Ons kind minder geliefd en gewild dan kind van zus

30-12-2019 15:29 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik moet even mijn hart luchten en ik heb ook wel wat advies nodig. Mijn zus heeft onlangs een kindje gekregen en de hele familie is dolgelukkig. Nu ben ik ook zwanger (van mijn man, dus geen reden om niet blij te zijn), maar mijn ouders lijken allesbehalve blij met dit kleinkind. Sterker nog: het wordt ook hardop uitgesproken dat opa en oma worden van haar baby zo leuk is, maar dat ze het van mijn kindje een stuk minder leuk vinden. Waarom vertellen ze er niet bij.

Nu vind ik het zelf natuurlijk al vreselijk, maar voor de kleine nog meer. Wij hebben er jaren over gedaan om zwanger te worden en dan krijg je dit te horen, erg pijnlijk dus. Ook het idee dat er niet zoveel van ons kindje wordt gehouden als van mijn neefje doet me onwijs veel pijn... Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? :(
Dus hij mag zijn kinderen net weer zien, probeert er weer een band mee op te bouwen (hoop ik...) en het eerste wat hij doet is zijn nieuwe liefje zwanger maken. Bijzondere prioriteiten heb je dan.
Nu lees ik net je vorige topic. Jij denkt dat dit allemaal goed blijft gaan, straks als jij een verse baby hebt en zijn kinderschare komt een paar nachten logeren? Je kan één middag met ze al nauwelijks aan.
Dat is inderdaad niet leuk voor jou, en het klinkt alsof je ouders hun gedachten (al dan niet per ongeluk?) hardop hebben uitgesproken.
Maar dat je écht niet zou weten waarom ze dit minder leuk vinden kan ik mij niet voorstellen..
Ik kan het me als moeder nl wél voorstellen, dat ze, in jouw situatie, niet helemaal staan te springen. Kun je je daar zelf niets iets bij voorstellen dan?
Lariba schreef:
30-12-2019 15:56
Dat zou je denken en is officieel ook zo, maar in de praktijk kunnen moeders de boel aardig traineren, al heb je als vader 10 keer het gezag.
Hoe kom je daar toch bij.

Vader hoeft maar 1x een rechtszaak aan te spannen en hij krijgt gelijk een omgangsregeling of ouders moeten verplicht een traject volgen bij hulpverlening.

Wordt de omgangsregeling dan niet nagekomen dan kan vader een rechtszaak beginnen waarom hij een dwangsom eist als moeder kind niet meegeeft.

Doet moeder dat nog niet dan kan hij haar in gijzeling laten nemen.

Oké op die manier ben je misschien wel driekwart jaar a een jaar verder maar langer dan dat kan een moeder het echt niet tegen houden.
En na dat jaar is ze dan hoogstwaarschijnlijk haar kinderen kwijt.
To lijkt mij heel logisch dat je ouders niet blij zijn dat jij de derde vrouw bent die kinderen krijgt van deze man.

Is hij een oude vader en een stuk ouder dan jou?

Of heeft hij het traject van verschillende vrouwen bezwangeten en weer verdwijnen in sneltreinvaart afgelegd.
Juist het niet begrijpen dat je ouders niet staan te springen om een kleinkind van jou met jouw partner te krijgen is de hele reden. Je lijkt behoorlijk naïef. Denk je écht dat een man die tot 2 keer toe zijn gezin niet bij elkaar kon houden, waar de rechter nota bene aan te pas moest komen, een 3e keer wel een gezinnetje in pais een vree zal hebben?
Het is misschien niet slim van je ouders om het hardop uit te spreken maar waarschijnlijk is het vanuit hun zorgen om jou dat ze dit zo zeggen.
Dat je het moeilijk vindt om jouw man met zijn andere twee gezinnen te zien is precies waarom jouw ouders niet staan te springen om deze baby.

Kom je uit 1978 en is dit zo'n beetje je laatste kans op een baby dat je kiest voor deze man, of doe ik dan een onjuiste aanname?
Ikbenikenjijbentjij schreef:
30-12-2019 16:21
Juist het niet begrijpen dat je ouders niet staan te springen om een kleinkind van jou met jouw partner te krijgen is de hele reden. Je lijkt behoorlijk naïef. Denk je écht dat een man die tot 2 keer toe zijn gezin niet bij elkaar kon houden, waar de rechter nota bene aan te pas moest komen, een 3e keer wel een gezinnetje in pais een vree zal hebben?
Het is misschien niet slim van je ouders om het hardop uit te spreken maar waarschijnlijk is het vanuit hun zorgen om jou dat ze dit zo zeggen.
Ben het grotendeels met je eens, behalve met dat laatste.
Je 'floept' het er even uit maar komt dan vervolgens niet met een verklaring? Dat vind ik dan weer raar, zeker als het om zorgen maken gaat.
Kom dan op z'n minst ook met de reden waarom die zorgen er zijn als TO dat blijkbaar zelf niet ziet of wil zien.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
30-12-2019 16:28
Je 'floept' het er even uit maar komt dan vervolgens niet met een verklaring? Dat vind ik dan weer raar, zeker als het om zorgen maken gaat.
Kom dan op z'n minst ook met de reden waarom die zorgen er zijn als TO dat blijkbaar zelf niet ziet of wil zien.
Waarschijnlijk denken haar ouders dat TO zelf ook wel begrijpt dat ze in een weinig ideale situatie zit. Gezien haar vorige openhartige topic niet heel verwonderlijk trouwens, maar TO heeft schijnbaar besloten dat ze de optelsom liever negeert.

Net zoals ze de reacties in beide topics liever negeert trouwens.
Malinois schreef:
30-12-2019 15:47
Volstrekt logisch dat ze er niet blij mee zijn dat hun dochter het derde kind van een man gaat baren als derde partner op rij.

Als een kerel zijn zaken goed regelt (zorgt voor erkenning en gezag, of beter nog een huwelijk) heeft hij dergelijk gezeik niet met ex partners. Want gezag betekent ook dat moeders de koters niet kan weghouden. Hij kan die schuld dus niet alleen bij z’n exen neerleggen.
Eens. Trouwens een vader die met meerdere exen een dik probleem heeft is voor mij een rode vlag, daar is meestal ook iets mee aan de hand.
blauwe_emmer schreef:
30-12-2019 16:34
Eens. Trouwens een vader die met meerdere exen een dik probleem heeft is voor mij een rode vlag, daar is meestal ook iets mee aan de hand.

Nee joh, die exen zijn gewoon allemaal borderliners en die man is haske zielig!
ikBedoelHetGoed schreef:
30-12-2019 16:31
Waarschijnlijk denken haar ouders dat TO zelf ook wel begrijpt dat ze in een weinig ideale situatie zit. Gezien haar vorige openhartige topic niet heel verwonderlijk trouwens, maar TO heeft schijnbaar besloten dat ze de optelsom liever negeert.

Net zoals ze de reacties in beide topics liever negeert trouwens.
Zou goed kunnen hoor, maar dan nog vind ik dat er wel wat uitleg bij had gemogen. Juist als ze zien dat dochter liever 1 en 1 niet bij elkaar wil optellen.
Maar goed, misschien heb je gelijk, hebben ze dat allang geprobeerd maar landt het niet.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
30-12-2019 16:43
Zou goed kunnen hoor, maar dan nog vind ik dat er wel wat uitleg bij had gemogen. Juist als ze zien dat dochter liever 1 en 1 niet bij elkaar wil optellen.
Maar goed, misschien heb je gelijk, hebben ze dat allang geprobeerd maar landt het niet.
Mijn fantasie slaat wellicht wat op hol, maar ik heb hier het meeste medelijden met de beeb en met de ouders. Straks blijkt TO ook een vreselijke vrouw die haar man wegjaagt (of de man blijkt een lul de behanger en beweegt verder richting vrouw 4, ook een optie) en dan mogen de ouders het puin ruimen en betaalt de beeb de prijs als derde kind van de rekening. Met TO zelf heb ik minder medelijden. Dat is een volwassene wat haar verantwoordelijk maakt voor haar eigen geluk en dat van haar kind.
IDAJJ78 schreef:
30-12-2019 15:36
Dat vorige topic is door veel mensen compleet verkeerd geïnterpreteerd. Mijn man heeft altijd alles gedaan om zijn kids te zien, tot rechtszaken aan toe, maar zij wilden dat niet. Sinds een poos mag het eindelijk en zien we zijn kinderen zeer regelmatig. Mijn familie is gek op m’n man, dus daar zal het niet aan liggen. Verder hebben ze niets als reden gegeven.

Eh, je vorige draadje had je het over dat het eindelijk weer mocht en dat het met kerst zover was.
Hoezo zeer regelmatig. Kerst is 5 dagen geleden.
Arm kind.
EHR schreef:
30-12-2019 16:51
Eh, je vorige draadje had je het over dat het eindelijk weer mocht en dat het met kerst zover was.
Hoezo zeer regelmatig. Kerst is 5 dagen geleden.
En TO is er nu al doodmoe van en de baby is nog niet eens geboren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Grobbekuiken_ schreef:
30-12-2019 16:28
Volgens mij wordt dat hier meermalen geschreven. Ik verwacht dat ze bang zijn dat zij de 3e vrouw is die alleen met een kind achter blijft.
Je ouders voorzien een hoop toekomstige ellende met dit kind. Wellicht willen ze zich niet teveel binden. Of zijn ze het eigenlijk niet eens met jouw keuze. Maar om jou niet te verliezen spelen ze mooi weer.

Een man die al meerdere kinderen heeft bij 2! andere vrouwen voorspelt weinig goeds. Dat er met beide vrouwen ook nog eens problemen zijn kan ook geen toeval meer zijn. Een stabiele man die zijn zaken goed voor elkaar heeft komt niet in dit soort situaties.
is het kind van je zus al geboren? zo ja kan het ook zo zijn dat ze meer gevoel bij dat kind hebben omdat ze die al hebben ontmoet, en de jouwe nog onbekend is.
viva-amber schreef:
30-12-2019 15:39
Misschien interpreteert je familie de situatie ook verkeerd. Of zij maken zich zorgen om jullie samengestelde gezin. Ik zou het eens vragen. Je hebt een man met wie jij de eerste baby krijgt maar hij moet zijn aandacht verdelen over meerdere gezinnen en kinderen. Misschien is dat een zorg voor je familie.
Allemaal begrijpelijk en wel, maar zeggen dat je het kind daarom minder leuk vindt is niet OK. Echt niet.
Lachattenoir schreef:
01-01-2020 12:08
Allemaal begrijpelijk en wel, maar zeggen dat je het kind daarom minder leuk vindt is niet OK. Echt niet.
Er staat niet dat ze dit kind minder leuk vinden. Er staat dat ze opa en oma worden van dit kind minder leuk vinden. En dat is wat anders. Dat gaat niet over het kind zelf, maar over de rol die je speelt voor het kind. En die rol is minder leuk in de context van TO's bestaan, met een man die aan zijn derde leg bezig is en ruzie heeft met leg 1 en leg 2 en met een dochter die hardop toegeeft dat ze de combinatie van zwangerschap en twee ex-gezinnen van man niet aankan. Met al dat gedoe erbij is opa en oma worden toch ook minder leuk dan zonder zoveel onrust?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven