Napraattopic deel 123

21-12-2019 01:00 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Elfje* schreef:
31-12-2019 14:30
Uiterlijk ligt bij mij extreem gevoelig door mijn verleden.

Dat kan ik best begrijpen hoor. Maar het rechtvaardigt niet dat Yette iets wordt verweten wat ze niet doet.
herfstappeltaart schreef:
31-12-2019 14:26
Dat is ook zo. Misschien zelf vaak gekwetst op dit gebied en daardoor overgevoelig geworden en achterdochtig voor de bedoeling erachter. Jammer niks aan te doen. Niet jouw schuld.

Ik dacht dat je gezellig ging doen? Wat een nare kutpost weer.
rosanna08 schreef:
ok, dit laat ik even niet gaan. Wat dit houdt in dat je nooit hoeft na te denken over wat je zegt en dat het het probleem is van de ander hoe hij of zij iets hoort.
Tot op zekere hoogte is dat ook zo, maar dat betekent niet dat je zo maar alles kunt zeggen
Juist.
rosanna08 schreef:
ok, dit laat ik even niet gaan. Wat dit houdt in dat je nooit hoeft na te denken over wat je zegt en dat het het probleem is van de ander hoe hij of zij iets hoort.
Tot op zekere hoogte is dat ook zo, maar dat betekent niet dat je zo maar alles kunt zeggen

Helemaal mee eens.
rosanna08 schreef:

Nee zo bedoel ik het niet. Ik bedoel dat iemand die vaak gekwetst is (in dit geval waarschijnlijk door overgewicht) een opmerking van iemand kan opvatten zoals hij niet bedoeld is. Yette bedoelde niks denigrerend maar bij jou kwam dat blijkbaar wel zo binnen.
Natuurlijk kun je niet zomaar zeggen wat je wil tegen iemand. Je hoeft niet bewust te kwetsen, maar dat deed ze niet.
Misschien ben jij hier overgevoelig voor. Dat neem ik je helemaal niet kwalijk maar ik neem je wel kwalijk dat je Yette onterecht beschuldigt.
RikM schreef:
31-12-2019 14:29
Laat gaan joh. Obesitas ligt gewoon ontzettend gevoelig op dit forum, ik tuin er ook elke keer weer in. Beter maar gewoon niks zeggen.
Nope, het belang van uiterlijk, niet per se obesitas. En het oordelen daarover.
Life is short. Eat dessert first.
Star² schreef:
31-12-2019 14:33
Ik dacht dat je gezellig ging doen? Wat een nare kutpost weer.

Waarom nou?
31-12-2019 14:36
Waarom nou?

Waarom tegen je zeggen dat je een kutpost plaatst? Nou, dat mag je zelf verzinnen.
doornroosje9 schreef:
Eens.
Star² schreef:
31-12-2019 14:37
Waarom tegen je zeggen dat je een kutpost plaatst? Nou, dat mag je zelf verzinnen.

Ik vind het geen kutpost. Leg uit.
rosanna08 schreef:
Inderdaad.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
31-12-2019 14:35
Nee zo bedoel ik het niet. Ik bedoel dat iemand die vaak gekwetst is (in dit geval waarschijnlijk door overgewicht) een opmerking van iemand kan opvatten zoals hij niet bedoeld is. Yette bedoelde niks denigrerend maar bij jou kwam dat blijkbaar wel zo binnen.
Natuurlijk kun je niet zomaar zeggen wat je wil tegen iemand. Je hoeft niet bewust te kwetsen, maar dat deed ze niet.
Misschien ben jij hier overgevoelig voor. Dat neem ik je helemaal niet kwalijk maar ik neem je wel kwalijk dat je Yette onterecht beschuldigt.

En net beweer je nog dat je hier niemand persoonlijk kent, dus hoe kan je zo stellig zeggen hoe iemand anders het bedoelde? Om vervolgens lekker door te gaan met invullen voor Rosanna dat zij gewoon overgevoelig is.

En dan niet inzien dat dat een kutpost is.
31-12-2019 14:35
ik heb gezegd dat ik het een kutposting vind, dat is wat anders
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
31-12-2019 14:38
Jij vindt iemand overgevoelig en achterdochtig noemen normaal? Helder.
En ook nog eens niet tegen die persoon, maar tegen een ander persoon over die persoon.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 31-12-2019 14:41
18.79% gewijzigd
RikM schreef:
Laat gaan joh. Obesitas ligt gewoon ontzettend gevoelig op dit forum, ik tuin er ook elke keer weer in. Beter maar gewoon niks zeggen.

Ik denk dat je gelijk hebt.
31-12-2019 14:38
Hou gewoon op joh. Je merkt toch dat je mensen grieft met je posts. Mensen geven ook aan het er verder niet meer over te willen hebben. Waarom blijf je dan doordrammen.
RikM schreef:
dat lijkt me nou eens een heel goed plan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Star² schreef:
31-12-2019 14:39
Jij vindt iemand overgevoelig en achterdochtig noemen normaal? Helder.

Ik zei dat een opmerking die niet denigrerend bedoeld is misschien wel zo binnen kan komen bij iemand die daar (door ervaringen uit het verleden) overgevoelig voor is geworden. Wat is daar nu naar aan?
Ik kan het me nog voorstellen ook. Misschien word je ook wel achterdochtig als mensen je op een rotmanier bejegend hebben i.v.m. de uiterlijk/gewicht. Maar dat rechtvaardigt toch niet het beschuldigen van iemand die dat niet deed?
Mag jij dan wel zomaar Yette onterecht in een kwaad daglicht stellen?
31-12-2019 14:42
Ik zei dat een opmerking die niet denigrerend bedoeld is misschien wel zo binnen kan komen bij iemand die daar (door ervaringen uit het verleden) overgevoelig voor is geworden. Wat is daar nu naar aan?
Ik kan het me nog voorstellen ook. Misschien word je ook wel achterdochtig als mensen je op een rotmanier bejegend hebben i.v.m. de uiterlijk/gewicht. Maar dat rechtvaardigt toch niet het beschuldigen van iemand die dat niet deed?
Mag jij dan wel zomaar Yette onterecht in een kwaad daglicht stellen?

Ik heb geen woord over Yette gerept, dank je wel.
Maud*de*Braose schreef:
31-12-2019 14:40
Hou gewoon op joh. Je merkt toch dat je mensen grieft met je posts. Mensen geven ook aan het er verder niet meer over te willen hebben. Waarom blijf je dan doordrammen.

O en Yette grieven is niet erg?
Onterecht beschuldigd worden van veroordelen/honen/discrimineren vind ik ook behoorlijk waardeloos.
Star² schreef:
31-12-2019 14:44
Ik heb geen woord over Yette gerept, dank je wel.

De hele discussie ging over haar post.
Onterecht beschuldigd worden van veroordelen/honen/discrimineren vind ik ook behoorlijk waardeloos.

Yette heeft geen HRS nodig hoor.
Hou gewoon op. Echt, hoe moeilijk kan het zijn.
31-12-2019 14:45
De hele discussie ging over haar post.

Ik spreek jou aan op wat jij post, niet Yette op wat zij post.
doornroosje9 schreef:

Ja, het is goed met jullie. Als het een foto van een dun persoon was geweest dan was dit topic heel anders verlopen.
Of als het een bekend iemand was geweest, dan mag je mensen blijkbaar wel afzeiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven