Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Justlikesnow schreef:
31-12-2019 23:16
Nou ik ga mijn Angel niet meer krijgen voor vanavond. Stad en land afgezocht.. maar nergens te bekennen. :/

Hè bah... zo naar dit! :hug:
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Justlikesnow schreef:
Nou ik ga mijn Angel niet meer krijgen voor vanavond. Stad en land afgezocht.. maar nergens te bekennen. :/
Buitengewoon rot :hug:
Hopelijk heeft ze een goede schuilplek en komt ze vannacht/morgenochtend weer thuis als ze niet meer zo bang is. Kan ze wel naar binnen mocht ze voor de deur staan? Echt balen voor je zeg, had echt op beter gehoopt :hug:
Calamitycat schreef:
31-12-2019 22:58
Echt he, wat een hel is dit toch :( Hier ook nog nooit zo erg meegemaakt maar lees ook net dat er voor 77 miljoen euro vuurwerk verkocht is. Absurd gewoon. En dan die luchtvervuiling en bende en overlast. Er zijn ook al weer volop hulpdiensten bekogeld met vuurwerk. Op dit soort momenten schaam ik me er gewoon voor Nederlander te zijn. Bah.
Ik las het net ook echt schandalig hè! In welke land word er zo hard en lang geknakt terwijl het verboden is ik snap het niet zo goed iedereen gaat z’n gang maar met iligale vuurwerk ik haat oud en nieuw!
Justlikesnow schreef:
Probeer rustig te blijven ik weet dat het heel lastig is maar ze hebben een zeer goede instinct om zich te verstoppen hopelijk heeft angel een goede plek uitgezocht en komt ze weer als het rustig is thuis
Ja het is gelukkig geen sukkelige kat ( haha zo 1 hebben we er ook. ) Ik kan hem niet vinden dus neem aan het vuurwerk ook niet. Ik laat morgen wel weten of hij er is!

Fijne jaarwisseling xoxo
Nothing worth having ever comes easy
Ik wens jullie een:

Afbeelding

En dat de katten van Justlikesnow en Anoniem maar weer snel veilig thuis zullen komen.
Serengeti schreef:
01-01-2020 00:21
Ik wens jullie een:

Afbeelding

En dat de katten van Justlikesnow en Anoniem maar weer snel veilig thuis zullen komen.
Ik sluit me hierbij aan.
Fingers crossed voor goede berichten vannacht of morgen.

En voor jullie en jullie beestjes veel liefde, geluk, plezier en ook vooral gezondheid voor 2020.
:heart: Daar sluit ik me graag volledig bij aan!
Gelukkig nieuwjaar allemaal.
Ik hoop op een mooi probleemloos jaar voor al onze poezels en natuurlijk ook voor onszelf. Super fijn dat je kat er weer is catje!! Wat een opluchting zeg. Fijn dat je niet de hele avond en nacht in de stress hebt hoeven zitten.
Sterkte voor justlikesnow en anoniem. Ik hoop dat ze snel weer veilig thuis zijn.
Ze zitten vast goed verstopt.

Ik ben toch in slaap gevallen, werd wakker om twaalf uur. Jaime ligt op de trap te bibberen van angst.
Hij mauwt en trilt als een rietje. Ik zit bij hem en aai hem maar wat. Hij is echt heel bang zo sneu. Ik wil niet weten hoe bang hij vorig jaar geweest is buiten.
Het is hier al wat rustiger nu. Zo eens kijken of hij mee naar bed wil.

Slaap ze allemaal.
Aaaah, Madrid.
Hij heeft misschien toch wat overgehouden aan zijn avontuur van vorig jaar. Zielig dat hij zo bang is.
Gaat het daar nog zo hard tekeer?
Hier hoor ik al bijna niks meer.

Ik was ook in slaap gevallen en ben om 0.00 uur bij de katjes gaan zitten. Die waren niet bang of onder de indruk, vonden het gewoon heel gezellig dat ik opgestaan was.
Toen het ergste geknal voorbij was ben ik weer in bed gaan liggen.

Ben wel blij dat ik thuis ben gebleven voor die kabouters. Voelt toch het beste.
Hier heeft de gabapentine zijn werk gedaan ze slapen en dat ga ik ook zo doen.
Ik lig nu pas in bed, het geknal wordt nu eindelijk iets minder.

De katten hadden zich net met z'n tweetjes verstopt in een zogenaamde schuildoos speciaal voor katten. Het was voor het eerst dat die doos nu ook echt gebruikt werd om in te schuilen. En het was ook voor het eerst dat ze überhaupt samen in een doos zaten. ;-D
serengeti wijzigde dit bericht op 01-01-2020 01:28
0.60% gewijzigd
Gelukkig nieuwjaar allemaal! :cheer2:

Hoe stoer poes aan het begin van de avond was, zo angstig werd ze na een uur of 23:00. Nu moet ik zeggen dat het ook nog nooit zo druk is geweest in onze straat en er werd echt bizar veel afgestoken. Ze heeft zich met grote ogen schuil gehouden onder de eettafel en achter de vaatwasmachine in de keuken, was erg rot om te zien. Nu lig ik alweer in bed, heb haar meegenomen en hoop dat ze zo rustig genoeg is om lekker in haar mandje in slaap te vallen. Hoop dat jullie (en jullie poezels) allemaal goed kunnen slapen! Welterusten!
Madrid, die arme Jaime heeft vast een trauma opgelopen na vorig jaar oudejaarsnacht. Geef hem maar een dikke knuffel.
Fijn dat het al wat rustiger begint te worden bij jullie, hier is het ook eindelijk wat stiller op een enkele harde knal na.
Lapje was om twaalf uur wel heel bang maar ligt nu weer lekker in haar doosje in de huiskamer te slapen, de dikke rooie ligt al op bed en zwartwitte nog op de trap maar die ga ik ook meenemen naar bed.

Ik ben eigenlijk nog klaarwakker maar ga toch maar proberen te slapen. Moet weer een beetje ritme krijgen want na dik een week vrij te zijn geweest moet ik donderdag en vrijdag weer werken.
Ik wens jullie en jullie poezels een rustige nacht toe, slaap lekker en hopelijk kunnen Justlikesnow en Anoniem hun katten ook snel weer in hun armen sluiten :cat:
Mijn katten lopen weer rond alsof er niks gebeurd is, zoals elk jaar. Die van jullie hopelijk ook.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
01-01-2020 09:22
Mijn katten lopen weer rond alsof er niks gebeurd is, zoals elk jaar. Die van jullie hopelijk ook.
Een van de twee wel, de ander is nog uit zijn gewone doen.
Gelukkig nieuwjaar iedereen en de poezels!

Na alle commotie ligt grote poes nog steeds naast me half te slapen en loopt die kleine alweer rond alsof er niets gebeurt is. Die is na wat brokjes weer lekker naar buiten.

Lig zelf nog in bed te genieten van de stilte buiten en een knorrende poes naast me :D
"I love not Man the less, but Nature more..."
De beste wensen voor jullie allemaal en uiteraard voor jullie poezenbeestjes! :jump:

Toen het echte (sier)vuurwerk begon zat de rode dame geïnteresseerd te kijken naar al die lichtjes. Wij zijn er bij gaan staan en toen klom ze in de armen van mijn man en zo hebben we met zijn drieën staan kijken. De zwarte kanjer zat toen onder de bank maar wel met zijn snuitje en ogen te kijken naar ons en het vuurwerk.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Goeiemorgen! Hoe is het met de poezels gegaan vannacht? Nog een beetje geslapen allemaal?

Jaime is alweer vrolijk buiten aan het hobbelen, die stond alweer te trappelen en er is toch nog niemand op onze schone straat dus prima. Ik zie nergens vuurwerk liggen dus ik vind het best. Ik viel rond een uur of half drie in slaap denk ik en heb ook niks meer gehoord en tot negen uur geslapen. Het was hier rustiger dan vorig jaar, toen veel meer knallen gehoord. Jaime was zeker bang, op een gegeven moment kreeg ik hem wel weer naar boven met wat snoepjes en hij heeft wel goed gegeten.

Na een tijdje heb ik hem mee naar boven genomen en toen is hij op mijn voeteneind in slaap gevallen. Ja hij zal best een trauma van vorig jaar gehad hebben, ik wil niet weten hoe bang hij toen buiten geweest is als hij nu al zo bang was binnen.
Hij zat twee jaar terug toen hij binnen moest blijven ook op de onderste trap, blijkbaar voelt hij zich daar dan redelijk veilig. Hij zat echt te bibberen, zo zielig.
Maar goed met een beetje aaien en sussen ging het wel weer.

Zijn de verloren katten alweer thuis? Ik hoop het wel.
Zo fijn dat het eindelijk weer rustig buiten! (De straat is hier trouwens een puinhoop.)
De katten lagen vanochtend weer bij mij in bed toen ik wakker werd; zij zijn ook opgelucht.

Ik hoop dat de katten van Justlikesnow en Anoniem ook weer snel naar huis komen.
Mijn Angel is er weer. 😍 Heeft zich helemaal vol gegeten en nu lekker slapen. ✌🏻
Nothing worth having ever comes easy
Wat fijn dat ze weer thuis is! Geniet ervan!

Mijne had dat ook vorig jaar, kwam thuis, totaal gestrest en bang en ging de hele dag boven liggen slapen. Ik heb hem niet een keer gezien die dag. Normaal wil hij constant naar buiten maar die dag totaal niet.
Gut wat een stress allemaal! Ik duim nog voor anoniem....

We hadden bezoek gisteren maar ik ben na de champagne boven bij de katten gaan zitten en man naar buiten met het bezoek.

De oudste zat al de hele avond onder het bed de jongste wilde bij ons in de buurt blijven maar zat verstijfd en met grote ogen in een hoekje...

Toen het echt losbarstte is oudste onder het dekbed gekropen en jongste onder het dressoir. Jongste deed zijn oogjes dicht zolang ik hem aanraakte, voor oudste heb ik een liedje gezongen dat ik vaak zing als we aan het kroelen zijn (associatie met positiviteit, geen flauw idee of het helpt). Nog een paar keer een paar minuten naar beneden geweest maar om half twee er maar gewoon bij gaan liggen in bed.

Man heeft het bezoek uitgelaten en opgeruimd. Beetje jammer is dat iemand van het bezoek vuurwerk had meegenomen, verpakkingsmateriaal in plastic zak heeft gedaan en de aansteeklont erin heeft gegooid..... en dat ding toen in de woonkamer heeft gezet! Man rook brandlucht en heeft de zak buiten gegooid en uitgemaakt, maar er zit nu wel een brandplek op het nieuwe laminaat.

Maar goed ben allang blij dat het huis niet in de hens is gegaan.
Justlikesnow schreef:
01-01-2020 10:41
Mijn Angel is er weer. 😍 Heeft zich helemaal vol gegeten en nu lekker slapen. ✌🏻

Oh wat fijn! :cheer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven