waar je mee schrijft, maar je leek even van de aardbodem verdwenen.

Och je ligt nu misschien wel te puffen voor je leven, maar je kan het.
Ik ben zo benieuwd, maar een mooier cadeautje voor of tijdens de kerst is er niet.

Succes lieverd. Hoop snel iets van je te lezen. Heeeeeel veel liefs.

@yogayup ook leuk om van jou weer een update te lezen. Heerlijk New York geniet er van.

Fijne feestdagen xxx
Stippel hoe is het nu!!!!!
Ik ben weer thuis... Zonder baby nog :| Want dit dametje in mijn buik zit blijkbaar nog veeeeel te lekker. Na twee dagen en nachten in het ziekenhuis hebben we nu even pauze. Onze kleine meid en ik doen het goed, dus er is geen noodzaak de boel verder te forceren met het risico op complicaties.
Morgen krijg ik weer een CTG en als het dan nog steeds goed gaat, gaan we maandag verder met inleiden.
Het loopt dus een beetje anders dan we dachten... En dat was best even schakelen. Je verwacht immers met een baby het ziekenhuis te verlaten. En nu zitten we dus nog steeds in spanning.
Maar we zijn ook heel blij dat de kleine het zo goed doet en we hopen dat de natuur misschien nog wel voor maandag haar werk gaat doen. Dat zou het mooiste zijn :D
Ik hou jullie op de hoogte!

@Eneriirene en @Femme Hoe gaat het met jullie?

@Yogayup Wow 11 maanden al weer, wat gaat dat snel! Wel balen van je klachten. Kunnen ze daar nog iets aan doen?
Ohhh wat spannend stippel! Dat is idd wel even schakelen, ik blijf met jullie mee duimen!
Uit ervaring kan ik vertellen dat hoe langer ze blijven zitten hoe leuker ze worden ;) hier kwam ie pas met 41+4 toen de afspraak voor inleiden al stond haha.
En datzelfde figuur is volgende week al zes maanden, te bizar voor woorden.

Ik begin steeds meer te wennen. Heb wel onderschat hoe heftig ik het vond hoor. Ben helemaal stapel dol op dat ventje maar moet nog wel wennen aan het afscheid nemen van mijn oude eenvoudige fladder leven.

Yoga wat leuk dat je in nee york was met je gezin, leuk dat je dat gewoon doet!
Hoi dames!
Ik ben een tijd afwezig geweest en ik kwam weer eens spieken. Vooral om te zien hoe het met Stippel gaat.

Wat spannend Stippel! Ik heb ook gehad dat het inleiden niet lukte. Domper is dat he? Na de pauze besloot ik zelf dat ik niet door wilde gaan met inleiden. Ik was kapot en wilde even rust. Ik had met het inleiden wel steeds weeën, maar verder gebeurde er weinig. Uiteindelijk ben ik een paar dagen later gestript en de dag daarna bevallen.
Maar hou vol! Voordat je het weet heb je je wondertje in je armen en maakt het allemaal niet meer uit.
Sterkte met de laatste loodjes!
Even een korte update want typen met een slapende baby in mijn armen gaat wat lastig... :flirting:
Ze is er!!! Ons mooie, lieve regenboogmeisje is gisterenmiddag geboren na een spoed keizersnede. Het was dus allemaal even spannend. Maar WOWWWWW wat is dit bijzonder en nog steeds onwerkelijk :heart: :heart: :heart:

Kom later nog wat uitgebreider schrijven. Voor nu alvast een heeeeel mooi 2020 gewenst voor iedereen :bigkiss:
Hiep hiep hoera! Gefeliciteerd met jullie dochter stippel. Wat een waanzinnig uiteinde van dit jaar en decennium. Herstel, geniet, cocoon, doe waar jij en je man goed bij voelt (lome lange kraamtijd) & gelukkig 2020 toegewenst!
Gefeliciteerd Stippel! Spoed keizersnee klinkt heel heftig. Hopelijk gaat het herstel goed. Geniet van je kleine meisje! Ze worden zo snel groot. Dus geniet, en knuffel veel!
Lieve dames,

Allereerst geweldig nieuws van Stippel - ik hoop dat de afgelopen maandjes goed zijn bevallen.

Na lange afwezigheid toch weer een berichtje (en ik zie dat dit topic ook al een half jaartje stil staat).

Wij hadden vorig jaar besloten een half jaartje pauze te houden. "Pauze" tussen aanhalingstekens, want wie weet lukt het toch vanzelf. Het echt loslaten was niet mogelijk voor ons. Dat half jaartje werd iets langer toen Corona uitbrak, maar twee maanden geleden toch maar weer eens aangeklopt bij het ziekenhuis. Ik had er zelf erg weinig vertrouwen in, maar met spuitjes in de aanslag toch aan een tweede en vervolgens derde ronde begonnen op Gonal-F en Ovitrelle.

En wat denken jullie? Ik had vanochtend voor het eerst in mijn leven, na drie jaar ploeteren, een positieve test in handen. Ik dacht dat het mijn verbeelding moest zijn, dus meteen ook maar naar de digitale CB gegrepen, en toen was het echt definitief. 1-2 weken zwanger.

Eerst flink een potje zitten brullen, toen vriendlief wakker gemaakt, en sindsdien zitten we beide in ongeloof. We hadden er eigenlijk al vrede mee dat het voor ons waarschijnlijk niet zou gebeuren. Nu even afwachten de komende weken of het blijft plakken, maar we staan er positief in.

Misschien is dit berichtje mosterd na de maaltijd, maar als ongeveer de laatste "actieve" schrijfster zonder kindje wilde ik het toch ook graag even delen.

Ik hoop dat het met iedereen geweldig gaat, en dat iedereen lekker geniet van het gezinsleven. Wij gaan een bewogen jaar tegemoet.

Liefs, Theemonster
Wauw Theemonster, wat een prachtbericht om te kunnen schrijven! Van harte met jullie mooie nieuws!

Ik vind het heel waardevol dat je, juist na lange stilte in dit topic, dit deelt. Want het hield me indertijd wel bezig, dat na de geboorte van mijn zoon en het leven erna, jouw armen zo leeg bleven.
Het raakt me intens dat het je nu gegund is, om de prille stappen van de zwangerschap mee te maken en met hoop de komende maanden tegemoet te gaan. Heel blij voor je!

Voel je vrij te schrijven over je pad, ik lees je sowieso :heart:
Hips, hopsakee en pierlala.
Och, ik lees jouw bericht met tranen in mijn ogen theemonster. Wat enorm bijzonder dat je na zoveel geduld een positieve zwangerschapstest hebt. Van harte gefeliciteerd met dit mooie nieuws.

En Merl0t verwoordt het hierboven precies zoals het voelt. Ik hoop dat je een hele goede zwangerschap hebt, het is je zo enorm gegund!
Dankjewel voor je update. :heart:
yogayup wijzigde dit bericht op 11-07-2020 16:33
0.14% gewijzigd
Wat een lieve reacties van jullie :heart: :rose:

We zijn allebei nog steeds niet helemaal bekomen van de schok :bonk:
Vanavond vertellen we het mijn ouders, en morgen zijn ouders. Misschien wat aan de vroege kant... Maar wij hebben nooit iets gedeeld over de afgelopen drie jaar. Ze weten er niets vanaf. Nu we goed nieuws hebben wil ik het van de daken schreeuwen :cheer:
@Theemonster Wow kippenvel... Wat ontzettend mooi om te lezen!! Het is je zo ontzettend gegund :heart: Hoop dat het een prachtige, zorgeloze zwangerschap mag zijn!
Heel leuk dat je het hier deelt :D Laat je af en toe even weten hoe het gaat? Veel plezier vanavond, geniet er van. Lees graag hoe het is gegaan :flirting:

Hoe gaat het met de rest? Hoe gaat het met de kleintjes? Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig of er hier dames zijn die al aan een broertje of zusje denken?
Ik zelf nog lang niet hoor! Ben nog steeds aan het herstellen na de zwangerschap en keizersnede... En eigenlijk ook van alles wat aan de zwangerschap vooraf ging. Mijn lijf heeft een flinke knauw gekregen dus nu voorlopig vooral genieten en rust :D
Ik vertelde het net tegen mijn man dat ik zo blij ben voor voor Theemonster en ik was gewoon een beetje ontroerd :cry: Zo bijzonder dat je zo met iemand meeleeft die je nooit hebt ontmoet... Maar we hebben hier zoveel vreugde en verdriet met elkaar gedeeld. Mooi dat sommigen van deze groep hier af en toe nog steeds iets schrijven of meelezen :heart:
Theemonster hoe gaat het? Hoe reageerden je ouders en schoonouders? :hyper: :hyper: :hyper:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven