Napraattopic deel 123
zaterdag 21 december 2019 om 01:00
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 31 december 2019 om 17:55
Ik weet het niet.
IK weet wel dat ze in Duitsland en België vuurwerk halen, omdat het in Nederland teveel geregeld is. Dus in onze buurlanden wordt sowieso geknald. In Spanje mag je het hele jaar vuurwerk kopen, dus wordt vast ook geknald. Eigenlijk weet ik geen land waar het niet mag. En zolang de regels in onze buurlanden nog losser zijn dan hier, is het in Nederland verbannen ook erg moeilijk, lijkt me zo.
Ik woon in een zgn jaren 80 bloemkoolwijk. Voordat de politie eindelijk daar is waar de jongens knallen, zijn die kinderen alláng weer weg.
Later is nu

dinsdag 31 december 2019 om 17:56
Wie er morgen hier in de straat vuurwerk af durft te steken gaat lachen maar niet heusblijfgewoonbianca schreef: ↑31-12-2019 17:50Of niks gekocht hebben om “ braaf “ naar een show te gaan kijken.
Die 500 euro gaat morgen de lucht in, hoor. Of volgend jaar, als je het niet meer kopen mag. Wordt echt niet weggegooid.
Geen bijzonderheden

dinsdag 31 december 2019 om 17:57
Met een kater of nog/alweer bezopen ja.

dinsdag 31 december 2019 om 18:00

dinsdag 31 december 2019 om 18:00
Of van de zomer na de bbq en als de vuurkorf brandt.blijfgewoonbianca schreef: ↑31-12-2019 17:50Of niks gekocht hebben om “ braaf “ naar een show te gaan kijken.
Die 500 euro gaat morgen de lucht in, hoor. Of volgend jaar, als je het niet meer kopen mag. Wordt echt niet weggegooid.

dinsdag 31 december 2019 om 18:01
Precies, komt weinig voor.Star² schreef: ↑31-12-2019 18:00Dalende tendens gewonden sowieso:
https://nos.nl/artikel/2266153-aantal-e ... veerd.html
dinsdag 31 december 2019 om 18:02
Voor zover ik nog weet kan je het hele jaar door vuurwerk kopen in BE. Maar heb je toestemming nodig om het te gebruiken op andere momenten dan 'toegestaan'. En dat toegestaan is oudjaar. Dus zomaar wat knallen... neuh dat ken ik niet vanuit BE.Dreamer schreef: ↑31-12-2019 17:55Ik weet het niet.
IK weet wel dat ze in Duitsland en België vuurwerk halen, omdat het in Nederland teveel geregeld is. Dus in onze buurlanden wordt sowieso geknald. In Spanje mag je het hele jaar vuurwerk kopen, dus wordt vast ook geknald. Eigenlijk weet ik geen land waar het niet mag. En zolang de regels in onze buurlanden nog losser zijn dan hier, is het in Nederland verbannen ook erg moeilijk, lijkt me zo.
Ik woon in een zgn jaren 80 bloemkoolwijk. Voordat de politie eindelijk daar is waar de jongens knallen, zijn die kinderen alláng weer weg.
*schrijft de bruid die net niet op het politiestation belandde nadat NL vrienden bedacht hadden dat vuurwerk ter gelegenheid van de festiviteiten een leuk cadeau was*
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 31 december 2019 om 18:05
dinsdag 31 december 2019 om 18:06
Ik merk zeker wel verschil sinds het pas vanaf 18 uur mag.
Sinds 17.55 is het een stuk erger geworden.
Klokkijken is ook niet meer wat het geweest is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

dinsdag 31 december 2019 om 18:10

dinsdag 31 december 2019 om 18:14
Grobbekuiken_ schreef: ↑31-12-2019 18:05Voor iedereen de beste wensen.
Wens iedereen wat er maar te wensen valt.
Dat het oud-en-nieuw-gedoe maar snel weer voorbij mag zijn en we weer gewoon door kunnen met wat iedereen dan ook maar voor ogen heeft.
![]()
Nee hoor, gezellig juist.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!