Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Arm Vlekmormel toch. En voor jou Sok, het is inderdaad niet niks, 10 jaar.

Maar ik ben ook wel naar Kruimel toegegaan hoor. Maar dan ook wel weer weg. Ik geloof alleen niet dat het er echt beter van werd. Want hij wil eigenlijk dat ik mijn hand op zijn rechterwang leg, en dat hij dan zijn handjes daarbovenop legt om mijn hand vast te houden. Het is zó schattig eigenlijk dat ik dat vaak ook wel doe, maar hij valt steeds minder snel in slaap en het is niet echt fijn voor mn rug, zo gebogen over het ledikantje hangen.
quote:Miffy schreef op 14 april 2009 @ 22:53:

Als ze er een feestje van maakt, zou ik ook niet blijven zitten, Pammie, maar ik zou erbij blijven wel proberen vóór laten huilen.

Voor ons was het ook een laatste optie, heb me er echt mentaal op moeten voorbereiden. En nog stond ik na een half uur jankend beneden. God, wat kan dat kind kwaad worden zeg, tot aan met hoofd tegen bed aan bonken aan toe. Maar goed, ze had het even nodig, die grens.

Nadat ze die Pfeiffer had gehad, moest ze ook weer even weten waar de grens lag. Ze was strontvervelend en brutaal terwijl ze echt niet meer ziek was. Maar ze was natuurlijk een hele tijd met veel dingen weggekomen. We hebben toen met haar afgesproken dat we één keer zouden waarschuwen en haar daarna naar haar kamer zouden brengen. Consequent volgehouden en binnen 2 dagen was ze een engeltje. Vond dat zo verbazingwekkend.
Koek, dat is ook wel heel erg lief
De ouders van mijn vader waren te oud en die kwamen echt op bezoek. Bij mijn andere opa zijn wij heel regelmatig gaan logeren, daar heb ik ook goede herinneringen aan. Maar oppassen deden ze allemaal niet.
Jongetje gaat trouwens ook naar groep 3 waarschijnlijk. Als ie sociaal emotioneel nog een beetje bijtrekt tenminste. Qua cito zat het wel goed.

Mif, wel goed dat de verpleegkundige je nog herkende, zo buiten de context. Ik heb trouwens op het CB steeds dat ze het zien als ik een kleurtje in mijn haar heb. Dat vind ik echt erg bijzonder.

Koekerd is klaar met skien, hij komt nu naar huis. Zijn diensten zitten er ook weer op, gelukkig maar. Nu heeft hij de rest van de week vrij. Ik heb hem direct ingeschreven als hulpouder voor de lente-activiteit van morgen op school
Ik zou toch bang zijn dat een kind eraan went, dat je er altijd bij blijft. En dat je dát dan ook weer af moet leren. Kruimel heeft het trouwens lang niet altijd, heel vaak ook gaat hij probleemloos slapen. Maar het wordt toch wel steeds moeilijker, en hij wordt ook steeds vaker 's nachts wakker. Met name dat laatste vind ik erg vervelend.
He wat leuk, nog een groep 3-er. Hij scheelt toch maar een weekje met meis, zij is van eind okt.

Cito van meis was ook allemaal A, juf zei: ik kan haar echt niet in groep 2 houden.
Dat is leuk om te horen Remma. Maar dat zul je zelf ook wel zo ingeschat hebben. Ik dacht dat Koekenjongetje al in groep 3 zat?

Is Kruimel niet wat van slag door de waterpokken of begon het gedonder daarvoor al?
Percies ja, jongetje is van begin nov.

Koekerd zit stiekem mee te lezen. Dus ik ga de compu uitzetten. En slapen ook. Trusten!
Jongetje is 5 Pam. Hij wordt in november 6. En het gedonder met Kruimel is al vrij lang aan de gang. Maar het is wel een lieverdje hoor. En op zich vind ik het best gezellig als hij bij ons slaapt (hij slaapt in ieder geval echt, dat is al heel wat), maar ik vind het ook een beetje eng, ben bang dat hij een keer wakker wordt als wij nog slapen en dat hij dan van het bed af dondert.
Ik lig inmiddels in mijn verse bedje. Ben ook moe.
Huh, wat is leuk om te horen, Pammie?

Oh nou welterusten dan maar.
Zal Koekkerel leuk vinden denk ik Koeky

Ondanks afstand zijn mijn ouders er wel als het nodig is hoor Miffy. Nu wat minder vaak omdat ik 4 dagen werk, maar voorheen kwam in ieder geval mijn moeder wel iedere week of om de week langs.

Wij hadden vroeger 1 opa en oma die heel vaak op ons pasten of waar we gingen logeren. De andere opa en oma waren al ouder, maar daar gingen we ook best vaak heen, ze woonden allebei heel dichtbij.

Het lukt me maar niet om vroeg naar bed te gaan.. moet misschien gewoon laptop aflsuiten.
Ik vind het stiekem ook best gezellig als ze bij ons liggen. Helemaal omdat ze het liefst in je kruipen, dat doen ze allebei. Maar echt lekker slapen doe je dan niet.

Ik denk steeds dat jongetje ouder is. Hoe oud is meisje dan?
quote:remma schreef op 14 april 2009 @ 23:20:

Huh, wat is leuk om te horen, Pammie?

Dat ze het zo goed doet.
Oh... had al weer een paar berichtjes gemist... nou ja, geeft niet, ik ging toch laptop uitdoen
Trusten.
Oo, haha. Ik was even in de war. Nou, ik wist idd wel dat het eraan zat te komen dat ze naar groep 3 kon idd maar heb lang getwijfeld of dat wel zo juist was, ze wordt immers pas in okt 6. En nog denk ik wel eens jemig, ze is nog zo jong eigenlijk.
Huh, ik heb ook van alles gemist. Koekenmeisje is even oud als Poek, dus gaat al bijna naar school. Hebben jullie eigenlijk al een school Sok? Ik hoor je er nooit over. En Citro, hebben jullie al een keuze gemaakt?
Bij ons hoeven ze pas in september weer naar school dus dan is oktober helemaal niet zo dramatisch. En wat is nou helemaal het verschil, Mini wordt eind juli 5, ze schelen maar 2,5 maand.
Man is thuis en wil de computer even hebben.

Ik ga slapen, tot morgen.
Is ook zo, maar dan is het eind natuurlijk zoek. Want meis is van eind okt dus kindjes van begin dec, ach, dat scheelt maar 1,5 maand, enz. Ik zie ook in het voortgezet onderwijs steeds jongere kinderen in de bk komen, dat gaat ook niet altijd goed. Ach, iedere ouder heeft zo zijn twijfels.
Ja maar ergens moet er toch een grens zijn, anders worden de leeftijdsverschillen binnen een groep erg groot. in de groep 3 waar jongetje straks in zit, zitten ook jongetjes die in oktober al 7 worden.
Koekerd zegt dat hij blij is dat hij morgen op school met de lente-activiteit mee mag. Heb ik zomaar een goede daad gedaan.

Trusten.
Ja dat bedoel ik Koek. In mijn brugklas zitten kinderen die al lang 13 zijn (in okt geworden bijv) en kinderen die net 12 zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven