Temperatuur in woonkamer
donderdag 26 december 2019 om 18:04
Ik ben net verhuisd. Voorheen woonde ik in een appartement en ik begin te merken dat ik qua temperatuur in huis erg verwend was.
Stookkosten zaten deels bij de huur in en daarnaast had ik aan alle kanten buren.
Ik had geen thermostaat waarop ik de temperatuur kon zien, maar blijkbaar was het altijd erg warm.
Ik woon nu in een hoekwoning (eerste koopwoning), wel erg goed geïsoleerd en geen enorm huis (106 m2 in totaal).
Ik vraag me nu af wat de gemiddelde Viva forummer een prettige woonkamertemperatuur vindt? Hoe warm is het bij jou?
Ik heb het gevoel dat 21 graden een normale/gemiddelde temperatuur is, waarbij je het lekker/aangenaam zou moeten vinden.
Maar ik had het zelfs vanmiddag al koud bij deze temperatuur.
Het voelt echter ook een beetje raar om het 23 graden te gaan maken in mijn huis. Bovendien ben ik bang dat ik me straks rot schrik van mijn eerste energierekeningen.
Dank voor jullie reacties!
Stookkosten zaten deels bij de huur in en daarnaast had ik aan alle kanten buren.
Ik had geen thermostaat waarop ik de temperatuur kon zien, maar blijkbaar was het altijd erg warm.
Ik woon nu in een hoekwoning (eerste koopwoning), wel erg goed geïsoleerd en geen enorm huis (106 m2 in totaal).
Ik vraag me nu af wat de gemiddelde Viva forummer een prettige woonkamertemperatuur vindt? Hoe warm is het bij jou?
Ik heb het gevoel dat 21 graden een normale/gemiddelde temperatuur is, waarbij je het lekker/aangenaam zou moeten vinden.
Maar ik had het zelfs vanmiddag al koud bij deze temperatuur.
Het voelt echter ook een beetje raar om het 23 graden te gaan maken in mijn huis. Bovendien ben ik bang dat ik me straks rot schrik van mijn eerste energierekeningen.
Dank voor jullie reacties!
zaterdag 28 december 2019 om 23:54
19 graden in de avond. 15 overdag.
Maar mijn vriend stookt graag de haard op, dus soms zit ik met 22 graden te puffen. En dar terwijl ik het snel koud heb.
Ik draag graag dikke oversized vesten, en trek als ik op de bank zit een dekentje over me heen.
De katten zijn zo getraind dat ze aankomen rennen als dat gebeurd. Dus die verwarmen mij nog eens extra.
Maar mijn vriend stookt graag de haard op, dus soms zit ik met 22 graden te puffen. En dar terwijl ik het snel koud heb.
Ik draag graag dikke oversized vesten, en trek als ik op de bank zit een dekentje over me heen.
De katten zijn zo getraind dat ze aankomen rennen als dat gebeurd. Dus die verwarmen mij nog eens extra.
zondag 29 december 2019 om 00:03
Deurklopper schreef: ↑28-12-2019 23:5419 graden in de avond. 15 overdag... En dat terwijl ik het snel koud heb.
Ik draag graag dikke oversized vesten, en trek als ik op de bank zit een dekentje over me heen...
zondag 29 december 2019 om 00:19
Mee eensMadeliefjees schreef: ↑28-12-2019 23:58De kachel laag zetten en dan roepen trek maar een extra trui aan of ga onder een deken zitten, vind ik pure armoe.
Het is dan koud en kil in huis, echt zo ongezellig.
Voor iedereen een groene tuin
zondag 29 december 2019 om 00:22
Juist. Al wordt het bij ons nooit kouder dan 19/20 graden met kachel uit ( goed geïsoleerd nieuwbouwhuis). Ik zet savonds de kachel op 21,5/22 graden. Wanneer het warm genoeg is, weer de kachel lager.
Voor iedereen een groene tuin
zondag 29 december 2019 om 06:53
Ik vind dat " tegen elkaar" altijd zo gek. Dat kan niet bij alle huizen. Ik heb nergens ramen of deuren tegenover elkaar (oud huis)