Temperatuur in woonkamer

26-12-2019 18:04 82 berichten
Ik ben net verhuisd. Voorheen woonde ik in een appartement en ik begin te merken dat ik qua temperatuur in huis erg verwend was.
Stookkosten zaten deels bij de huur in en daarnaast had ik aan alle kanten buren.
Ik had geen thermostaat waarop ik de temperatuur kon zien, maar blijkbaar was het altijd erg warm.

Ik woon nu in een hoekwoning (eerste koopwoning), wel erg goed geïsoleerd en geen enorm huis (106 m2 in totaal).

Ik vraag me nu af wat de gemiddelde Viva forummer een prettige woonkamertemperatuur vindt? Hoe warm is het bij jou?

Ik heb het gevoel dat 21 graden een normale/gemiddelde temperatuur is, waarbij je het lekker/aangenaam zou moeten vinden.
Maar ik had het zelfs vanmiddag al koud bij deze temperatuur.
Het voelt echter ook een beetje raar om het 23 graden te gaan maken in mijn huis. Bovendien ben ik bang dat ik me straks rot schrik van mijn eerste energierekeningen. :)

Dank voor jullie reacties!
19 graden in de avond. 15 overdag.
Maar mijn vriend stookt graag de haard op, dus soms zit ik met 22 graden te puffen. En dar terwijl ik het snel koud heb.
Ik draag graag dikke oversized vesten, en trek als ik op de bank zit een dekentje over me heen.
De katten zijn zo getraind dat ze aankomen rennen als dat gebeurd. Dus die verwarmen mij nog eens extra.
Alle reacties Link kopieren
De kachel laag zetten en dan roepen trek maar een extra trui aan of ga onder een deken zitten, vind ik pure armoe.
Het is dan koud en kil in huis, echt zo ongezellig.
ik geef mn bek ook maar een douw
Deurklopper schreef:
28-12-2019 23:54
19 graden in de avond. 15 overdag... En dat terwijl ik het snel koud heb.
Ik draag graag dikke oversized vesten, en trek als ik op de bank zit een dekentje over me heen...
:@@:
Overdag 18 en 's avonds 20, man wil hem nog wel eens op 21 zetten maar dan zit ik in mijn shirt te puffen. We hebben ook aparte dekbedden, hij licht onder winterdekbed en ik ben nog erg blij met de zomer versie.
Madeliefjees schreef:
28-12-2019 23:58
De kachel laag zetten en dan roepen trek maar een extra trui aan of ga onder een deken zitten, vind ik pure armoe.
Het is dan koud en kil in huis, echt zo ongezellig.
Mee eens :applause:
Voor iedereen een groene tuin
aloha66 schreef:
27-12-2019 00:01
Het hoe warm onderwerp komt vaker ter sprake en ik blijf het armoedig vinden om in huis truien vesten en dikke sokken aan te moeten doen om het behaaglijk te hebben.
Juist. Al wordt het bij ons nooit kouder dan 19/20 graden met kachel uit ( goed geïsoleerd nieuwbouwhuis). Ik zet savonds de kachel op 21,5/22 graden. Wanneer het warm genoeg is, weer de kachel lager.
Voor iedereen een groene tuin
MissMaran schreef:
26-12-2019 19:50
Elke dag je huis luchten, dus alle ramen en deuren tegen elkaar open zetten en lekker laten doortochten zorgt voor frisse buitenlucht en die kun je weer sneller en beter verwarmen met de verwarming.
Ik vind dat " tegen elkaar" altijd zo gek. Dat kan niet bij alle huizen. Ik heb nergens ramen of deuren tegenover elkaar (oud huis)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven