Napraattopic deel 123
zaterdag 21 december 2019 om 01:00
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 31 december 2019 om 13:27
Joh, ik heb helemaal geen argumenten. De zeikerds winnen met alles. Ik heb mijn grijze pakje al klaar liggen.Griebus67 schreef: ↑31-12-2019 13:25Dat vind ik echt een flauwekulargument. Alsof je je alleen maar als je eigen rebelse, individuele ikje kunt uiten door een halve woonwijk in de fik te steken, huisdieren een trauma voor het leven te bezorgen en te matten met de aansnellende hulpverleners.
Daar zijn ook wel andere manieren voor te verzinnen waarbij onschuldige omstanders geen gevaar lopen, lijkt me zo.
dinsdag 31 december 2019 om 13:27
Een stuk of tien. Dan ben je misselijk en kan je nergens anders meer aan denken. Opgelost!
Life is short. Eat dessert first.

dinsdag 31 december 2019 om 13:28

dinsdag 31 december 2019 om 13:30
Die vrouw is dik. Evengoed een feit. Maar dat mag je niet zeggen. Nog erger, je mag het niet eens denken!herfstappeltaart schreef: ↑31-12-2019 13:28Je bedoelt:" behalve dat het ongezond is" ? Dat is een feit ja.

Nee. Mij een komen brengen want geen zin om in de rij te staan.
Welnee.
Ik houd ook niet van vuurwerk hoor, maar we zijn echt niet het enige land waar dit mag. In andere landen mag je het hele jaar vuurwerk verkopen en dus ook afsteken en dan heb je natuurlijk nog landen, waar mensen gewoon met echte wapens rondlopen. Die schieten ook echt wel met een dronken kop hoor.
Later is nu

dinsdag 31 december 2019 om 13:31
herfstappeltaart schreef: ↑31-12-2019 13:28Je bedoelt:" behalve dat het ongezond is" ? Dat is een feit ja.
Lees je anders eens in. Dik is niet per definitie ongezond en dun is niet per definitie gezond. Niks feitelijks aan jouw bewering.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 31-12-2019 13:31
23.11% gewijzigd

dinsdag 31 december 2019 om 13:33
Die zitten zelfs gewapend in de kerk.Dreamer schreef: ↑31-12-2019 13:30Welnee.
Ik houd ook niet van vuurwerk hoor, maar we zijn echt niet het enige land waar dit mag. In andere landen mag je het hele jaar vuurwerk verkopen en dus ook afsteken en dan heb je natuurlijk nog landen, waar mensen gewoon met echte wapens rondlopen. Die schieten ook echt wel met een dronken kop hoor.
dinsdag 31 december 2019 om 13:34
Dat is dus ook mijn gedachte. Kan er verder niks aan doen, het beeld van zo'n ongezond stukje vlees of dichtgeslibde aderen dringt zich aan me op. Heeft verder niks met een waardeoordeel over de persoon zelf te maken.herfstappeltaart schreef: ↑31-12-2019 12:55Hoezo? Het is toch waar dat zoveel buikvet heel ongezond is en schade toebrengt aan je organen? Dat idee geeft mij ook de bibbers.

dinsdag 31 december 2019 om 13:36
Je kent me niet en daar ga ik op dit forum ook geen verandering in brengen maar wees ervan overtuigd dat ik me op dit gebied heel goed heb"ingelezen".
En dik is niet perse ongezond en dun niet perse gezond. Daar heb je gelijk in. Maar buikvet is wel degelijk ongezond. Het ligt rond je organen.
Je kunt beter een dikke kont hebben dan buikvet (gezondheidsgewijs).
Zullen we er verder over ophouden en fijn oudejaar gaan houden?

dinsdag 31 december 2019 om 13:36
dinsdag 31 december 2019 om 13:37
Ik ben niet voor een vuurwerkverbod, hoewel ik een hekel aan vuurwerk heb. Ik ben wel voor het handhaven van het húidige verbod, waarbij er alleen in de nacht van de jaarwisseling geknald mag worden. En ik denk dat er veel minder 'gezeurd' zou worden over dat vuurwerk, wanneer de afstekers zich hieraan zouden houden. 12-24 uur is te overzien, 3 weken al een stuk minder en dat mijn hond zelfs zomers niet de straat op durft, omdat eoa snotjochie nog een potje knallers onder z'n bed heeft gevonden vind ik echt bespottelijk. En niet 1x in de zomer, nee, ik denk dat er in mijn wijk zo'n 300 dagen per jaar geknald wordt. Dáár heb ik een probleem mee, niet met de jaarwisseling.
Maar goed, zolang het huidige verbod dus niet gehandhaafd lijkt te kunnen worden, vind ik alle discussie over een algeheel vuurwerkverbod onzin.
Later is nu
Voor mij is het een nieuwe variatie op het denigrerende ‘dat is een lekker hapje’.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Klopt. Ik was een keer in Guatemala met kerst, dat is de tijd dat ze daar vuurwerk afsteken. Ik liep met iemand te praten, gooit een of andere gekkie een bom over het muurtje langs de weg, vlak voor onze voeten. Gat in het asfalt, halve hartverzakking en de rest van de week een piep in mijn oor.Dreamer schreef: ↑31-12-2019 13:30Welnee.
dinsdag 31 december 2019 om 13:38
Mag je wel denken, want dat is ook gewoon zo, maar die persoon is niet minder of meer dan een slank iemand. Dat is ook een feit.
En ik heb echt een bloedhekel aan het oordelen over het uiterlijk van mensen. Had ik als kind/tiener al, geen idee waar dat precies vandaan komt, want mijn ouders doen het wel af en toe (en krijgen dan de wind van voren, yep, dan kan ik echt vervelend worden).
dinsdag 31 december 2019 om 13:38
Oh wow, bij élke dikkere persoon zie jij gelijk de ongezonde binnenkant voor je? Wat vervelend joh

Later is nu

dinsdag 31 december 2019 om 13:39
Dan post je wel heel rare feitelijke dingen:herfstappeltaart schreef: ↑31-12-2019 13:36Je kent me niet en daar ga ik op dit forum ook geen verandering in brengen maar wees ervan overtuigd dat ik me op dit gebied heel goed heb"ingelezen".
En dik is niet perse ongezond en dun niet perse gezond. Daar heb je gelijk in. Maar buikvet is wel degelijk ongezond. Het ligt rond je organen.
Je kunt beter een dikke kont hebben dan buikvet (gezondheidsgewijs).
Zullen we er verder over ophouden en fijn oudejaar gaan houden?
https://www.dokterdokter.nl/gezond-leve ... /item28468
Schijnt zelfs om 40% van de slanke mensen te gaan.
Benieuwd naar jouw bronnen.

doornroosje9 schreef: ↑31-12-2019 13:38Mag je wel denken, want dat is ook gewoon zo, maar die persoon is niet minder of meer dan een slank iemand. Dat is ook een feit.
En ik heb echt een bloedhekel aan het oordelen over het uiterlijk van mensen. Had ik als kind/tiener al, geen idee waar dat precies vandaan komt, want mijn ouders doen het wel af en toe (en krijgen dan de wind van voren, yep, dan kan ik echt vervelend worden).
Dat doet toch niemand? Ik vind een dik persoon absoluut niet minder dan een dun persoon. Maar ik vind wel iets van haar kleding. Daar moet ik om lachen sorry.
Ik heb helemaal geen streekgebonden accent. Echt niet!Maud*de*Braose schreef: ↑31-12-2019 12:56Hmmm, ik realiseer me net pas dat sommigen van jullie een streekgebonden uitspraak zullen hebben. Ik "hoor" hier iedereen altijd abn praten.
Aan mij kun je soms ook horen, een beetje, waar ik al lang woon.

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

dinsdag 31 december 2019 om 13:40
Star² schreef: ↑31-12-2019 13:39Dan post je wel heel rare feitelijke dingen:
https://www.dokterdokter.nl/gezond-leve ... /item28468
Schijnt zelfs om 40% van de slanke mensen te gaan.
Benieuwd naar jouw bronnen.
Universiteit van Wageningen.
dinsdag 31 december 2019 om 13:40
Niet over jou hoor, maar er zijn heel zeker mensen die zo denken.herfstappeltaart schreef: ↑31-12-2019 13:39Dat doet toch niemand? Ik vind een dik persoon absoluut niet minder dan een dun persoon. Maar ik vind wel iets van haar kleding. Daar moet ik om lachen sorry.